, 2021/12/8

A marketing kritikus fontosságú a vállalat hírének terjesztésében. De egy olyan világban, amikor az ügyfeleket folyamatosan marketinggel támadják, hogyan tudja elérni, hogy szórólapjai, hirdetései (online vagy más módon), közösségi média bejegyzései és egyéb marketingtevékenységei kitűnjenek?

pr strategies

Ezért felkértük a CarolRoth.com cégtulajdonosokból, szakértőkből, tanácsadókból és vállalkozókból álló közreműködői hálózatát, hogy adják meg a kisvállalkozások marketinganyagainak fellendítésére vonatkozó legfontosabb javaslataikat. Válaszaik itt láthatóak, nem meghatározott sorrendben.

Mi a PR-stratégia?

A PR-stratégia arra szolgál, hogy segítse a vállalatot a PR- (vagy médiakapcsolatok) tevékenységének megszervezésében és a célközönséggel való kapcsolatfelvételre vonatkozó stratégiai döntések meghozatalában. A PR-terv létrehozása és végrehajtása nemcsak abban segíthet a vállalkozásoknak, hogy a sajtó érdeklődését keltsék termékeik vagy szolgáltatásaik iránt, hanem abban is, hogy megszervezzék a márkák számos olyan történetét, amelyek a különböző célközönségükhöz szólnak.

Ha egy stratégiát megfelelően hajtanak végre, az segíthet a szervezet nyilvános hírnevének ellenőrzésében. A PR, más néven a "szerzett média" felhasználható a webhelyek forgalmának generálására, a célközönséggel való kapcsolattartásra és interakcióra, a közösségen belüli kapcsolatok kialakítására, valamint a vállalatok organikusabb és megbízhatóbb módon történő népszerűsítésére.

A médiacsatornák ilyen módon történő felhasználása kritikus fontosságú ahhoz, hogy több potenciális fogyasztót vagy ügyfelet vonzzon, miközben növeli a márka ismertségét. Továbbá egy jó PR-tervvel a vállalati célkitűzések és intézkedések könnyebben kommunikálhatók a célközönség felé. A stratégia irányítja az alapvető üzenet [gyakran többcsatornás] kommunikációját, segít az erőfeszítések maximalizálásában és a tudatosság növelésében.

Ez hatással van a márkaépítésre és a marketingre, valamint a szervezet nézőpontjára egy válság során, mivel azok a vállalkozások, amelyek következetesen megosztják céljaikat és győzelmeiket, nagyobb valószínűséggel részesülnek pozitív megítélésben, még akkor is, ha visszaeséssel kell szembenézniük.

A jövő megjóslása

A vállalkozások nagyot nyerhetnek a reklámon, ha ráhangolódnak a futurizmusra és a kristálygömb-hatásra, hogy megjósolják, mi fog történni legközelebb az iparágukban. Az újságírók mindig igyekeznek beszélni olyan hozzáértő iparági szakértőkkel, akik bárki más előtt látják az ágazatukban tapasztalható trendeket. A sajtó kapja a szenzációt, a vállalat pedig ismertséget és vonzerőt nyer - egy igazi win-win helyzet.

Mély kapcsolatok kiépítése

Az erős kapcsolatok kiépítése nagyban hozzájárulhat az ingyenes PR megszerzéséhez. Ugyanakkor azonban olyan értékes tartalmat kell nyújtania, amely egy kérdéssel foglalkozik, vagy hozzájárul az iparágához.

Aktív, következetes kapcsolatfelvétel

Az ingyenes PR biztosítása a kapcsolatok kiépítéséről szól. Ha rendszeresen releváns, vonzó témákkal keresed meg a sajtó képviselőit, az megragadja a figyelmüket, tudatja velük, hogy tudod, mi érdekli a közönségüket, és segít hidat építeni a jövőbeni kapcsolatfelvételhez. - Pat Scheckel, Singlewire Software

A Forbes Communications Council egy meghívásos közösség a sikeres PR-, médiastratégiai, kreatív és reklámügynökségek vezetői számára. Megfelelek a feltételeknek?

Hozz létre saját tanulmányt és kutatást

Két tény, amit kihasználhatsz az ingyenes PR-közvetítésekhez: a médiumok ki vannak éhezve a közvetítésekre, és legjobb tudásuk szerint igyekeznek az igazság közvetítői lenni. Készítsen tanulmányt az ügyféladatai felhasználásával, és csomagolja be infografikákkal, idézetekkel és kiemelésekkel. Ez nem csak egy adatvezérelt elemzésen alapuló, meggyőző történetet nyújt számukra, hanem az Ön márkáját az adott terület vezető gondolkodójaként is pozícionálja. - Melissa Kandel, little word studio

Ne légy önző, először értéket nyújts!

Bár jó dolog ingyenes PR-t kapni, a legsikeresebb márkák arra összpontosítanak, hogy értéket szolgáltassanak a kiadvány közönségének. Végső soron ez az, ami segít a kiadványnak növelni a közönségét és több hirdetést eladni, ami fontos a szerkesztője számára. Ha a márkák a közönség oktatására, szórakoztatására vagy segítésére összpontosítanak, a kölcsönösség elkerülhetetlenül meg fog érkezni. Adjon több értéket, mint amennyit elvesz.

