, 2021/12/6

A recesszióálló vállalkozás indítása kiváló lehetőség az üzleti gondolkodású emberek számára, akik biztonsági hálót keresnek, amikor a gazdaság visszaesik. A Munkaügyi Statisztikai Hivatal szerint a munkanélküliségi ráta 2008-ban 10%-ra emelkedett, így Amerikában több millió ember kétségbeesetten keresi a módját, hogy gondoskodjon magáról és családjáról.

recession proof business

Vállalkozás indítása recesszióban

Ebben az időszakban sokan kivonták pénzüket a részvénypiacról, és olyan biztonságos befektetési lehetőségeket kerestek, amelyekkel a pénzüket a vihar átvészelése közben is hasznukra fordíthatják. Sokan recesszióálló vállalkozásokat indítottak, és ezzel rájöttek, hogy jó döntést hoztak.

Sok vállalkozó számára általában az jelenti a legnagyobb akadályt, hogy tudja, hol kezdje el. Van néhány dolog, amit mindenképpen tudni és tervezni kell. Minden bizonnyal el kell dönteni, hogy milyen konkrét recesszióálló vállalkozás lesz a legjobb a te helyzetedben. A jó hír az, hogy teljesen lehetséges recesszióálló vállalkozást indítani Amerikában, függetlenül a te anyagi lehetőségeidtől vagy készségeidtől.

Számos olyan recesszióálló vállalkozás létezik, amelyet működtethetsz, és amelyhez kevés pénzre van szükséged az induláshoz, vagy kevesebb szükséges készségre, és még kevesebb formális képzettségre. A recesszióálló vállalkozások széles választékának köszönhetően, amelyek közül választhatsz, a legtöbbjüket egy kis kutatással, némi előzetes tervezéssel és egy jó pozitív hozzáállással el lehet kezdeni.

Egészségügyi és idősügyi szolgáltatások

Ez a szakma ideális olyan szolgáltató szellemű emberek számára, akik idősekkel és betegekkel tudnak foglalkozni, de bárki számára is, aki javítani akar az egészségi állapotán, hogy a jövőben ne betegedjen meg. Az egészségügyi és idősgondozási vállalkozások tulajdonosai általában egészségügyi területen szerzett diplomával vagy egészségügyi környezetben szerzett korábbi tapasztalattal rendelkeznek.

Az időskori táplálkozási vállalkozás indulási költségei viszonylag alacsonyak lehetnek, de általában tartalmazzák a marketinganyag és a reklám költségeit. Számíthatsz arra, hogy szükséged lesz valamilyen professzionális helyiségre az idősekkel vagy családtagjaikkal való találkozáshoz, vagy választhatod azt az utat, hogy közvetlenül az otthonukban találkozol velük. Az üzletág növekedési kilátásai magasak a baby boomerek nagyszámú populációja miatt, akiknek előbb-utóbb szükségük lesz ezekre a speciális szolgáltatásokra.

Ez a terület széles körben nyitott, és minden bizonnyal sok olyan terület van, amelyre összpontosíthatsz. Az idősek táplálkozásával foglalkozó vállalkozás indításának példája csak az egyik lehetséges útvonal. Ezenkívül indíthatsz egy magánkórházat, egy egészségügyi és wellness-központot vagy akár egy edzőtermet is. Mindegyik vállalkozásnak más-más követelményei vannak az induló tőke és a szabályozás tekintetében, de az egészségügyi és időskori szolgáltatások ipara recesszióálló, és biztonságos fogadás mindazok számára, akik recessziós időszakban is folytatni kívánják a nyereségtermelésüket.

Kiskereskedelmi szállítmányok

A National Association of Resale & Thrift Shops, a második legnagyobb viszonteladói kereskedelmi szövetség, felmérést készített a tagságáról a 2008 és 2009 közötti értékesítéssel kapcsolatban, amely recessziós időszak volt. A felmérésre összesen 263 üzlet válaszolt, és több mint 64,1 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy az eladások növekedtek. Az üzlettulajdonosok megjegyezték, hogy a növekedés körülbelül 31 százalékos volt.

