, 2021/12/14

A reklámügynökségek a színpszichológia megértését tűzték ki célul, hogy a színeket meggyőzően tudják használni a terveikben. Például mindenki tudja, hogy a piros szín veszélyt jelez, és hogy az emberek automatikusan reagálnak a piros figyelmeztető táblára, hogy elkerüljék a veszélyt. Miért van ez így?

colors advertising

Az evolúciós elméletek szerint a korai ember megtanulta, hogy a vörös színt a veszélyhez társítsa: a vérhez, a nyers húshoz vagy egy agresszív ellenfél vörös arcához. De vajon ez azt jelenti, hogy a piros színt soha nem szabad reklámban használni? Távolról sem, de mint minden színt, a reklámot is körültekintően kell használni, hogy pozitív tudatalatti üzenetet közvetítsen - olyat, amely megfelel annak, amit a vállalat árul, és a célpiacnak is.

A színek csodálatos dolgok: feldobhatják az életünket, és boldogsággal tölthetnek el bennünket; izgathatnak, megnyugtathatnak, vagy megnyugtathatnak és táplálhatnak bennünket. A színek pszichológiájának helyes kihasználása a reklámban nagyon hatékony eszköz: ha egy hirdetés a kínált szolgáltatáshoz vagy termékhez illő színnel rendelkezik, és egyúttal a megfelelő célpiacot is megszólítja, akkor a hirdetés egy sikeres marketingkampány alapját képezi.

Tévedés

A színek használata a reklámokban

Képzeld el, hogy meglátogatsz egy új bankot, amelyre megtakarításaid szeretnéd bízni, és az épületet lágy pasztellsárga és rózsaszínű színekkel díszítve találod. Az ösztönöd azt súgja, hogy folytasd a megtakarítási tered, vagy egy kicsit nyugtalanít a vágyakozó dekoráció? És ha egy óvoda komor szürke és fekete színű prospektust küld neked, tényleg úgy gondolod, hogy ez egy szórakoztató és ösztönző hely lesz a kis Billy számára, ahol a kisgyermekkorát töltheti?

A helyes megoldás

Nincs értelme küzdeni a színek által küldött tudatalatti üzenetek ellen. A reklámügynökségeknek minden egyes kampányhoz a megfelelő színt kell kiválasztaniuk, amelynek tökéletesen összhangban kell lennie az értékesített termékekkel és a vásárlókkal, akiket meg akarnak szólítani. Íme, a különböző színek által közvetített üzenetek és a marketingkampányokban való legjobb felhasználásuk ismertetése.

Színelmélet a reklámban

A színek pszichológiája a reklámban

Piros

Bár a vörös szín veszélyt jelent, jól használható olyan marketingkampányokban, amelyeknek erős érzelmeket kell kiváltaniuk. A vörös színt a szenvedélyhez és a szerelemhez társítják, de erős intenzitása izgalmat, elszántságot és bátorságot is jelent. Íme egy példa arra, hogyan lehet a gazdag sötétvörös színt használni egy olyan brosúradizájnban, amelynek célja, hogy a divat iránt szenvedélyesen érdeklődőket szólítsa meg.

Narancssárga

A narancssárga szintén dinamikus és energikus szín, de nem rendelkezik a vörös által közvetített veszélyes felhangokkal. Élénk jellegével felhívja magára a figyelmet, és sikeresen használható olyan modern hirdetésekben, amelyek ki akarnak tűnni a többi közül, vagy olyan kampányokban, amelyeknek fiatalos a célpiaca.

Sárga

A sárga fényes, a napra emlékeztet és tele van energiával. A játékosságot, a szórakozást, a kíváncsiságot és a boldogságot is jelképezi, így ideális színválasztás a gyermektevékenységek reklámozásához.

A sötétebb, arannyal határos sárga a jólét és a biztonság érzetét keltheti, és nagyszerűen használható pénzügyi orientációjú szervezeteknél.

