, 2021/12/2

Íme néhány nagyszerű ötlet arra, hogyan lehet zenéből pénzt keresni. A zeneipar az egyik legjövedelmezőbb és legizgalmasabb iparág. Mindenféle embert támogat, aki azzal foglalkozik, amit szeret, az énekesektől, zenészektől és technikusoktól kezdve az olyan emberekig, mint a CD-értékesítők, zenetanárok és mobil DJ-k.

business for musicians

Zenei üzleti lehetőségek - legyél mobil DJ

Esküvőkön és vállalati bálokon pörgetni a dallamokat remek üzlet mindazoknak, akik szeretnek másoknak örömet szerezni. Mobil DJ-ként szükséged lesz egy pár mikrofonnal és keverővel felszerelt lemezdekkre, valamint egy erős erősítőre és hangszórókészletre. Vigyél magaddal egy táblát a neveddel, hogy az emberek emlékezzenek rád. A zenéből való pénzkeresés sikerének kulcsa az lesz, hogy a lemezeket a buli hangulatához tudja igazítani.

Ahhoz, hogy minden ízlésnek megfeleljen, általában a legjobb, ha a közönségkedvencekhez - 60-as, 70-es, 80-as évekbeli és jelenlegi popslágerekhez - ragaszkodsz. Jó ötlet más DJ-ket tanulmányozni - az általuk játszott zenét és a közönséggel való interakciójukat. Kerüld el azt a nagy hibát, hogy olyan zenét játszol, amit te magad szeretsz - ez teljesen tönkreteszi a bulit.

Hamarosan kialakul a saját stílusod, és ahogy rájössz, hogyan tudod felpörgetni a tömeget, nagyobb rendezvényeken is felléphetsz, és még többet kérhetsz érte. A marketing érdekében nyomtass névjegykártyákat, és tedd ki őket a kirakatokba, a lemezboltok, irodák stb. hirdetőtábláira, valamint hirdessen a helyi újságban és más szórakoztatóipari kiadványokban.

Érdemes lehet szerződni egy szórakoztatóipari ügynökséggel. Ők minden egyes foglalásból részesedést vesznek, de sok munkát tudnak neked közvetíteni. Bár ez egy olyan üzlet, ahol te dolgozol, míg mások játszanak, a legjobb DJ-k nagyon ismertté válnak, és soha nem szűkölködnek a foglalásokban.

Zenei oktatás

Biztos, hogy a zene bármely területe, amiben jártas vagy, a hangszeren való játéktól kezdve a házi felvételeken át a DJ-technikáig, nyereségre váltható. Egyéni órákat tarthatsz az emberek otthonában, vagy kibérelhetsz egy helyi közösségi termet vagy akár egy hangstúdiót, hogy egyszerre tíz vagy több embernek tarts órákat. Foglalásokat szórólapok osztogatásával, plakátok kihelyezésével és szervezetek (pl. iskolák, főiskolák, ifjúsági klubok, szülői csoportok) megkeresésével szerezhetsz. A legfontosabb, hogy vedd rá a tanítványaid, hogy ajánljanak téged másoknak.

Egy másik módja a zenéből való pénzkeresésnek, ha a képességeidből egy sor "tanítsd magad" könyvet, videót vagy kazettát készítesz, amelyeket zenével kapcsolatos kiadványokban elhelyezett hirdetésekkel és/vagy zenei boltokban értékesített hirdetésekkel lehet értékesíteni. Alternatívaként fejlessz ki egy levelező tanfolyamot. Ha egyáltalán nem értesz a zenéhez, fizess szakértőknek a tananyag elkészítéséért, majd keress pénzt az eladásukból.

CD kiskereskedelem és postai rendelés

Ha szereted a zenét, akkor a CD-k, bakelitlemezek és kazetták értékesítése természetes folyamat. Valójában a használt CD-k vásárlása és értékesítése ideális piaci standüzlet. Mivel ezek nem romlanak, nagyon olcsón szerezhetsz megfelelő használt készletet, és a népszerű tételeket egészséges árréssel lehet eladni. Vagy egy speciális zenei területre (például jazz, klasszikus zene, pop vagy a hatvanas évek zenéje) kell koncentrálni, vagy ragaszkodnia kell a népszerű lemezekhez, amelyekről tudod, hogy eladhatóak. Bátorítsd az embereket, hogy hozzanak be CD-ket, amelyeket megvásárolhatsz tőlük, és nyereséggel értékesítheted tovább.