A kiskereskedelmi bizományi vállalkozások ideálisak a költségvetésben vagy a kevesebb pénzzel rendelkezők számára, hogy vállalkozást indítsanak, nem is beszélve arról, hogy nagyszerű üzlet azoknak, akik szeretnek egy tégla és habarcs kiskereskedelmi létesítmény négy falán belül dolgozni. Ez egy hiánypótló speciális piac, amely az eladók és a vevők összekapcsolására összpontosít, de a közvetítőként való működéssel pénzügyi nyereségre is van lehetőség.

Ehhez a bizományosi üzlethez szükség van egy helyre, ahol mások használt tárgyait elhelyezheti, valamint állványokra és polcokra, ahol ezeket a tárgyakat tárolhatja, és szüksége lesz valakire (valószínűleg magára), aki ott van, hogy ellenőrizze az embereket, és segítsen nekik, ha kérdésük van, vagy segítségre van szükségük egy tárgyhoz, ami egy kicsit megterhelő lehet, ha olyan típusú ember vagy, aki inkább sokat ugrál. Ha rendszeresen jönnek a vásárlók az üzletedbe, akkor évente 70 000 és 250 000 dollár közötti nyereségre számíthatsz.

Kényelmi üzlet

A kisboltok általában többet kérnek, mint más diszkont kiskereskedők; ugyanakkor a kisboltok általában sok alkoholtartalmú italt, cigarettát és dohányárut, különféle meleg és hideg italokat, valamint alapvető élelmiszer-alapanyagokat és kisebb élvezeteket, például fánkokat és édességeket árulnak, így általában még recessziós időszakokban is jól teljesítenek. Az imént említett termékek olyan termékek, amelyekből az emberek hajlamosak többet fogyasztani a recessziós időszakokban.

Valójában a recesszió idején a kutatások szerint a fogyasztók kevesebbet költenek alkoholra és más káros szenvedélyekre. A fogyasztás teljes mennyisége azonban nő. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy az emberek nagyobb mennyiséget vásárolnak ezekből a termékekből. Egy kisbolt beindítása kiváló üzleti vállalkozás olyan személyek számára, akiknek van egy jó helyszín a fejében, és akik szeretnek a közönséggel dolgozni.

Ez azt jelenti, hogy a benzinkúton vagy kisboltban szerzett korábbi munkatapasztalat nagyon hasznos lenne, és a vezetési tapasztalat is hasznos, ha már van a tarsolyában. A növekedési potenciál alacsonyabb lehet, tekintve a létező kisboltok számát, de sokféle módon megkülönböztetheti magát a versenytársaktól, és összpontosíthat arra, hogy olyan kiváló helyet találjon, vagyis olyan helyet, ahol kevés más kisbolt van a környéken.

Az indulási költségek számos megfontolást tartalmaznak, és a legnagyobb kiadás a helyszín költsége lesz. Fontos megfontolások közé tartozhat, hogy megvásárolja-e az épületet? Ha nem, akkor a bérleti díjak túl magasak-e ahhoz, hogy jelentős nyereséget érjen el, és lesz-e elég autós forgalom ahhoz, hogy a helyszínen megéljen? A kisboltok jövedelemszerzési lehetőségei nagyban függnek attól, hogy tervez-e meleg ételeket (pizza, csirke, burgonya ékek stb.) felszolgálni, fog-e benzint árulni, nyitva lesz-e a nap 24 órájában, és szükséged lesz-e alkalmazottakra, vagy nap mint nap magad fogod üzemeltetni az üzletet.

Információs technológia

Az információs technológiai (IT) buborék valóban döntő szerepet játszott a 2000-es évek eleji recesszióban. Ugyanakkor az informatika a 2007-2009-es recesszió előtt, alatt és után is a leggyorsabban növekvő ágazatnak bizonyult az Egyesült Államokban. Úgy tűnik, hogy a szoftvercégeket és az új hardvereket egyáltalán nem zavarja a gazdasági visszaesés. Emiatt érdemes lehet energiát fektetni saját szoftvercég vagy webfejlesztő cég alapításába.

Az informatikai üzletág jól illeszkedik az informatika, a webmérnöki és a számítógépes hardverek terén felsőfokú képzettséggel rendelkező emberek számára, akik tovább kívánják fejleszteni meglévő készségeiket, vagy olyan személyeket alkalmaznak, akik segítenek nekik az üzlet felépítésében. Az informatikához kapcsolódó formális képzés lehet egy neves egyetem 4 éves informatikai diplomája vagy egy hathetes kódolótábor, és a számítógépekkel és más technológiákkal való munka iránti szenvedély hasznos, de nem elengedhetetlen.

