, 2021/12/6
A franchise egy adott anyavállalat márkájának és üzleti modelljének meghatározott ideig történő használatának joga. Ez egy módszer egy vállalkozás bővítésére és a termékek és szolgáltatások forgalmazására egy licencelési kapcsolaton keresztül. A franchise-adó egy olyan vállalat, amely licencet "ad" egy harmadik félnek a védjegye alatt történő üzletvitelre. Ők határozzák meg a kínált termékeket és szolgáltatásokat.
A franchise-jogosult az a vállalat, amely "használja" a franchise-adó engedélyét, hogy a szerződésben foglalt feltételek szerint a saját védjegye alatt üzletet folytasson. Más szóval ez azt jelenti, hogy az anyavállalat Hotel Franchise Company engedélyt ad a helyi tulajdonosnak az anyavállalat nevének (márkájának) és termékeinek használatára. A franchise tulajdonosa lehet vállalat, egyéni vállalkozás, korlátolt felelősségű társaság vagy más üzleti struktúra.
A vendéglátóiparban a Hotel Franchise homályosan egy lánchoz hasonlítható, mivel ez egy menedzsment megállapodás, amely bizonyos szolgáltatásokat (márka, foglalási rendszer, támogatás stb.) nyújt, cserébe bizonyos előírások és eljárások betartásáért. Más szóval a szálloda márkáját más tulajdonosok osztják meg.
Előnyös, hogy a franchise-tulajdonosok egy jól ismert és népszerű márkával fémjelezhetik szállodájukat, míg a franchise-szerződés hatékony eszközkészletet biztosít számukra az új üzletágak ösztönzéséhez. A franchise-tulajdonosok saját maguknak működtetik az üzletet, de nem egyedül.
A szállodai franchise előnyei (a franchise-tulajdonosok számára) a következők:
erős márkaportfólió
speciális eszközkészlet
a szabványokhoz való határozott hozzáállás
jó hírnév
képzési programok
konzultációs és tanácsadási szolgáltatás
marketingprogramok
A franchise-szolgáltató számára viszont a franchise-rendszer a termékei forgalmazására szolgáló ""üzletláncok/szállodák"" építésének alternatívája. Elkerüli a láncok beruházásait és felelősségét. A franchise-adó sikere azonban a franchise-partnerek sikerétől függ. Nemcsak a szállodák, hanem számos étteremlánc (pl. McDonalds) és kiskereskedelmi üzlet (pl. 7-Eleven) is franchise tulajdonban van.
A legjobb szállodai franchise lehetőségek
Days Inn
Ha megfizethető árú szállodai franchise-t keres, a Days Inn megfelelő lehet Önnek és az Ön költségvetésének. A Days Inn szállodák a Wyndham Hotel Group részei. Ez a márka nemzetközi terjeszkedésnek is örvend, így ha külföldön szeretne szállodát nyitni, ez lehet a megfelelő választás az Ön számára.
Super 8
Egy másik megfizethető szállodai franchise a szűkebb költségvetésűek számára a Super 8 márka. Gondolkodott már azon, hogy honnan származik ez a név? Eredetileg a szobák éjszakánként mindössze 8,88 dollárba kerültek. Most már nem. Bár megfizethető márka, a Super 8 franchise-tulajdonosává válás még mindig jelentős befektetést igényel. A Super 8 márka az Egyesült Államokban, valamint Kínában és Kanadában is növekszik.
Motel 6
Bár a Motel 6 franchise-díja csak 25 000 dollár, a kezdeti befektetés még így is meghaladhatja a 2 millió dollárt.
Ne vegye le ezt a szállodamárkát csak azért, mert kedvezményes szobákat kínál. 2007 és 2017 között a Motel 6 franchise-ok száma megnégyszereződött. Ez jó esély a sikerre. Ez a szállodai franchise az utazók körében is nagyszerű márkaismertséggel rendelkezik.
Hyatt Hotels & Resorts
A vendéglátás egyik vezető márkájaként világszerte, nem fog meglepődni, hogy a Hyatt szálloda kezdeti beruházása és franchise-díja magas. Több leányvállalati márkával és több mint 56 országban folytatott tevékenységgel a Hyatt szállodai franchise-befektetés számos előnnyel jár.
Hampton by Hilton
Ha éppen a megfelelő egyensúlyt keresi a költségvetés és a minőség között, a Hampton by Hilton talán megér egy pillantást. Mind a Hampton Inn, mind a Hampton Inn & Suites bölcs szállodai franchise-választást jelent a szállodaiparban elindulni kívánó vállalkozók számára. Ezt a márkát a szállodai franchise-tulajdonosok és az utazók egyaránt szeretik.
InterContinental Hotels Group vagy IHG
Az InterContinental Hotels Group vagy IHG tulajdonképpen különböző franchise-ok gyűjteménye. Ha az IHG-vel szeretne dolgozni, akkor olyan szállodai franchise-okkal dolgozhat, mint a Holiday Inn, a Crowne Plaza vagy az Intercontinental.
