, 2022/4/11

Független kutatási projektjeinket és pártatlan véleményeinket részben affiliate jutalékokból finanszírozzuk, olvasóink számára nem jelentenek külön költséget. Találd meg a résedet: 7 lépés, hogy kitűnj a tömegből. Ha bármilyen útmutatót megnézel az interneten, az általában azzal kezdődik, hogy "1. lépés: Találd meg a piaci résedet".

find your niche

Akár blogot vagy webáruházat indítasz, a résed megtalálása valóban alapvető része a sikerhez vezető útnak. De hogyan találd meg a piaci rését? És ha már megtaláltad, hogyan tudod megállapítani, hogy ez egy jó fülke? Egy olyan rés, amely megkülönbözteti téged a versenytársaktól, és nagy pénzt hoz?

Azért vagyunk itt, hogy segítsünk felfedezni ezt. Minden további nélkül, íme egy gyors áttekintés az alapvető lépésekről.

Gondolkodj az ötleteidről és szenvedélyeidről

Menj a tetejére. Az első lépés az, hogy felejtsd el a pénzkeresést, vagy a hatalmas forgalmi hullámok vonzását. Vedd le ezt a nyomást, telepedj le egy kényelmes fotelbe, és esetleg keress néhány színes tollat, hogy ez a tevékenység minél szórakoztatóbb legyen. Gondolkodj el azon, hogy mi az, amiért szenvedélyesen rajongsz.

Mi az, ami felpezsdít? Miben vagy szakértő, pusztán azért, mert annyira élvezed? Írj le mindent, ami eszedbe jut - nem számít, ha butaságnak tűnik, vagy ha már elvetetted, hogy ez egy olyan hobbi, amit soha nem tudnál pénzzé tenni. Írj le mindent papírra, mert sosem tudhatod, mikor bukkan fel egy jó ötlet a lapról.

Íme néhány dolog, amin érdemes elgondolkodnod, ha inspirációért küzdesz:

Mire vágysz a szabadidődben, vagy akár a szakmai életedben?

Milyen blogokat vagy weboldalakat látogatsz szívesen?

Van valamilyen előfizetésed? Mik azok? Miért iratkoztál fel?

Van olyan téma, amivel kapcsolatban a barátaid mindig hozzád fordulnak válaszért? Miben vagy "szakértő"?

Tagja vagy valamilyen klubnak? Mik azok, és miért élvezed őket?

Jó, ha mindezeket a dolgokat leírod, még akkor is, ha nyilvánvalónak tűnnek, mert olyan dolgok, amiket esetleg természetesnek veszel magadról, remek hiánypótló ötletet jelenthetnek. Ha mindezt papírra veted, az segít, hogy az egyébként láthatatlan képességek és érdeklődési körök felszínre kerüljenek.

Például lehet, hogy imádsz sütni, de soha nem gondoltál arra, hogyan tudnád ezt a szakterületeddé tenni, mert ez csak valami, amit hétvégente csinálsz. Kombináld ezt a Harry Potter iránti szereteteddel, és hoppá - máris van egy remek ötleted egy gyerekzsúr-üzletághoz.

Ha élvezed és őszintén érdekel a piaci résed, ez előnyt jelent a konkurenciával szemben. Valószínűbb, hogy több időt, erőfeszítést és figyelmet fogsz a projektbe fektetni, mintha találomra választanál egy piaci rést!

Mielőtt továbblépnél, győződj meg róla, hogy rendelkezel:

Leültél, kitisztítottad a fejed, és elkezdtél gondolkodni az érdeklődési körödről.

Feljegyezte az összes szenvedélyét és érdeklődési körét.

Megnézted, hogy milyen érdeklődési körök fedik át egymást, vagy kiegészítik egymást.

