, 2021/12/14

The global frozen yogurt market is valued at about $1.4 billion and is expected to continue its recent growth. Since it’s often viewed as a healthier alternative to ice cream, these businesses can appeal to a wide variety of potential customers.

frozen yogurt franchise

A Pinkberry egy meglehetősen jól felismerhető fagyasztott joghurt márka, több mint 150 helyszínnel az Egyesült Államokban. A helyszínek 200 és 1500 négyzetméter között mozoghatnak, így ez egy meglehetősen testre szabható lehetőség. Nagyon népszerűek a repülőtereken, bevásárlóközpontokban és más nagy forgalmú területeken is. A díjak 35 000 dollárnál kezdődnek.

Az amerikai fogyasztók kedvelik az olyan egészséges desszerteket, mint a fagyasztott joghurt, ami az iparági zsugorodás ellenére a közelmúltban az öt legnagyobb fagyasztott joghurt franchise-üzletág bevételeinek növekedését eredményezte. Az általános tendenciák továbbra is kedvezőek a jól pozícionált franchise-vállalkozások számára, annak ellenére, hogy a múltbeli túltelítettség továbbra is hatással van az iparágra.

Az öt legjobb fagyasztott joghurt franchise márka

Menchies Frozen Yogurt franchise logó

A Menchie's Frozen Yogurt egyértelmű piacvezető, az ország fagyasztott joghurt-piacának 19,1 százalékával. A Menchie's várhatóan pénzügyileg is sikeresebb lesz, mint az ágazat egésze, mivel a franchise-értékesítések az előrejelzések szerint 2018-ban közel 9 százalékkal, 194 millió dollárra emelkednek.

Sikerének köszönhetően a dél-kaliforniai Menchie's folyamatosan növelni tudta franchise-hálózatát, még akkor is, amikor a konkurens láncok csökkentették a sajátjukat. A Menchie's-nek 2017-ben 477 franchise-helyszíne volt, ami közel 70 százalékos emelkedést jelent a 2013-as 281 helyszínhez képest.

A Menchie's az egészségtudatos fogyasztóknak kínálja termékeit, akik zsírmentes, alacsony szénhidráttartalmú, hozzáadott cukrot nem tartalmazó, gluténmentes, vegán és tejmentes opciók közül választhatnak. A kínálat 94 ízből és több mint 70 lehetséges feltétből áll, bár az egyes üzletek általában rotációban tartják ezeket, és egyszerre legfeljebb 16 ízesítéssel kínálják.

Yogurt Land franchise logó

A Yogurtland a piaci részesedést tekintve a második helyen áll, a piac 15,7 százalékával és 2818 üzlettel. Bevételei a 2013-2018-as időszakban becslések szerint 2,1 százalékkal nőttek éves szinten, és 2018-ban elérik a 159,7 millió dollárt. Bevételeinek és üzlethelyiségeinek növekedése különösen lenyűgöző annak fényében, hogy a 2014-2015-ös és a 2015-2016-os időszakban csökkent az üzlethelyiségeinek száma.

A Pinkberryvel és a Menchie's-szel együtt a Yogurtland úttörő szerepet játszott az interaktív önkiszolgáló modell alkalmazásában, amelyben a vásárlók tetszés szerint keverik és kombinálják a joghurtot és a feltéteket. A Yogurtland olyan lehetőséget is kínál, ahol a vásárlók saját joghurtjukat is hozzáadhatják a keverékhez.

Red Mango franchise logó

A Red Mango a piaci részesedést tekintve a harmadik helyen áll, a piac 9,1 százalékával. A franchise- és a saját tulajdonú üzletek forgalma 2013 és 2018 között éves szinten 2,5 százalékkal nőtt, és elérte a 92,7 millió dollárt. A Red Mango gyorsan bővítette az üzlethelyszíneket, a 2013-as 170 üzletről a 2018-as becsült 191-re.

A Red Mango üzletága szélesebb körű, mint néhány versenytársáé. A Red Mango helyszínek parfétákat, turmixokat, frissen facsart gyümölcsleveket, wrapeket és salátákat is kínálnak. Az egészségtudatos vonzerejét is növelte, és a termékekben a mesterséges ízek és tartósítószerek hiányát reklámozza. Joghurtjai az Élő és aktív kultúrák pecsétet viselik, ami a National Yogurt Association (Nemzeti Joghurt Szövetség) minősítését jelzi.

A vállalat háromféle boltot kínál, ami jelentős megkülönböztető jegy az ágazatban - a legtöbb fagyasztott joghurtüzlet csak egyféle típusú. A Red Mango önkiszolgáló üzleteket, teljes kiszolgálású üzleteket és kioszkokat kínál. Stratégiája az is, hogy a nagyvárosi területeken, például Los Angelesben, de a kisebb városokban az egyetemi kampuszok közelében vagy azokon is kínál üzleteket.

A Menchie's-től és a Yogurtlandtől eltérően, amelyek mindketten Dél-Kaliforniából indultak, a Red Mango Dél-Koreából indult, bár az Egyesült Államokban jelenleg szintén Dél-Kaliforniában van a működési központja.

TCBY: Az ország legjobb joghurt franchise logója

A TCBY 9 százalékos piaci részesedésével a negyedik helyen áll a top öt franchise-üzletág között. A TCBY (a The Country's Best Yogurt rövidítése) sok szempontból a fagyasztott joghurt franchise-ok nagyapja, mivel a koncepciót az 1980-as évek elején fejlesztette ki és indította el üzleteit. A vállalat a fagyasztott joghurtok piacának királyaként uralkodott, és az 1990-es évekre 3000 üzletre bővült.

