, 2021/11/29

Még mindig rengeteg szkeptikus ember van a világon, akik nem hisznek abban, hogy lehetséges pénzt keresni az interneten. A valóságban számos sikertörténet létezik olyan emberekről, akik az interneten szereztek vagyont.

how much money do youtubers make

A YouTube csak egy a sok lehetőség közül, amellyel internetes szenzációvá, és ha szerencsés vagy, internetes milliomossá válhatsz.

A Google az AdSense bevételeinek 68%-át fizeti ki, tehát minden 100 dollár után, amit a hirdető fizet, a Google 68 dollárt fizet a kiadónak. A hirdető által fizetett tényleges díjak változóak, általában 0,10 és 0,30 dollár között mozognak megtekintésenként, de átlagosan 0,18 dollár/nézettség. Átlagosan a YouTube-csatorna 18 $-t kaphat 1000 hirdetési megtekintésenként. Ez 1000 videónézettségenként 3-5 dollárnak felel meg.

Nos, itt van egy Youtube keresetbecslő, amit kipróbálhatsz - hogy megtudd, pontosan mennyit keresnek a youtuberek,

Természetesen a YouTuberek ezrei számára a válasz a "semmi" vagy a "nagyon kevés". Azonban sok olyan YouTuber van, aki kényelmesen megél a videócsatornájából. Sőt, természetesen van egy kis elit csoport is, akik rendkívüli jövedelemre tesznek szert az általuk készített és online közzétett videókból, ahogy az ezen az infografikán is látható.

Ha a YouTube-bevételek megszerzéséről van szó, a siker sikert sikerre szül. Meg fogod tapasztalni, hogy a legnehezebben kereshető dollár az első. Minél több feliratkozód van, annál többen fognak kattintani a hirdetéseidre. Minél többen kattintanak a hirdetéseidre, minél nagyobb hírnevet szerzel magadnak, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a márkák szponzori vagy árubeszerzési ajánlatot tesznek neked. Minél ismertebb lesz a csatornád, annál nagyobb az esélyed arra, hogy csatlakozz egy többcsatornás hálózathoz. Olyan ez, mintha egy óriási felfelé ívelő spirálon lennél.

Mit kereshetsz a csatornád első napjaiban?

Nem valószínű, hogy bármit is fogsz keresni, amikor az első videódat felteszed a YouTube-ra. Te egy videós zöldfülű vagy, és minden bizonnyal messze vagy attól, hogy influencernek tekintsenek. Azonban mindenkinek az alapoknál kell kezdenie. Még PewDiePie is ismeretlen volt, amikor 2010-ben feltöltötte első videóját. Mostanra olyan híres lett, hogy az emberek videókat készítenek PewDiePie korai feliratkozóit faggatva arról, hogy vajon híresnek érzik-e magukat.

Kezdetben még hiánypótló videókat készített svédül. Elméletileg már a YouTube-csatorna létrehozásának pillanatától kezdve regisztrálhatsz egy Adsense-fiókot, és engedélyezheted a csatornádat a monetizálásra. A gyakorlatban azonban nem valószínű, hogy valódi pénzt fogsz keresni, amíg nem építesz forgalmat az oldaladra - és ez alatt azt értem, hogy valódi forgalmat azoktól az emberektől, akik megnézik a videóidat, nem pedig azt a rövidített módszert, hogy fizetsz a nézettségért.

Bár vannak olyan hirdetések, amelyek CPM (ezer megtekintésenkénti költség), sok CPC (kattintásonkénti költség). Ahhoz, hogy egy CPC-hirdetésből bármit is keress, szükséged van egy nézőre, aki rákattint a hirdetésre. A valóságban a nézőknek csak egy kis százaléka fog rákattintani a videóid körülvevő hirdetésekre. Még a CPM-hirdetésekhez magában a videóban is többre van szükség, mint egy felületes pillantásra.

