, 2022/4/21

Egy tanácsadó felbérlése segíthet a vállalkozásoknak a teljesítmény javításában és a siker eléréséhez szükséges változtatásokban. Az üzleti tanácsadók segítenek a vállalatoknak a kihívások leküzdésében, a bevételek növelésében és a növekedésben. Lényeges, hogy olyan üzleti tanácsadókkal dolgozz együtt, akiknek tapasztalata és korábbi sikerei vannak az hozzád hasonló vállalatokkal.

business consultancy

Az üzleti tanácsadók projekt- vagy óradíjat számíthatnak fel, de az is előfordulhat, hogy napi vagy havi előleget kell fizetni. Egy kis- vagy középvállalkozás működtetése kihívást jelent, mivel a sikerhez rengeteg feladat szükséges. A könyveléstől kezdve a humánerőforráson át a technikai támogatásig szinte lehetetlen, hogy az üzlettulajdonosok mindent maguk végezzenek el. A tanácsadók felbérlésének egyszerűségének köszönhetően azonban nem kell mindent egyedül megoldaniuk. Megvizsgáljuk, hogy mit csinál egy üzleti tanácsadó, és hogyan segíthet egy ilyen tanácsadó a vállalkozása virágzásában.

Mi az az üzleti tanácsadó?

Az üzleti tanácsadó olyan szakember, aki sokféle készséggel rendelkezik, és segíti a vállalkozókat a vállalkozásaikban. A tanácsadók képzettségük és korábbi tapasztalataik miatt nagy tudással rendelkeznek. Emellett az üzleti tanácsadók vezetési tanácsadást nyújtanak, hogy segítsenek a szervezeteknek javítani teljesítményüket és hatékonyságukat. Ezek a szakemberek elemzik a vállalkozásokat, és megoldásokat dolgoznak ki, miközben segítik a vállalatokat céljaik elérésében.

Az üzlettulajdonosoknak érdemes megfontolniuk az üzleti tanácsadók alkalmazását, ha segítségre vagy perspektívára van szükségük a választott útjukkal kapcsolatban, vagy ha katalizátorra van szükségük a változáshoz a vállalatukban.

Miért érdemes üzleti tanácsadót alkalmazni?

Számos oka van annak, hogy az üzlettulajdonosoknak érdemes megfontolniuk a tanácsadók alkalmazását. A tanácsadók a szolgáltatások széles skáláját kínálják, többek között a következőket:

Szakértelem nyújtása egy adott piacon

Problémák azonosítása

A meglévő személyzet kiegészítése

Változás kezdeményezése

Objektivitás biztosítása

Az alkalmazottak oktatása és képzése

A "piszkos munka" elvégzése, például a személyzet elbocsátása.

A szervezet újjáélesztése

Új vállalkozás létrehozása

Más emberek, például lobbisták befolyásolása.

Mit csinál egy üzleti tanácsadó?

Általában az üzleti tanácsadás folyamatának három szakasza van: a feltárás, az értékelés és a megvalósítás.

1. Felfedezés

Minden üzleti tanácsadó első lépése a felfedezés fázisa, amelynek célja, hogy megismerje a vállalkozásod. A jó üzleti tanácsadó időt szán arra, hogy a lehető legtöbbet megtudjon a vállalkozásról a tulajdonostól és az alkalmazottaktól. A tanácsadó a következő dolgokat teszi meg:

Bejárja a létesítményeit.

Találkozik az igazgatótanáccsal és az alkalmazottakkal.

Elemzi a vállalat pénzügyeit.

Elolvassa az összes vállalati anyagot.

A feltáró szakasz során az üzleti tanácsadó feltárja a vállalata küldetésének és jelenlegi működésének részleteit.

2. Értékelés

Miután az üzleti tanácsadó mélyrehatóan megismerte a vállalatod, belép az értékelési fázisba, amelynek célja, hogy megállapítsa, hol van szükség változtatásra. Ez a fázis magában foglalja vállalata erősségeinek és gyengeségeinek, valamint a jelenlegi és az előrelátható problémák azonosítását.