Tartsd nyitva a szemed a környékbeli lemezvásárokon - ezek jó bevételi és készletforrást jelenthetnek egy lemezbódé tulajdonosának. A postai rendelés is jövedelmező terület, bár ez akkor működhet a legjobban, ha speciális zenei érdeklődésű embereket céloz meg. Jó ötlet, ha klubalapon működteti a tevékenységét. Számíts fel éves tagsági díjat, adj nekik egy CD-csomagot (természetesen olcsón vásárolt CD-ket) az év elején, hogy tagságra csábítsa őket, és kínáld nekik kedvezményes áron a készletét. A CD-kiskereskedelem és a csomagküldés rendkívül jövedelmező módja lehet a zenéből való pénzkeresésnek, ha jól ismeri az üzletet.

Lemezbeszerzés

A lemezek beszerzése - meghatározott lemezek felkutatása és megvásárlása a vásárló nevében - olyan terület, amelyre sok lemezrajongó és kiskereskedő lép be. Sokan gyűjtenek például régi hatvanas évekbeli kislemezeket, homályos jazzlemezeket, dedikált lemezeket, importlemezeket és koncertbootlegeket, és lehet, hogy bizonyos tételekre van szükségük a gyűjteményük kiegészítéséhez.

Felkérhetnek valakit, aki a nevükben végigjárja a lemezboltokat és a vásárokat, és keresődíjat szed, ha megtalálta a kívánt tárgyakat. Ez az ideális szolgáltatás, ha régi lemezek állványai között szeretnél szimatolni. Hirdesd ezt lemezvásárokon, lemezboltokban és a zenei sajtóban.

Pop emléktárgyak vásárlása és eladása

Nem csak a lemezeket szeretik az emberek - nagy pénzt fizetnek bármiért, ha az egy adott énekeshez vagy zenekarhoz kapcsolódik. Elég csak megnézni, hogy az Elvishez és a Beatleshez kapcsolódó emléktárgyak milyen árakat érnek el az árveréseken világszerte. Pénzt kereshetsz azzal, hogy a gyűjtőknek emléktárgyakat vásárolsz és adsz el a kapcsolódó kiadványokban megjelent hirdetéseken keresztül, vagy a lemezboltokhoz hasonlóan megvásárolhatsz dolgokat a gyűjtők nevében, és keresődíjat szedhetsz.

Élő előadás

Ha tudsz hangszeren játszani, kereshetsz egy kis pénzt azzal, hogy háttérzenét szolgáltatsz éttermekben, kocsmákban, bárokban, szállodákban és színházakban, vagy akár sétahajókon. Nézz szét a szórakoztatóipari sajtóban, vagy próbáld meg te magad megközelíteni a helyeket. Ha énekes vagy, toborozhatsz egy zenekart (apróhirdetésekkel a helyi újságban vagy a zenei sajtóban), vagy felléphetsz háttérzenekarokkal.

Érdemes felvenni a kapcsolatot a helyi hangstúdiókkal is, hogy megkérdezzék, szükségük van-e énekesekre vagy hangszeresekre session munkára. Ne feledd nem kell arra törekednie, hogy a Wembley Aréna teltházas legyen - zenészek ezrei élnek meg jól a kocsmákból, munkásklubokból vagy a körutazásokból. Ha a foglalások kevésnek bizonyulnak, akkor még mindig el lehet kezdeni a buszozással.

Rajongói klubok

Minden sikeres előadó mögött ott áll egy virágzó rajongói klub. Bár a legtöbbjük kiváló minőségű szolgáltatást és termékeket kínál, és a rajongók számára nagyon is igényelt szolgáltatást nyújt, lényegében egy foglyul ejtett piacot használnak ki, és ennek eredményeként egészséges nyereséget termelnek. Ezt szem előtt tartva az egyik lehetőség, hogy a lemezkiadójukon keresztül felveszik a kapcsolatot a feltörekvő előadókkal, és felajánlják, hogy nyereségmegosztás alapján működtetik a rajongói klubjukat. Ha elutasítanak, semmi sem akadályozhat meg, hogy nem hivatalos rajongói klubot működtess.

