, 2022/3/28

Nem számít, hogy milyen kisvállalkozást vezet, növelni szeretné az eladásait és növelni a bevételeit. Ezért érdekel olyan sok embert, hogy hogyan lehet egy kisvállalkozást növelni. A kisvállalkozások tulajdonosai számára nem létezik egy egyszerű, mindenre kiterjedő üzleti növekedési stratégia. De vannak olyan kulcsfontosságú stratégiák, amelyekkel a legjobb esélyt adhatja vállalkozásának a növekedésre.

grow the business

Kisvállalkozásának hatékony és eredményes méretnövelése nehéz lehet. Okos megközelítést és erőfeszítést igényel a vállalat különböző részeitől, többek között:

Értékesítés

Marketing

Pénzügyek

Jogi

És mivel te még mindig egy kezdő vállalkozás vagy, előfordulhat, hogy sok kalapot kell viselni, amíg nem tudsz szakértő alkalmazottakat felvenni.

Tippek az üzlet növekedésére

1. Befektetés rendszerekbe

Te egy vagány vagy ebben az egész vállalkozói dologban. Ezt már tudjuk. De ha mindent egyedül próbálsz csinálni, lehet, hogy korlátozod magadat a potenciális növekedésben. A rendszerek által hajtott vállalkozás az, amelyik képes kezelni a terjeszkedés többrétegű követelményeit. Az olyan robusztus rendszerek, mint egy megbízható CRM vagy egy nagy teljesítményű e-kereskedelmi szoftver, segíthetnek a növekedés és a terjeszkedés fontos részeire összpontosítani. Tekintsd át jelenlegi műveleteid, hogy lásd, melyek az ismétlődő vagy monoton szempontok, és tűzz ki célul minél több automatizálást vagy kiszervezést, hogy továbbra is a kisvállalkozások növekedésére összpontosíthass.

2. Javítsd a honlapját

Amellett, hogy olyan dolgokat teszel, mint a SEO javítása és a regisztráció vagy a vásárlás megkönnyítése, győződj meg róla, hogy a honlapod a lehető legtökéletesebben néz ki. Vedd fontolóra ezt: A honlapodra látogatók 96 százaléka nem áll készen arra, hogy vásároljon valamit. Valószínűleg a honlapod az a hely, ahol landolni fognak. Ha ez rendetlen vagy nehezen navigálható, akkor máshová mennek.

Ha a webszöveg rossz, vagy nem mutatja be a terméked értékét, akkor el fognak fordulni. Néha egy egyszerű változtatás is óriási mértékben növelheti a bevételt. A Tandberg, egy videokonferenciával foglalkozó vállalat a call-to-action javításával növelte a leadgenerálást. A/B teszteléssel és kulcsszó-optimalizálással a Tandberg olyan call-to-actiont hozott létre a honlapján, amely már az első hónapban 50 százalékkal több leadet hozott.

3. Fókuszálj az analitikára

A big data analitikai piac 2020-ra meghaladja az évi 200 milliárd dollárt. Nyilvánvaló, hogy sok vállalat, különösen az olyan technológiai óriások, mint a Facebook és az Amazon, felismerik az adatok felhasználásának értékét. És neked is ezt kellene tenned. Ahogy a The Economist egyik jelentése megjegyzi, "a világ legértékesebb erőforrása már nem az olaj, hanem az adatok". A jó hír az, hogy az olajjal ellentétben az adatok bármely vállalat számára előnyösek lehetnek.

Még jobb, hogy nem kell dollármilliárdokat elherdálni (bár egyes vállalatok igen). Weboldallal és közösségi médiaoldalakkal rendelkező vállalkozóként ingyenes vagy freemium eszközöket alkalmazhat, hogy betekintést nyerj az ügyfeleidről. A Google Analytics például megmutatja a visszalépési arányt, az oldallátogatottságot, az oldalon töltött átlagos időt, és azt, hogy a közönséged hogyan érkezik a weboldalára, ami betekintést nyújthat abba, hogy hová összpontosítsd marketingtevékenységed. Az Unbounce egy másik analitikai eszköz, amelyet érdemes megfontolni, különösen annak kitalálásához, hogyan optimalizálhatod a landing oldalakat és növelheted a konverziókat.

4. Tedd ragyogóvá a blogodat

Igazán nem meglepő, hogy a marketingesek 53 százaléka állítja, hogy a blogbejegyzések a legfontosabb inbound marketingtevékenységük. Corey Wainwright tartalommarketing-szakértő azt írja, hogy a jó blogolással forgalmat generálhatsz a weboldaladra, ezt a forgalmat leadekké konvertálhatod, tekintélyt teremthetsz az iparágadban, és hosszú távú eredményeket érhetsz el a vállalkozásod számára.

Ha figyelembe vesszük, hogy a vásárlók 81 százaléka online végez kutatásokat, a jó blogbejegyzések hosszú távon rengeteg értéket hozhatnak vállalkozásodnak. A potenciális ügyfelek természetesen megtalálják webhelyed, ha blogod már megalapozott online jelenléttel rendelkezik. Győződj meg tehát arról, hogy a tartalom nagy része örökzöld. Az ilyen bejegyzések csak időszakos frissítést igényelnek, és így nagyobb értéket biztosítanak a befektetésed számára.