Legyél releváns, provokatív, hírértékű

Olyan jó témával kell rendelkeznie, amely releváns a szervezet számára helyileg. Legyen hírértékű - azaz egyértelműen mutassa be, hogy Ön/szervezete hogyan járul hozzá a vitához vagy a megoldáshoz új vagy eddig nem ismert módon. A provokativitás mindig segít, mivel ez felpezsdíti a vitát, ha Ön/szervezete valami újat tud megosztani.

Partnerkapcsolatok kihasználása

Bár lehet, hogy nem áll készen arra, hogy jelentős pénzt fordítson a PR-ra, kihasználhatja ügyfélkapcsolatait a márkája népszerűsítésére. Akár az Ön vállalata támogatott egy új termék megjelenését, akár egy ügyfele sikereket ért el egy új üzleti területen, használja ezt lehetőségként egy keresztpromóciós partnerség létrehozására. Hirdesse az ő sikerüket, és kapcsolja össze az Ön erőfeszítéseit. #everyonewins - Scott Lysz, A&D Technology

Fontold meg a "Newsjacking"-et

A legjobb módja annak, hogy ingyenes PR-t szerezzen a vállalatának, ha résen van a "newsjacking" lehetőségekre, amelyek akkor fordulnak elő, amikor egy márka az aktuális híreket és eseményeket használja fel arra, hogy felhívja a figyelmet a saját anyagára vagy pozicionálására. Az aktuális beszélgetésekhez való hozzászólás nem kerül semmibe, és az Ön vállalatát olyan vezető gondolkodóként mutatja be, aki tisztában van az aktuális eseményekkel és a releváns iparági trendekkel

Koncentrálj a lendület kialakítására

Könnyű a sajtóra összpontosítani, amikor nagy híreket kapunk, de a folyamatos sajtó megszerzése inkább a következetességről szól. Kezelje a sajtó megszerzését inkább maratonként, mint sprintként. Tervezze meg az évet, tűzzön ki célokat, és folyamatosan pályázzon. Ne fújjon és imádkozzon, hanem személyre szabottan célozza meg az egyes jelentéseket. Ez több munkával jár, de nagyobb valószínűséggel érhet el tartós eredményeket.

Szponzorálj egy helyi jótékonysági szervezetet

Az adakozás messzire viheti márkáját. Válasszon ki egy napot, és az adott nap nyereségét ajánlja fel egy Ön által választott jótékonysági szervezetnek, cserébe némi ingyenes logós megjelenítésért. Vagy kérje meg alkalmazottait, hogy önkéntesként viseljék a márkanevét a ruházatukon. A kedvezményezett jótékonysági szervezet teremtsen közösségi zajt az esemény körül, és ossza meg ezt a tartalmat az Ön weboldalán és közösségi csatornáin.

Adományozz időt vagy terméket

Valami, ami mindig is bevált, az idő, szolgáltatás vagy termék adományozása. A helyi közösségben folyamatosan történnek olyan események, amelyeknek önkéntesekre vagy ellátmányokra van szükségük. Az időnk vagy termékünk felajánlása mindig "ingyenes" reklámot adott nekünk. Ez némi költséggel jár, de minden jó célt szolgál, így a végén megéri.

Másokért való kiállás

Azt tapasztaltuk, hogy a helyi és országos jótékonysági szervezetekkel való partnerségek kihasználása az érdekérvényesítés és a figyelemfelkeltés érdekében sikeres módja a szerzett média megszerzésének. Ez a stratégia jól illeszkedik a célközönségünkhöz (az élet átmeneti szakaszában lévő családok). A történetek inspirálóak, ami általában előnyös, ha a médiának adjuk át a történetet.

Elkülönülni a zajtól

Ossz meg olyan tartalmat, amely mentes az értelmetlen közhelyektől. Például egy business-to-business kontextusban, amikor a technológia bevezetéséről beszélünk, könnyű rámutatni a "készséghiányra" vagy a "vezetés hiányára", mint a siker akadályaira. Mindenki ezt mondja. Olyan szempontokat adj meg, amelyek megálljt parancsolnak az olvasóidnak, és vágyat ébresztenek bennük arra, hogy többet halljanak rólad.

Tűnj ki egy rendezvényen

Te egy kis cég egy nagy rendezvényen? Készíts tervet arra, hogy legyél a legjobb élő tweeter! Használd a megfelelő esemény hashtaget, ossz meg érdekes idézeteket és fotókat, hozz létre online beszélgetéseket a résztvevőkkel, és adj hozzáadott értéket az esemény során. Szinte biztos, hogy a végén idézni fognak vagy felhívnak a segítségért és a nagyszerű meglátásokért, amelyeket azok számára nyújtottál, akik nem tudtak személyesen részt venni a rendezvényen