, 2022/4/13

Egy ruházati termékcsalád elindítása izgalmas vállalkozás, de egyben kihívás is. A legjobb lenne, ha átgondolnád az összes szempontot, amely egy ruházati márka elindításához és működtetéséhez tartozik, mielőtt fejest ugranál. Tedd meg a következő lépéseket, hogy a ruházati termékcsalád elindítása sikeres legyen.

clothes business

Ismerd meg a közönségét és a versenytársakat

Egy új ruházati vállalkozás elindításához először is fel kell kutatni, hogy az emberek mit akarnak a saját piaci résében. Mit keresnek? Milyen stílusok és színek lesznek keresettek ebben a szezonban? Hol találhatók meg jelenleg ezek a termékek (online és offline egyaránt)? Amikor ruházati üzletet indítasz, fontos, hogy végezz némi kutatást.

Gondold végig a következő kérdéseket:

Mit csinálnak a versenytársaim?

Kit célzok meg a termék- és reklámstratégiáimmal?

Készíts üzleti tervet a ruházati márkádhoz

Olyan üzleti tervet kell készíteni, amely kiterjed a pénzügyi adatokra, az üzleti modellre és a marketingstratégiára. Ez lesz a kerete mindannak, amit a jövőben teszel. Fontos, hogy mind a rövid távú, mind a hosszú távú célokat papírra vetetted, hogy minden nap dolgozhass értük. Természetes, hogy egyéni vállalkozással szeretnéd elindítani vállalkozásod. Érdemes azonban megfontolni egy LLC vagy egy társaság létrehozását, hogy hosszú távú stabilitást teremtsen, és elkerüld a későbbi esetleges bonyodalmakat, amikor eljön az idő az adóbevallásra és a bankszámlanyitásra, többek között.

Válaszd ki a rést vagy a célközönséget

Amikor ruházati termékcsaládot indítasz, a legfontosabb döntés az, hogy milyen rést fedjen le a vállalkozásod. Márkája lefedhet egy vagy két különböző piacot, például ruhákat bizonyos évszakokra, például téli vagy fürdőruhákra. Nehezebb lehet sikert elérni, ha a nemek teljes spektrumára tervezel, ahelyett, hogy csak a férfiak vagy a nők számára terveznél. A célközönség leszűkítése segít egy célzottabb márkaidentitás és üzleti modell kialakításában.

Tervezd meg ruházati vagy kiegészítő kollekciódat

Az első kollekció megtervezése ijesztő, de nem kell annak lennie. Kezdheted meglévő népszerű minták beszerzésével és megvásárlásával, vagy készíthetsz néhány eredeti nyomtatott pólótervet. Fontos, hogy mérlegeld, mit szeretnének a vásárlók, és hogy szükség esetén hogyan fogod növelni a dizájn gyártását.

Keress beszállítókat és gyártókat a ruházati vonaladhoz

Nem elég, ha van egy üzleti ötleted és néhány terved. Az lenne a legjobb, ha lennének olyan beszállítóid és gyártóid, akik a kollekciódban szereplő ruhákat vagy kiegészítőket konkrét költségvetések, határidők, mennyiségi követelmények (minimumok), minőségi előírások stb. alapján le tudják gyártani. Egy jó hely a ruházati beszállítók és gyártók keresésére az Alibaba.

Válassz nevet a ruházati vonaladnak, és hozz létre közösségi média fiókokat.

Itt az ideje, hogy beindítsd a ruházati vonalad. Az egyik első lépés az online áruház nevének kiválasztása, valamint közösségi média fiókok létrehozása, például Instagram és Tiktok oldalak, amelyek segítségével népszerűsítheted a kollekciódban található termékeket. Ezeken keresztül olyan vásárlókat is elérhetsz, akik még nem tudnak arról, hogy mit árulsz.

A közösségi média nagyszerű módja annak, hogy megismertesse vállalkozásodnak nevét. Használhatod a vásárlói visszajelzések csatornájaként is, ami segíthet javítani a vásárlói elégedettséget és az üzleti működést.

Válaszd ki a termékek árát.

Egy ruházati termékcsalád elindítása nehéz lehet, és a termékek árazása az egyik legfontosabb döntés, amelyet a siker érdekében meg kell hozni. Át kell gondolni, hogyan lesz nyereséges a vállalkozásod, és mit hajlandóak fizetni a vásárlók azért, hogy termékeket vásároljanak tőled. A ruházati cikkeket többféleképpen is értékesítheted, többek között online vagy téglaüzletekben, például áruházakban. A ruházati kiskereskedelemben gyakoriak az akciók és az eladások, ezért készülj fel rájuk.

Keresd meg az alkotókat, influencereket és márkákat.

Fontos, hogy olyan influencerekkel és alkotókkal építs kapcsolatokat, akiknek nagy a követői tábora, és potenciális üzleti partnerek lehetnek. Ők segíthetnek vállalkozásod növekedésében azzal, hogy betekintést nyújtanak követőiknek abba, milyen egy ruházati céget működtetni, vagy akár meg is említhetik termékeidet a közösségi médiában a megjelenés érdekében.

Értsd meg, hogy mennyi bevételre van szükséged az eladásokból, hogy talpon maradj.

Fontos tudni, hogy mennyi üzletre van szükséged a ruházati cégének a talpon maradáshoz. Végül is ez egy üzlet, és egy bizonyos ponton nyereséget kell termelnie, különben nem lesz fenntartható. Egyes kiskereskedők a siker mérőszámaként a vásárlói élettartam-értéket (CLV) használják. Kezd puha bevezetéssel. A puha bevezetések ideálisak a ruházati vállalkozások indulásához, mert alacsony költségűek, és lehetővé teszik, hogy megnézd, hogyan fog működni a vállalkozás, mielőtt sok időt vagy pénzt fektetnél be. A vásárlók visszajelzéseit és a közösségi média reakcióit is felhasználhatod, amelyek lehetnek pozitívak vagy negatívak, attól függően, hogy mit gyártasz.

Összefoglalva

Egy ruházati termékcsalád elindítása kihívást jelenthet, de egyben kifizetődő is. A sikeres vállalkozók tudják, hogy a siker bármely iparágban többről szól, mint az általad kínált termék vagy szolgáltatás. Megértik a célközönségüket és a versenytársakat, megvalósítható tervet dolgoznak ki arra, hogy elérjék, amit a vállalkozásukkal el akarnak érni, keményen dolgoznak saját maguk és termékeik hatékony marketingjén, és folyamatosan tanulnak az út során elkövetett hibákból.