Bármikor tanulhatsz menet közben, de ezt nem javasoljuk, mivel a technológia olyan dolog, ami iránt valóban érdeklődnöd kell, és némi szenvedéllyel kell rendelkezned.

Egy technológiai vállalkozás viszonylag alacsony költséggel indítható, bár az indulási költségek magukban foglalnak némi reklám- és marketingköltséget, valamilyen munkaterületet, és minden bizonnyal egy számítógépet (ha még nincs ilyen), valamint egy telefont és egy weboldalt. Mivel a folyamatos költségek alacsonyan tarthatók, egy informatikai cég könnyen magas milliós nagyságrendű lehetőséggé válhat.

Otthoni javítási üzletág

A WC, a kályha, a garázsajtó, a lyukas tető és a ház körül található egyéb, törésre hajlamos dolgok nem törődnek azzal, hogy a gazdaság fellendülőben van-e vagy sem. És bár vannak, akik elég ügyesek ahhoz, hogy ezeket a dolgokat saját maguk megjavítsák, sokan közülünk határozottan nem. Tehát ha ügyes vagy a ház körül - vagy ha képzett vízvezeték-, villanyszerelő vagy HVAC-technikus vagy -, akkor nem kell gondolkodni azon, hogy saját otthoni javítási vállalkozásba kezdj.

Szabadúszó

A szabadúszás a szakterületeden mindig életképes, alacsony befektetésű lehetőség, függetlenül attól, hogy a gazdaság hogyan alakul. De különösen hasznos bevételi forrás a gazdasági visszaesés idején. Míg egyes (vagy sok) vállalat recesszió idején elbocsátja a teljes munkaidős alkalmazottakat, addig megtarthatja a szerződéses vagy szabadúszó alkalmazottakat, mivel az utóbbi lehetőség számukra kevésbé költséges.

Ha pedig aggódsz a saját teljes munkaidős állásod miatt, akkor jó ötlet lehet, ha a jelenlegi munkád mellett elindítod szabadúszó szolgáltatásaid. A legjobb esetben akkor hozhatsz némi extra jövedelmet, amikor a legnagyobb szükséged van rá. A legrosszabb esetben pedig eléggé megalapoztad szabadúszó karrieredet ahhoz, hogy talpon maradj amíg másik főállású állást keresel - vagy hogy a szabadúszó munkádat tovább növeld, és teljes munkaidős állássá váljon.

Online viszonteladás

Elég, ha csak annyit mondunk, hogy a legtöbb ember nem vásárol luxusruhákat, kiegészítőket, kozmetikumokat és egyéb apróságokat a recesszió idején. Ha egyáltalán hódolnak a kiskereskedelmi terápiának, akkor azt ésszerűen teszik - ami gyakran azt jelenti, hogy használtan vagy bizományba vásárolnak. A használtcikk-üzletek eladásai a 2008-as recesszió alatt átlagosan 35%-kal nőttek; de ebben a recesszióban a használtcikk-vásárlások nagy része online történik, olyan oldalakon, mint az eBay, a Poshmark, a Depop, a thredUP és a The Real Real.

Ezek közül az oldalak közül nagyjából mindegyik úgy lett kialakítva, hogy vevő- és eladóbarát legyen, így percek alatt létrehozhat egy profilt, és elkezdheti eladni a használt vagy újszerű tárgyait. Az egyetlen költség, amellyel tisztában kell lennie, az esetleges eladói díjak és a szállítási díjak, bár egyes oldalak, mint például a thredUP és a The Real Real, ingyenes szállítási szolgáltatást nyújtanak.

Gig vagy ideiglenes munka

És ugyanaz az elv, ami a szabadúszásra vonatkozik, itt is érvényes: Bár a vállalatok elbocsátanak teljes munkaidős alkalmazottakat, sokan továbbra is alkalmaznak ideiglenes alkalmazottakat. Megint másokat a gigamunkások hajtanak, például a sofőr- és futárcégeket. Alternatívaként olyan platformokon is találhatsz az adott készségeidnek megfelelő fellépéseket, mint a Fiverr az írók és más kreatív szakmai szolgáltatások, a 99designs a művészek és tervezők, vagy a TaskRabbit az alkalmi munkások számára. Az ideiglenes vagy gigamunka kiegészítheti akár egy meglévő teljes munkaidős állást, akár más szabadúszó vagy részmunkaidős munkákat.

