, 2022/4/22

A motiváció az emberekben rejlő hajtóerő, amely arra készteti őket, hogy úgy cselekedjenek, ahogyan cselekednek. A vállalkozói motivációk szükséges lépések ahhoz, hogy az egyének vállalkozóvá váljanak. A tudósok különböző kutatásokat végeztek a vállalkozói motivációkról, és számos olyan tényezőt találtak, amelyek az embereket arra ösztönzik, hogy vállalkozóvá váljanak.

entrepreneurship motivation

A "vállalkozói motiváció" fogalmával kapcsolatos szokásos probléma az, hogy sok tudós nem ért egyet abban, hogy a vállalkozóknak milyen különleges tulajdonságokkal kell rendelkezniük ahhoz, hogy vállalkozóként működjenek. Valójában voltak olyan esetek, amikor a sikeres vállalkozókról kiderült, hogy nem rendelkeztek sok vagy az összes olyan különleges tulajdonsággal, amelyet a szakértők a sikeres vállalkozóvá válás érdekében azonosítottak.

Ezért a tudósok ma már számos olyan emberi motivációt azonosítanak, amelyek befolyásolják a vállalkozói folyamatot, és arra a következtetésre jutottak, hogy a vállalkozói szellem nem kizárólag az emberi cselekvés eredménye. A külső tényezők, mint például a gazdaság, az üzleti tőke elérhetősége, a versenytársak és a kormányzati szabályozás szintén fontos tényezői a vállalkozói szellemnek.

Mi motiválja a vállalkozás indításában?

A rugalmasság, az irányítás és az örökség gyakori vállalkozói motivációk.

A megfelelő gondolkodásmód segít fenntartani vállalkozói motivációját, amikor kihívások merülnek fel.

A pozitív hozzáállás, a meditáció és egy erős támogatórendszer segíthet fenntartani a vállalkozása vezetése iránti lelkesedését. Minden vállalkozás alapja egy céltudatos vállalkozó lelkesedése és elkötelezettsége. Önmagadnak dolgozni hihetetlen teljesítmény, amely rendkívül nagy kihívást jelenthet. Számos elhatározás az te válladon nyugszik, mint például a vállalkozás struktúrája, a vállalati kultúra és még az is, hogy a vállalkozása tovább működik-e. Ez sok egy embernek, és néha túlterhelőnek tűnik egy vállalkozás működtetése.

Nem mindig a szervezetlenség vagy a pénzforgalom hiánya kényszerít térdre egy vállalatot. A lelkesedés rövid életű lehet, és a negatív hozzáállás csendes gyilkos. Ahogy az érzelmeink változnak, nehéz lehet megőrizni a vállalkozás iránti szenvedélyt, különösen akkor, amikor új kihívások jönnek. Szerencsére számos módja van annak, hogy kezeld és fenntartsd a motivációdat, hogy ne égj ki.

Miért fontos a motiváció egy vállalkozó számára?

A motiváció ugyanazért fontos egy vállalkozó számára, amiért az üzemanyag fontos egy repülőgép számára: Enélkül semmi sem száll fel a földre. Egy vállalkozás nem mindig dübörög a profittól vagy ünnepli az eredményeket. A hétköznapi vagy nehéz feladatok elvégzése mindennapos szükségszerűség, és az ambíciója az, ami át fogja hajtani, hogy továbbra is törekedjen a céljai elérésére.

"A motiváció növelheti a vállalkozó önbizalmad, hogy megfelelj a céljaidnak" - mondta Shagun Chauhan, az iFour Technolab üzleti tanácsadója a business.com-nak. "Az elismerés, a megbecsülés és az önmegvalósítás kiteljesíti az embert. A motivált gondolatok lehetővé teszik, hogy produktívabban gondolkodj és új ötletekkel kísérletezz".

A hajtásod a dopamin jutalmazási pályáidhoz is kötődik, amelyek arra késztetnek, hogy folytasd vagy újra megtegyél valamit, mondta Teralyn Sell, okleveles pszichoterapeuta és a Belső Erő Tanácsadás és Gyógyulás tulajdonosa. "A motiváció a munkahajtóerő az ötleteid mögött."

Hogyan tartsam fenn a motivációmat, amikor vállalkozásba kezdek?

A vállalkozók többféleképpen is fenntarthatják a motivációt vállalkozás indításakor. Kövesse ezeket a szakértői tanácsokat, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb tippeket.