Ahhoz, hogy a kifizetésnél figyelembe vegyék, a nézőnek legalább 30 másodpercig (vagy egy nagyon rövid videó esetében a hirdetés feléig) meg kell néznie őket. Gondolj bele, hányan ugranak el a videó elején lévő hirdetés mellett, és ezzel elszáll a csatorna számára történő fizetés esélye. Ha a nézők mégis elég sokáig kattintanak a hirdetéseidre vagy nézik azokat, hogy bevételre tegyenek szert, akkor minden reklámbevételt megosztasz a YouTube-tal.

Csak akkor kapsz kifizetést, ha az AdSense-fiókod eléri a 100 dollárt. A csatornád kezdeti időszakában inkább hírnevet építesz, mint bevételt. Az egyik terület, ahol viszonylag kevés feliratkozóval is elkezdhetsz pénzt keresni, az az, ha egy népszerű témát választasz, és részt veszel az affiliate marketingben. Ha például a videóidban egy népszerű terméktípust véleményezel, és az adott termék affiliate értékesítési oldalára hivatkozol, akkor elkezdhetsz így pénzt keresni.

Persze egyes szakterületeken könnyebb pénzt keresni, mint másokon, így ha azt reméled, hogy egy nap a csatornád bevételéből fogsz megélni, valószínűleg segítene, ha olyan témában hoznád létre a csatornádat, ami érdekli az embereket.

Közepesen sikeres csatornák

Kellő kitartással, nem beszélve a kamerás tehetségről, végül ki kell húznod magad a YouTube gyengén teljesítők temetőjéből. Ekkorra már minden hónapban kell, hogy legyen némi AdSense-bevételed, és ha ezt az utat választottad, akkor affiliate marketing bevételed is. Ebben a szakaszban azonban még mindig elsősorban szerelemből készítesz videókat, és valamilyen más bevételi forrásból fizeted a napi túlélési számláidat. Mostanra már kisebb befolyásolónak számíthatsz az adott résedben.

Amint lesz valami 20 000 feliratkozód, elgondolkodhatsz azon, hogy crowdfunding támogatást kérj egy olyan oldalon keresztül, mint a Patreon. Az átlagos Patreon-hozzájáruló 7 dollárt adományoz, és a Patreon a felajánlások 5%-át megtartja jutalékként. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ha rendszeresen tölt fel videókat, akkor valószínűleg visszatérő befizetéseket fog kapni a Patreon támogatóitól.

Erre példa a The Comedy Button, amelynek jelenleg 5 266 patreonosa van, akik havonta 13 129 dollárt fizetnek nekik. Ez egy YouTube-csatorna, amelynek körülbelül 24 500 feliratkozója van. Amint ezek a csatornák kezdik felismerni a sikert, többet kell tenniük az AdWords-ükkel, például tudatosan olyan kifejezéseket kell hajszolniuk, amelyeknek viszonylag magas a kattintásonkénti költsége (CPC).

Ha például egy áttekintő csatornáról van szó, akkor olyan termékek áttekintésére összpontosíthatnának, amelyek magasabb CPC-vel rendelkező hirdetéseket vonzanak.

Mostanra már elég híresek lehetnek ahhoz, hogy a kisebb márkák felkérjék a csatornát termékeik támogatására. Ezek a csatornák azonban a YouTube mércéjével mérve még mindig kicsik, így a szponzorálásból és termékelhelyezésből származó bevétel még mindig nem lesz elég ahhoz, hogy a csatornatulajdonosok megéljenek belőle.

Sőt, ahogy Gaby Dunn írja a Fusion című lapban, egy YouTube-csatorna életének középső évei gyakran a legnehezebbek.

