, 2022/4/13

Az üzleti inkubációs programokat gyakran magáncégek vagy önkormányzati szervek és közintézmények, például főiskolák és egyetemek támogatják. Céljuk, hogy a szükséges támogatás, valamint pénzügyi és technikai szolgáltatások biztosításával segítsék a fiatal vállalkozások létrehozását és növekedését. A Nemzeti Üzleti Inkubációs Szövetség szerint országszerte körülbelül 900 üzleti inkubátor működik.

incubator business definition

Az inkubátorok számos előnyt nyújtanak az induló vállalkozások tulajdonosainak. Irodahelyiségeket és gyártási helyiségeket kínálnak a piaci ár alatt, munkatársaik pedig tanácsokkal és az üzleti és marketingtervek kidolgozásához szükséges szakértelemmel látják el őket, valamint segítenek a kezdő vállalkozások finanszírozásában. A vállalatok általában átlagosan két évet töltenek egy üzleti inkubátorházban, amely idő alatt gyakran megosztják a telefon, a titkársági iroda és a gyártási berendezések költségeit más induló vállalkozásokkal, hogy csökkentsék mindenki rezsiköltségeit és működési költségeit.

Ha egy inkubációs program érdekesnek tűnik számodra, készülj fel egy részletes üzleti terv benyújtására. A tervet egy szűrőbizottság fogja megvizsgálni, hogy eldöntse, megfelelsz-e a felvételi kritériumoknak. Az inkubátorok gondosan átvilágítják a potenciális vállalkozásokat, mivel a hely, a berendezések és a pénzeszközök korlátozottak, és biztosak akarnak lenni abban, hogy a lehető legjobb esélyekkel rendelkező vállalkozásokat választják ki.

Mi az inkubátor cég?

Üzleti inkubáció - jelentése, jelentősége és még több

Üzleti inkubációnak nevezzük azt a folyamatot, amelynek során egy egyén vagy szervezet támogatja egy induló vállalkozás létrehozását és növekedését. Az induló vagy új vállalatokat támogató személyeket üzleti inkubátoroknak nevezik. Ezek az üzleti inkubátorok látják a növekedési potenciált, és mérlegelik a lehetőséget, mielőtt támogatnák vagy pénzeszközöket juttatnának bármely induló vállalkozásba. Az induló vállalkozások kiválasztása magas szintű kutatást igényel, mielőtt bármilyen döntés születik az induló vállalkozás támogatásáról vagy finanszírozásáról. Dióhéjban összefoglalva azt mondhatjuk, hogy az inkubáció célja a vállalkozások sikerének esélyeinek növelése.

Az évek során a szakértők a maguk módján definiálták az üzleti inkubációt. Az alapkoncepció azonban ugyanaz maradt. Sherman és Chappel szerint az üzleti inkubátor egy "gazdaságfejlesztési eszköz, amelyet elsősorban arra terveztek, hogy segítse egy közösségben a vállalkozások létrehozását és új vállalkozások létrehozását". Továbbá Sherman és Chappel megjegyzi, hogy az üzleti inkubátorok számos szolgáltatással támogatják a feltörekvő vállalkozásokat, például segítséget nyújtanak a menedzsmentcsapatok kialakításában, üzleti és marketingtervek kidolgozásában, pénzeszközöket, szakmai szolgáltatásokat, közös használatú berendezéseket és egyebeket.

Az inkubátor cég megértése

Az inkubátor cég lehet nonprofit vagy for-profit szervezet, és az alábbi módszerek bármelyikével vagy mindegyikével nyújthat segítséget:

Pénzügyi partnerekkel fenntartott kapcsolatokon keresztül pénzügyi tőkéhez való hozzáférés

Hozzáférés tapasztalt üzleti tanácsadókhoz és vezetői szintű vezetőkhöz.

hozzáférés fizikai helyiségekhez és üzleti hardverhez vagy szoftverhez

információhoz és kutatási forrásokhoz való hozzáférés a helyi egyetemekkel és kormányzati szervekkel fenntartott kapcsolatokon keresztül.

Fontos megjegyezni, hogy az inkubátorok különböznek az akcelerátoroktól. Bár mindkettő hasonló jellemzőkkel rendelkezik, mindegyik másképp működik, és kissé eltérő célokat szolgál. Az inkubátorok olyan vállalatokra összpontosítanak, amelyek még csak most kezdik ötletüket vállalkozássá fejleszteni, míg az akcelerátorok már kialakult üzleti modellel rendelkező startupokat vesznek fel, és felgyorsítják a piacra jutásukat.

Az inkubátor cég jellemzői

Az inkubátorok számos különböző típusa létezik, és mindegyiknek megvan a maga profilja. Az inkubátorok lehetnek üzleti inkubátorok, kutatási inkubátorok, akadémiai inkubátorok vagy kockázati tőkés inkubátorok. Bár mindannyian ugyanazzal az alapgondolattal működnek, vagyis a kisvállalkozások növekedésének segítésével, eltérően működnek a tőkebevonás módja, az inkubációs időszak hossza és az inkubációs szolgáltatások nyújtásáért kapott díjazás típusa tekintetében.

Díjbeállítás

Az inkubátorok olyan korai fázisban lévő startupokra összpontosítanak, amelyek még nem rendelkeznek üzleti modellel. Segítenek a startupok gondozásában, azáltal, hogy az erős ötletet életképes termékké fejlesztik, és általában a startupok iskolájaként emlegetik őket. Az inkubátorok jellemzően díjfizetéses alapon dolgoznak, nem pedig tőkerészesedést vállalnak a startupban. Ilyenkor az inkubátorokat intézmények, például egyetemek vagy önkormányzati szervezetek finanszírozzák.

