, 2022/4/6

A növekedés és a terjeszkedés a legtöbb vállalkozó számára kulcsfontosságú cél. De hogyan bővítheted vállalkozásod a mai, erőtlen és lassan növekvő gazdaságban? Kisvállalkozói terjeszkedési stratégiák, amelyek segíthetnek abban, hogy vállalkozásod a következő szintre emeld.

expand business

Vegyél fel új termékeket és szolgáltatásokat a kínálatodba. Ez a stratégia viszonylag egyszerűen hangzik, de jól végrehajtani kihívást jelenthet. Kezdetnek ki kell találni, hogy az ügyfeleid milyen termékeket és szolgáltatásokat szeretnének, és mennyit hajlandóak fizetni értük. Ezután határozd meg, hogy ezeket a termékeket és szolgáltatásokat nyereséggel tudod-e értékesíteni.

Ezt úgy érheted el a legjobban, ha alapos piackutatást végzel, mielőtt bármilyen (pénzügyi és emberi) erőforrást lekötnél az új termékek vagy szolgáltatások bővítésére. Kérdezd meg jelenlegi ügyfeleid, hogy mit gondolnak az új termék- és szolgáltatási ötleteiről, beleértve a lehetséges árakat is. A piackutatásnak az új termékek és szolgáltatások iránti vásárlói keresletre, valamint a gyártás, szállítás és értékesítés költségeire kell összpontosítani.

Adj el több terméket és szolgáltatást meglévő ügyfeleidnek.

Ez az első stratégia másik oldala: Mélyebbre hatolva a jelenlegi ügyfélkörödbe. Kezd egy piaci szegmentációs elemzés elvégzésével, hogy azonosítsd azokat az ügyfélszegmenseket, amelyek nagyobb valószínűséggel vásárolnak, így értékesítési és marketingtevékenységed ezekre a szegmensekre összpontosíthatod.

Ez az elemzés az általad választott kritériumok (életkor, nem, lakóhely, vásárlási előzmények stb.) alapján szegmensekre osztja ügyfeleid, így elemezni tudod potenciális jövedelmezőségüket, amikor új termékek és szolgáltatások eladásáról van szó. Ezen információkkal felvértezve jobban tudod elosztani az értékesítési és marketing dollárokat.

Terjeszkedj új területekre.

Az ötlet itt az, hogy meglévő termékeid és szolgáltatásaid új ügyfeleknek értékesítsd és add el. Ezek az új ügyfelek lehetnek más szegmensekben vagy résekben, illetve más helyszíneken, mint ahol te jelenleg tevékenykedsz. Ha kiskereskedelmi vagy bolti üzlet vagy, ez a fajta terjeszkedés valószínűleg új helyszínek megnyitását jelenti különböző földrajzi területeken - akár a város másik végén, akár az ország másik felében.

Ez jelentős idő- és pénzbefektetést igényel, ezért előbb végezz alapos piackutatást, hogy megbizonyosodj arról, hogy az új területen elegendő vásárlói igény van a terjeszkedés indokoltságához. "Ha új területekre való terjeszkedésen gondolkodsz, először is meg kell határozni, hogyan specializálhatod reklámod az új piacra". "Ha nem tudod közvetíteni terméked vagy szolgáltatásod előnyeit az új régió lakói számára, akkor nehezen fogsz boldogulni. Legyél őszinte a hibákkal és az erősségekkel kapcsolatban, amikor átgondolod, milyen üzenetet közvetítesz egy új területre".

Új ügyfélpiacok megcélzása.

A legtöbb vállalkozás az értékesítési és marketingtevékenységét meghatározott ügyfélpiacokra irányítja, demográfiai adatok, például életkor, nem és lakóhely, vagy pszichográfiai adatok, például érdeklődési kör, tevékenységek és értékek alapján. De vannak-e más ügyfélpiacok is, amelyek szintén életképesek lehetnek a termékeid és szolgáltatásaid számára?