A szállodai franchise-ok e csoportja még a magas árcédulájuk ellenére is jelentős növekedést mutat. Az IHG-nek több mint 5000 franchise-helye van szerte a világon.
Sheraton
A Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. márka részeként a Sheraton egy jól ismert, elismert és jól felismerhető márka. Ha egy luxushotel márkát keres a szállodai franchise-ágazatba való belépéshez, akkor a Sheratonnál talán megtalálhatja a megfelelő üzletet.
W Hotels Worldwide
A Marriott International, Inc. márkához tartozó W Hotels Worldwide forradalmasítja a vendéglátás piacát. A W Hotels Worldwide arra törekszik, hogy innovatív, inspiráló és fertőző legyen. Ez a szállodai franchise rengeteg személyiséggel rendelkezik, és tökéletes választás lehet annak, aki a megszokottól eltérő dolgokra vágysz.
Wyndham Hotels & Resorts
A Wyndham Hotels and Resorts egy nemzetközi szálloda- és üdülőlánc, amelynek székhelye az Egyesült Államokban található. Kínában, Kanadában, Mexikóban, Kolumbiában, Ecuadorban, Törökországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, a Karib-tengeren, Indonéziában és a venezuelai Margarita-szigeten van telephelye. A meglévő szállodákat Wyndham márkára átalakító vagy új szállodát az alapoktól kezdve építő tulajdonosokat arra kérjük, hogy csatlakozzanak hozzánk e cél érdekében.
Hogy megkönnyítsük az utat, kiterjedt támogatási struktúrát hoztunk létre tulajdonosaink számára, amelyet a világ legnagyobb szállodavállalatának tapasztalata, mérete és forgalmazása támogat. A Wyndham márkák közé tartozik többek között a Ramada, a La QUINTA, a Microtel és a Super 8.
Red Lion szállodák
A Red Lion Hotels egy teljes körű szolgáltatást nyújtó, középkategóriás szállodamárka, amely a Red Lion Hotels Corporation (RLHC) tulajdonában van, amely egy amerikai vendéglátóipari vállalat, amely elsősorban előkelő, középkategóriás és gazdaságos szállodák franchise-ba adásával, menedzselésével és tulajdonlásával foglalkozik. A Franchise szegmens a Red Lion márkát harmadik fél szállodatulajdonosoknak adja licencbe.
A szállodatulajdonosok franchise-ba adhatják a Red Lion Hotel teljes körű szolgáltatást nyújtó, éttermet és bankett- és tárgyalótermet kínáló Red Lion Hoteleket; a korlátozott szolgáltatást nyújtó Red Lion Inn & Suites szállodákat; vagy a Leo Hotel Collection keretében egyedi, butikhoteleket vagy történelmi szállodákat.
Radisson
A Radisson a Radisson Hotel Group (RHG) nemzetközi szállodalánca, amely a világ egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő szállodai csoportja, hét különböző szállodamárkával, több mint 1100 szállodával a világ minden táján. A Radisson® lehetővé teszi a vendégek számára, hogy megtalálják az egyensúlyt a szállodai élményben - pihentető terekkel, átgondolt részletekkel és váratlan élvezetekkel. Az RHG egy egyedülálló vállalat, amelyet valódi üzemeltetők irányítanak, és minden helyzethez a megfelelő tulajdonosi és menedzselt szolgáltatásokat kínálja.
Hospitality International
A Hospitality International (HI) öt szállodamárkát képvisel: Red Carpet Inn, egy gazdaságos és középkategóriás szállodalánc; Passport Inn, egy olcsó és gazdaságos szállodalánc, általában kis ingatlanokkal; Scottish Inns, egy gazdaságos, korlátozott szolgáltatású szállodalánc; Master Hosts Inns, egy közép- és felső-középkategóriás szállodalánc, elsősorban üdülőhelyeken vagy célterületeken; és Downtowner Inns, egy gazdaságos és felső-középkategóriás szállodalánc, elsősorban városközpontokban vagy belvárosokban. A HI megfizethető franchise-alternatívákat kínált a szállodatulajdonosok és fejlesztők számára. Öt különböző márkájuk a potenciális franchise-jogosultaknak olyan franchise-lehetőségek közül választhatnak, amelyek a legjobban megfelelnek az adott piacnak, földrajzi területnek és személyes üzleti igényeiknek.
Red Roof Inn
A Red Roof Inn egy gazdaságos szállodalánc az Egyesült Államokban. Olcsó, kényelmes szállodák és motelek különbözteti meg további jellemzője az állatbarát. A Red Roof rendelkezik az egyik legalacsonyabb szállodai franchise beruházási szintekkel és működési költségekkel, és több bevált márkát kínál. Valódi kapcsolataik. Real Results.® filozófiájuk minden egyes ingatlan sikerére összpontosít, így vendégeik - és franchise partnereik - profitálhatnak a Red Roof® élményből.