A csatornatulajdonosoknak gyakran teljes munkaidőben kell videótartalmakat készíteniük, de az emberek csak enyhe befolyással bírónak látják őket, és a csatornák biztosan nem termelnek teljes munkaidős jövedelmet. Dunn egy barátjával együtt működteti a Just Between Us nevű csatornát. Az ember azt gondolná, hogy ez elég az anyagi túléléshez. Mégis, Dunn azt mondja, hogy "a siker ellenére épphogy megélünk... de ez nem elég a megélhetéshez, és a beáramlása kiszámíthatatlan. A csatornánk a YouTube senkiföldjén létezik: A márkák szerint túl kicsik vagyunk ahhoz, hogy szponzoráljanak, de a rajongók szerint túl nagyok vagyunk az adományokhoz. "

Persze ez attól függ, hogy ki a közönséged. Az egyik probléma, amivel elég sok YouTubernek szembe kell néznie, hogy a támogatóik természetesen establishment-ellenesek, antikapitalisták és ellenzik azt a gondolatot, hogy YouTube-hőseik esetleg eladják magukat. Más típusú csatornáknak, például a kritikacsatornáknak, a játékcsatornáknak, és persze mindennek, ami az üzleti élethez kapcsolódik, könnyebb dolga van. A rajongóik elvárják, hogy ezek a csatornák pénzt keressenek, ezért ne álljanak ellen, hogy segítsenek nekik.

A siker 1,000,000-nél kezdődik

Amint egy YouTube-csatorna előfizetőinek száma eléri a milliós nagyságrendet, a tulajdonosok élete könnyebbé válik. Ezek a csatornák kezdenek hírnévre lelni, és kezdik elismerni, hogy befolyásosnak számítanak a saját résükön. Az 1 000 000 feliratkozó elég soknak hangzik, de ezek a csatornák még mindig nem tartoznak az elit társaságba. Jelenleg több mint 2000 csatorna van az 1 000 000+ klubban.

Ezek közül néhányan offline szupersztárok hivatalos csatornái, különösen Justin Bieber és Rihanna hivatalos zenei csatornái, de jó néhányan egyszerűen hétköznapi emberek, akik YouTube-követői körre tettek szert. Ha már van egy ekkora követőd, akkor megvan a forgalmad ahhoz, hogy elfogadható pénzt keress.

Nyilvánvalóan fontos, hogy egy csatorna folyamatosan új videókkal jelentkezzen, legalább heti egy-két videóval. Ha egy csatorna képes lenne rávenni a teljes, 1 000 000 fős rajongótáborát, hogy hetente két új videót nézzen meg, akkor minden héten kapna: $18 x 1.000 x 2 = $36.000 hetente csak az AdSense-ből.

Nyilvánvaló, hogy ezen a szinten egy csatorna valószínűleg szponzorációs lehetőségekkel, jóváhagyásokkal és termékelhelyezésekkel is rendelkezik. Sok ilyen YouTube-sztár eléggé ismert ahhoz, hogy a rajongótáboruknak termékeket forgalmazzon, Minden ilyen méretű, áttekintő jellegű csatorna gyakran jó pénzt keres affiliate marketinggel, még akkor is, ha csak az Amazonhoz kötődnek, és a viszonylag alacsony, 1-10%-os hirdetési kifizetési arányukkal a partnereknek.

A YouTube szuperhősök

Aztán ott vannak a YouTube igazi sztárjai, akik közül néhányan csillagászati jövedelemhez jutnak a közösségi hálózaton végzett tevékenységükből. A YouTube-on lehetetlen pontos jövedelmekből forrást találni - túl sok a változó és a nyilvánosságra nem hozott számadat. Azonban rengeteg olyan weboldal létezik, amely "legjobb becslésekkel" szolgál a vezető YouTube-csatornák által szerzett jövedelmekről.

A Forbes közzétett egy listát a 2015-ben legjobban fizetett YouTuberekről. Az első tíz csatornának sikerült legalább 2,5 millió dolláros adózás előtti bevételt elérnie egyenként a 2015. június 1-jével végződő évben. A svéd Felix Kjellbergnek, ismertebb nevén PewDiePie-nek 12 millió dollárt sikerült összeszednie ebben az üzleti évben - nem is olyan rossz jövedelem egy olyan valakitől, aki videojátékokkal tölti a napjait.