A nyereségorientált inkubátorok azonban a szolgáltatásaikért vagy a magvető tőkéért cserébe igyekeznek tőkét szerezni a vállalatban. Egy erős növekedési kilátásokkal rendelkező, korai fázisban lévő vállalatban tőkét szerezni a végső cél - és ez a cél az inkubátor cég számára pénzügyi nyereséget jelenthet, ha a korai fázisban lévő vállalat beindul. Az induló vállalkozásokban való tőkerészesedés azonban inkább az akcelerátorokhoz, mint az inkubátorokhoz kapcsolódik.

Időkeretek és szolgáltatások

Az inkubátorok nyitott időkeretben működnek. Nincs meghatározott ütemterv vagy időszak, amelyen belül úgy ítélik meg, hogy egy induló vállalkozás készen áll az indításra. Egy co-working térben olyan környezetet teremtenek, ahol a kiválasztott vállalatok sokaságával, amelyek mindannyian osztoznak a rezsiköltségeken, ötleteket cserélhetnek, ami elősegíti az együttműködést és a hasonlóan gondolkodó személyekkel való kapcsolatok kialakulását.

Az inkubátorprogramba beválasztott startupok számíthatnak arra, hogy tanácsadókkal és mentorokkal dolgozhatnak együtt, akik az üzleti életben szerzett tapasztalataikkal segítenek a felmerülő kérdések és dilemmák megoldásában. Az inkubátorcégek ezeket a startupokat tantermi jellegű foglalkozásokon vethetik be, amelyek során a csapatoknak olyan feladatokat kell végrehajtaniuk, mint például a potenciális vásárlók visszajelzéseinek összegyűjtése a termékükről.

Az inkubációs folyamat során a startupokat arra ösztönzik, hogy fejlesszék ötleteiket, és megtanulják, hogyan közvetítsék terveiket az ügyfelek és a potenciális befektetők felé egyaránt. Nem ritka, hogy a startupok az inkubátorprogram során változtatnak az elképzeléseiken, miután tapasztalt szakértőkkel konzultáltak, és tesztelték terméküket vagy szolgáltatásukat a nyilvánossággal.

A kohorszprogram végén a startupok gyakran egy demónapon mutatják be üzleti terveiket. Egy ilyen esemény összehozza a potenciális befektetőket és más vállalkozókat, akik esetleg együtt kívánnak működni a startup vállalkozással, vagy támogatni kívánják annak fejlődését.

Az üzleti inkubáció szakaszai

Az üzleti inkubáció teljes folyamata nagyjából három kategóriára osztható:

Fizikai létesítménytámogatás

Ez a fizikai létesítményen belül nyújtott inkubációs szolgáltatásra vonatkozik.

Hálózati létesítmények

A fizikai létesítményt követően az üzleti inkubátorok a hálózatépítési lehetőségekkel segítik az induló vállalkozást, hogy az vállalkozás növekedhessen.

Támogató szolgáltatások

Miután a vállalkozás elindult és működik, az inkubátorok különböző támogató szolgáltatásokat nyújtanak a vállalkozásoknak a zökkenőmentes működés érdekében.

Inkubátorok - Kik ők?

Az inkubátorok általában egy-egy vállalkozásbarát szervezet közötti partnerség vagy együttműködés. Ezek a szervezetek lehetnek:

Gazdaságfejlesztési szervezetek

kormányzati szervek

helyi főiskolák és egyetemek

For-profit vállalkozások

Kereskedelmi szövetségek

Az üzleti inkubátorok által kínált szolgáltatások

Az induló vállalkozásoknak általában van egy gazdag ötletük, de nincsenek meg az erőforrások a megvalósításhoz. Így az üzleti inkubátorokra van szükségük, hogy jelentős szerepet töltsenek be, vagy betöltsék a hiányt. Az alábbiakban az üzleti inkubátorok által kínált leggyakoribb szolgáltatásokat ismertetjük:

Segítenek az induló vállalkozásnak az alapvető műveletek és a pénzügyi irányítás beindításában.

Marketing és PR segítséget nyújtanak az új vállalkozásoknak a márkanév kialakításához.

Az üzleti inkubátorok erős hálózattal rendelkeznek befolyásos emberekből, és ezért össze tudják kapcsolni a vállalkozást ugyanezekkel a növekedésre.

Az inkubátorok segítséget és forrásokat nyújtanak a piackutatás elvégzéséhez is.

Segítenek az induló vállalkozásoknak a könyvelés rendezésében is.

Az inkubátorok hitelessé teszik a vállalatot. Ez segíti a vállalatot abban, hogy kölcsönökhöz és hitelkeretekhez jusson a pénzintézetektől.

Az induló vállalkozások gyakran nem tudják, hogyan készítsenek hatékony prezentációt, hogy lenyűgözzék az angyalbefektetőket, a kockázati tőkét és más befektetőket. Az üzleti inkubátorok, akik mögöttük rengeteg tapasztalat áll, a prezentációkban is segítenek ezeknek a cégeknek.

Az üzleti inkubátorok mentorként és tanácsadóként is működnek, és mindenféle üzleti vonatkozású kérdésben segítik az induló vállalkozásokat.