, 2022/3/29

A kereskedelmi és elosztó cég talán a legrégebbi ismert üzleti forma, amely visszanyúlik azokhoz az időkhöz, amikor a tárgyakat és árukat városokon és királyságokon keresztül cserélték. Én azonban azt állítom, hogy a 21. században még mindig ugyanolyan fontos, mint akkoriban volt.

distribution business

Ki az elosztó?

Amint azt valószínűleg már tudja, a gyártók gyártják a termékeket, a kiskereskedők pedig eladják azokat a végfelhasználóknak. Egy csomag csokoládét például gyártanak és csomagolnak (Hershey's), majd kiskereskedelmi üzletekben (Walmart) értékesítik az embereknek. A kettő között azonban van néhány kulcsfontosságú szereplő, más néven forgalmazó, akik arra szolgálnak, hogy a terméket a gyártótól a piacra juttassák. Egyszerűen fogalmazva, a kereskedelem és a forgalmazás az áruk mozgatásával foglalkozik. Egy erősen globalizált világban a megbízható és biztonságos árumozgás képezi a világgazdaság gerincét.

Azt gondolhatod: Persze, de ez nem olyan szexi, mint azok az öltönyösök a pénzügyekben és a bankszektorban, vagy azok a hippik, akik farmfriss biotermékeket árulnak. De a valóság ugyanaz marad - ez egy olyan alapvető szolgáltatás, amelyre a nemzetközi közösségnek mindig szüksége lesz. Bár az iparág nagyrészt láthatatlan, ez nem jelenti azt, hogy nincs benne pénz. A világ legnagyobb vállalatai közül néhányan kereskedelmi és forgalmazó cégek: Walmart, Nestle, Unilever, hogy csak néhányat említsünk.

Üzleti stratégia létrehozása

Döntsd el, hogy milyen típusú forgalmazási üzletet fogsz működtetni. A forgalmazók két kategóriába sorolhatók aszerint, hogy kit szolgálnak ki. Először is, a kiskereskedelmi forgalmazók nagykereskedőktől vagy gyártóktól vásárolnak, és közvetlenül a fogyasztóknak (végfelhasználóknak) adják el a termékeket. Ezzel szemben a nagykereskedő forgalmazók a gyártóktól vásárolnak, és a termékeket kiskereskedőknek vagy más forgalmazóknak adják tovább. Hogy melyik a megfelelő a vállalkozásod számára, az a céljaidtól és tapasztalataidtól függ.

Döntsd el, mit szeretnél szétosztani. Koncentrálhatsz egy adott termékre, vagy kínálhatsz többféle terméket. Döntésed alapulhat egy szenvedélyen vagy egy olyan terméken, amelyet saját személyes tapasztalataid szerint nehéz megtalálni. Míg sok nagyvállalatot hasonlóan nagy forgalmazók szolgálnak ki, ezek a forgalmazók nem hajlandók vagy nem képesek kiszolgálni a kisebb, speciálisabb vállalkozásokat. Jó ötlet lehet, különösen egy olyan zsúfolt piacon, mint az italforgalmazás, hogy réstermékeket kínáljon ezeknek a speciális kiskereskedőknek.

Állíts össze egy üzleti tervet,

Amely meghatározza az új értékesítési vállalkozás teljes vízióját. Az üzleti terv lehetővé teszi, hogy követni tudod a vállalkozás sikerének irányát. Ez a terv tartalmazni fogja, hogy milyen típusú forgalmazó leszel, milyen termékeket tervezel kínálni (legalábbis kezdetben), a céged nevét, a megcélzott ügyfélkört, a szállítási módot és egy általános stratégiát. Ez a stratégia lehet olyan egyszerű, mint a gyors és hatékony kiszolgálásra való összpontosítás, vagy lehet bonyolultabb, mint például annak meghatározása, hogy milyen módon tudsz olyan speciális termékeket kínálni, amelyek más forgalmazóknál nem állnak rendelkezésre. Az üzleti terv megírása lehet a legbonyolultabb része egy kisvállalkozás elindításának.

Becsüld meg az indulási költségeket.

Az üzleti terv mellett arra is szükséged lesz, hogy elképzelésed legyen arról, hogy mennyi pénzre lesz szükséged ahhoz, hogy vállalkozásod beinduljon és működjön. Forgalmazóként a legnagyobb kiadás a készlet lesz. Ez azt jelenti, hogy az indulási költségek nagymértékben eltérnek attól függően, hogy mit tervezel értékesíteni. Szükséged lesz továbbá egy üzlethelyiségre, irodai berendezésekre és némi raktári felszerelésre (például targoncákra, ha nehéz termékeket forgalmaz, vagy polcokra, ha könnyebb termékeket).

Az online forgalmazás megjelenése új lehetőségeket is teremtett a forgalmazó vállalkozások számára. Ezek egyike, a drop-shipping, lehetővé teszi a forgalmazók számára, hogy elkerüljenek minden készletellenőrzési és szállítási problémát, mivel a termék fizikai birtokába soha nem kerülnek. Az, hogy soha nem veszi át a készlet feletti ellenőrzést, azt jelenti, hogy a kezdeti befektetés sokkal alacsonyabb lehet. Ez azonban egy zsúfolt piac, amelyen nehéz lehet pénzt keresni.

Találd ki, hogyan tudod eladni a termékeidet.

Ez nagyban függ attól, hogy kik az ügyfeleid, és milyen típusú termékeket árulsz. Mindenesetre a célodnak az kell legyen, hogy a potenciális vásárlók tudomást szerezzenek vállalkozásodról és arról, hogy mit tudsz kínálni. Ez jelenthet bármit a reklámozástól kezdve az üzlettulajdonosokkal való személyes találkozásokon át a keresőmotoros optimalizálásig (SEO).

Az értékesítés részeként állíts össze egy marketingtervet, hogy népszerűsíthesse szolgáltatásait. Ez magában foglalhatja a brosúrák nyomtatásának költségeit, a kínálatát részletező katalógusok készítését, valamint a szaklapokban vagy magazinokban történő hirdetésfeladás költségeit. Kisvállalkozásként az első néhány évben sok marketingtevékenységre számíthatsz, amíg nem rendelkezel egy jó méretű ügyfélkörrel, és nem alapozod meg hírneved.

Határozd meg, hogyan fogod finanszírozni a vállalkozását.

Alacsony induló költségek esetén képes lehet arra, hogy megvásárolja a készletet, és már meglévő pénzéből elindítsa vállalkozását. A drágább indulási költségek azonban szükségessé tehetik, hogy hitelt vegyél fel. További információkért lásd: Hogyan kaphat kisvállalkozói kölcsönt?