A kialakult problémák vizsgálata és az új problémák azonosítása: A tanácsadónak meg kell vizsgálnia a tulajdonosok és a vezetőség által már azonosított problémákat. Objektivitásuknak köszönhetően a tanácsadók új vagy előre nem látható problémákat is fel tudnak tárni.

Megoldások keresése: Az üzleti tanácsadónak stratégiát kell kidolgoznia az általa azonosított problémák megoldására, és fel kell vázolnia, hogyan lehet kihasználni az üzlet növekedését, a nyereség növelését és a hatékonyság növelését szolgáló lehetőségeket. Tegyük fel például, hogy a vállalatnak különösen erős értékesítési részlege van, de gyenge a marketing részlege. Ez egy lehetőség arra, hogy növelje a marketing erőforrásait, és tőkét kovácsoljon az értékesítési személyzetből.

E folyamat során két kulcsfontosságú elemre kell összpontosítani: a kommunikációra és a visszajelzésre.

Kommunikáció: Az értékelési fázis során az egész csapatának világos, nyílt kommunikációt kell fenntartania a tanácsadóval.

Visszajelzés: Neked és csapatod tagjainak az üzleti tanácsadó tanácsait építő jellegű kritikaként kell fogadniuk. A tanácsadó visszajelzései nem személyes jellegűek. Míg te és alkalmazottaid személyesen közel állnak az üzlethez, a szélesebb perspektíva hiánya akadályozhatja a pozitív változást és növekedést; a tanácsadó objektivitást és új nézőpontot hoz. Természetesen neked is fel kell ajánlania saját visszajelzéseit és véleményét az üzleti tanácsadónak, de maradj nyitott az új ötletekre.

3. Végrehajtás

Miután a vállalat és a tanácsadó megállapodott a tervben, a tanácsadónak a harmadik fázisba kell lépnie: az átszervezési szakaszba, vagyis a terv megvalósításába. Ebben a fázisban a tanácsadó az Ön eszközeire épít, és megszünteti a kötelezettségeket. Emellett figyelemmel kíséri a terv előrehaladását, és szükség szerint módosítja azt.

Tudtad? Az üzleti tanácsadó segíthet a versenyelemzés elvégzésében, hogy releváns információkat szerezz a piac telítettségéről, az új lehetőségekről és az iparági legjobb gyakorlatokról.

Az üzleti tanácsadók típusai

Az üzleti tanácsadóknak különböző típusai vannak, amelyek különböző üzleti szempontokra szakosodtak.

Stratégiai és vezetési tanácsadók

A stratégiai és menedzsment üzleti tanácsadók iparági szakértelemmel segíthetik vállalkozását a méretnövelésben, az új lehetőségek megszerzésében és a bevételek növelésében.

A stratégiára és menedzsmentre összpontosító tanácsadók a következőkben segíthetik vállalkozását:

Új piacokra való terjeszkedés vagy a jelenlegi piacon való ismertség növelése.

Üzleti modelljének átszervezése egy költséghatékony stratégia kialakítása érdekében.

Növelje vállalkozása képességeit.

Új üzleti vállalkozás felvásárlása.

Egyesüljön egy másik vállalkozással, vagy változtassa meg vállalkozása szerkezetét.

Átmeneti időszak alatt középvezetőként álljon be.

Üzemeltetési tanácsadók

A működésre szakosodott üzleti tanácsadók segíthetnek a napi folyamatok javításában. Ezek az üzleti tanácsadók számba veszik a jelenlegi üzleti modelljét, és kitalálják a legjobb módját annak, hogy ugyanazokat a magas színvonalú eredményeket a költségek és az idő töredékével érje el. Ezek a tanácsadók a minőségellenőrzéssel és annak megértésével is segítenek, hogy hogyan lehet a jobb eredmények érdekében finomítani és optimalizálni a termelést.

Pénzügyi tanácsadók

A pénzügyi tanácsadó megmutathatja nekeda vállalkozás pénzügyi helyzetének szélesebb körű összefüggéseit. Elsősorban a befektetési döntések meghozatalában nyújtanak segítséget, és segítenek megtalálni a vállalkozás vagyonának és adósságainak legjobb kezelési módját. A pénzügyi tanácsadók még további szakterületekkel is rendelkezhetnek, beleértve a pénzügyi tervezést és a vállalkozásának adózással, napi kiadásokkal és a legjobb nyugdíjtervezettel kapcsolatos tanácsadást.