Old meg a problémákat a közönségednek

Akár már kiszúrtad a kedvenc piaci résed ötletét, akár azon gondolkodsz, hogyan szűkítsd le a lehetőségeidet, most itt az ideje, hogy mikroszkóp alá vedd a potenciális piaci réseket, és megnézd, hogy valóban életképesek-e. Az első teendő, hogy azonosítsd a potenciális résen belüli problémákat, és döntsd el, hogy meg tudod-e oldani ezeket a problémákat a célközönség számára. Ez minden jövedelmező vállalkozás alapvonala - a szenvedélyt a gyakorlatiassággal kell ötvözni, és megoldásokat kell kínálni ügyfeleidnek.

Meg kell értened a közönséged fájdalompontjait, hogy képet kapj arról, milyen problémákra van szükségük válaszokra. Van néhány egyszerű módja ennek:

Böngéssz az online közösségekben. Szánj időt arra, hogy elolvasd a kérdéseket, hozzászólásokat és vitákat az olyan fórumokon, mint például a Quora, a releváns webhelyek hozzászólási szekcióiban, a véleményezési szekciókban vagy a támogatói csoportokban. Jegyezd fel a gyakori kérdéseket, vagy azokat a problémákat, amelyek megoldására úgy gondolod, hogy van megoldás.

Beszélgess az emberekkel. Ülj le szemtől szembe valakivel a célközönségéből, és tegyél fel neki kérdéseket, hogy megtudd, mik a fájdalmas pontjaik, mi könnyítheti meg az életüket, mi az, amit hiányolnak a piacról, és így tovább.

Nézd meg a versenytársakat. Határozd meg a potenciális résen belüli kulcsfontosságú szereplőket, és mérd fel, hogy milyen problémákat oldanak meg. Hiányoznak-e olyan fontos hiányosságok, amelyeket te betölthetnél? Nézd meg a közösségi médiát, hogy lásd, mit mondanak az ügyfelek, és legyél fantáziadús azzal kapcsolatban, hogyan tudnál valami egyedit és hasznosat kínálni.

Próbálj meg a problémák azonosításakor a dobozon kívül gondolkodni. Például találhatsz olyan népszerű termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek nagyon drágák, ami problémát jelent a szűkebb költségvetésű ügyfelek számára. Tudnál hasonló szolgáltatást kínálni kevesebb pénzért? Vagy kényelmesebbé tenné azt?

Mielőtt továbblépnél, győződj meg róla, hogy rendelkezel:

Azonosítsd a potenciális piaci résen belül megoldható problémákat.

Átgondoltad, hogyan oldhatnád meg a megtalált problémákat.

Elvetettél minden olyan ötletet, ahol nem találtál olyan problémát, amit meg tudnál oldani.

Végezd el a versenytársak elemzését

Remélhetőleg a potenciális piaci rések listája most már sokkal rövidebb, miután elvetette azokat, amelyek nem jelentenek megoldandó problémát a célközönség számára. A megmaradt ötleteiddel itt az ideje, hogy egy szuper sunyi versenytárselemzést végezz! Mindenekelőtt érdemes megjegyezni, hogy bár álmodozhatsz arról, hogy találsz egy új, csillogó piaci rést, amelyet még egyetlen más vállalkozás sem használt ki, ez nagyon valószínűtlen. Ha olyan piaci rést találsz, ahol nulla a verseny, az valószínűleg annak a jele, hogy mások már megpróbálták, de nem találták nyereségesnek.

Tehát legalább némi egészséges versenyt szeretnél - ez jó jel arra, hogy egy nyerő résen vagy -, de nem annyira, hogy ne legyen esélyed betörni a piacra.

Kezd azzal, hogy gyorsan megnézed a Google-t, és jegyzetelj minden versenytárs oldalról, amit találsz. Szánj időt a webhelyeik, a közösségi médiájuk, a termékeik és a márkaépítésük elemzésére. Íme néhány kérdés, amit feltehetsz, hogy segítsenek a kezdésben:

Milyen tartalmat készítenek?