Szükséged lesz egy számítógépre és egy adatbázisra a személyre szabott nevek és címek tárolásához. Szükséged lesz egy szövegszerkesztőre is, amellyel hírlevelet készíthetsz, amely híreket, interjúkat és fényképeket tartalmaz az adott személyről vagy együttesről, valamint a rajongók leveleit, levelezőtársakra vonatkozó kéréseket, kvízeket és rejtvényeket stb. is. Ne feledkezz meg az árucikkek listáinak kiküldéséről sem. Sok rajongói klub szervez rendezvényeket és kirándulásokat is a tagok számára. Ha közvetlenül egy fellépése előtt kapcsolódsz be, ez igazi pénznyerő lehet.

Dalszerzés

Ha írsz egy dalt, ami sikeres lesz, a jutalom elképesztően nagy lehet. Vegyük például az "I Will Always Love You"-t Whitney Houstontól. Minden alkalommal, amikor a rádióban bárhol a világon lejátsszák, vagy élőben előadják - függetlenül attól, hogy ki által - a dalszerző jogdíjat szed be. Ha te is ezt szeretnéd, először meg kell írnod és szerzői jogot kell szerezned a dalodra. Ahhoz, hogy egy nagy előadó felvegye, és pénzt keress. vele, szükséged lesz egy zenei kiadóra. Ezek a dalszerzők ügynökeiként működnek, és népszerűsítik a dalokat a lemezkiadóknak és az előadóknak, a bevétel egy százalékát elvéve, és segítenek a jogdíjakat is beszedni az olyan szervezetektől, mint az ügynökség.

A kiadói szerződés megszerzéséhez el kell küldened nekik egy demófelvételt, amelyen a dalt előadod (a legtöbb demókazetta két-három dalt tartalmaz), valamint a dalszöveg egy példányát és egy kísérőlevelet. Előfordulhat, hogy a kiadónak több anyagot kell meghallgatnia, mielőtt döntést hoz, de ha eléggé megtetszik nekik a dal, kiadói szerződést ajánlanak - ekkor fontos, hogy jogi tanácsot kérjen egy zenei szakmában jártas ügyvédtől.

Ha sikerül megszerezniük a dalod felvételét, és az sláger lesz, akkor az előadási és mechanikai jogdíjakat is beszedik a nevedben, és a lehető legszélesebb körben népszerűsítik a dalt. Például a dal felkerülhet válogatásalbumokra, reklámdalokra, filmekre, televíziós műsorokra és így tovább. Ha a kiadó jól végzi a munkáját, akkor még öt, tíz, sőt 15 év múlva is népszerűsíteni fogja a dalát. Ne feledje, lehet, hogy egyetlen sláger is elég ahhoz, hogy egy életre megalapozza az életét.

Dalok és zene felvétele

Sok dalszerzőnek az az álma, hogy saját dalainak előadásával hírnévre és vagyonra tegyen szert, de a készségektől függően mindenféle más módon is lehet pénzt keresni. Például kínálhatnál olyan szolgáltatást, hogy személyre szabott dalokat írsz és rögzítesz - ezek kiváló esküvői, születésnapi vagy eljegyzési ajándékok lehetnek. Vagy nyújthatsz olyan szolgáltatást, amely az emberek saját dalszövegeit zenésíti meg. Mindkettőt meg lehetne hirdetni a helyi újság szórakoztató rovatában, valamint a zenei sajtóban.

A filmekhez, televíziós és számítógépes játékokhoz való kísérőzene-írás szintén jövedelmező terület. Keresd meg ezeket a cégeket közvetlenül a munkáiból vett mintákkal (ha kiadói szerződésed van, a kiadónak ezt meg kell tennie helyetted). Egy másik lehetőség, hogy a zenéjét szerzői jogdíjmentes formában kínáld fel. Más szóval, a cég egyszeri díjat fizet neked a zenéért, amelyet aztán bármilyen módon felhasználhatsz (például vállalati videók vagy tévéműsorok kísérőzenéjeként) anélkül, hogy aggódni kellene a jogdíjak kifizetése miatt. A te számodra az az előny, hogy egy zenét többszörösen is eladhatsz.

Hang és speciális effektek felvétele

Nagy a piaca a madárdalok, vadon élő állatok hangjai, pihentető tengerparti, tengeri, erdei, folyami zajok, vasúti hangok és speciális effektek felvételeinek, amelyeket az emberek hangfelvételekhez, rádiójátékokhoz stb. használhatnak. Ha rendelkezel megfelelő felvevőkészülékkel, például egy hordozható minidisc-felvevővel és mikrofonnal, akkor nagyon könnyen készíthetsz ilyen szalagokat. Készíttess 500 vagy 1000 darabot, és add el őket hirdetésekkel a megfelelő kiadványokban, és/vagy vedd rá a kiskereskedőket, hogy készletezzék őket.

