Mikro vállalkozás

#mikro-vallalkozas

By , 2021/7/1

Általában egyéni vállalkozás keretei között működik. Még talán betéti társaság , közkereseti társaság formájában is működhet. A változásokkal szemben gyorsan tudnak alkalmazkodni a piac igényeihez, ami nagy előny számukra

Az  Európai Uniós meghatározás szerint mikrovállalkozásnak minősül:

- 0-9 főt foglalkoztató,

- 2 millió € alatti forgalmú, vagy

- 2 millió € alatti mérlegfőösszegű vállalkozás.

Dropshipping webáruház indítása

Kezdett elterjedni jó pár éve a dropshipping, vagyis a "közvetítő webáruház.” Az a lényege, hogy a hagyományos webáruházban az árukészletet maga az áruház rendeli a beszállitótól és az eladást a szállító felé intézi, a dropshipping nél csak az eladás a vállalkozó dolga. A szállítást a beszállító intézi, a kereskedőnek közvetítő szerepe van: a vevő itt fizet, ő a beszállítónak az áruért.

Nagy előnye, hogy nem igényel raktárkészletet, így a raktár fenntartásának költségét is meg lehet spórolni, és nem kell nagyobb kezdeti befektetés sem.

Nem könnyű megfelelő partnert találni a dropshipping-hez. Lehetne kisvállalkozókat, vagy pl. környékbeli kézműveseket is összehozni , van magyar példa, ahol a webáruház a rendeléseket veszi fel, majd a csomagolást, postázást már az, aki előállítja a terméket.

Ennél a vállalkozásnál nagyon fontos a szervezettség, utánajárás és jó, ha valamire specializálódik. Keress egy olyan dolgot amit még nem csinálnak és összefogod a mikrovállalkozásokat, termékei között a webáruházadban böngészhetnek. 

Kreatív, design vállalkozás

Ha egyedi designnal tervezz pólót, vászontáskát, párnahuzatot, bögrét stb., akkor adja magát, hogy erre építsd a vállalkozásodat. Te megtervezed a termékeidet, a gyártási munkákat már ki tudod adni másnak - még csak "rendes" webáruházat sem kell feltétlen nyitnod, kezdetben a termékeidet árulhatod akár a facebookon is, vagy más - akár dropshipping - webáruházak segítségével.

Sokan úgy gondolják, hogy művészeti tudás kell ahhoz, hogy jó desinged legyen pedig nem így van. Ha van egy egyedi szarkasztikus humorod, arra is építhetsz beszólogatós bögre, vagy párnahuzat vállalkozást, nem kell rajzolni sem tudni.Amiben te vagy jó,legyen az bármi, kreatív, az erősséged, abból lehet olyan termék, ami másokat érdekel.

Podcastok, videók, tartalomgyártás

Nőtt az online, digitális tartalomfogyasztás, hiszen ha kevesebbet megy az ember, akkor otthon próbálja elfoglalni magát. Ez jó lehetőséget teremthet azoknak, akiknek lenne érzéke a videós tartalom gyártáshoz. Nem influenszerkedés, bár az az a terep, ami igazán jól fizethet - az út viszont rögös, és nem való mindenkinek.

Ha valaki nem akar új csillaga lenni, de szívesen osztja meg gondolatait filmekről, könyvekről, életmódról, a szakmájáról,, az anyaságról, a vegán életmódról - tényleg, szinte bármiről, amiben ő "benne van", akkor ezt megteheti podcast formájában.

Erre egyre nagyobb az igény. Érdemes lehet piaci rést keresni, olyasmibe fogni, amibe még senki. Abból indulj ki, miben vagy jó, mi érdekel, és találd meg, mi az, ami másokat érdekelhet azok közül.Fő szabály.

Add ki a saját e-könyved

Sokan ruháztak be e-könyv olvasóra, és inkább digitális formában rendelik már a könyveket. Sokan azért döntenek mellette, mert nincs hely a polcon,az e-könyv hamar megérkezik, amíg a papír könyvre várni kell és az ára is jellemzően olcsóbb.

Magyarországon a legnagyobb kiadók szerint az eladásuk 40-50 százaléka külföldről érkezik, hiába magyar nyelvű a tartalom.Hogy mennyire sok olvasót lehet elérni világszerte a meglévő kontentjükkel, bővíteni az eladásukat - nagyon sok esetben alulbecsülték pár évvel ezelőtt.

Egyre több szerző lett önmagától sikeres. Kicsit átalakul a kiadás formátuma, mert rengeteg olyan szerző van, aki minőségi kontentet állít elő nagyon rövid idő alatt és kitanulja a digitális, online marketing sajátosságait,megfelelő platformokat használ, hogy minél hatékonyabban tudjon működni. Sok szerző felismerte, hogy nem érdemes két-három éves könyvkiadási ciklusokban gondolkodni, mint a nagy kiadók, hanem gyorsan kell cselekedni. Ha ott van az olvasó, akinek tetszett a könyv, szereti, akkor minél hamarabb odatenni elé még egy könyvet" - mondta el a saját kiadású e-könyvek kapcsán.

Sokféle e-könyv létezik, akár papír alapú: vannak szakácskönyvek, fantasy regények, útikalauzok, mesekönyvek, életmóddal foglalkozó kiadványok, felnőtt színezők, ismeretterjesztő szakkönyvek, stb. Nem csak irodalomban gondolkodhat, aki belép az e-könyv piacra -át kell gondolni, mire lehet igény. Kevés pénz, viszont annál több idő befektetése szükséges.

Állj a saját lábadra, lépj ki az online térbe

Érdemes átgondolni az önállósodást egy vállalkozás indításával, vagy már a meglévő vállalkozást tovább építeni. Például egy könyvelő indíthat saját irodát, egy webprogramozó saját weblap készítő céget, egy fejlesztőpedagógus magánrendelést. Nagyon sok szakmában lehet valaki alkalmazott és önálló vállalkozó is, akár még párhuzamosan is.

Fizikai üzlet helyett online kezdjen árusítani, hogy a fodrász, műkörmös hirdesse magát az interneten is. Most szükség van az online jelenlétre. A pszichológusok is online tartanak most terápiát, nyelvtanárok órát, adószakértők tanácsadást. Ha már van egy meglévő vállalkozás, ami most azért döcög, mert offline már nem találnak rád a kliensek, változtass!

Mutasd meg másoknak is a járt utat

A jelenlegi tudásodat, tapasztalataidat, te már egyszer megszereztek, összegyűjtötted, ezáltal segíthetsz másoknak abban, hogy ők is erre az útra lépjenek.Egy autószerelő indíthat blogot a tapasztalatairól, tipikus problémákról, praktikákról - ezzel igazából ugyanazt csinálja, amit eddig, csak most már be is számol róla a világnak - egy blog pedig ugyanolyan jövedelmező is lehet mint egy YouTube csatorna.Kombinálhatom a kettőt.

Minden területre igaz, nem csak szakmára, hobbira is: építs a tapasztalataidra. Azokat content marketing célokra használva reklámozhatod a meglévő vállalkozásodat, vagy ha nincs vállalkozásod eleve, most ezzel létre hozhatsz egyet, ami még a szakmai fejlődést is segítheti. Sokakat az tart vissza, hogy nem hisznek benne: érdekelné az embereket a történetük, vagy van elég tudásuk, hogy átadják azt. Ebben nem érdemes kételkedni, mert mindig lesznek, akik most kezdik az útjukat, amin mások már végigmentek: számukra mindig hasznos lesz az iránymutatás.