, 2021/12/3

Üzlettulajdonosként szükség lehet egy professzionális megjelenésű üzleti portréra, amelyet megjeleníthet a weboldalán, az iparági kiadványokban, amelyekhez hozzájárulsz, vagy elküldheted a te veled interjút készítő sajtóorgánumoknak.

headshots for business professionals

Egy jó üzleti arckép segíthet emberi arcot adni vállalkozásodnak, és pozitív fényben feltüntetni márkádat.

Passzolj a márkához

Összességében a cél az, hogy a márka arculatot kapjon. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül van helyes és helytelen módja a bemutatkozásnak. Egyszerűen a márka arculatától függ. Egy ügyvéd például lehet, hogy egy nagyon professzionális képet szeretne öltönyben és egyszerű háttérrel, míg egy kreatív vállalkozó egy kicsit lazább és szórakoztatóbb arcképet készíthet.

Vegyél fel kellékeket, ha azok illenek a márkádhoz

Bizonyos esetekben beilleszthetsz néhány olyan tárgyat, amelyeknek köze van a vállalkozásához, például egy számítógépet, íróasztalt vagy fényképezőgépet. De ismét győződj meg arról, hogy ezek a tárgyak nem zavaróak, és csak akkor vedd fel őket, ha valóban hozzáadnak valami lényeges dolgot a képhez.

Öltözz úgy, ahogyan egy új ügyféllel találkoznál

Arra is ügyelni kell, hogy az öltözködésed tekintve is pozitív színben tüntesd fel magad. Ez ismét márkától függően változhat. De egy jó ökölszabály az, hogy gondold végig, hogyan szeretnéd magad bemutatni egy új ügyfélnek, majd öltözz ennek megfelelően.

Válaszd az alap frizurát és sminket

Az egyik legjobb üzleti headshot tipp, amikor a fotókhoz a frizurát és a sminket alakítod, az egyszerű a legjobb. Ha rengeteg sminket teszel fel, a ráragadt alapozó meglátszódhat a fotókon. A hajadat pedig mindenképpen fésüld és formázd meg, de ne aggódj a díszes frizurák miatt, amelyek úgysem feltétlenül látszanak egyetlen fotón sem.

Ne vágasd le a hajad közvetlenül előtte!

Bár jó ötletnek tűnhet, hogy közvetlenül az új fotók elkészítése előtt friss frizurát vágass, a szakértők valójában azt tanácsolják, hogy ne tedd. A fotósok szerint még az olyan nagy események, mint az esküvő előtt is legalább egy héttel érdemes levágatni a hajad, hogy megszokd az új hosszúságot. Ha pedig teljesen új frizurát vágatsz, várj legalább három hetet a fotózással, hogy a hajad megnőhessen egy kicsit, és természetesebbnek tűnjön. Ez lehetőséget ad arra is, hogy kiigazítsd, ha végül nem tetszik az új frizura.

Tarts kéznél egy tükröt

Az is jó ötlet, hogy tarts magadnál egy tükröt, hogy gyorsan ellenőrizni tudd a hajad a sminked és a ruházatod mielőtt lefotóztatod magad. Így nem kell megvárnod, amíg visszakapod a fotóidat, mielőtt észreveszed, hogy egy kósza hajszálad felállt vagy gyűrött a gallérod.

Maradj távol a főbb trendektől

A ruházat, a haj és a smink tekintetében sok profi fotós azt tanácsolja, hogy maradj távol az ultratrendi daraboktól. Még ha úgy is gondolod, hogy egy adott frizura vagy mintás felső most jól mutat, egy-két év múlva már elavultnak tűnhet a fotód.

Jó testtartás

Nem számít, milyen stílusú fotót választasz, a jó testtartás elengedhetetlen, mivel magabiztosságot és professzionalizmust sugároz. Egyszerűen ülj egyenes háttal, a vállak hátravetve, miközben viszonylag laza maradsz.