1. Legyél a megfelelő fejben.

Fontos, hogy a megfelelő fejhangulatban legyél. Ahhoz, hogy motivált maradj, nem engedheted meg, hogy a kudarctól való félelem vagy az útba eső bukkanók letérítsenek az útról. Ha az erősségeidre koncentrálsz, a jövőd is tisztábbá válik. Az általános gondolkodásmódja döntő tényező a pozitív energia fenntartásában.

"Gondolj a kis mozdonyra, amelyik tudott" - mondta Sell. "Tudta, hogy át akar jutni a hegyen, hogy elhozza a játékokat a túloldalon lévő összes fiúnak és lánynak. És amikor az önbizalomhiány kezdett bekúszni, a kis mozdony újra és újra azt ismételgette magában: 'Azt hiszem, meg tudom csinálni, azt hiszem, meg tudom csinálni. Új vállalkozóként feltétlenül szükséges, hogy ti is így tegyetek".

Egy vállalkozás beindítása nyomasztó lehet, és nehéz lehet motiváltnak maradni, amikor útlezárásba ütközik az ember. Amikor ezek a problémák felmerülnek, akkor a félelem is megjelenik, ezért a fejben való védekezés kulcsfontosságú a leküzdésükhöz.

2. Használd a meditációt az elmélkedésre.

Chauhan azt javasolja, hogy bontsd le a folyamatodat, hogy pontosan megértsd, mi szükséges a munkaterhelésed elvégzéséhez. A meditációt is ajánlja, hogy segítsen kitisztítani a gondolataidat, és az elért eredményekre koncentrálni. Ez az elmélkedés erősíti az erődet a stresszel vagy csalódással szemben, és arra ösztönöz, hogy tanulj a múltbeli hibáidból.

"Gyakorold a napi gondolkodásmódváltást" - mondta Sell. "Tölts ki pozitív energiát, és hozz létre néhány új neurológiai pályát, hogy tovább tudj haladni. Könnyű lecsúszni a mélypontra, amikor a dolgok nehezebbé válnak, de a mentális szívósság a siker kulcsa."

3. Vedd körül magad motiváló emberekkel.

A jó hozzáállás mellett fontos, hogy olyan hasonlóan gondolkodó emberekkel vedd körül magad, akik osztoznak a céljaidban. Ez nem csak egy támogató rendszert ad, de ha más motivált egyének között vagy, akik bátorítanak és felelősségre vonnak, nehezebb lesz abbahagyni. A sikeres emberek jó csoportja inspirálhat és a helyes úton tarthat.

4. Hozz létre egy erős küldetésnyilatkozatot.

Ne becsüld alá a küldetésnyilatkozatod fontosságát sem. Egy erős küldetésnyilatkozat, amelyet te és az alkalmazottaid is megértenek és amelyben hisznek, segíthet a vállalati célok kitűzésében, a tévedések elkerülésében és a motiváció megőrzésében, amikor nehéz időszakokkal kell szembenézni.

5. Koncentrálj a mentális egészségedre.

Ha azt tapasztalod, hogy az elszántságod hullámzik, ez az ingadozás a mentális egészségednek tudható be - magyarázta Sell. Ha a neurotranszmitterek, például a dopamin vagy a szerotonin egyensúlya megbomlik, a lelkesedésed hajlamosabb kiégni. "Lehet, hogy olyan dopaminlökettel indulsz, mint például: "Micsoda nagyszerű ötlet!"". Sell elmondta. "De [amikor] hiányzik a lendület vagy a jutalom, akkor kifulladsz. Ha stresszes vagy, a kortizolszintedre hatással lehet, és fáradtnak vagy depressziósnak érezheted magad. Ha ez rád hasonlít, akkor ellenőriztesd le ezeket a szinteket, mielőtt a nagy ötleted elindulna"."

6. Fókuszálj a fizikai egészségedre.

Egy vállalkozás elindítása nagy vállalkozás, amely sok időt és energiát igényel. Sok feltörekvő vállalkozó annyi figyelmet fordít az új vállalkozására, hogy elfelejt magára koncentrálni. Talán nem tűnik fontosnak, de a fizikai egészséged nagy szerepet játszhat abban, hogy motivált maradj a folytatásban. Ha sok vizet iszik, kiegyensúlyozottan étkezik, és elegendő testmozgást végzel, az segít hatékonyan működtetni a szervezeted, hogy a sikeres vállalkozás létrehozására összpontosíthass.

