, 2022/8/17

A Szilícium-völgy ikonja és a szomszéd alkalmazott között nem a finanszírozás a különbség - legtöbbször még csak nem is az ötlet -, hanem a bennük lévő vállalkozói tűz. Mégis, a vállalkozói láng a legtöbbször ugyanolyan gyorsan kialszik, mint ahogyan meggyújtották. Hogyan tápláljuk tehát a tüzet?

A vállalkozói tűz 4 parazsa

Az interneten kapható tanácsok listája végtelen. Van azonban néhány döntő fontosságú, alapvető bölcsesség. Bár ezeket a sarokköveket nehéz lehet megélni, és még nehezebb kitartani mellettük, mégis ezek teszik sikeressé a vállalkozókat.

1. Végezd el

A gondolkodásnak segítenie kell a cselekvést, nem pedig akadályoznia. Ne gondolkodj túl sokat. Ne tervezzen túl sokat. Csak hajtsd végre. A vállalkozók és a startupok alapítói hajlamosak elveszni a saját fejükben, különösen a vállalkozás kezdeti szakaszában. A jogos kérdések végül lefagyasztják az alapítókat, és önbizalomhiány gyötri őket. "Működni fog?" "Mi történik, ha a projekt közepén nem kapok finanszírozást?" "Milyen árat szabjak meg?" Én azt mondom, hogy a "Mi van, ha?" helyett a "Derítsük ki.

2. Hallgasd meg a piacot

Bár a végrehajtás rendkívül fontos, az is fontos, hogy figyeljük, miben lát értéket a piac, és ennek megfelelően igazodjunk hozzá. Azok az ajánlatok a legsikeresebbek, amelyek piaci igényre válaszolnak és/vagy megoldanak egy iparági fájdalmas pontot.

Hogy egyértelmű legyen, nem a "pivotizálásról" beszélek. Arról beszélek, hogy a termékét a piacra reagálva jobbá kell tennie. A folyamatos fejlesztéshez folyamatos párbeszédre van szükség, ezért a végrehajtás és a kipróbálás során folyamatosan figyelj. Kérdezd meg az ügyfeleidet, hogy mire van szükségük, és hogyan tudsz segíteni, és folyamatosan optimalizáld a termékedet.

3. Gondolkodj egyszerűen -- a kevesebb több

Ne próbálj meg rögtön az elején IKEA-vá válni. Idővel bővítheted a kínálatodat és a termékjellemzőidet, de mindig legyél tisztában azzal, hogy mi a legfőbb hozzáadott értéked a piac számára, és ezt tedd a lehető legjobban. Ahogy egyre inkább teret nyersz a piacon, és megveted a lábad a célközönséggel, térj vissza az első és a második számhoz. Figyelj a piacra. Van még egy olyan igény, amelynek kielégítésére egyedülállóan jól felkészültél. Ha igen, akkor valósítsd meg.

4. Vegyél fel olyan alkalmazottakat, akik okosabbak nálad

Tapasztalatból tudom, hogy az előző három lecke szerves része a vállalkozói sikernek, de egyedül nem lehet hegyet tolni. A legjobb vezetők azok, akik ismerik a gyengeségeiket, és olyan csapatokat építenek, amelyek kiegészítik az erősségeiket. Vegyél fel olyan embereket, akik hisznek az elképzeléseidben, akik hajlandóak veled együtt küzdeni minden időjárási körülmény között - ők azért vannak, hogy segítsenek neked a hegyet tolni.

Lehet, hogy valaki figyel és meghall valamit, amit te nem veszel észre, vagy jobban tudja aktivizálni az üzlet különböző részeit, mint te. Találd meg ezeket az embereket, és tedd őket az üzleted részévé -- több fül és több kéz több sikert jelent. A vállalkozói szellem pontosan ez -- szellem. Megkívánja, hogy az ember elkötelezett maradjon az ötlete mellett, hajlandó legyen kipróbálni dolgokat, elfogadni a kritikát és esetleg kudarcot vallani (ahogy én és a legtöbb sikeres vállalkozó is). Az üzleti élethez hasonlóan az üzleti életben is nehéz lehet felnőni.

Ahhoz, hogy a vállalkozásod valóban sikeres legyen, meg kell élned - mentálisan és fizikailag is ott kell lenned. Csak így leszel képes végrehajtani, figyelni a piacra (tényleg), és inspirálni, és találni olyan embereket az út mentén, akik hajlandóak veled együtt küzdeni, veled együtt ünnepelni, sőt, inspirálni is! Végül is csak azoknak van esélyük arra, hogy a vállalkozói lángból tűz legyen, akik elkötelezettek maradnak és kitartanak.