, 2022/4/13

Valószínűleg már unod, hogy manapság az influencerekről hallassz, és arról, hogy az influencerré váláshoz mindössze egy releváns közösségi követői kör felhalmozására van szükség, legyen az akár mikroszinten néhány ezer közösségi követő, akár több millió rajongó.

influencer leadership

Ahhoz, hogy valaki vezetővé váljon, fontos felismerni a személyes fejlődést, amelynek meg kell történnie, mielőtt valaki készen áll egy ilyen pozícióra.

Ahogy a világhírű vezetési szakértő, John C. Maxwell mondta: "A vezetés befolyásolás. Semmi több, semmi kevesebb". Sokan úgy gondolják, hogy egy hivatalos vezetői pozícióban kell lenni egy díszes címmel; bevették azt az elképzelést, hogy egy erős cím elég ahhoz, hogy befolyásolni lehessen egy szervezetet.

A valóságban a szervezeteket olyan emberek befolyásolják, akik bizonyos személyes tulajdonságokkal rendelkeznek, és inkább a tetteikkel, mint a szavaikkal hatnak a változásra. A kérdés tehát a következő: Mit kell most tenni annak érdekében, hogy kialakítsd azokat a személyes tulajdonságokat, amelyekkel képes vagy befolyásolni másokat és vezetővé válni? Szerencsére a szükséges erőforrások a rendelkezésünkre állnak. Az alábbiakban vezető szerzőktől származó stratégiákat mutatunk be az ilyen személyes jellemzők fejlesztéséhez.

Légy összekötő - John C. Maxwell

John C. Maxwell Mindenki kommunikál, kevesen kapcsolódnak című könyvében felvázolja annak fontosságát, hogy szándékosan építsünk kapcsolatokat és teremtsünk kötelékeket más emberekkel. Azt állítja, hogy minél közelebb érzik magukat hozzád az emberek, annál jobban megbíznak benned, és ennek következtében befolyásolod őket. Másokkal közös elképzelések, gondolkodásmódok, érzelmek és szavak révén kapcsolódunk össze. Minél jobban ki tudjuk építeni a kapcsolatot az emberekkel ezeken a dimenziókon, annál nagyobb lehetőségünk lesz arra, hogy befolyásolók legyünk.

Bizalom kiépítése - Stephen R. Covey

Néhány évvel ezelőtt elvégeztem egy tanfolyamot Covey A bizalom sebessége című könyve alapján. A tanfolyamra való felkészülés során minden résztvevő egy 360 fokos felmérést végzett arról, hogy mennyire tartjuk magunkat megbízhatónak, és mennyire tartanak minket megbízhatónak mások. A jelentésem eredményei enyhén szólva is felnyitották a szememet. A másokkal való bizalom kiépítése lehetővé teszi számunkra, hogy együttműködőbbek, innovatívabbak, kreatívabbak és hatékonyabbak legyünk. Ennek eredményeként gyorsabban és magasabb szinten vagyunk képesek befolyásolni a változásokat és eredményeket elérni. Törekedjen a bizalom kiépítésére, és meg fog lepődni, hogy mit tud elérni.

Személyes márkád fejlesztése - Lindsey Pollak

Lindsey Pollak, a többgenerációs munkahelyi szakértő úgy véli, hogy a márkád a szavaidból, a megjelenésedből és az online jelenlétedből áll. A Becoming the Boss című könyvében Pollak arról értekezik, hogy szándékosan kell eldöntened, milyen legyen a személyes márkád, mind személyesen, mind online. Azt állítja, hogy minden, amit írsz, beszélsz, publikálsz és viselsz, valamit elmond rólad személyesen, és ennek eredményeképpen hatással lesz a körülötted lévőkre. Milyen influencer szeretnél lenni? A személyes márkája kritikus tényezője lesz annak, hogy vezető és kultúraváltó tud-e lenni a szervezetében.

A növekedési gondolkodásmód kialakítása - Carol Dweck

A Stanford pszichológiaprofesszora és a Mindset című könyv szerzője, Carol Dweck szerint a kutatások kimutatták, hogy egyesek "fix" gondolkodásmóddal, mások pedig "növekedési" gondolkodásmóddal rendelkeznek. A fix gondolkodásmóddal rendelkezők úgy vélik, hogy személyes tulajdonságaik és intelligenciaszintjük nem fog változni, míg a növekedési gondolkodásmóddal rendelkezők úgy vélik, hogy intelligenciaszintjüknek nincsenek határai. A növekedési gondolkodásmód ápolásával és azzal a meggyőződéssel, hogy folyamatosan fejlesztheted képességeidet, nagyobb hatással leszel a körülötted lévőkre.

Legyen pozitív hozzáállásod - Shawn Achor

A Harvard kutatója, Shawn Achor a pozitív pszichológia szószólója. A The Happiness Advantage (A boldogság előnye) című könyvében Achor hét stratégiát tárgyal, amelyekkel megváltoztathatod azt a szemüveget, amelyen keresztül a környezetedre tekintesz, beleértve a munkádat, a kapcsolataidat és a mindennapi életedet. Ennek során feltárja, hogyan tudunk pozitívan viszonyulni, és ezáltal hatással lenni a körülöttünk élők életére. A pozitivitás ragályos tulajdonság, és növeli a mások befolyásolására és a változás megteremtésére való képességét.