Milyen más módon keresnek pénzt a YouTuberek?

A hirdetések elhelyezése nem az egyetlen módja annak, hogy a YouTuberek pénzt és kiegészítő jövedelmet szerezzenek. Valójában a YouTuberek fizetése számos más forrásból származik. Íme néhány egyéb lehetőség egy YouTuber jövedelmének kiegészítésére:

Affiliate linkek: Nézett már olyan videót, amelyben egy YouTuber egy terméket értékel? Mit szólnál egy olyanhoz, ahol a YouTuber bedobja a "kedvenc márkája" nevét? Ha igen, akkor már találkozott affiliate linkekkel. Az affiliate linkek lényege, hogy a YouTuber véleményez vagy megemlít egy terméket, például sminket, vagy egy szolgáltatást, például egy marketingszoftvert. Amikor a néző a videó leírásában található linkre kattint, és vásárol, a YouTuber a vásárlás egy százalékát kapja.

Árucikkek: Akár egy népszerű játékost, akár egy mindennapos vloggert követsz, valószínűleg észrevetted, hogy üzletet nyitottak és ruházatot készítettek hűséges rajongóik számára, amelyet megvásárolhatnak. Azok a YouTuberek, akiknek nagy a követőtábora, gyakran márkát hoznak létre a csatornájukból, és olyan dolgokat árulnak, mint pólók, táskák, sapkák és kiegészítők.

Szponzorálás: Több mint 2 milliárd havi felhasználójával és napi 1 milliárd órányi nézettségével a YouTube ma a legelterjedtebb videónéző platform. És ha Ön egy nagy sikerű YouTuber, akinek erős követői vannak, a cégek partneri kapcsolatot akarnak Önnel kialakítani. A híres YouTuberek márkaszponzorációkon keresztül is keresik a pénzüket. Meglepődhetsz, hogy hány márka szívesen fizet a YouTubereknek azért, hogy véleményezzék vagy népszerűsítsék termékeiket, és növeljék eladásaikat.

Az egyik módja annak, hogy erős követőtábort alakítson ki, a saját résének megtalálása. Néhány népszerű terület, amelyet érdemes megfontolnod: játékok, hírek, hírességek pletykái, termékértékelések, főzés, paródiák/prankok, hogyan kell bemutatni és életmódbeli trükkök. Ha inspirációra van szükséged, hogy milyen kategóriát válassz, a 2018-as tíz legjobb YouTuber közül öt játékos volt.

A rendszeres posztolás egy másik stratégia, amely segíthet pénzt keresni a YouTube-on. Ha létrehozol egy meghatározott feltöltési ütemtervet, mondjuk minden kedd este, a követőid tudni fogják, mikor számíthatnak új tartalomra tőled.

A megfelelő felszerelés, például kamera, mikrofon és világítóberendezés megvásárlása szintén segíthet abban, hogy sikeres YouTuberré válj. Ha megtanulod, hogyan szerkeszd meg a videóidat, az is több nézőt vonzhat. A jó minőségű, magával ragadó tartalmak és a magával ragadó effektek segíthetnek a videóidnak kitűnni. Ha a szerkesztés nem az erőssége, akkor megpróbálhat egy szabadúszó videódizájnert is felbérelni, vagy akár YouTube-oktatóanyagokat is nézhet a videók szerkesztéséről.

Mennyit keresnek a YouTuberek, amikor nagyot ütnek?

Tudtad, hogy Justin Bieber hírneve a YouTube-on kezdődött? A gyerekkorában zenét játszó videói vírusként terjedtek, és katapultálták őt a legitim zenész státuszba. Biebertől eltekintve, mennyi pénzt keresnek a YouTuberek?

