, 2021/12/7

A képi megjelenítés központi szerepet játszik abban, hogy reklámkampányod elérje azokat, akiket el kell érni. Egy olyan világban, ahol elárasztanak minket az információk, a szórakozás és a vizuális érzések, nehéz lehet kitűnni. Egy séta a főutcán vagy a tévécsatornák átlapozása is sokat elmond a rengeteg reklámról, hogyan lehet tehát kitűnni?

imagery in advertising

Gondolj egy kicsit az emlékezetes reklámokra: mire emlékszik? Általában azok a hirdetések tűnnek ki, amelyek a megfelelő színárnyalatokat, irányjelzőket, elhelyezést és kompozíciót találják el. Bár a kreativitás és a márkára való odafigyelés szokásos közhelyei itt is számítanak, az alábbi néhány egyszerű képi szabály betartása óriási segítséget jelenthet.

Ne bámulj!

A közvetlen tekintet egy több mint egy évszázada használt reklámmódszer; könnyű kapcsolatot teremteni valakivel, ha egyenesen rábámulsz. Azonban - és ez itt egy nagy dolog - ez csak akkor működik igazán, ha egy kiemelkedő vagy híres személyiség áll a kampányod középpontjában. Hétköznapi modellekkel is működhetsz, de a felvételnek magabiztosnak kell lennie; a közönség könnyen észreveheti a kellemetlen érzés vagy félelem legkisebb jeleit is, ha a modell fejjel előre bámul. A reklámok tekintetében, ha olyan szerencsés vagy, hogy egy nagyszerű modellel dolgozol, a közvetlen tekintet a legegyszerűbb lehetőség az üzeneted átadására, különösen, ha a divat vagy a kozmetika területén dolgozol.

Absztrakt

Az érzékszervi marketinggel kapcsolatos kutatások bizonyítják, hogy az érzékszervi képek jelentős potenciált rejtenek az érzékszervi fogyasztói élmények megteremtésében. Különösen az élelmiszer- és italreklámok kontextusában ígéretesnek tűnik az érzékek célzott megszólítása az érzékszervi képek segítségével. A kutatás azonban továbbra is hiányos az érzékszervi vonzások konkrét hatásméreteit és az olyan lehetséges közvetítő tényezőket illetően, mint például az érzékelt terméktervezés.

Ez a tanulmány két különböző kutatási kérdésre összpontosítva igyekszik ezeket a hiányosságokat megszüntetni. Először is, az érzékszervi képi megjelenítés hatását vizsgálja a marketinggel kapcsolatos kulcsfontosságú teljesítménymutatókra (azaz az érzékszervi érzékelésre, az érzékelt terméktervezésre és az attitűdre) varianciaanalízis segítségével.

Továbbá megvizsgálja a mögöttes ok-okozati összefüggéseket e potenciális piaci sikertényezők között a részleges legkisebb négyzetek strukturális egyenletmodellezés (PLS-SEM) alkalmazásával. Az eredmények alátámasztják az érzékszervi képek hasznosságát a reklámokban, mivel értékes megközelítésnek tűnik a konkrét érzékszervek megszólítására és a fogyasztói észlelés pozitív befolyásolására.

Az eredmények továbbá a releváns teljesítménymutatók közötti több közvetlen és közvetett hatás okozati láncát mutatják. Ebből a kutatásból a marketingmenedzserek számára következtetések vonhatók le arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet erőteljes reklámokat tervezni, és az érzékszervi képekre támaszkodva hatékonyan megszólítani mind az öt emberi érzékszervet.

A marketingben és a reklámban semmi sem vitathatatlanul fontosabb, mint a képi megjelenítés.

Ez különösen igaz akkor, amikor egy számítógép képernyője, egy mobileszköz vagy más médium áll az üzenetet fogadó személy és az Ön terméke között.

Amikor nincs lehetőség arra, hogy megérintsen, megtapintson, megízleljen vagy megszagoljon valamit, a látvány gyorsan a legértékesebb érzékszervvé válik. Hatékonyan használd a képeket a vállalatod általános stratégiájának részeként?

A vállalati képek értéke a márkaépítésben

Ha teljes mértékben meg akarja ragadni a képi megjelenítés értékét az üzlet és a fogyasztó kapcsolatában, akkor abba kell hagynia az üzleti szemszögből való szemléletet, és át kell váltania a fogyasztói gondolkodásmódra. Más szóval, gondoljon magára úgy, mint a fogyasztóra. Milyen érzelmeket él át az egyes logókkal kapcsolatban, amelyeket rendszeresen lát? Gondoljon olyan népszerű márkákra, mint a Coca-Cola, a Nike, a Walmart, a McDonalds, az Apple, az AT&T és a Google.

Akár felismerted korábban, akár nem, ezek mindegyike kiválthat egy-egy különleges érzést. Ez kapcsolódhat a logó fizikai színéhez vagy formájához, egy korábbi, a márkával kapcsolatos élményhez, vagy egy elváráshoz, amit a márka felidéz. Amint azt a személyes tapasztalataidat illetően hamar rájössz, a márka képei hihetetlenül nagy hatással lehetnek a vásárlási döntéseidre.