Függetlenül attól, hogy hivatalos vezetői pozícióra vágyik-e vagy sem, ez az öt lecke óriási hatással lehet a személyes és szakmai fejlődésére. Azzal, hogy személyiségként vezetővé válsz, olyan emberré válsz, akit mások szívesen látnak maguk körül, akire hallgatnak, és aki mindent megtesz érted, ha szükséged van rá.

Mások befolyásolásához szükséges 4 kulcs

1. Gyakorold a "szervezeti intelligenciát".

Minden szervezetnek 2 oldala van: a szervezeti diagramon ábrázolt formális struktúra és az informális struktúra, amely gyakrabban képviseli azt, hogy a dolgok valójában hogyan történnek. A politikailag hozzáértő vezetők mindkettőt megértik.

A politikai érzék egyszerre gondolkodásmód és készségkészlet. A hozzáértő vezetők a politikát a szervezeti élet semleges és szükséges részének tekintik, amelyet konstruktívan és etikusan lehet felhasználni a szervezeti célok előmozdítására.

Egy vezető számára a politikai érzék a gyakorlatban így néz ki:

Hálózatépítés a társadalmi tőke építése érdekében, beleértve a stratégiai keveredést.

Gondolkodás a válaszadás előtt, a kontextus és a célok mérlegelése, mielőtt eldöntenék, hogy mikor és hogyan fejtsék ki álláspontjukat.

Nagy figyelmet fordít a nonverbális jelzésekre, gyakorolja az aktív meghallgatást, figyelembe veszi, hogy mások hogyan érezhetnek, és megtalálja a módját annak, hogy a közjóra apelláljon.

Jó benyomást hagyni az emberekben, anélkül, hogy "túlságosan igyekvőnek" tűnne.

2. Népszerűsítsd magad, népszerűsítsd a csapatodat.

Az önpromóciót gyakran hencegésnek vagy önzésnek tekintik. A befolyásos vezetők azonban tudják, hogy ha hitelesen, a megfelelő okokból népszerűsítik magukat, akkor át tudják vágni magukat a minket nap mint nap bombázó információk között.

Egy okos vezető kezében az önreklámozás nem csupán a saját karrierje előmozdításának eszköze. Láthatóságot és lehetőségeket biztosíthat a közvetlen beosztottak számára, csapat- és szervezeti büszkeséget generálhat, és a képességeket és ötleteket láthatóbbá teheti az egész szervezeten belül - végső soron fokozva az együttműködést és a konszenzust.

Két önreklámozási stratégia emelkedik ki.

Először is, a mások befolyásolásában jó vezetők megtalálják a módját annak, hogy közönséget gyűjtsenek. Megkérhetnek több embert, hogy vegyenek részt egy csapatban, kezdeményezésben vagy problémamegoldó folyamatban.

Másodszor, megtalálják a módját annak, hogy "show-t csináljanak", és reflektorfénybe kerüljenek kiválasztott eseményeken és találkozókon, néha saját rendezvényeket hozva létre. Tudjon meg többet arról, miért érdemes a hatékony, hiteles önreklámozásra összpontosítania.

3. Építsd ki és tartsd fenn a bizalom alapját.

A bizalom kiépítése és fenntartása elengedhetetlen a vezetéshez. Bizalom nélkül a vezetők ugyan képesek lehetnek arra, hogy az embereket engedelmességre kényszerítsék, de soha nem fogják kihasználni a csoport teljes elkötelezettségét, képességeit és kreativitását. Ezeknek az eszközöknek a kihasználása felbecsülhetetlen értékű, amikor nehéz kihívásokkal kell szembenézni vagy stratégiai változásokat kell végrehajtani, ezért a bizalom létfontosságú.

Az emberek olyan vezetőket keresnek, akik képesek értékelni a sebezhetőségüket és inspirálni, megérteni, támogatni és átvezetni őket a fenyegető káoszon. Ez megköveteli, hogy a vezető a szakértelem és a viselkedés széles skáláját mutassa be, amelyek közül néhány ellentmondásosnak tűnhet, de ha megfelelő módon és időben alkalmazzák, olyan feltételeket teremtenek, amelyek elősegítik a bizalmat.

A bizalom magában foglalja a gondos egyensúlyt aközött, hogy az embereket olyan területekre kényszerítsük, ahol kényelmetlenül érzik magukat, ugyanakkor figyelmesen meghallgassuk aggodalmaikat és visszajelzéseiket. A számos "egyensúlyozás" között, amelynek fenntartásán dolgozniuk kell, a megbízható vezetők a keménység és az empátia között tárgyalnak, amikor az egyének az átmenettel küzdenek, valamint a sürgősség és a türelem között, amikor a változás előrehalad. Tudjon meg többet a vezetői bizalom kiépítéséről.

4. Hálózatok kihasználása.

Végül a mások befolyásolásában jártas vezetők felismerik és ápolják a hálózatok erejét. A szervezetek egyre dinamikusabbak; méretük és alakjuk idővel átalakul. A befolyásos vezetők felismerik, hogy személyes hálózataiknak is dinamikusnak kell lenniük, és folyamatosan bővítik és erősítik hálózataikat. Stratégiailag is megválasztják, hogy hogyan és mikor csapoljanak le erre a hálózatra.