Ahogy azonban a fagyasztott joghurt kezdett elterjedni az Egyesült Államokban, a TCBY bevételei csökkentek. Végül a franchise-tulajdonosoknak el kellett adniuk az akkori üzletek nagyjából kétharmadát. A jelenlegi létesítmények száma 350.

A TCBY innovatív módszerekkel próbálkozott a vásárlóközönség megszólítására, többek között széles körben átvette a versenytársak önkiszolgáló módszereit a helyszínek mintegy felében. Néhány üzletben van egy desszertbolt, amely a TCBY termékeit a Mrs. Fields sütemény- és desszertmárkával párosítja. Ezek egészséges opciókat is kínálnak, beleértve a vegán opciót is. Az üzletek muffinokat, kávét és süti-joghurtos szendvicseket is kínálnak.

Ennek ellenére a vállalat pénzügyi eredményei elmaradnak a három legnagyobb franchise-üzletágtól. Míg a top három bevételei szerényen emelkedtek a 2013-2018-as időszakban, a TCBY-é becsült éves szinten 2,2 százalékkal csökkent. Bevételei azonban tavaly emelkedtek, becslések szerint 3,5 százalékkal.

Sweet Frog Premium fagyasztott joghurt franchise logója

Az első öt fagyasztott joghurtos vállalatot a virginiai Sweet Frog zárja, 8,2 százalékos piaci részesedéssel. A Sweet Frog az egyik legújabb fagyasztott joghurtos cég, hiszen mindössze egy évtizede van jelen a piacon. Jelenleg 262 helyszínen működik, szemben a 2013-as 184 helyszínnel. A Sweet Frog 2013 és 2018 között éves szinten 2,1 százalékos bevételnövekedést ért el.

A Sweet Frog stratégiája az, hogy az Egyesült Államok keleti partvidékére koncentrál, ahol viszonylag kevesebb fagyasztott joghurtos létesítmény van, mint az ország más részein, Kaliforniában messze a legtöbb. Termékei a többi fagyasztott joghurtgyártó céghez hasonlóan zsírmentes, alacsony zsírtartalmú, cukormentes és tejmentes opciókat kínálnak. A DOLE tejszínhab és a fagylalt is a kínálatban szerepel, akárcsak a friss gyümölcsök, édességek és egyéb feltétek a fagyasztott joghurthoz.

Fagyasztott joghurt franchise lehetőségek

Ha érdeklel a betörés ebbe az üzletágba, itt van néhány fagyasztott joghurt franchise, amit érdemes megfontolni.

Pinkberry

A Pinkberry egy meglehetősen jól felismerhető fagyasztott joghurt márka, több mint 150 helyszínnel az Egyesült Államokban. A helyszínek 200 és 1500 négyzetméter között mozoghatnak, így ez egy meglehetősen testre szabható lehetőség. Nagyon népszerűek a repülőtereken, bevásárlóközpontokban és más nagy forgalmú területeken is. A díjak 35 000 dollárnál kezdődnek.

FroyoWorld

A Connecticutban indult FroyoWorld ma már több mint 40 franchise-helyszínnel rendelkezik New England és Puerto Rico területén. A vállalat jelenleg nyitott a lehetőségekre az ország különböző piacain és nemzetközi szinten is, és működési és marketing támogatást nyújt a franchise partnereknek. A kezdeti franchise díj 25 000 dollár körüli összegre esik.

Forever Yogurt

A Forever Yogurt eredetileg Chicagóban alakult, és minden egyes üzlet a saját közösségének jellegét veszi fel. Így nincs két egyforma üzlet. A franchise-tulajdonosoknak legalább 250 000 dollár körüli nettó vagyonnal kell rendelkezniük ahhoz, hogy megfeleljenek a követelményeknek.

Joghurt hegy

A Yogurt Mountain helyszínein több mint 16 ízű fagyasztott joghurtot és több mint 50 feltétet kínálnak. A vállalat 2009-ben indult, és már több mint 40 üzletre nőtt. A franchise díjak 30 000 dollárnál kezdődnek, az építési költségek pedig 250 000 dollárnál kezdődnek.

sweetFrog

A hagyományos fagyasztott joghurtüzletek mellett a sweetFrog lehetőséget kínál a franchise-jogosultaknak arra is, hogy mobil fagylaltkocsit vagy utánfutót birtokoljanak. Márka támogató csapatot kínálnak, amely segít az üzlet működtetésének különböző elemeiben. És körülbelül 175 000 dollárért vagy annál is többért kezdheti el a munkát.

Menchie's

A Menchie's egy fagyasztott joghurtlánc, amely önkiszolgáló modellt használ a költségek alacsonyan tartása és a műveletek racionalizálása érdekében. A vállalat a pozitív vendégélmény megteremtésére összpontosít, és a fejlesztéstől kezdve a felszerelésen át az értékesítésig mindennel támogatja a franchise partnereket. A franchise díj 40 000 dollár körül van, a teljes költség pedig általában 300 000 és 350 000 dollár közé esik.

U-Swirl

Az U-Swirl teljes üzlet- és kioszkkoncepciókat kínál franchise-vevőknek. Tehát ha már van egy meglévő vállalkozása, és szeretne egy újabb bevételi forrást hozzáadni, ez egy tisztességes lehetőség lehet. A Rocky Mountain Chocolate Factory márkához is tartozik, ami némi bizalmat adhat az ország új piacain. Mivel a lehetőségek ennyire eltérőek, az indulási díjak is nagyban változnak.

CherryBerry

A CherryBerry segítséget nyújt a helyszín kiválasztásában, az építésben, a képzésben és a marketingben. A Rocky Mountain Chocolate Factory másik partnerüzlete, amely lehetővé teszi, hogy potenciálisan termékeket adjon hozzá a kínálatához, így extra bevételt hozhat az őszi és téli időszakban, amikor esetleg nem ad el egy tonna froyót.