Emellett az egyik legnagyobb hiba, amit egy új vállalkozó elkövethet, hogy két végén égeti a gyertyát. A hosszú távú motiváció fenntartásához elengedhetetlen, hogy minden este eleget aludj. Gyakran nincs olyan fontos feladat, amit ne lehetne reggelre hagyni - és egy kipihent elmével amúgy is könnyebben teljesíthető a következő nap.

7. Tervezz előre!

Az előre tervezés és az emlékeztetők beállítása segíthet abban, hogy a nap folyamán a pályán maradj. Készíts egy ütemtervet azokról a dolgokról, amelyeket minden nap, héten, hónapban stb. el akarsz végezni. Állíts be minden nap ébresztőket, hogy emlékeztesd magad, mikor van itt az ideje, hogy bizonyos feladatokra koncentrálj, és mikor van itt az ideje, hogy szünetet tarts. Vannak olyan termelékenységi alkalmazások, amelyek ebben is segíthetnek.

8. Állíts fel magadnak egy reális időbeosztást.

A célok elérésének és a motiváció megőrzésének egyik módja, ha megérted a munkaszokásaidat, és létrehozol egy velük egybeeső, reális folyamatot. Ha például nem vagy egy reggeli ember, ha azt a célt tűzted ki magad elé, hogy minden nap hajnali fél ötkor kelsz, az azt eredményezheti, hogy véletlenül túlalszol, kisiklatod a napi menetrendedet, és végül feladod. Ehelyett helyezd a munkaidődet későbbre a nap folyamán (vagy bármilyen időbeosztást, ami a legjobban működik), hogy olyan reális munkanapot hozz létre, amelyet valószínűleg be is fogsz tartani.

9. Ösztönözd magad.

Mindenki szereti a jutalmat. Amikor egy vállalkozást indítasz, könnyen előfordulhat, hogy annyira a "mi lesz a következő" dologra koncentrálsz, hogy elfelejted megünnepelni az apró győzelmeket. Tartsd számon a mérföldköveidet - kicsiket és nagyokat -, és jutalmazd meg magad, amikor eléred őket. Az egyes kihívások és eredmények elismerése remek módja annak, hogy emlékeztesd magad, milyen messzire jutottál, és mit értél el.

10. Hozz létre egy rutint.

A legjobb módja annak, hogy hosszú távon motiváld magad, ha rutint hozol létre. Tanulmányok szerint egy átlagos embernek 18 és 254 nap között van szüksége egy új szokás kialakításához, és 66 napra ahhoz, hogy egy új viselkedés automatikussá váljon. Hozz létre egy rutint, hogy a pályán maradj - ha elég sokáig kitartasz mellette, akkor automatikusan motiválódhatsz a munkára, anélkül, hogy kétszer is gondolkodni kellene.

Melyek a vállalkozói motivációk típusai?

A közhiedelemmel ellentétben nem a pénz az egyetlen motiváló tényező. A vállalkozói motivációk közé tartozik a rugalmasság, a kontroll és az örökség, mondta Jacent Wamala, okleveles terapeuta és a Wamala Wellness tulajdonosa. Mindegyik motiváció két kategória egyikébe tartozik - az intrinzik vagy az extrínzik motivációba. Az intrinzik motiváció a motiváció belső formája, amely a személyes vágyból ered, hogy teljesítse céljait, elérje egyéni ambícióit és személyes elégedettségét. Az extrinsic motivációt a külső jutalmak, például a pénz, a dicséret és a hírnév vezérli.

A rugalmasság a vállalkozói lét értékes előnye. Ha egy vállalatnak vagy valaki másnak dolgozik, az olyan hosszú munkaidőt igényelhet, ami miatt túlhajszoltnak, túlterheltnek vagy unatkozónak érzi magát. Ha saját magának dolgozik, akkor is hosszú órákat tölthet el - talán még többet is, mintha valaki másnak dolgozna -, de megvan a szabadsága, hogy ezeket az órákat úgy alakítsa ki, ahogyan szeretné.

Az irányítás a rugalmassághoz hasonlóan a saját céljaid és termelékenységed feletti hatalmat jelenti. Ennél is fontosabb, hogy közvetlen irányításod van a sikered és a megélhetésed felett. Bár az irányítás felszabadító, megköveteli, hogy megbízható és hatékony legyél.