Zöld

A zöld a legtöbb ember fejében szilárdan összekapcsolódik a természettel és a környezettel. A megbízhatósággal, a biztonsággal, a stabilitással, az őszinteséggel és a frissességgel is társítják. Kiváló szín a környezetvédelemmel vagy pénzügyi kérdésekkel foglalkozó vállalatok marketinganyagainak alapjául.

Kék

A kék olyan szín, amely bizalmat ébreszt a nézőben. Lehet, hogy kissé komoly, de egyben sikert, mélységet, hűséget, nyugalmat és erőt sugall. Ezért az egyik legnépszerűbb szín a vállalati márkákban és designban. A bankok, pénzintézetek és egészségügyi cégek reklámkampányaikban mindig támaszkodhatnak a kék színre, hogy azt az üzenetet közvetítsék, hogy a fogyasztó feltétel nélkül megbízhat bennük.

Lila

Bár a lila valójában nem sokban különbözik a sötétkéktől, mégis egészen más tudatalatti üzenetet közvetít a néző felé: a tengerészkékhez képest snassz és merész. A lilát a luxushoz, a királyi családhoz, az álmokhoz, a titokzatossághoz és az eleganciához társítják. A lila világos árnyalatai megnyugtatóak, és jól működnek a szépségorientált reklámokban.

Rózsaszín

A rózsaszín édes, fiatal és sebezhető. Tudatalatti szinten mindig is a nőiességgel társul, ezért nehezen használható szín a reklámokban, ha a célpiac minden más, csak nem nőnemű. Egy erősebb és sötétebb rózsaszín azonban megállja a helyét más, hagyományosan nem vállalati színekkel szemben, mint például a sárga, a narancs és a lila.

Barna

A barnát ritkán tekintik izgalmas színnek. Ugyanakkor a természethez kötődik, és nyugodtnak és lazának tartják. A középbarnától a csokoládébarnáig terjedő színek kiválóan alkalmasak olyan piaci rések reklámozására, ahol a barna domináns szín, mint például a kávé- és csokoládégyártók, valamint a kisállat-szolgáltatók.

Fekete, szürke és fehér

A nem színeseknél nincs is komótosabb: a fekete és a fehér, valamint a köztük lévő összes szürke. Ezek a tradicionalizmust, a konzervativizmust és a semlegességet ábrázolják, és nagyon hatékonyan használhatók a reklámokban. Azok a szervezetek, amelyek teljesen megbízhatónak és komolynak akarják feltüntetni magukat, mint például az ügyvédi irodák, a fekete-fehér dizájn mellett dönthetnek marketinganyagaikban. Egyes merész marketingkampányok pusztán azért használhatnak monokróm dizájnt, hogy kitűnjenek a versenytársak színes hirdetései közül.

Milyen hatása van a színeknek a reklámban és a marketingben?

A színek befolyásolhatják a vásárlókat, és minden színnek megvan a maga asszociációs listája, amelyet kihasználhat marketing- és reklámanyagaiban. Itt színről színre haladunk, hogy részletesen bemutassuk, milyen helyzetekben érdemes az egyes színeket a legjobban használni a marketing- és reklámcélok elérése érdekében.

Kék

A kéket általában férfias színnek tartják, de nem csak ezt a kék színt lehet használni. Néhány más asszociáció is van:

Nyugalom

Frissítő

Stabilitás

Felelősség

Béke

Relaxáció

Szomorúság

Zöld

Hűvös színként a zöld a legjobb a nyugodt, érett és professzionális márkákhoz. Valójában ismert, hogy csökkenti a nézők vérnyomását és szívverését. Néhány asszociáció, amit hajlamosak vagyunk a zöld színnel kapcsolatban létrehozni:

Pénzügyek

A környezet

Egészség

Szerencse

Növekedés

Gazdagság

Harmónia

Egyensúly

Nyugtató

Megújulás

járműfólia, amely egy mosolygó arcú napsütést ábrázol

A zöld olyan frissnek hat, amilyennek egy bioélelmiszer-márka tipikusan érezni akarja magát. A Priyo által tervezett járműfóliát. A zöld sokaknak az újrahasznosítási logót juttatja eszébe, ami tökéletesen illik minden olyan márkához, amely környezetbarátként vagy organikus termékként hirdeti magát. Egy gyógyfürdő számára is remek választás, mert azt a nyugtató, megújító élményt hangsúlyozza, amit az ügyfél egy gyógyfürdőben töltött naptól vár.

