, 2021/12/10

A helyi marketingnek számos előnye van egy vállalkozás számára. Lehetőséget kínál arra, hogy termékei és szolgáltatásai az új, otthonról érkező ügyfelek elé kerüljenek, és emelje vállalkozását a közösségben. Cége könnyen ismertté válhat azáltal, hogy az Ön telephelye környékén a figyelem középpontjában áll.

marketing for local businesses

Az üzlettulajdonosok 85%-a függ a szájról-szájra történő ajánlásoktól, ami azt mutatja, hogy mennyire fontos a helyi ügyfelek elérése. A helyi marketingstratégiák némileg eltérnek az általános marketinghez használt technikáktól és módszerektől, mivel keményen kell dolgoznia azon, hogy megtalálja, elérje, bevonja és megszólítsa a helyi embereket.

Mi a helyi marketing?

A helyi marketing olyan marketingstratégiák és taktikák, amelyek a potenciális ügyfeleket célozzák meg helyben, egy vállalkozás bizonyos körzetében - jellemzően 50 mérföldön belül. Néha szomszédsági marketingnek vagy helyalapú marketingnek is nevezik, és állhat hagyományos offline marketingből vagy földrajzilag célzott online marketingből. Napjainkban a helyi marketing gyakran mindkét stratégia kombinációját magában foglalja.

A helyi területi marketing egy alcsoportjába tartozik a helyi keresőmarketing, más néven a helyi SEO. A helyi keresőmarketing kifejezetten olyan technikákra utal, amelyek biztosítják, hogy egy vállalkozást a potenciális helyi ügyfelek megtalálják a keresési eredményekben, a helymeghatározó oldalakon és az online térképeken. A helyi vállalkozások ügyfeleik 100%-át néhány mérföldes körzetből szerezhetik meg.

Talán hallottad már a "főutcai üzlet" (vagy egyes országokban "főutcai üzlet") kifejezést. Ez arra utal, hogy a kisvállalkozások szó szerint a gyalogos forgalomtól vagy a főútvonalakon való megjelenéstől függenek. Tehát még ha egy helyi vállalkozás sikerrel is járhat az online marketingben, szigorú földrajzi fókuszra van szükség. Ellenkező esetben a végén időt és pénzt pazarolhat arra, hogy olyan weboldalakat látogatókat vonzzon az ország másik végéből, akiknek semmi esélyük sincs arra, hogy valaha is meglátogassák az üzletét vagy vásároljanak valamit.

Kapcsolódj a közösséghez

Talán nyilvánvalónak hangzik, de a helyi közösséggel való kapcsolattartás kulcsfontosságú a helyi marketing szempontjából. Egy másik nagyszerű dolog: a közösségi szerepvállalás kevésbe kerül. Erre a stratégiára példa a közösségi fesztiválokon, versenyeken és szezonális eseményeken való részvétel. Vagy vállalkozása szponzorálhat helyi eseményeket, például középiskolai zenei és színházi előadásokat, vagy szponzorálhat sportcsapatokat.

Egy másik példa a kisvállalkozók önkéntes munkáját jelenti, akik jótékonysági célokra és helyi ügyekre fordítanak időt. Rengeteg emberrel találkozhat, jó hírnevet szerezhet azáltal, hogy valami jót tesz, és növelheti a márka ismertségét.

Maximalizáld a helyi üzleti listákat

Egy tanulmány szerint a kisvállalkozások több mint fele még mindig nem igényelte a Google My Business listáját. Ezzel egy értékes helyi marketingstratégiát hagynak ki. Profilján feltüntetheti vállalkozásának nevét, telefonszámát, címét, beleértve az irányítószámot, útbaigazítást, nyitvatartási időt és a weboldalára mutató linket. A hozzáértő kisvállalkozások tartalmat is hozzáadnak, például csábító fényképeket. Ez ingyenes láthatóságot jelent a világ legerősebb keresőmotorjában.

Az első lépés az, hogy igényelje a Google My Business listáját, majd aktívan kezelje azt. Ezáltal a Google térképen is megjelenik a telephelye. Az interneten más helyeken is szerepelhet, például a Bing Places és a sárga oldalas könyvtárakban. Kezdje el ezt a három legjobbat:

Kapcsolat a helyi vállalkozásokkal

"Mint vezetett meditációval foglalkozó cég a fogamzásra készülő nők, valamint a terhes nők és az újdonsült anyák számára, az egészségügyi szolgáltatók országszerte brosúrákon keresztül ajánlják a termékünket. Helyi szinten az ezekkel a szolgáltatókkal való kapcsolatépítés és a brosúráinkat hordozó vállalkozások hálózatának bővítése, beleértve a terhesmasszázs- és jógastúdiókat is, nagyban hozzájárult a sikerünkhöz." ~ Mark Krassner, Expectful

Vegyél részt közösségi eseményeken

"A jó üzleti kapcsolatok kiépítésének legjobb módja, ha olyan közösségi eseményeken is hálózatot építesz, amelyek nem feltétlenül érintik az iparágadat. Egy 5 km-es futáson vagy jótékonysági eseményen való részvétel lehetővé teszi, hogy úgy mutatkozz be más vállalkozásoknak, hogy nem érzed magad eladásnak. Mindenki kényelmes környezetben van, ahol a beszélgetés folyhat."

Koncentrálj a helyi SEO-ra

A technikailag legfejlettebb helyi marketingkampányok némelyike a webet használd fel arra, hogy a gyalogos forgalmat az üzletedbe vagy fizikai helyére irányítsd. A webet kihasználhatod az elvitelre vagy az e-kereskedelmi megrendelésekre is. A potenciális ügyfelek az interneten és mobileszközökön keresnek a te helyi területeden található szolgáltatások és termékek után. Azt szeretnéd, ha könnyen megtalálnák a cégedet.