Hangszerbérlés

Miért ne kereshetnél pénzt a zenéből hangszerek, például dobok, gitárok, zongorák és elektronikus billentyűzetek, valamint erősítők, mikrofonok, hangosító és hangrögzítő berendezések bérbeadásával? Kínálj óránkénti, napi és heti díjszabást, és népszerűsítse a szolgáltatást magánszemélyek, zenekarok, iskolák és közösségi csoportok számára. Kiszállítást is biztosítasz. Hirdethetnéd a helyi újságban és a zenei sajtóban, és bővíthetnéd az üzletet a szolgáltatásnak a zenei boltokkal való együttműködéssel történő népszerűsítésével. Az üzlet bérleti oldalát vagy az ő nevükben bonyolíthatnád le (így megspórolnád a felszerelés megvásárlását), vagy rávehetnéd őket, hogy reklámozzák a szolgáltatását, és minden egyes foglalásból részesedést vehetne ki.

Rendezvény promóció

A koncertek promóciója nagyszerű módja lehet annak, hogy jövedelmezően megvethesd a lábad a szórakoztatóiparban. Az elv ugyanaz, akár rockkoncerteket rendezel a helyi kocsmában, akár kóruskoncerteket a közösségi teremben. Először is le kell foglalni a fellépő(ke)t és a helyszínt, biztosítva, hogy megfelelő létesítmények álljanak rendelkezésre a fellépők és a közönség számára. Az eseményt széles körben kell népszerűsíteni - tegyél ki sok plakátot, osztogass szórólapokat, hagyj szórólapokat a kocsmákban, bárokban, üzletekben, színházakban stb., küldjön sajtóközleményeket a helyi médiának, valamint ingyenjegyeket, hogy kritikákat kapj, és a helyi sajtóban versenyeket és jegyajándékokat szervezz - ezek a módszerek mind hozzájárulnak a nyilvánossághoz.

Jegyeket is el kell adni - a helyszínnek általában van saját jegypénztára, vagy legalábbis árul jegyeket neked, és más helyeken, például lemezboltokban vagy turisztikai információs központokban is árulhatsz jegyeket. Jó ötlet egy telefonvonalat is létrehozni a foglalások hitelkártyás lebonyolítására. Végül pedig magának a rendezvényen is koordinálni kell az eseményt. Előfordulhat, hogy extra biztonsági személyzetet kell alkalmazni a színpad előtt és a színfalak mögött. A rendezvény megtervezésekor állíts össze egy költségvetést, és tartsd szem előtt, hogy hány jegyet kell eladnia ahhoz, hogy nullszaldós légy. Így mindig tudni fogod, mennyit kell dolgozni, hogy elérd ezt a számot.

Szórakoztató ügynökség

Ügynöknek lenni csodálatos munka mindenkinek, aki szeret emberekkel beszélgetni. Egy ügynök szerződteti a művészeket, és jutalékot kap, ha munkát tud szerezni nekik. Ez azt jelenti, hogy hisz a művészekben és 100%-ban értük dolgozik. A legjobb ügynökök széles kapcsolati hálót ápolnak, és képesek ezeket felhasználni a fellépések biztosítására. A kezdeti időkben mindenféle szórakoztatóipari kiadványban hirdetni kell, mind az új ügyfelek, mind a foglalások érdekében, bár ahogy felépítesz egy szilárd és sikeres ügyféllistát, az üzlet nagy részét telefonon keresztül fogod lebonyolítani.

Zenei kirándulások

A világ legnagyobb zenei fellépői közül sokan hajlamosak csak néhány stadiondátumot játszani az Egyesült Királyságban olyan helyeken, mint a Wembley Arena és a Birmingham NEC, szemben azzal, hogy kisebb helyszíneken játszanak szerte az országban. Ez megnehezíti, hogy minden rajongó láthasson egy adott fellépőt, de azt jelenti, hogy egyre nagyobb az igény a rock- és popkoncertekre szervezett buszos utazásokra. Pénzt kereshetsz a zenéből, ha csak utazásra szóló jegyet kínálsz, vagy koncertjegyet és autóbuszos csomagajánlatot kínálsz - természetesen tisztességes felárat adva hozzá. A bevétel maximalizálása érdekében zenei városnéző utakat is kínálhatnál.