, 2021/12/20

Ebben a bejegyzésben azt tárgyaltuk, hogyan keresnek pénzt az emberek a YouTube-on. Azonban mennyit is keresnek? Nos, itt van egy Youtube keresetbecslő, amit kipróbálhatsz - hogy megtudd, pontosan mennyit keresnek a youtuberek, olvass tovább;

how much does youtube pay

Természetesen a YouTuberek ezrei számára a válasz a "semmi" vagy a "nagyon kevés". Azonban sok olyan YouTuber van, aki kényelmesen megél a videócsatornájából. Sőt, természetesen van egy kis elit csoport is, akik rendkívüli jövedelemre tesznek szert. Amikor a YouTube-bevétel megszerzéséről van szó, a siker sikert szül. Meg fogja tapasztalni, hogy a legnehezebben kereshető dollár az első.

Minél több feliratkozója van, annál többen fognak kattintani a hirdetéseire. Minél többen kattintanak a hirdetéseidre, minél nagyobb hírnevet szerzel magadnak, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a márkák szponzori vagy áruajánlatokat kínálnak neked. Minél ismertebb lesz a csatornád, annál nagyobb az esélyed arra, hogy csatlakozz egy többcsatornás hálózathoz. Olyan ez, mintha egy óriási felfelé ívelő spirálon lennél.

Mit kereshetsz a csatornád első napjaiban?

Nem valószínű, hogy bármit is keresel, amikor az első videódat felteszed a YouTube-ra. Ön egy videós zöldfülű, és minden bizonnyal messze van attól, hogy influencernek tekintsék. Azonban mindenkinek az alapoknál kell kezdenie. Még PewDiePie is ismeretlen volt, amikor 2010-ben feltöltötte első videóját. Mostanra olyan híres lett, hogy az emberek videókat készítenek PewDiePie korai feliratkozóit faggatva arról, hogy vajon híresnek érzik-e magukat. Kezdetben még hiánypótló videókat készített svédül.

Elméletileg már a YouTube-csatorna létrehozásának pillanatától kezdve regisztrálhatsz egy Adsense-fiókot, és engedélyezheted a csatornádat a monetizálásra. A gyakorlatban azonban nem valószínű, hogy valódi pénzt fogsz keresni, amíg nem építesz forgalmat az oldaladra - és ez alatt valódi forgalmat értek olyan emberektől, akik megnézik a videóidat, nem pedig a rövidített módszerrel, a megtekintésekért való fizetéssel.

Bár vannak olyan hirdetések, amelyek CPM (ezer megtekintésenkénti költség), sok CPC (kattintásonkénti költség). Ahhoz, hogy egy CPC-hirdetésből bármit is keressen, szüksége van egy nézőre, aki rákattint a hirdetésre. A valóságban a nézőknek csak egy kis százaléka fog rákattintani a videóit körülvevő hirdetésekre. Még a CPM-hirdetésekhez magában a videóban is többre van szükség, mint egy felületes pillantásra.

Ahhoz, hogy a kifizetésnél figyelembe vegyék, a nézőnek legalább 30 másodpercig (vagy egy nagyon rövid videó esetében a hirdetés feléig) meg kell néznie őket. Gondoljon bele, hányan ugranak el a videó elején lévő hirdetés mellett, és ezzel elszáll a csatorna számára történő fizetés esélye. Ha a nézők mégis elég sokáig kattintanak a hirdetéseidre vagy nézik azokat, hogy bevételre tegyenek szert, akkor minden reklámbevételt megosztasz a YouTube-tal. Csak akkor kapsz kifizetést, ha az AdSense-fiókod eléri a 100 dollárt.

Közepesen sikeres csatornák

Kellő kitartással, nem beszélve a kamerás tehetségről, végül ki kell húznod magad a YouTube gyengén teljesítők temetőjéből. Ekkorra már minden hónapban kell némi AdSense-bevételre számítanod, és ha ezt az utat választod, akkor affiliate marketing bevételre is számíthatsz. Ebben a szakaszban azonban még mindig elsősorban szerelemből készítesz videókat, és valamilyen más bevételi forrásból fizeted a napi túlélési számláidat. Mostanra már kisebb befolyásolónak számíthatsz az adott résedben.

Amint lesz valami 20 000 feliratkozód, elgondolkodhatsz azon, hogy crowdfunding támogatást kérj egy olyan oldalon keresztül, mint a Patreon. Az átlagos Patreon-hozzájáruló 7 dollárt adományoz, és a Patreon a felajánlások 5%-át megtartja jutalékként. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ha rendszeresen tölt fel videókat, akkor valószínűleg visszatérő befizetéseket fog kapni a Patreon támogatóitól. Erre példa a The Comedy Button, amelynek jelenleg 5 266 patreonosa van, akik havonta 13 129 dollárt fizetnek nekik. Ez egy YouTube-csatorna, amelynek körülbelül 24 500 feliratkozója van.

Amint ezek a csatornák kezdik felismerni a sikert, többet kell tenniük az AdWords-ükkel, például tudatosan olyan kifejezéseket kell hajszolniuk, amelyeknek viszonylag magas a kattintásonkénti költsége (CPC). Ha például egy áttekintő csatornáról van szó, akkor olyan termékek áttekintésére összpontosíthatnának, amelyek magasabb CPC-vel rendelkező hirdetéseket vonzanak.

Mostanra már elég híresek lehetnek ahhoz, hogy a kisebb márkák felkérjék a csatornát termékeik támogatására. Ezek a csatornák azonban a YouTube mércéjével mérve még mindig kicsik, így a szponzorálásból és termékelhelyezésből származó bevétel még mindig nem lesz elég a csatornatulajdonosok megélhetéséhez.