Lazíts

Nem kell azonban teljesen merevnek és unalmasnak tűnni a portréfotón. Különösen, ha azt szeretnéd, hogy márkád szórakoztatónak és egyedinek tűnjön, előnyös lehet, ha a fotózás légkörét lazán tartod. Akkor készíthetsz néhány olyan képet, ahol nagyon természetesen mosolyogsz, és megmutathatsz valamit a hiteles személyiségedből.

Hozz magaddal egy barátot

Az egyik módja annak, hogy biztosítsd, hogy ellazulj és megmutasd valódi személyiségedet, az lehet, ha hozol magaddal egy barátot vagy munkatársat, akivel közel állsz egymáshoz, hogy viccelődhessen, lazán tartson, és még azt is tudassa veled, ha egyenesebben kell ülnöd vagy változtatnod kell a mosolyodon.

Készíts felvételeket a természetes környezetében

Egy másik stratégia lehet, hogy a fotós az irodádban vagy más olyan helyen találkozik veled, ahol különösen jól érzed magad. Ha ott készítesz képeket, ahol valóban dolgozol, az segíthet abban, hogy a képek különösen egyedinek és hitelesnek tűnjenek a márkád számára.

Aludj eleget előző este

Ahhoz, hogy friss és vidám arcod legyen a fotókon, gondoskodnod kell magadról. Aludj egy teljes éjszakát előző este, hogy elkerüld a sötét szem alatti karikákat és más olyan vonásokat, amelyek miatt fáradtnak tűnhetsz a fotóin.

Igyál sok vizet és egyél egészséges reggelit

Ezzel együtt győződj meg róla, hogy egész nap rengeteg vizet iszol és a fotózás előtt egy jó reggelit és/vagy ebédet eszel. Ismétlem, mindezek a dolgok hatással vannak a közérzetedre, és így szerepet játszanak abban, hogy milyenek lesznek a fotóid.

Készíts több felvételt

Nem számít, milyen stílusú fotót szeretnél készíteni, a végén sok lehetőség közül szeretnél választani. Még ha biztos is vagy a fotó stílusában, szögében és hátterében, legalább egy vízszintes és egy függőleges változatot érdemes készítened, hogy különböző médiumokhoz és kiadványokhoz illeszkedjen. Tehát mindenképpen szánj elég időt arra, hogy elegendő jó felvétel készüljön.

Bérelj szakembert

Egy másik abszolút szükséges a nagyszerű fejképhez, egy profi fotós segíthet abban, hogy a fejkép elképzelését valósággá váljon. Lehet, hogy csábító lehet néhány dollárt megspórolni azzal, hogy egyszerűen egy barátoddal készíttetsz egy fotót a telefonoddal, de egy professzionális kép minősége megmutatkozik, és segít a márkádnak pozitív benyomást kelteni.

Kutasd fel a stílusukat

Amikor fotóst keresel a fejképek elkészítéséhez, ne csak az elsőt válaszd, akivel találkozol. Ehelyett nézd meg néhány különböző lehetőség portfólióját, és vedd fel a kapcsolatot azokkal, akiknek a stílusa olyan, amit a saját képeiden is szeretnél utánozni.

Ismerd meg őket

Az is jó ötlet, ha megbarátkozol a fotósoddal, hogy boldognak és nyugodtnak tűnj a képeiden. Ezért beszélgess velük barátságosan, kérdezz tőlük, és légy önmagad, amikor találkozol velük.

Rendszeresen készíttess új fejképeket

Végezetül, ha egyszer elkészítteted a céges arcképeid, előfordulhat, hogy néhány év elteltével már nem úgy képviselik a márkádat, ahogyan azt elképzelted. Ezért jó ötlet rendszeresen új arcképeket készíttetni, hogy tükrözze, hogyan néz ki valójában, és hogyan szeretnéd, ha a márkád a vállalkozása egész életében képviselve lenne.