, 2022/4/4

A forgalmazási vállalkozás létrehozásának lépései, beleértve a pénzügyi tervezést, a szervezést és a szakmai hálózatépítést. Ha érdekel az ilyen típusú vállalkozás elindítása, világos teendőlistát készíthetsz, hogy biztosítsd a szükséges erőforrások és a szükséges jogi dokumentáció összegyűjtését. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy mi is az a forgalmazási vállalkozás, és felvázoljuk a létrehozásához szükséges lépéseket.

distributing business

Mi az a disztribúciós vállalkozás?

A disztribúciós üzlet az ellátási lánc azon része, amely a termékeket és anyagokat a gyártótól a kiskereskedőhöz szállítja. Az értékesítési és forgalmazási vállalatnak is nevezett forgalmazási vállalkozás megvásárolja a gyártó által gyártott árukat, hogy aztán a kiskereskedőknek értékesítse azokat, és nyereséget termeljen.

A forgalmazási vállalkozásoknak két típusa van:

Kiskereskedelmi forgalmazók, amelyek közvetlenül a fogyasztóknak értékesítenek.

Nagykereskedők, azaz olyan vállalatok, amelyek a termékeket a végfelhasználóknak értékesítik tovább.

A forgalmazó cégek működhetnek önállóan vagy a gyártókkal kötött szerződések alapján.

1. Válaszd ki a terméket

A választáshoz keress egy olyan terméket, amely egy igényt szolgál ki. Vedd fel a kapcsolatot különböző kiskereskedőkkel, és tegyél fel kérdéseket, hogy megértsd, mit akar a piacuk. Ezzel az első lépéssel potenciális értékesítési kapcsolatokat is kialakíthatsz. A különböző iparágak aktuális piackutatásait és trendjeit is áttekintheted, hogy meghatározhasd, milyen problémákkal küzdenek a fogyasztók, amelyekre a termék megoldást nyújthat.

A piackutatási folyamat egyszerűsítése érdekében vedd figyelembe az általad ismert termékeket vagy egy olyan iparágat, amelyben már van némi tapasztalatod.

Egy másik fontos elem, amelyet figyelembe kell venni a termék kiválasztásakor, a költségvetésed. Választhatsz olyan terméket, amelyet a gyártóktól való beszerzése kevesebbe kerül, hogy alacsonyan tartsd a rezsiköltségeket, és elősegítsd a nagyobb nyereséget.

2. Határozd meg a piaci rését

A piaci rés a piac egy kis szegmense, amely egy terméktípusra specializálódott. A piaci rés kiválasztásával csökkenthető a versengő forgalmazó cégek száma. Általában minél szűkebb a rés, annál szorosabb a kapcsolat a gyártóval. Ez lehetővé teheti, hogy a legjobb gyártókkal lépj partnerségre, így minőségi termékeket szállíthatsz a kiskereskedőknek, így jobban kézben tarthatod vállalkozásod.

A kiskereskedőkkel és a fogyasztókkal való üzleti kapcsolataiba vetett bizalom valószínűleg nagyobb lesz, és ez megkönnyítheti a gyártókkal folytatott jövedelmezőbb tárgyalásokat. Ezenkívül a kevesebb versenytárssal rendelkező réspiacon történő értékesítés szintén növelheti a kereseti lehetőségeid, mivel a fogyasztók és a kiskereskedők kevesebb lehetőség közül választhatnak. Ha a lehető legjobb termékeket tudod nyújtani, akkor az üzleti és a partnerségi kapcsolataid sikeresek lehetnek.

3. Döntsd el, hogyan fogod értékesíteni termékeid

Válaszd ki az ellátási elosztás modelljét, amellyel termékeid eladod az ügyfeleknek. Íme néhány a lehetőségek közül:

Brókertevékenység: Brókerként ügyleteket intéz egy vevő és egy eladó között, és jutalékot kap, amikor az üzlet létrejön.

Import és export: Te külföldön vásárolod meg az árut, hogy aztán az országodban értékesítsd, vagy helyi termékeket vásárolsz, és azokat más országok kiskereskedőinek adod el.

Készpénz és fuvarozás: Te minden áruért, amelyet eladsz az ügyfeleknek, előre fizetést kérsz, és ők átveszik a termékeket egy elosztóközpontból.

Online értékesítési forgalmazás: A kiskereskedők és a fogyasztók online bonyolítják le a tranzakciókat. Létrehozhatod online platformod, például egy webhelyet vagy online áruházat.

Mind az online, mind a készpénzes modell csökkenti az áruszállításhoz szükséges alkalmazottak számát, és egyszerűbb tranzakciós folyamatot kínál, ami mindkettő csökkentheti a rezsiköltségeket.

4. Döntsd el, hogyan kezeld a készletet

A készletgazdálkodás fontos eleme a disztribúciós vállalkozásnak, mert ez határozza meg, hogy hány alkalmazottra van szükséged, mekkora legyen a raktárad, milyen szervezési és nyomon követési szoftvert vagy rendszert használsz, valamint a megrendelések feldolgozásának és a fogyasztókhoz való kiszállításának hatékonyságát. Két lehetőség van a készletkezelésre, többek között:

Raktározás: Megvásárolod a termékeket, és egy ideig tárolod őket, mielőtt eladnád a kiskereskedőknek. A készlet tartása pufferként működhet az azonnali árváltozásokkal szemben. Ha például az általad preferált termék ára emelkedik a gyártó oldalán, akkor kevésbé valószínű, hogy ez közvetlenül érint téged, ha raktáron van, és több időd van eldönteni, hogy mit tegyél. Amíg nem fogy el a készlet, addig rövid távon még mindig úgy árazhatod be a termékét, ahogyan szeretnéd.