Sőt, ahogy Gaby Dunn írja a Fusion című lapban, egy YouTube-csatorna életének középső évei gyakran a legnehezebbek.

A csatornatulajdonosoknak gyakran teljes munkaidőben kell videótartalmakat készíteniük, de az emberek csak enyhe befolyással bírónak látják őket, és a csatornák biztosan nem termelnek teljes munkaidős jövedelmet. Dunn egy barátjával együtt működteti a Just Between Us nevű csatornát. Az ember azt gondolná, hogy ez elég az anyagi túléléshez.

Mégis, Dunn azt mondja, hogy "a siker ellenére épphogy megélünk... de ez nem elég a megélhetéshez, és a beáramlása kiszámíthatatlan. A csatornánk a YouTube senkiföldjén létezik: A márkák szerint túl kicsik vagyunk ahhoz, hogy szponzoráljanak, de a rajongók szerint túl nagyok vagyunk az adományokhoz. "

A siker 1,000,000-nél kezdődik

Amint egy YouTube-csatorna előfizetőinek száma eléri a milliós nagyságrendet, a tulajdonosok élete könnyebbé válik. Ezek a csatornák kezdenek hírnévre lelni, és kezdik elismerni, hogy befolyásosnak számítanak a saját résükön. Az 1 000 000 feliratkozó elég soknak hangzik, de ezek a csatornák még mindig nem tartoznak az elit társaságba. Jelenleg több mint 2000 csatorna van az 1 000 000+ klubban. Ezek közül néhányan offline szupersztárok hivatalos csatornái, különösen Justin Bieber és Rihanna hivatalos zenei csatornái, de jó néhányan egyszerűen hétköznapi emberek, akik YouTube-követőkre tettek szert.

Ha már van egy ekkora követőd, akkor megvan a forgalmad ahhoz, hogy elfogadható pénzt keress.

A YouTube szuperhősök

Aztán ott vannak a YouTube igazi sztárjai, akik közül néhányan csillagászati jövedelemhez jutnak a közösségi hálózaton végzett tevékenységükből.

Lehetetlen pontos forrást találni a YouTube-on elért jövedelmekből - túl sok a változó és a nem nyilvános számadat. Azonban rengeteg olyan weboldal létezik, amely "legjobb becslésekkel" szolgál a vezető YouTube-csatornák által szerzett jövedelmekről. A Forbes közzétett egy listát a 2015-ben legjobban fizetett YouTuberekről. Az első tíz csatornának sikerült legalább 2,5 millió dolláros adózás előtti bevételt elérnie egyenként a 2015. június 1-jével végződő évben. A svéd Felix Kjellbergnek, ismertebb nevén PewDiePie-nek 12 millió dollárt sikerült összeszednie ebben az üzleti évben - nem is olyan rossz jövedelem egy olyan valakitől, aki videojátékokkal tölti a napjait.

A Forbes top 10 legjobban kereső YouTube-sztárja 2015-ben a következő volt:

1: PewDiePie - 12 millió dollár.

2. egyenlő: Smosh - 8,5 millió dollár

2. egyenlő: Fine Brothers - 8,5 millió dollár

4: Lindsey Stirling - 6 millió dollár

5. egyenlő: Rhett & Link - 4,5 millió dollár.

5. egyenlő: KSI - 4,5 millió dollár

7: Michelle Phan - 3 millió dollár

8. egyenlő: Lilly Singh - 2,5 millió dollár

8. egyenlő: Roman Attwood - 2,5 millió dollár

8. egyenlő: Rosanna Pansino - 2,5 millió dollár

2016 januárjában a Money Nation elővette pénzügyi kalkulátorát, és úgy becsülte, hogy a PieDiePie 78 millió dollárt ér. Ő egy példa arra, hogy hogyan lehet a bevételeidet mind közvetlenül a YouTube-ból, mind pedig az ottani sikereid eredményeként a flow-onsból éveken keresztül felépíteni. A Money Nation számításai szerint a nettó vagyona a következőképpen nőtt a csatornája elindítása óta.

2010 $7,141,192

2011 $18,754,192

2012 $30,674,480

2013 $42,909,107

2014 $55,466,728

2015 $68,355,870

2016 $89,751,704

Nem lehet figyelmen kívül hagyni a kereskedelmi bevételeinek fontosságát. A MoneyNation becslése szerint a merchandise-bevételei ebben az időszakban 41 millió dollárra rúgnak, ami kiegészül azzal a becsült 112 millió dollárral, amit közvetlenül a YouTube-csatornájával keresett. PewDiePie éves fizetését is körülbelül 14 millió dollárra becsülik.

Bár PewDiePie inkább a kivétel, mint a norma, pénzügyi sikere jó ómen lehet minden YouTube-tartalomszolgáltató számára. Az ő számai ambiciózus célokat jelenthetnek bárki számára, aki YouTube-csatornát indít. Igen, nehéz pénzt keresni a YouTube-on. Igen, következetesen kell dolgozni, nemcsak a videókat kell elkészíteni, hanem népszerűsíteni is kell őket, kapcsolatot kell építeni a közönséggel. A PieDiePie azonban bebizonyította, hogy a YouTube-on sikeressé lehet válni. Egyszerre lehetsz gazdag és a rajongótáborod kulcsfontosságú befolyásolója. Csak túl kell élned a szűkös kezdeti időszakot és a nehéz középső éveket. Azok, akik túlélik, valóban nagyon szépen boldogulhatnak.