A Google My Business egy jó kezdet, de a helyi keresőoptimalizálás (SEO) ennél sokkal többet takar. A helyi keresőmotor-optimalizálás magában foglalja a weboldal oldalainak optimalizálását is, hogy azok kiemelkedően jelenjenek meg a keresési eredményekben. Törekedjea keresőmotoros rangsorolásra egy vagy több olyan kulcsszóra, amelyre a fogyasztók rákeresnek, hogy megtalálják a tiedhez hasonló vállalkozásokat.

Hozz létre jó tartalmat, és ezzel linkeket és forgalmat vonzhatsz weboldaladra a helyi újságok webhelyeiről, blogokról, sőt még olyan közösségi médiaoldalakról is, mint a Twitter. Ha nem tudod, hogyan javítsa a keresőmotoros láthatóságot, vagy nincs időd, bízz meg egy helyi keresési szakembert. A helyi keresés egy speciális terület. Ezért a SEO ügynökségek és tanácsadók szűrésekor kérdezz rá a helyi keresésben szerzett tapasztalataikra és a helyi kisvállalkozásoknak nyújtott segítségükre vonatkozó eredményeikre.

Növeld az ügyfélajánlásokat

Ha szükséged van a szájról-szájra terjedő marketing fellendítésére, miért ne ösztönözhetnéd ügyfeleid arra, hogy tegyék ezt meg helyetted egy ellenállhatatlan ajánlóprogrammal? Egyszerű a kezdés. Mindössze annyit kell tenni, hogy csábító ingyenes ajándékot vagy különleges kedvezményt kínál az eredeti ügyfélnek és az általa ajánlott személynek. Az ajánlóprogramok nagyon hatékony helyi marketingötletnek bizonyulhatnak, mert ez egy erőszaporító. Másokat is ráveszel arra, hogy segítsenek nekd.

Helyezz el marketinganyagokat nyilvános helyeken

Érd el az embereket a közösségében a nyilvános helyeken elhelyezett marketingüzenetekkel. Itt is segíthet, ha más vállalkozásokat és szervezeteket is elérsz abban a városban vagy településen, ahol tevékenykedsz. A helyi éttermek, kávézók és szupermarketek megengedik, hogy szórólapokat vagy névjegykártyákat helyezzen ki a bejáratba, vagy ragassza ki őket egy közösségi hirdetőtáblára? Ez akkor működik a legjobban, ha a vállalkozásod kiegészíti a másik céget. Ha például grafikai tervező- vagy fotóstúdiód van, talán egy helyi művészeti galéria vagy nonprofit művészeti szervezet megengedné, hogy marketinganyagokat hagyj a létesítményükben. Mindenképpen kérj engedélyt.

Kapcsolatfelvétel a helyi közönséggel a közösségi médiában

A közösségi média marketing jól működhet a helyi vállalkozások láthatósága érdekében - ha jól csinálod. A trükk az, hogy a helyi közönséget célozd meg. A havi több százmillió aktív felhasználóval az Instagram rengeteg lehetőséget kínál a márkaismertség növelésére. Tüntesd fel a közösségi média profiljaidban a helyét. Ügyelj arra, hogy a posztokban jelöld meg a helyét, hogy nagyobb elkötelezettséget kapjon a helyi felhasználóktól.

Ügyelj arra, hogy olyan közösségi médiaoldalakra összpontosíts, amelyek vonzzák a célközönségét. A LinkedIn például az üzleti felhasználókat vonzza, és jó lehet, ha más vállalkozásoknak értékesítesz. Az influencer marketingben az influencerekkel való együttműködés is segíthet abban, hogy több közösségi médiafelhasználót érj el.

Használj célzási eszközöket az online marketinghez

A közösségi médiaplatformok, például a Facebook számos lehetőséget kínálnak a vásárlók helyi célzására. A közösségi média hirdetési funkcióit használhatod a posztok "felturbózására", paramétereket állíthasz be, hogy bizonyos mérföldeken belüli vásárlókat célozz meg. Használd a Facebook "Helyszín létrehozása" funkcióját is. Új poszt létrehozásakor nyomd meg a "Bejelentkezés" gombot, és add meg az információkat, beleértve a helyszínt is.

Az Instagram-sztorikban helymeghatározó matricákat is közzétehetsz, az Instagram-posztokban pedig helymeghatározó hashtageket. A Google hirdetések is célozhatók a helyi piacra. Indíts Google-hirdetési kampányt, amelyben a hirdetések megjelennek a keresőmotorokban és a webes tartalmi oldalakon. Használj célzott helyi marketing céloldalt és remarketinget, hogy emlékeztesd korábbi ügyfeleid a visszatérésre.

Mondd el a történeted

Meséld el vállalkozásod történetét vagy személyes történeted, mint alapító. A történet elmesélése emberi érdeklődést vált ki, és emlékezetessé teszi márkaneved. A történet elmesélése segít az érdeklődőknek, hogy kapcsolatba kerüljenek a vállalkozásoddal, így nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőled. Egy érdekes történet arról, hogyan indult el vállalkozásod, a meglévő ügyfelek kötődését is megerősíti, így kevésbé valószínű, hogy elhagynak téged az utcán lévő csillogó új láncért.

Meséld el történeted tévéreklámokban, online videókban, blogbejegyzésekben vagy a Rólunk szól oldalon. Egy másik példa: egy helyi családi étterem a falra akasztott, dedikált fényképeken mesélheted el vállalkozásodnak történetét. Az alapítói történetek esetében ne feledd: Ha a környékről származol, hangsúlyozd a közösséghez való kötődésed. Beszélj arról, hogy helyben nőttél fel, mit szereszt a legjobban a környéken, és mit jelentenek neked a lakosok.