Humánerőforrás-tanácsadók

A legjobb HR-kiszervező cégek és független HR-vállalkozók segíthetnek Önnek a HR-funkciók ellátásában. Ezek a tanácsadók átvehetik az Ön napi szintű HR-feladatait, például az alkalmazottak toborzását és megtartását, a bérszámfejtést, az adminisztratív feladatok elvégzését és az alkalmazottak teljesítményének irányítását.

Marketing tanácsadók

A marketing-tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak abban, hogy azonosítsák márkaként erősségeiket, és azokat kibővítve megteremtsék a márka ismertségét és ismertségét. Akár új logóra, akár közösségi médiastratégiára van szüksége, egy marketing-tanácsadó nagy segítségére lehet vállalkozása hatókörének bővítésében.

Mi a helyzet a tanácsadó cégekkel?

Bár alkalmazhat független szakembert, tanácsadói igényeihez igénybe veheti egy erre szakosodott cég szolgáltatásait is. Az olyan nagy cégek, mint a McKinsey & Co. és a BCG nem feltétlenül felelnének meg egy kisvállalkozás igényeinek és költségvetésének, de egy helyi cég jól működhet.

Kezdetnek futtass le egy Google-keresést a fájdalmas pontodra és helyedre - például "Seattle-i márkastratégiai cég" -, és vizsgálja meg az eredményeket. A keresés valószínűleg olyan cégeket fog felhozni, amelyekről még sosem hallottál, de a projektjeik és az ügyfélértékelések közelebbi megnézése segíthet eldönteni, hogy megfelelnek-e a célnak. Ráadásul, ha helyi céget bízol meg, nagyobb az esélye, hogy az ügyféllistájukon olyan személyt találsz, akit ismersz, vagy akivel korábban már találkoztál.

Ezek a tanácsadó cégek néhány előnye:

Kiterjedt erőforrások

Több szakember szakértelme

Bevált márka több száz referenciával

Az egyéni tanácsadók néhány előnye:

Megfizethetőség

Rugalmasság az időbeosztás és a helyszín tekintetében

Képesség arra, hogy teljes figyelmüket az Ön ügyének szenteljék

Az, hogy tanácsadó céget vagy egyéni tanácsadót válassz, a te üzleti igényeidtől és preferált munkastílusától függ.

Hogyan válasszunk üzleti tanácsadót

Találd meg a megfelelő üzleti tanácsadót.

A megfelelő üzleti tanácsadó megtalálása lehet a legnagyobb kihívás a tulajdonos vagy a menedzsment számára. A tanácsadónak szenvedéllyel kell rendelkeznie a munkája iránt, a kiválóságra való törekvéssel, valamint a szervezéshez és a részletekhez való érzékkel. Lényeges, hogy olyan tanácsadót találjon, aki szakértelemmel rendelkezik a te iparágadban, vagy tapasztalattal rendelkezik a vállalkozásodnak olyan típusú problémáival kapcsolatban, amelyekkel a vállalkozásod szembesül.

Használd ki meglévő hálózatát. Kezd az üzleti tanácsadó keresését a meglévő hálózatának kihasználásával. Egy hasonló helyzetben lévő kolléga, partner vagy más vállalkozó ajánlása gyakran megbízhatóbb, mint az általános vélemények vagy elismerések. Kérdezd meg ismerőseid, hogy ismernek-e olyan szakértőt a területen, aki segíthetne a konkrét problémádban.

Fedezd fel az erre a célra létrehozott piactereket. Fedezd fel azokat az erre a célra létrehozott piactereket, amelyek témák, költségvetés és helyszín szerint segíthetnek tanácsadókat találni. A népszerű oldalak közé tartozik a Catalant, a Graphite és a Business Talent Group. Ne habozz kihasználni az olyan közösségi platformokat is, mint a LinkedIn. A számos ajánlás általában jól jelzi egy potenciális tanácsadó szakértelmét. Keress rá a problémájához kapcsolódó kulcsszavakra, és nézd meg alaposan a legelső találatokat.

