, 2021/12/20

Megszületett az első közösségi médiaoldal (1997) Az egyik első valódi közösségi médiaoldalak közül a Six Degrees - Landing Page , profiloldalt lehetett létrehozni, kapcsolatlistákat létrehozni, és üzeneteket küldeni a hálózatokon belül. Az oldal körülbelül egymillió felhasználót gyűjtött össze, mielőtt 125 millió dollárért felvásárolták ...és 2000-ben bezárták, bár később szerény visszatérést ért el, és ma is fennmaradt. forrás A közösségi média története: 29+ kulcsfontosságú pillanat Lehetővé tette a felhasználók számára, hogy listázzák barátaikat, családtagjaikat és ismerőseiket mind az oldalon belül, mind kívülről; a külső kapcsolatokat meghívták, hogy csatlakozzanak az oldalhoz.

first social media platform

Aztán a Facebook mindent megváltoztatott. Mark Zuckerberg 2004-ben, a Harvard másodéves hallgatójaként hozta létre a Facebookot. Az oldal 2006-ban került a nyilvánosság elé, és az emberek özönlöttek az oldalra. Az évek során a Facebook sokat tett azért, hogy a csúcson maradjon. Figyelte a versenytársait, és a legnépszerűbb tulajdonságaikkal egészítette ki a saját oldalát. A Facebook hashtageket adott hozzá, hogy lépést tartson a Twitterrel. Később a Snapchattel való versengés érdekében sztorikat adott hozzá. Ma a Facebook a világ legnagyobb közösségi médiaoldala. Havi 2,32 milliárd felhasználója van.

A közösségi média rövid története

Kevesebb mint egy generáció alatt a közösségi média közvetlen elektronikus információcseréből virtuális találkozóhelyből kiskereskedelmi platformmá és a 21. század létfontosságú marketingeszközévé vált.

Hogyan kezdődött? Hogyan befolyásolta a közösségi média emberek milliárdjainak életét? Hogyan alkalmazkodtak a vállalkozások a digitális fogyasztói életmódhoz? Hogyan használják a marketingszakemberek a közösségi médiát? Mindez része a közösségi média folyamatos fejlődésének történetének.

Az internet előtti gyökerek

Bizonyos értelemben a közösségi média 1844. május 24-én kezdődött, egy távírógépen kézzel leütött elektronikus pontok és vonalkák sorozatával.

Az első elektronikus üzenet Baltimore és Washington között bizonyította, hogy Samuel Morse megértette tudományos vívmányának történelmi következményeit: "Mit alkotott Isten?" - írta.

A The Washington Post nemrégiben megjelent cikke, "Before Twitter and Facebook, There Was Morse Code: Remembering Social Media's True Inventor" (Emlékezve a közösségi média igazi feltalálójára) című írás részletesen bemutatja a Morse-jelek történetét és jelentőségét, kiegészítve a mai "OMG" és "LOL" korai változataival.

Bár a digitális kommunikáció gyökerei mélyre nyúlnak, a mai internet és közösségi média modern eredetéről szóló legtöbb kortárs beszámoló az Advanced Research Projects Agency Network - az ARPANET - 1969-es megjelenésére utal.

Ez a korai digitális hálózat, amelyet az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma hozott létre, lehetővé tette négy egymással kapcsolatban álló egyetem tudósainak, hogy szoftvereket, hardvereket és egyéb adatokat osszanak meg egymással.

1987-ben a mai internet közvetlen elődje jött létre, amikor a Nemzeti Tudományos Alapítvány egy erősebb, országos digitális hálózatot indított NSFNET néven. Egy évtizeddel később, 1997-ben indult el az első igazi közösségi médiaplatform.

A közösségi oldalak elindítása

Az 1980-as és '90-es években a Digital Trends technológiai híroldal "The History of Social Networking" című írása szerint az internet növekedése lehetővé tette az olyan online kommunikációs szolgáltatások bevezetését, mint a CompuServe, az America Online és a Prodigy. Ezek a szolgáltatások az e-mail, a hirdetőtábla-üzenetek és a valós idejű online csevegés révén vezették be a felhasználókat a digitális kommunikációba.

Ebből alakultak ki a legkorábbi közösségi médiahálózatok, kezdve a rövid életű Six Degrees profilfeltöltő szolgáltatással 1997-ben.

Ezt a szolgáltatást 2001-ben a Friendster követte. Ezek a kezdetleges platformok felhasználók millióit vonzották, és lehetővé tették az e-mail címek regisztrációját és az alapvető online hálózatépítést.

A webnaplók vagy blogok, a digitális közösségi kommunikáció egy másik korai formája, a LiveJournal publikációs oldal 1999-es elindításával kezdett népszerűvé válni. Ez egybeesett a Pyra Labs technológiai vállalat által létrehozott Blogger publikációs platform elindításával, amelyet 2003-ban a Google megvásárolt.

2002-ben megalapították a LinkedIn-t, mint a karrierorientált szakemberek hálózatépítő oldalát. 2020-ra világszerte több mint 675 millió felhasználóra nőtt. Továbbra is az álláskeresők, valamint a képzett jelölteket kereső humánerőforrás-menedzserek által kedvelt közösségi oldal.

A közösségi média két másik nagy portyája a kezdeti sikerek után összeomlott. 2003-ban indult a Myspace. 2006-ra ez lett a világ leglátogatottabb weboldala, amit az ösztönzött, hogy a felhasználók közvetlenül a profiloldalukon oszthattak meg új zenéket.

2008-ra a Facebook háttérbe szorította. 2011-ben a Myspace-t Justin Timberlake zenész vásárolta meg 35 millió dollárért, de azóta a közösségi média háttérbe szorult.

A Google 2012-ben indította el a Google+-t, amellyel a közösségi médiába próbált bekönyökölni. A rázós lét 2018-ban ért véget, miután közel 500 000 Google+ felhasználó személyes adatai kerültek veszélybe egy adatbiztonsági rés következtében.