Lila

vektorokat, neonkék és rózsaszínű vektorokat és egy VR headsetet viselő karaktert ábrázoló landing page

Ez a landing page kihasználja a lila színnek a játékhoz való képzeletbeli asszociációját. Szerző: Artar Studio.

A lila misztikus, titokzatos és érzéki - nem olyan szín, amelyet gyakran látunk a természetben. A lilával kapcsolatos gyakori asszociációink közé tartozik:

Királyi jogdíj

Luxus

Ármány

Mágia

Rejtély

Katonai becsület

Gazdagság

Képzelet

Szellemiség

Az Ön vállalkozásától függően ezek a felfogások gyakran kéz a kézben járhatnak.

Vegyen fontolóra egy olyan pénzügyi tervező céget, amely kifejezetten veteránokkal és családjaikkal dolgozik, hogy kezelje az őket érintő pénzügyi körülményeket. Egy lila brosúra a gazdagság és a luxus gondolataira játszik rá, miközben a Bíborszívre emlékezteti az olvasókat.

Piros

egy frissítő koktél plakátja, körülvéve vágott lime-okkal.

Figyelje meg, mit keres itt a piros. Nem csak koktélokat szolgálnak fel, hanem koktélokat szolgálnak fel MOST. A plakát tervezője Mky.

A piros egy figyelemfelkeltő, élénk, forró szín, amelyet általában a következőkkel társítanak:

Szenvedély

Nagy energia

Szerelem

Melegség

Tűz

Háború

Harag

Veszély

Bizalom

Egy társkereső szolgáltatás, amely vakrandik létrehozására specializálódott, használhatja a piros színt a landing page-jén, hogy hangsúlyozza, hogy szolgáltatásuk szexi, megfélemlítő és csak a merészeknek van fenntartva. A vörös szín arról is ismert, hogy fokozza a nézők anyagcseréjét és vérnyomását, így ideális az éttermi feliratokhoz, amelyek étvágyat kívánnak kelteni a vendégekben, hogy betérjenek egy harapásra - különösen egy fűszeres harapásra.

Narancs

A narancssárga egy barátságos és vidám szín, amely néhány közös tulajdonsággal rendelkezik a vörössel, mint például a melegség és a nagy energia. A narancssárga színnel kapcsolatban a fogyasztók a következő asszociációkat szokták felidézni:

Ifjúság

Megfizethetőség

Életerő

Barátságosság

Humor

Szezonális változások (különösen nyárról őszre)

Narancssárga illusztrált motivációs tornaposzter

Ez a motivációs fitneszplakát meleg színeket használ a vitalitás közvetítésére. Szerző: Neatlines.

A narancs remek szín, ha egy beltéri trambulinparkban szeretnéd a gyerekeket és a tiniket vonzani egy pattogó, energikus szórakozásra. Ugyanilyen remek egy olyan szépségápolási márka számára is, amely inkább lányos, mintsem csillogó, és azt szeretné megmutatni, hogy mindenkihez szól, nem csak a topmodellekhez és az ízlésformálókhoz.

Sárga

A sárga színt a vásárlók az optimizmussal és a megfizethetőséggel társítják. Előnye, hogy egyszerre világos és merész. Néhány alapvető asszociációja a következő:

Sárga filmplakát, amelyen két fiatal nő látható, az egyik felfelé, a másik lefelé néz.

Ezen a plakáton a sárga szín a barátság melegségét közvetíti, ugyanakkor finoman figyelmeztet a küszöbön álló bajokra. Tervező: subsiststudios.

Energia

Boldogság

Veszély

Ifjúság

Játékosság

Vidámság

Melegség

Vegye észre, hogy az egyik asszociáció nem egészen olyan, mint a többi.

A sárga színhez társított veszély, akárcsak a tűz és a háború a vöröshöz, kezdetben negatívnak tűnhet. Néha azonban pont ezekre az asszociációkra van szüksége egy márkának, például egy elektromos szerszámok márkája a sárga színt használja a "bánj óvatosan" üzenetére.