Látogass el szabadúszó oldalakra. Ha hiánypótló szakembert keresel, fontold meg a népszerű szabadúszó oldalak, például az Upwork, a Dribble, a Fiverr és a Freelancer felkutatását. Figyeld meg a potenciális tanácsadók népszerűségét, elkötelezettségi szintjét és a korábbi ügyfelek értékeléseit.

Vizsgáld meg a potenciális üzleti tanácsadót.

Tegyél fel kérdéseket. Ha személyes ajánlásra támaszkodsz, tegyél fel részletes kérdéseket kollégád tapasztalatáról, a tanácsadó folyamatáról és - ami a legfontosabb - a tanácsadói munka eredményeiről. Kollégáid egyedülálló betekintést nyújthatnak abba, hogy a tanácsadó ajánlásainak követése milyen hosszú távú hatással jár, nem pedig csak a rövid távú nyereséggel.

Ismerd meg a tanácsadó hátterét és képzettségét. Nézd meg a tanácsadó önéletrajzát, oktatási hátterét és az iparágadra vonatkozó tanúsítványait. Jó jel, ha úgy tűnik, hogy hajlandó új tanulási lehetőségeket felfedezni és készségeit naprakészen tartani.

Kérdezd meg a tanácsadót a gyakorlati tapasztalatairól. A gyakorlati tapasztalatnak jelentősége van az üzleti világban. Ha valaki egyenesen a főiskoláról jött, és magát tanácsadóként címkézi fel, vajon többet tud, mint te? Fontold meg, hogy olyan tanácsadókat keress, akik sikeresen vezettek kisvállalkozásokat, vállalati szervezeteket vagy konkrét részlegeket.

Győződj meg arról, hogy tapasztalataik a vállalkozásodra is vonatkoznak. Egy korábbi banki vezérigazgató lenyűgözőnek tűnhet, de vajon rendelkezik-e a tudással és tapasztalattal ahhoz, hogy a cukrászdádat nyereséges kisvállalkozássá alakítsa? Lehetséges, de ha egy korábbi étteremtulajdonosra is gondolsz, aki most abból él, hogy sikeresen segíti a kis éttermek növekedését, akkor ez a tanácsadó talán jobban illik a vállalkozásodhoz. Olyan tanácsadókat keress, akik a te iparágadban és olyan vállalkozásokkal dolgoztak, amelyek stílusuk, méretük, igényeik és céljaik tekintetében megegyeznek a tieddel.

Nézd meg a weboldalukat. A tanácsadót a weboldalukon és az anyagaikon keresztül is érdemes megvizsgálni. Keress professzionális képeket és jól dokumentált információkat a szolgáltatásaikról, és alaposan tekintsd át a szerződéseket és a tanácsadói díjakat.

Vizsgáld meg a tanácsadói múltjukat. Nem csak megfelelő tapasztalattal rendelkező tanácsadót szeretnél; olyan tanácsadót szeretnél, aki bizonyítottan sikeres volt a tiedhez hasonló vállalatoknál. Kérj portfóliót vagy listát azokról a márkákról, amelyeknek a tanácsadó már dolgozott, és kérj referenciákat. Keress olyan tanácsadót, aki segített olyan típusú kihívások leküzdésében, amelyekkel te is szembesülsz, vagy aki a tiedhez nagyon hasonló vállalkozásokat fejlesztett, és keresd meg ezeket a vállalkozásokat, hogy megtudd, elégedettek voltak-e a szolgáltatásokkal.

Döntsd el, hogy ő-e a megfelelő tanácsadó a feladatra.

Ha a potenciális tanácsadó referenciái kiválóak, és bebizonyosodott, hogy jó hírű és hatékony, találkozzon vele, hogy megbizonyosodj arról, hogy ő a megfelelő személy a feladatra. Világosan vázold fel a fájdalmas pontokat és elvárásokat, és nézd meg, hogy jól érzi-e magát a stílusával és személyiségével. Ha a tanácsadó az összes szempontot figyelembe veszi, akkor itt az ideje, hogy továbblépj.