A hagyaték az üzleti életben az a vágy, hogy valami hosszú távú dolgot hozz létre, amely generációs vagyont teremthet, és olyan értéket vagy hatást gyakorol az emberek széles csoportjára, amely egy életen át tart. Egy sikeres vállalkozás több generációt is átívelhet.

Ha megérted a motivációdat és azt, hogy mi hajtj, az segít a céljaidra összpontosítani. Ha a mögöttes célod világos, nem fogod magad annyira túlterheltnek vagy csüggedtnek érezni, amikor a dolgok megváltoznak, vagy akadályokba ütközöl. "Ha tisztában vagy azzal, hogy miért indítasz vállalkozást, az emlékeztetni fog arra, hogy a nehézségekkel szemben is folytatni kell" - mondta Wamala.

Mitől lesz valaki nagyszerű vállalkozó?

A sikeres vállalkozó egyik jellemzője a rugalmasság. A jó üzletember tervezi az akadályokat, tanul a kudarcokból, és úgy dönt, hogy továbblép.

"Írd le rendszeresen a tanulságaid és a győzelmeid" - mondta Wamala. "Hozz létre határokat a kiégés elkerülése érdekében. Keresd a társak támogatását vagy mentorálását, hogy legyen egy olyan közösség, amelyről úgy érzed, megért téged. Egy nagyszerű vállalkozó rugalmas és élethosszig tartó tanuló."

A vállalkozói készséget befolyásoló nem motivációs tényezők

Számos nem motivációs tényező is befolyásolja a vállalkozói készséget. A legjelentősebbek közülük a következők.

Nem kielégítő munkakörnyezet

Nem kívánt karrierváltás

Pozitív húzóhatások

Ezeken kívül számos más jellemző is létezik, mint például -

Megalapozott családi vállalkozás

Gyermekkorban

Családi környezet

Oktatás

Életkor

Munkatörténet

A vállalkozói szellem mögött meghúzódó legfontosabb tényezők közül néhány -

Az innovatív gondolatok alkalmazásának vágya

A független működés iránti vágy

Pénzügyi függetlenség iránti vágy

a személyes célok elérésének vágya

A teljesítmény iránti igény

A vállalkozók felismerik, hogy olyan tevékenységekben vagy feladatokban kell részt venniük, amelyek eredményeiért nagyfokú egyéni felelősséget kell vállalniuk. Ezért egyéni készségekre és erőfeszítésekre van szükségük ahhoz, hogy olyan terveket tervezzenek, amelyek mérsékelt vagy mérsékeltnél kisebb kockázattal járnak.

Dióhéjban, ezek az egyének tudják, hogyan kell kezelni azokat a helyzeteket, amelyekben erőfeszítéseik révén eredményeket érhetnek el. Azt is tudják, hogy a rendelkezésre álló erőforrások hatékony felhasználásával segítik őket abban, hogy időben és átlátható visszajelzési mechanizmus révén elérjék a nehéz célokat.

Kockázatvállalási hajlandóság

A kockázatvállalási hajlandóság az egyik legkiemelkedőbb jellemző a vállalkozói világban. Meghatározása szerint ez a mérsékelt kockázatvállalási hajlandóság.

Ez a vállalkozói tevékenységre gyakorolt motivációs hatás az eredmények iránti igényből fakad, mivel a nagy teljesítményigénnyel rendelkező emberek mindig hajlandóak mérsékelt kockázatot vállalni.

Ennek oka, hogy a mérsékelt kockázattal járó tevékenységek egyszerre jelentenek kihívást és elérhetőséget. Ez fenntartja az emberek érdeklődését a vállalkozás potenciális jövedelmezősége iránt, ugyanakkor motiválja őket a kiszámított kockázat vállalására.

A kétértelműséggel szembeni tolerancia

A vállalkozó olyan ember, aki saját elképzelését viszi be egy olyan világba, ahol ilyen elképzelés még nem létezett. Tudatában kell lennie annak, hogy az elképzelésében sok kiskapu lesz, ami szürke zónába helyezheti, miközben másoknak magyarázza az elképzelését.

Egy vállalkozónak teljesen fel kell készülnie arra, hogy kezelje az ötleteivel kapcsolatos kemény kérdéseket, mert az embereknek nyugodtnak és biztosnak kell lenniük abban, hogy egy ötlet jó, mielőtt befektetnének abba. A vállalkozónak jól kell tolerálnia a kétértelműségeket.