, 2021/12/4

Az új szállítási és gyártási módszerek révén a szépségápolási vállalkozások a leendő kisvállalkozók számára elérhetőbbek, mint valaha. Hozz létre egy küldetésnyilatkozatot a szépségápolási üzletedhez.

open a beauty supply store

Ez az elsődleges célod. Milyen kozmetikai termékeket fogsz értékesíteni? Ki a célközönséged? Legyél minél konkrétabb mindkét kérdésnél. Amikor valaki az üzletéről kérdez, két mondatban vagy annál kevesebbben világosan el kell tudni magyarázni a célodat.

Találd meg a helyed

Kisvállalkozásként nem lesz képes a legszélesebb termékválasztékot kínálni a kezdetektől fogva. Meg kell különböztetned magad a versenytársaktól azáltal, hogy egy terméktípusra vagy forrásra specializálódsz. A fogyasztóknak egy konkrét szlogennel kell azonosítaniuk a márkádat, amely összefoglalja az üzleti céljaid, legyen ez a fókusz egy arcvonás vagy a termékek beszerzésének és előállításának módja. Ez a specifikusság határozza meg az üzleti stratégiát, amely maximalizálja az alapszolgáltatásodnak értékét.

Határozd meg költségvetésed és üzleti modelled

Minden vállalkozásnak részletes áttekintésre van szüksége a kiadásokról és a tervezett bevételekről, mielőtt elindulsz. A költségvetési tervek a hosszú távú vállalati stratégiát irányítják, és minden jövőbeli pénzügyi döntést megalapoznak. A szépségboltokra jellemző pénzügyi információk más vállalkozásoknál jobban vonatkozhatnak a vizuális marketingre és a reklámtervezésre, hogy kozmetikai termékeiket a legjobban bemutathassák.

Az üzlet fizikai elhelyezkedése is egyedi követelményeket támaszt. A vásárlóknak jellemzően demóra és interakcióra van szükségük a szépségápolási termékek megvásárlása előtt, és a jól megvilágított, kényelmes légkör elengedhetetlen. Érdemes megfontolni a más szépségboltok közelében lévő helyszínt is. Egy olyan fizikai helyszín, amely megfelel mindezen kritériumoknak, azonban drága lehet.

Egyes kiskereskedők teljesen lemondhatnak a fizikai helyről, és kizárólag online árusíthatnak. Szépségboltod számos online üzleti modellt követhet:

Fehér márka: Egyetlen vállalat készíti el a terméket, és lehetővé teszi más vállalkozások számára, hogy saját márkajelzésükön belül maguk csomagolják és terjesszék azt. Ez a megoldás lehetővé teszi a kisvállalkozások számára, hogy egy kiváló minőségű árut terjesszenek anélkül, hogy felelősek lennének a gyártásáért. Ez azonban elvonja a márka egyediségét. Ez azt eredményezheti, hogy a szépségboltok túlságosan függővé válnak a külső beszállítóktól a saját termékeik tekintetében.

Dropshipping: Kerüld el teljesen a raktározási és tárolási költségeket a dropshipping rugalmasságával. Töltsd ki a vásárlók megrendeléseit a kért termékek közvetlen megvásárlásával és szállításával. A nyereséget a te kedvezményes beszerzésed és az ő közvetlen fizetésük közötti árrésen, a raktározás költségeinek levonása után kapod. Ez a legegyszerűbb módszer az új kisvállalkozások számára. Ez igényli a legalacsonyabb kezdeti költségeket, de ugyanígy ez kínálja a legszűkebb haszonkulcsot is.

Gyártás: A legdrágább lehetőség, de ez biztosítja vállalkozásodnak a legnagyobb kontrollt. A termékeket saját magad állítod elő, és legyél teljes mértékben tisztában az összes összetevővel, költséggel, forgalmazási gyakorlattal és minden egyéb releváns tényezővel. Ez igényli a legnagyobb kezdeti kiadást, de hosszú távon a legnagyobb megtérülést biztosítja.

Vásárolj és tárolj készletet

A fenti módszerek bármelyikében alkalmazott nagykereskedők lehetnek nagyok vagy kicsik. Amikor kiválasztod, hogy mely termékeket kívánod raktározni és értékesíteni, kérj mintákat a forgalmazóktól, amelyeket te és munkatársaid kipróbálhattok. Tegyél fel annyi kérdést a beszállítóknak, amennyit csak szükséges. A termékkínálatának minősége a legfontosabb szempont a vállalkozásban. Meg kell bízni termékeid minőségében, és bízni kell beszállítói megbízhatóságában.

Ezeket a termékeket ellenőrzött, füsttől és hőmérséklet-ingadozástól mentes környezetben kell tárolni. A lehetőségek közé tartozik a fizikai üzlethelyiségekben található tárolóhely, vagy ha a költségvetés lehetővé teszi, egy speciális raktárhelyiség.

Engedélyek és licencek beszerzése

Minden kiskereskedelmi vállalkozásnak szüksége van üzleti engedélyre és eladói engedélyre. Ezt a kezdeti költségvetési előrejelzésbe bele kell foglalni. Ezek az engedélyek városonként és államonként eltérőek, és elengedhetetlenek az üzletvitelhez. Ügyeljen arra is, hogy a bérszámfejtéshez és az adókhoz igényelje az EIN (Employer Identification Number) engedélyt.