A Color Matters szerint "egyetlen kép nagyon sok információt közvetít nagyon rövid idő alatt, mert egy képet egyszerre érzékelünk, míg olvasás vagy hallás esetén gyakran lényegesen hosszabb időbe telik ugyanannak az információnak a feldolgozása". Ami azt jelenti, hogy egy kép jellemzően azonnali választ követel.

A sikeres képi megjelenítés legfontosabb szempontjai a márkaépítésben

Bár a képi világ, a logók és a márkavizualitások egyszerűnek tűnhetnek, sokkal többet tartalmaznak, mint amennyit a szemünkbe ötlik. A képi világ, amelyet az ügyfél lát, meglehetősen egyszerűnek tűnhet. De a munka, amely egy hatékony logó vagy arculat létrehozásához szükséges, részletes és kifinomult.

Íme néhány kulcsfontosságú elem, amely a sikeres képi megjelenítéshez szükséges:

Cél

Mielőtt a következő részletek bármelyikét kidolgozhatnánk, vagy egyáltalán megfontolhatnánk, egyértelműen meg kell határozni egy adott vizuális elem célját. Milyen értéket akarnak eladni? Mit akar a vásárló? Mi a célja a látványtervnek? Mindezekre és más kérdésekre is választ kell adni.

Szín

Amint azt valószínűleg te is tudod, a színek a márkaépítés egyik legerősebb képi elemei. A szín gyakran a kép legemlékezetesebb vizuális összetevője, és bizonyos árnyalatok a színpszichológia alapján egy bizonyos érzéssel kötik össze a nézőket. Kutatások szerint a színek akár 80 százalékkal is növelik a márka felismerhetőségét.

Shape

A forma a színnel kombinálva értéket teremt és különleges érzelmi reakciókat vált ki. A formák különösen fontosak, mivel a legtöbb alapvető geometriai forma univerzális jelentéssel bír, amely túlmutat a kultúrán, a faji hovatartozáson és a racionális értékeken.

Szimbolika

A szimbolizmus közvetlenül bizonyos színek és bizonyos formák kombinációjához kapcsolódik. A márka már meglévő szimbolikát magába foglaló márkaképekkel konkrét érzelmekre és érzésekre lehet ráhangolódni, ha márkaértéket akarunk kialakítani.

Egyszerűség

Néha a legjobb márkalogók és -képek a legegyszerűbbek. Gondoljunk csak az egyszerű Nike swoosh-ra, a McDonald's "M"-jére, a színes Google betűkre, a Starbucks hableányára vagy a Coke kurzív írásmódjára. A márkaképek akkor a legjobbak, ha a formákat, színeket, szimbolikát és célt egyszerű vizuális kijelentésbe tudják foglalni.

Kitűnni a tömegből

Nem meglepő, hogy a kis márkák hátrányban vannak, amikor a nagy márkákkal versenyeznek az ismertségért és a marketingért. Vannak azonban bizonyos dolgok, amelyeket a kisvállalkozások megtehetnek annak érdekében, hogy a hatékony, kiváló minőségű képi megjelenítéssel maximalizálják piaci erőfeszítéseiket.

Ezek közül a legfontosabb, hogy megértsék, ki a közönségük, és megtanulják megkülönböztetni az igényeket és a vágyakat.

Hogyan válthat ki érzelmi reakciót? Hogyan vezethet ez a válasz végül értékes konverzióhoz? Hogyan készíthet sokkoló, nosztalgikus, vicces vagy felvilágosító képeket a márkájának megfelelően? Másodszor, okot kell adni a fogyasztóknak a cselekvésre. "Bár az emberek sok szempontból véletlenszerűnek és különbözőnek tűnhetnek, végső soron ugyanazok a dolgok vezérlik őket. Okokat keresnek arra, hogy cselekedjenek, és logikusan - vagy érzelmileg - meg akarnak győződni arról, hogy cselekedjenek" - mondja a FatCow webtárhelyszolgáltató cég.

Nagy adag türelemre és elkötelezettségre is szükség van ahhoz, hogy a képek hasznosságát egy marketing- és márkaépítési helyzetben maximalizáljuk. Fogadja el, hogy eltart egy darabig, amíg a logója és a képi világa bármilyen vonzerővel bír a piacon. Amint azonban ez megtörténik, minden megérte. A márkaérték felülmúlja szinte minden más marketingfogást és reklámstratégiát, amelyet versenytársai a fogyasztók elé vetnek.

Bízva a képekben, hogy működnek

Időbe és erőfeszítésbe telik olyan logók és vizuális elemek kifejlesztése, amelyek hatékonyan elérik a fogyasztókat, és jelentős hatást gyakorolnak a vásárlási döntésekre. Ne feledje, hogy ez munkát igényel, de legyen türelme és bízzon abban, hogy ez az erőfeszítés megtérül, és végül pozitív hatással lesz a marketingstratégiájára. Tanulj meg hinni a képi világában, és meg fogod tapasztalni, hogy a márka értéke és a siker valószínűleg követni fog.