Dropshipping: Megvásárolod a termékeket, és közvetlenül az ügyfelének szállítod. A dropshipping nagyobb rugalmasságot kínál. Ha nem tartasz készletet, kevesebb járulékos költséggel jár a terméked, és ha a termékek nem fogynak, nem kell kiárusítást szervezned, hogy megszabadulj a felesleges, felesleges készlettől.

5. Határozd meg a megfelelő raktározási helyet

Ha raktár mellett döntesz, találj megfelelő helyet a készlet tárolására. Számos üzleti modellben szükséges a termékek tárolása, miután átvetted őket, és mielőtt elküldöd őket az ügyfélnek. A készlet tárolására néhány különböző lehetőség van. Bérelhetsz, vásárolhatsz vagy lízingelhetsz raktárat. Néhány kis forgalmazó céget még a tulajdonos otthonából is irányítanak, és a készletet az egyik szobájukban tartják. Ha a helyzeted megengedi, használhatod az otthonodban lévő helyet raktározásra. Ha igen, lépj kapcsolatba a helyi önkormányzattal, hogy ellenőrizd, lakóhelyed engedélyezi-e az üzleti raktározást.

6. Szerezz engedélyt

Ahhoz, hogy forgalmazási vállalkozásod legálisan működtethesd, kérelmezni kell a szükséges üzleti engedélyeket. Ez az adminisztratív folyamat magában foglalja az üzleti adóazonosító szám igénylését és az állam által az ellátmányforgalmazók számára előírt engedélyek beszerzését. Az üzleti vállalkozásokban jártas jogi szakember segíthet abban, hogy pontosan megtudd, milyen űrlapokat kell kitölteni, valamint az államodban alkalmazandó előírásokat.

7. Fejleszd üzleti készségeid

Számos olyan szakmai készség létezik, amely segíthet abban, hogy sikeresebben működj elosztóüzlet-tulajdonosként. Néhány ezek közül:

Tárgyalás: Ahhoz, hogy az árak vonzóak maradjanak kiskereskedelmi partnereid és a fogyasztók számára, törekedni kell arra, hogy a lehető legalacsonyabb felvásárlási árat érd el. Az olyan tárgyalási készségek, mint a meggyőzés, az együttműködés és a stratégiaalkotás segíthetnek a szerződések megvitatásában és a kölcsönösen előnyös megoldások megtalálásában.

Menedzsment: Szükség lehet arra, hogy alkalmazottakat vegyél fel, képezz ki és irányíts, valamint felügyeld a marketing- és pénzügyi műveleteket. A feladatok delegálásával, csapatépítéssel, konfliktuskezeléssel, problémamegoldással és célmeghatározással kapcsolatos vezetői készségek segíthetnek neked e feladatok ellátásában.

Ügyfélszolgálat: A kiskereskedőkkel, gyártókkal, fogyasztókkal és más szakmai kapcsolatokkal való kommunikáció erős szóbeli és írásbeli kommunikációt, empátiát és interperszonális készségeket igényel.

Pénzügyek: A költségvetés-tervezés, az adózás, a pénzügyi célok kitűzése és a pénzkezelő szoftverek erős ismerete segíthet abban, hogy biztosítsd vállalkozásod sikerét. Ezen és más releváns készségek fejlesztése érdekében fontold meg, hogy üzleti adminisztráció, pénzügy, vállalkozói és/vagy kommunikációs diplomát vagy tanfolyamot szerezz. Számos vállalkozásfejlesztési könyvet, blogot és online szakmai forrást is olvashatsz. Egyes szervezetek arra szakosodtak, hogy szemináriumokon és konferenciákon keresztül is felkészítsék az új vállalkozókat a létfontosságú készségekkel.

8. Keresd meg a gyártókat

Az interneten sokféle nagykereskedőt találhatsz, és kezdheted azzal, hogy megkeresed azokat, amelyek az általad értékesíteni kívánt termékeket gyártják. Sokuknak vannak képviselői vagy más kapcsolattartói, akik tárgyalnak a szerződésekről a potenciális eladókkal. Miután elérted ezeket a potenciális partnereket, állapítsd meg az árakat, beszéld meg az áruk raktárába történő szállítását, és szükség esetén írd alá a szerződéseket. A nagyobb versenyképesség érdekében tárgyalhatsz kizárólagosságról egyetlen gyártóval, ami tovább csökkentheti a versenyt, és tudatod az érdeklődő kiskereskedőkkel, hogy a forgalmazó vállalkozásodon keresztül kell rendelniük.

9. Kommunikálj a kiskereskedőkkel

Vedd fel a kapcsolatot a helyi kiskereskedőkkel, akik felhasználhatják a termékeid, és adj át nekik katalógust. Pozícionáld áraid úgy, hogy a vállalkozásokat arra ösztönözd, hogy a te forgalmazó cégeden keresztül rendeljenek. Fontold meg erős üzleti kapcsolatok kialakítását a kiskereskedőkkel, hogy arra ösztönözd őket, hogy rajtad keresztül rendeljenek, ne pedig a versenytársakon keresztül. Rendszeresen tájékoztass a készletedről, és kérdezd ki a kiskereskedőket az igényeikről, hogy biztosítsd elégedettségüket.