Nézd meg a jelenleg legjobban fizetett YouTuberek pályafutását, hogy inspirálódj. Azt fogod látni, hogy ők átlagos emberek, sőt, néhány gyerek is, akiknek sikerült olyan követőtábort kiépíteniük, amely ma már dollármilliókat hoz nekik. Íme, ötletek arra, hogyan lehet pénzt keresni a YouTube-on azoktól a sztároktól, akik ezt a legjobban csinálják.

Ryan világa

Becsült bevétel: 26 millió dollár. Ryan's World egy olyan YouTube-csatorna, amely a nézettség, a feliratkozók és a bevétel tekintetében is dominál. A kilencéves Ryan Kaji az eddigi legjobban fizetett YouTuber. Csatornájából 26 millió dollárt keres, de ez semmi ahhoz képest, hogy a Ryan's World éves kiskereskedelmi forgalma 200 millió dollár a nagy áruházakban, köztük a Walmartban és a Targetben.

Dude Perfect

Éves becsült jövedelem: 20 millió dollár. A Dude Perfect csatornának 56,7 millió feliratkozója van, ezzel a YouTube legtöbb feliratkozóval rendelkező sportcsatornája. A Dude Perfect haverjai a legtöbb pénzt a csatornájukon megjelenő szponzorált hirdetésekből keresik. Még ha ötfelé is osztják a pénzt, és fejenként 4 millió dollárt keresnek évente, a középiskolás haverokkal való sportolás elég jó módja a megélhetésnek.

Nastya

Becsült bevétel: 18 millió dollár évente. A Like Nastya csatorna vezeti a valaha volt legnézettebb YouTube-csatornák listáját, eddig több mint 51 milliárd megtekintéssel. Nastya hűséges, 69,6 millió feliratkozója rendszeresen ráhangolódik, hogy lássa, ahogy a gyereksztár új dolgokat tanul, matekot tanul vagy könyvet olvas az apukájával, részt vesz a barátnői születésnapi partijain, öltözködősdit játszik és még sok minden mást. A YouTube-hírnév mellett Nastya nemrégiben szerződést kötött márkás termékek, például ruhák, játékok és háztartási cikkek készítésére is.

Jeffree Star

Becsült kereset: 17 millió dollár. Jeffree Star a Myspace-en kezdte DJ-ként, de a sminkes bemutatói miatt lett YouTube-sztár és az egyik legjobban fizetett YouTuber. Képességeit (és közönségét) kihasználva 2014-ben elindította a Jeffree Star Cosmetics nevű kozmetikai céget. Jeffree nettó vagyonát 200 millió dollárra becsülik, amely magában foglalja 17 millió dollár éves YouTube-bevételt és 100 millió dollárt a kozmetikumok eladásából, valamint egyéb befektetéseket az ingatlan- és a kannabisziparban.

PewDiePie

Potenciális jövedelem: évi 15 millió dollár. A PewDiePie sztárja, Felix Arvid Ulf Kjellberg egy svéd videojáték-kommentátor, aki 2009-ben kezdte pályafutását azzal, hogy videojátékokat játszó videókat sugárzott. Vad és felháborító viselkedése nem a gyengéknek való, de több mint 110 millió feliratkozót szerzett neki.

Hogyan kapnak fizetést a YouTuberek?

Ahogy a legnagyobb YouTube-sztárokból láthatod, a YouTube-on való pénzkeresés többről szól, mint a nézettség megszerzéséről. Többféle bevételi forrásra is törekedned kell. A YouTube-on való pénzkeresésnek több módja is van. A legügyesebb sztárok mindegyiket kihasználják, többek között:

Szponzorációk és együttműködések a termékeiket népszerűsítő márkákkal.

Affiliate-értékesítés, amelynek során jutalékot kapsz, ha a közönséged megvásárolja az általad ajánlott terméket vagy szolgáltatást.

Termékeid és árucikkeid eladása

A csatorna használata más projektjeid népszerűsítésére