"A megfelelő célvásárlók megfelelő médiumokon keresztül, a megfelelő időben történő elérése az első lépés ahhoz, hogy vállalkozásod új ügyfélpiacokra terjeszkedjen" . "Ha új célpiacokra terjeszkedsz, akkor fel kell gyorsítani az ezekre a piacokra irányuló hirdetéseket. Ez elég intuitív, de igaz."

Csatlakozz új értékesítési és szállítási csatornákhoz.

Az internet a legjobb példa arra, hogy egy új értékesítési és szállítási csatorna hogyan alakíthat át egy kisvállalkozást. Számtalan vállalat találta fel magát újra, hogy kihasználja az online lehetőségeket - a téglaüzletekben működő kiskereskedőktől kezdve az online boltokat nyitó kiskereskedőkön át a szolgáltatókig, akik az online hirdetésekkel és a keresőmotor-optimalizálási (SEO) technikák alkalmazásával sokkal szélesebb közönséget érhetnek el, hogy a leendő ügyfelek által végzett internetes keresésekben előkelő helyen szerepeljenek.

Vásárolj meg egy másik vállalkozást.

Ez lehet a leggyorsabb út a növekedéshez és a terjeszkedéshez. Egy másik vállalkozással való összeolvadás vagy annak felvásárlása szó szerint egyik napról a másikra megduplázhatja vállalkozásodnak méretét, exponenciálisan növelve az értékesítésed és bevételeid. De alapos átvilágítást kell végezni a potenciális felvásárlási jelöltekkel kapcsolatban, mielőtt továbblépnél az üzleti fúzióval. Az átvilágítási erőfeszítéseknek különösen a vállalat pénzügyi helyzetére, a vezetői csapat erejére és mélységére, az ügyfélkör szélességére és a meglévő szerződések szilárdságára kell összpontosítaniuk.

Amikor a felvásárolni kívánt vállalatokat vizsgálja, keressen olyan szinergiákat a két vállalkozás között, amelyek eredményeként az egyesített egység erősebb lesz, mint bármelyik önállóan álló vállalkozás. A gazdaság állapotának nem kell megszabnia a te üzleti növekedési és terjeszkedési terveid Fontold meg, hogyan tudnád megvalósítani az alábbi stratégiák közül egyet vagy többet, hogy még ma a terjeszkedés gyors pályájára állítsd vállalatod.

De először is, készen állsz?

Gondold át a vállalkozásod bővítésének általános hatását. Meg tudod-e csinálni kényelmesen? Okoz-e majd pénzügyi nehézségeket? Illeszkedni fog-e az általad kialakított kultúrához? Válaszolj őszintén ezekre a kérdésekre, mielőtt belevágnál..

Megvannak az erőforrásaid az üzlet bővítéséhez?

A bővítés általában azt jelenti, hogy többet kell tennie. Több értékesítés, több ügyfélszolgálat, több marketing és több papírmunka. A folyamataid, rendszereid és embereid nyomás alá kerülnek. Ez az, amit a "méretnövelés" jelent. Fektess be vállalkozásodba, és fejleszd ki a növekedéshez szükséges erőforrásokat.

Csapatodnak felépítése és oktatása

Vállalkozásod növekedése a csapata növekedését is jelentheti. Lehet, hogy új vezetőségi réteget kell kialakítani, és fontolóra kell venni a folyamatos szakmai fejlődést számukra. Ha csapatod teljes mértékben egyetért a terveiddel, sokkal zökkenőmentesebbé válik a vállalkozás növekedése.

Jogi nyilatkozat: A Xero nem nyújt számviteli, adózási, üzleti vagy jogi tanácsadást. Ezt az útmutatót kizárólag tájékoztatás céljából bocsátottuk rendelkezésre. A közvetlenül a vállalkozásoddal kapcsolatos tanácsokért, illetve a közölt tartalmakkal kapcsolatos lépések megtétele előtt fordulj saját szakmai tanácsadóidhoz.