Magas vagy alacsony minőségű a tartalmuk? Tudnál-e jobbat nyújtani?

Milyen hangnemet használnak?

Ki a célközönségük?

Milyen rendszeresen adnak ki tartalmat?

Hogyan lépnek kapcsolatba a közönségükkel?

Mit mondanak az ügyfeleik az olyan oldalakon, mint a Yelp?

Annak megértése, hogy mit csinálnak a potenciális versenytársai, és mit tehetne másképp, létfontosságú ahhoz, hogy jól informált tervet készíthess a saját piaci résedre vonatkozóan.

Csinálj kulcsszó-kutatást

A kulcsszókutatás arról szól, hogy megértsük, mire keresnek az emberek - olyan kulcsszavakat akarunk találni, amelyeknek nagy a keresési volumene, mert ez azt jelenti, hogy sokan keresnek rá. Rengeteg online eszköz segít a kulcsszókutatás elvégzésében. A legjobbak közül öt a következő:

1. Google Trends. Ez az ingyenes eszköz elemzi a keresőkifejezések népszerűségét az idő múlásával, vagyis nyomon követheti, hogy mely kulcsszavak vannak emelkedőben, vagy hogy csökken-e az érdeklődés egy adott kulcsszó iránt.

2. Google Adwords: Kulcsszótervező. Ez az ingyenes eszköz remek kiindulópont a lehetséges kulcsszavakról való információgyűjtéshez. Az adatokat egyenesen a Google-ból nyeri, és egyértelmű betekintést nyújt a javasolt kulcsszavakról, az átlagos keresési mennyiségről, a versenyről és még sok másról. Könnyen használható,

3. Ubersuggest. Ez az ingyenes eszköz jól működik a Google Adwords kulcsszótervező mellett, és tökéletes a megcélzandó új, kapcsolódó kulcsszavak megtalálására. Tartalmi ötleteket is kaphatsz, és még egy versenytárs domainjét is megadhatod, hogy betekintést nyerj a SEO-stratégiájukba.

4. SEMrush. Ez nagyjából a végső kulcsszó-kutatási eszköz, amely egy olyan mindent egyben szolgáltatást nyújt, amely mindent lefed a versenytársai által használt konkrét kulcsszavaktól kezdve a hosszú kulcsszavakig és a kapcsolódó keresési lekérdezésekig. A SEMrush hét napos ingyenes próbaverzióval rendelkezik, majd havonta 99,95 $-ba kerül, hacsak nem mondod le.

5. Ahrefs Keyword Explorer. Ez az eszköz kulcsszójavaslatokat ad, és megmondja, mennyire nehéz egy kulcsszóra rangsorolni, ami hasznos, amikor egy új résbe próbál betörni.

Értékeld a piaci rését

Kezd összeállni a kép - most már sokkal világosabb elképzelésed lehet a piaci résedről, és arról, hogyan működhet. Mielőtt azonban fejest ugranál a résedbe, állj meg, és értékeld, hogy valóban ésszerű és életképes ötletről van-e szó. Eddig kiválasztottál valamit, ami iránt szenvedélyesen érdeklődsz, és elvégezted a versenytársak elemzését és a kulcsszavak kutatását - most itt az ideje, hogy elvégezz néhány utolsó ellenőrzést, hogy megbizonyosodj arról, hogy ez valóban a megfelelő rés számodra.

1. Nyereséges?

Lehet, hogy nem aggódsz annyira a résed jövedelmezősége miatt, ha blogot indítasz, de ha üzletet vagy webáruházat hozol létre, akkor elég nagy dolog tudni, hogy valóban pénzt tudsz-e keresni a réseddel.

Van néhány módszer, amellyel kiderítheted, hogy a niche-ed nyereséges-e:

Nézd meg az Amazon, a Google és az eBay trendi termékeit.

Azonosítsd a versenytársak oldalain a legkelendőbb termékeket.