Marketing

A szépségápolási termékek marketingje a vizuális reklámra helyezi a hangsúlyt. A termékeket a megjelenés javítására használják; hatásuk természetesen vizuális bemutatót igényel. Ez a fotogén elem a reklámozásban nagyobb hangsúlyt kap, mint sok más iparágban, és erőforrásigényesebb is lehet. Valószínűleg professzionális modellekre és fényképezésre lesz szükség, és a közösségi média masszív szerepet játszik minden marketingtevékenységben. Az "influencer reklám" előtérbe kerülése a célzott demográfiai célcsoportok legjobb elérése érdekében meghatározza a legtöbb szépségipari marketingkampány tipikus felépítését.

A marketingtervének ki kell használnia azokat a közösségi médiaplatformokat, amelyek a legjobban népszerűsítik a fotózást és más releváns témákat. Ezek közé tartozik az Instagram, a Snapchat és a YouTube. Készüljön fel arra, hogy tapasztalt fotósokat és videósokat alkalmazzon, hogy a legjobb fényben örökítsék meg témáit, képletesen és szó szerint is.

Írj részletes üzleti tervet

A szépségápolási kellékboltok átlagos célközönsége a szépségszalonok, szépségfürdők és szállodák, valamint a viszonteladók és a nagy tételben vásárló magánszemélyek. Bár a legtöbb szépségápolási termék vásárlóinak átlagéletkora 16 és 44 év között van, ez a szám nem csak az Ön által értékesített készlettől függően változik, hanem attól is, hogy a szépülni akarás túlmutat a koron és még a nemen is.

Határozd meg a megszólítható piacot

Mivel a célzott demográfia annyira széleskörű és ködös, a legjobb módja annak, hogy szépségápolási cikkeket árusító üzletként megközelítse a célpiacát, ha a termékei megvásárlása által kiváltott érzésekre összpontosít. Nem számít, hogy mennyire fiatal vagy idős vagy, nemtől függetlenül, és nem számít, milyen termékeket szeretnél vásárolni, a szépségápolási cikkek által keltett természetes ragyogás és magabiztosság érzése csodálatos lehetőséget kínál arra, hogy a teljes demográfiai csoportodat megcélozd anélkül, hogy kizárólag a generációjukra vagy az egyénként való identitásukra összpontosítanál.

Egy másik módja annak, hogy leszűkítsd marketingtevékenységét, ha megnézed versenytársaid ügyfeleit és a szépségápolási cikkeket árusító üzlet néhány nagyobb nevét. Az ő ügyfeleiket vizsgálva sokkal könnyebben találhatsz trendeket, mivel több ügyfél van, akiket elemezhetsz, ami lehetővé teszi, hogy a célközönségednek marketingjét és a velük való kapcsolatteremtést olyan módon végezd amire egyébként nem is gondoltál volna.

Megfelelő helyszín azonosítása

Ezt elmondva, egy olyan üzlet megtalálása, amely megfelel ennek a durva méretbecslésnek, elengedhetetlen ahhoz, hogy ne csak a termékeknek, hanem a vásárlóknak és számos igényüknek is elegendő hely álljon rendelkezésre. Ha szeretnél üzlethelyiséget találni a környéken, próbáld meg a LoopNet, egy kiskereskedelmi üzletbérlési és -vásárlási alkalmazás segítségével.

Szerezd be a használatbavételi engedélyt

A használatbavételi igazolás a céged telephelyére és annak jelenlegi állapotára vonatkozik. Lényegében annak bizonyítékául szolgál, hogy az ingatlan megfelelt minden szabványnak és kódnak, és most már alkalmas a használatra. Ahhoz, hogy megkapd a használatbavételi tanúsítványt, a kormányzat építési vagy kódfelügyeleti hivatalának ki kell küldenie egy ellenőrt, aki megnézi a helyiségeid, és megállapítja, hogy azok megfelelnek-e vagy sem. Ha igen, akkor az ellenőrzés időpontjától számított két héten belül postán megkaphatjűod a használatbavételi igazolást.

Döntsd el, hogy szeretnéle-e franchise-t kötni

Ez a kérdés teljes mértékben attól függ, hogy milyen franchise-t tudsz vásárolni, és annak milyen hírneve van a területeden. Ha például szépségápolási üzletként egy olyan márka, mint a Sally's franchise-tulajdonosának választja, akkor a fent felsorolt összes lépést sokkal könnyebbé teheti. A márka ismertségével, amely egy jól ismert névvel jár, az első nyitáskor kihagyhatja a marketing nagy részét, és helyette inkább a készletre és a működési költségekre összpontosíthat.

Egy dolgot azonban figyelembe kell vennie a döntés során, hogy akarsz-e még mindig másnak dolgozni. Bár franchise-tulajdonosnak lenni talán nem úgy tűnik, mintha menedzser lennél, mégis inkább hasonlít ehhez, mintha a saját márkád tulajdonosa lennél. Ennek oka az, hogy a legtöbb ismert márka azt szeretné, ha minden üzletük egységes lenne. Ez segít a vásárlóiknak abban, hogy mindig jól érezzék magukat az üzleteikben, bárhol is legyenek.

Vedd észre, hogy szó szerint bármelyik McDonald's-ba vagy WalMartba bemehetsz, és nagyon hasonló élményben lesz részed. Ez a merev szabályaiknak és előírásaiknak köszönhető, még a franchise-tulajdonosok számára is. Ha inkább a saját szabályaidat és saját ötleteidet szeretnéd, akkor jobb, ha saját márkát indítasz - egyszerűen több munkába kerül a bevezetés és cserébe a márkaismertség megszerzése.