Mindezeken az oldalakon illessz be képeket, blogbejegyzésekre mutató linkeket és releváns információkat a vállalatáról. Lépj kapcsolatba az ügyfelekkel - és válaszolj az igényeikre és kérdéseikre. Ez javítani fogja a márka imázsát.

A közösségi médiában és a digitális hirdetésekben az a legelőnyösebb, hogy kihasználhatod a minősítéseket és az értékeléseket. A fogyasztók 92 százaléka ugyanis megbízik a családtagok és barátok ajánlásában. Ha egy ügyfél "like"-ot ad a cégének, és pozitívan nyilatkozik, az a hálózatukban lévő emberek figyelmét is felkelti, ami szájról-szájra terjedő hatást vált ki, ami növelheti az üzleted.

5. Készíts tervet vállalkozásod fejlesztésére

Az e-mail marketingkampányoktól kezdve a weboldal mobilra való optimalizálásán át az online vélemények ösztönzéséig - sokféleképpen növelheti vállalkozásod. A legfontosabb, hogy először is legyen egy terved, amelyet végre tudsz hajtani. Sajnos a vállalkozások közel fele egyértelmű stratégia nélkül végez digitális marketinget. Ha már van elképzelésed arról, hogy mit szeretnél tenni, ne ragaszkodj hozzá vakon. Ahogy Matt Rissell, a TSheets vezérigazgatója tanúsítja, "a kisvállalkozás növekedésének legjobb módja, ha soha nem válsz önelégültté, és mindig tesztelsz. Határozd meg az ügyfeleid igényeit, teszteld a hipotézisét, iterálj, és tesztelj újra".

6. Koncentrálj a skálázhatóságra

Amikor kevés a pénz, az idő és a szakértelem, csábító lehet a gyors (vagy olcsó) megoldás, és bölcsnek tűnhet az olyan alapmegoldásokba való befektetés, amelyek nem igényelnek hatalmas pénzügyi befektetést vagy tanulási görbét. A dolgok azonban nem mindig azok, aminek látszanak. Igen, az álommegoldás lehet, hogy túl sokba kerül, és ijesztő tanulási görbével jár. De ha végül több, csak látszólag gazdaságosnak tűnő, olcsó és nem hatékony rendszer patchwork-labirintusában kötünk ki, az hosszú távon pénzbe fog kerülni.

7. Mindig legyen egy tartalék terv

Ha egyszemélyes vállalkozás vagy, általában gyorsan tudsz pivotálni, ha a dolgok nem úgy mennek, ahogy vártad. Ahogy a vállalkozásod növekszik és összetettebbé válik, ezek a gyors kiigazítások nehezebbé válnak. Legyen egy terved a vészhelyzetekre vagy előre nem látható eshetőségekre, hogy kezelni tudd az elkerülhetetlen bukkanókat.

8. Vállalj kiszámított kockázatokat

A kisvállalkozás bővítése nem kockázatmentes. A helyes döntések meghozatalához néha ki kell mozdulnia a komfortzónájából. Elvégre a guillemot-fiókák formátlan szárnyakkal ugranak le a sziklákról, hogy találkozzanak a rajukkal, szinte biztos halált kockáztatva, ha az ugrásuk rosszul sikerül. Nem azt mondjuk, hogy csak a jó szerencsére kell hagyatkozni. Ha a végcélra koncentrálsz, és proaktívan azonosítod a lehetséges akadályokat, akkor sikerre készíted fel magad, még akkor is, ha a következő lépésed kockázatosnak tűnik.

9. Fektess be a személyzetbe és a kultúrába

A szólóvállalkozáson túllépni nagy lépés. De ha beszélgetsz másokkal, akik kisvállalkozásukat alkalmazottakkal, vállalkozókkal vagy szabadúszókkal bővítették, hamarosan megtudod, hogy a megfelelő emberek mennyire létfontosságúak a terjeszkedési álmaid megvalósításában. Minden jelentős létszámbővítés alkalmazkodási időszakkal jár, és mindenkitől odaadást és erőfeszítést igényel, de egy kultúra és egy odaadó alkalmazottakból álló személyzet kialakítása hosszú távon kifizetődő lesz.

10. Szándékos növekedés előrejelzése

Néha az üzleti növekedés váratlanul ér; az eladások hirtelen megnőnek, vagy váratlan lehetőség hull az öledbe. Ilyenkor azon kapod magad, hogy egy stresszes felzárkózási játékban találod magad. A bővülést azonban gondosan át lehet gondolni és meg lehet tervezni. Ha lassú és nyugodt megközelítést alkalmazol, és előre megtervezed az út minden egyes lépését, akkor vállalkozásod a sikeres proaktív növekedésre fog felkészíteni, ahelyett, hogy stresszes, azonnali szükségletre adott reaktív választ adna.