Használd az olyan webhelyeket, mint az Exploding Topics, hogy megtudd, mi a menő, és az olyan webhelyeket, mint a Clickbank, hogy megnézd, mennyit kereshetnek bizonyos termékekkel.

2. Ki a célközönség?

Mielőtt elindítanád a réspiacodat, pontosan meg kell értened, hogy ki a célközönséged. Ez befolyásolja majd:

A hangnemet

a marketing taktikákat (például az e-mailre vagy a közösségi médiára való összpontosítás).

A márkája reklámozására használt platformok

az általad létrehozott tartalomra

A weboldalon használt képeket

A dizájnválasztásai

Érted a lényeget - a célközönsége mindent befolyásol, a választott betűtípusoktól kezdve az általad használt nyelvezetig, valamint a márka online népszerűsítésének módjáig.

Gondolkodj célközönséged koráról, neméről, életmódjáról, fájdalmas pontjairól, költségvetéséről, hobbijairól, kultúrájáról és még sok másról, hogy felmérhesd, hogyan tudod a legjobban felépíteni a piaci rést.

3. Örökzöld a piaci résed?

Bár nagy a kísértés, hogy ráugorj egy forró, feltörekvő résre, meg kell győződnöd arról, hogy a résed örökzöld. Mit gondolsz, mennyi pénzt keresnek manapság a fidget-spinnerek? A gyors pénzkeresés helyett érdemes ellenőrizni, hogy a niche-ednek van-e maradandó ereje, hogy hosszú ideig folyamatosan pénzt hozzon neked. Honnan tudod, hogy mi az, ami maradandó, és mi az, ami csak egy múló őrület?

Ez visszavezet a célközönséged számára megoldandó problémákhoz. Milyen megoldásokat kínálsz, amiket nem akarnak nélkülözni? Akár szórakoztató tartalomról, akár tényleges termékről vagy szolgáltatásról van szó, gondolja végig, mi készteti közönséged arra, hogy visszatérjen és többet kérjen. Ha termékeket árulsz, érdemes olyasmit találnod, ami elhasználódik, hogy az embereknek folyamatosan többet kelljen vásárolni - ilyen például az étel, az ital, a szépségápolási termékek, a grillüzemanyag és a tisztítószerek.

Teszteld az ötleted

Készen állsz! Az utolsó lépés, mielőtt valóban elindítanád a piaci résedet, hogy teszteld az ötletedet az interneten - mártózz meg az online vizekben, és nézd meg, hogy kap-e kapásból. Ennek egyik legjobb módja, ha létrehoz egy online áruházat vagy weboldalt, amely előrendeléseket fogad el a termékére vagy szolgáltatására. Így képet kaphat arról, hogy mekkora érdeklődésre tarthat számot az ötlete, és onnan kiindulva továbbléphet.

Persze előfordulhat, hogy a szakterületed nem így működik, vagy előfordulhat, hogy nem kapsz előrendeléseket. Ez nem baj! Indítsd el a résed online - kezd kicsiben, és folyamatosan mérd és teszteld a weboldalad vagy a boltod, hogy nyomon követhesd, hogyan foglalkoznak az emberek a réseddel.

Ha úgy találod, hogy az emberek nem harapnak rá, ne ess pánikba - lehet, hogy valami a weboldaladon visszatartja az embereket. Próbáld ki az A/B tesztelést a webhelyeden, hogy lásd, a dizájnelemek - vagy akár az írott tartalom - megváltoztatása hatással lehet-e és növelheti-e az elköteleződést. Az Optimizely egy egyszerű, de hatékony eszköz a webhelyen végzett tesztek futtatására.

Könnyen megrekedhetsz a tervezésben és az előkészítésben, ami egy nagyszerű rés megtalálásával jár, de a nap végén el kell indítanod az ötletedet, hogy kipróbáld, és meglásd, hogy jó-e vagy sem!