Rózsaszín

A rózsaszín egy töltött szín. Ezt nem lehet megkerülni: a rózsaszín sokkal inkább a lányoké, mint a kék a fiúké, olyannyira, hogy használata bizonyos esetekben visszataszító lehet a férfiak számára. A rózsaszín színt és a nemek szerinti asszociációkat rengeteg pszichológiai kérdéssel lehet körüljárni, de itt most csak arra térünk ki, hogy mit jelent a rózsaszín a marketing és a reklám világában. A rózsaszín lehet:

Cake shop kétoldalas szórólap rózsaszínben

Nehéz elképzelni, hogy még a legférfiasabb férfi is visszautasítsa a süteményeket ebben a reklámban. Szerző: Luz Viera.

Fun

Lányos

Upbeat

Édes

Delicate

Romantikus

Peaceful

A rózsaszín a pékségek népszerű színe, mert édes, akárcsak a sütemények, amelyeket árulnak. Ez a szín olyan márkák színe is, amelyek nőiesek és büszkék rá, mint például egy női önvédelmi oktató, aki forró rózsaszín grafikát használ a reklámjaiban, hogy megmutassa, hogy arra tanítja a nőket, hogyan legyenek bátrak és védjék meg magukat.

Szürke

A szürke a professzionalizmust és a praktikumot jelképezi. Azt gondolhatod, hogy a szürke unalmas, és sok esetben az is. De a szürkének nem kell unalmasnak lennie. A megfelelő marketingstratégiával az is lehet:

Semleges

Szakmai

Hatékony

Hivatalos

Vállalati

Szürke geometrikus kereskedelmi kiállítási poszter

Egy feltűnő, szürke dizájn még egy vásáron is megállja a helyét. Mila Jones Cann.

Ezek mind olyan tényezők, amelyeket egy bérszámfejtő szolgáltatás szeretne hangsúlyozni a számláin. A szürke azt is megmutathatja, hogy a márkája kitör a binárisból, mint például egy progresszív gyermekruházat-márka weboldala, amely ki akarja emelni magát a rózsaszín és kék tengerből.

Fekete

A fekete technikailag lehet, hogy a szín hiánya, de erőteljes és merész is. Ezek azok az asszociációk, amelyek a feketével kapcsolatban felmerülnek bennünk:

Mystique

Hatalom

Formaság

Elegancia

Sötétség

Titokzatosság

Szexualitás

Irányítás

Az okkultizmus

Fekete-fehér menü design nagy tipográfiával

Fehér

A fehér egy üres lap. Friss, új, újszerű a dobozában, és a következő asszociációkat kelti:

Az ügyfelek frizuráiról készült fotókkal és menta akcentusokkal.

Figyelje meg a fehér szín használatát háttérszínként ennél az e-mailnél, és azt, hogy vizuálisan hogyan képviseli az üres lapot a stílusváltást kereső fogyasztó számára. Email design: Grigoris G.

Tisztaság

Tisztaság

Világosság

Egyszerűség

Ifjúság

Becsület

Béke

Blandness

Hidegség

A fehér egy másik olyan szín, amelynek "negatív" konnotációi pozitívumokká alakíthatók. Mint a leghidegebb szín, a hóra és a sarkkörre emlékeztető szín, a fehér remek választás egy fagylaltárus kocsihoz, hangsúlyozva a megkönnyebbülést, amit egy forró napon nyújtanak.

Barna

A barna egy olyan szín, amelyben megbízhatsz. A barna fedez téged, a barna évek óta ott van melletted, és még évekig ott lesz. A UPS számára a barna biztonságosan és időben eljuttatja a csomagokat az otthonodba, és azt ígéri, hogy bármit is küldesz velük, sértetlenül eljut a célállomásra. A marketingben és a reklámban a barna általában azt jelenti:

Megbízható

Régimódi

Földes

Férfias

Természetes

Megbízható

Meleg

web és logó tervezés egy fotózási szolgáltatás számára