11. Koncentrálj a fő erősségeire

Mi az az egy dolog, amit te hozol az asztalra, amit mások nem? Erre összpontosítson. Ha te készíted a világ legcsodálatosabb kütyüit, akkor csak azt tedd. Bármennyi dolgot is éreznéd úgy, hogy egy tökéletes világban (ahol az időd korlátlan lenne, és nem kellene aludnod), amit tenned KELL, az az, hogy folyamatosan egyre jobbá és jobbá és jobbá teszed a kütyüidet. Bérelj vagy vásárolj más megoldásokat, személyzetet és szakértelmet, hogy a többiről gondoskodhass.

12. Legyél pénzügyi hozzáértő

Még a legsikeresebb vállalkozásoknak is figyelniük kell a végeredményre. Mindig hagyj pluszpárnát a költségvetésedben olyan dolgokra, amelyeket elnéztél vagy nem számoltál el a bővítés során. Még apró dolgok is kisiklathatják a költségvetést. Tartsa szemmel a nagyobb képet ÉS a végeredményt. Győződj meg arról, hogy a beruházásai értelmet nyernek az álmaid ÉS a bankszámlája szempontjából, és mindig becsüld túl a tervezett költségeket, hogy később ne kerülj szorult helyzetbe.

13. Ne feledkezz meg az éves stratégiai tervezés értékéről!

"Ha nem tervezel, akkor a bukást tervezed!" - Benjamin Franklin. A stratégiai tervezés a kapocs egy nagyszerű ötlet és a valódi siker és növekedés között. Inkább működési filozófia, mint egyszeri esemény, folyamatos figyelmet és időbefektetést igényel.

14. Koncentrálj a márkaépítésre

A kisvállalkozások egyik legnagyobb küzdelme az, hogy fenntartsák azt a képet, hogy talpon tudnak maradni és növekedést tudnak felmutatni, és képesek legyenek ezt a képet tényleges eredményekkel alátámasztani. Egy olyan márka, amely ezt képviseli, kulcsfontosságú bármelyik számára, hogy megszilárdítsa a bizalmat a befektetőik és az ügyfeleik körében egyaránt. A hatékony kapcsolatkezelés, a hálózatépítés, a stratégiai tervezés és a marketing együttes erőfeszítésével költséghatékony stratégiát lehet létrehozni ennek az imázsnak a kialakítására és fenntartására.

15. Kerüld ezeket a növekedési technikákat

Hajlamosak vagyunk minden új céget startupnak nevezni, de amikor a kifejezést Paul Graham népszerűsítette, pontosabb jelentése volt: egy nagyon gyorsan növekedni szándékozó, külső tőkéből finanszírozott cég, amelynek nem feltétlenül kell eleinte nyereségesnek lennie. Ahogyan a startup fogalmát is tágabban alkalmazzuk, mint eredetileg gondoltuk, úgy vált népszerűvé az is, hogy a gyors növekedést tekintjük egy vállalkozás sikerének legfontosabb mérőszámának. Innen ered a növekedési hacker - egy olyan marketingszakember, akinek egyetlen célja az üzleti növekedés - felemelkedése.

Ha egyetlen mérőszámot használnak a siker megjelenítésére, az ösztönzők és a viselkedés torzulhat. A legtöbb vállalkozás számára nem a minél gyorsabb növekedés az optimális stratégia. A túlzottan gyors növekedés megölheti a vállalkozást, ha a bevételek nem illeszkednek az erőforrás-fogyasztáshoz - ez a bukott startupok gyakori oka. Ha a növekedés a vállalat sikerének fő - vagy egyetlen - mércéje, akkor más mérőszámok, például a nyereségesség és az ügyfél-elégedettség figyelmen kívül hagyása károsíthatja egy egyébként fenntartható vállalkozás hírnevét.

A mindenáron való növekedésre való törekvés többféleképpen is megnyilvánul, de íme három olyan, a növekedésre törekvő magatartás, amelyet érdemes elkerülni, és amely rövid távon ugyan elősegíti a növekedést, de hosszú távon költségekkel járhat.

16. Bízz magadban

A világ összes tanácsa nem helyettesítheti a finomra csiszolt ösztöneid. Ez a te kis üzleted. Ezek a te álmaid. És lesznek olyan alkalmak, amikor olyan lehetőségek adódnak, amelyek kívül esnek a terveiden és előrejelzéseiden. Ha stratégiai tervezéssel, skálázható rendszerekkel és szilárd alapokkal felkészültél a sikerre, akkor olyan helyzetben leszel, hogy hallgass az ösztöneidre, és olyan módon merészkedj a bizalomba, hogy az biztonságosnak és ésszerűnek tűnjön - nem pedig kockázatosnak és meggondolatlannak.

A növekedés ijesztő. Néha könnyebbnek tűnhet a status quo fenntartása, és nem vállalni a kockázatot. De te készen állsz erre. Elvégezted az alapmunkát, és az alapod stabil és erős. Készen állsz arra, hogy elérd a növekedési céljaidat.