Candy

Az embereket az élvezetek keresése és a fájdalom elkerülése hajtja - függetlenül a gazdaságtól -, így nem meglepő, hogy az édesség általában recesszióálló. A Snickers és a Three Musketeers is a nagy gazdasági világválság idején jelent meg. A 2008-as recesszió idején pedig a Cadbury rekordbevételről számolt be.

Sör, bor és szeszes italok

Az alkoholértékesítés egy másik "bűnös élvezet" iparág, amely általában nyereséges a recesszió idején. Amikor az olyan nagyobb vásárlások, mint az elektronikai cikkek, a nyaralás és az új autók elérhetetlenek, az emberek hajlamosak az alkohollal vigasztalódni. Ez nem egy egészséges szokás, de ez az egyik legjobban prosperáló üzletág a recesszióban.

Élelmiszerboltok

Amikor az emberek nem engedhetik meg maguknak, hogy étteremben étkezzenek, akkor hajlamosak sokkal többet főzni otthon. Emiatt az emberek hajlamosak többet költeni az élelmiszerüzletekben. A nagy recesszió alatt az USDA megállapította, hogy az amerikaiak jelentősen csökkentették az otthonon kívüli élelmiszerekre fordított kiadásaikat. Ehelyett inkább az élelmiszervásárlást és az otthoni főzést választották.

Az élelmiszerboltokban történő költés a nagy recesszió alatt folyamatosan 8 százalékkal nőtt. A szorgalmas, üzleti érzékkel rendelkező egyének nagyszerű jelöltek egy élelmiszerboltos vállalkozásra, amely egy másik a sok recesszióálló üzleti ötlet közül. Az embereknek enniük kell, és ha nem engedhetik meg maguknak, hogy étteremben étkezzenek, akkor a helyi élelmiszerboltban költenek, így a te feladatod az, hogy könnyen elérhetővé tedd számukra az élelmiszereket. Bár kezdőként is be lehet lépni erre a piacra, az élelmiszerbolt vezetésében szerzett korábbi tapasztalat és az élelmiszerbolt-szoftverekkel való releváns munkatapasztalat nagy előny.

Képzési és korrepetálási szolgáltatások

A képzési és korrepetálási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokat olyan öntevékeny személyek indítják, akiknek mély szenvedélyük a tanítás és mások képzése. A legtöbb képzési és korrepetálási szakember egyéni korrepetálóként kezdi, akik az osztályukban tanuló diákoknak segítenek az iskolai munkában, és gyakran már rendelkeznek a szükséges oktatással és tanítási szakértelemmel - ami jellemzően alacsony indulási költséget jelent számukra.

A korrepetálási iparág hatalmas, és jelentős lehetőségeket kínál arra, hogy valaki a gazdaságtól és annak alakulásától függetlenül állandó jövedelemre tegyen szert, de a kereseti lehetőségek nagyban függnek a szakterületedtől, attól, hogy hány tantárgyból tudsz korrepetálni valakit, és milyen irányba döntesz. Elindíthat egy korrepetáló céget úgy, hogy egyszerűen csak lóg egy helyi egyetemen, és találkozik az ügyfelekkel az egyetemen, hogy segítsen nekik, vagy bérelhet egy tégla és habarcs helyet egy bevásárlóközpont területén, és alkalmazhat pedagógusokat, hogy nagyobb számú, különböző évfolyamokon tanuló diákot korrepetáljanak.

Mivel recesszió idején egyre több idősebb felnőtt hajlamos visszamenni a főiskolára, a korrepetálás nagyon ígéretes lehetőségnek tűnik egy recesszióálló vállalkozás indítására.

Kiberbiztonság és technikai támogatás

A jelenlegi recesszió az online tevékenységeket is ösztönözte - többet vásárolunk, dolgozunk, kommunikálunk és streamelünk online, mint valaha. A recesszióban prosperáló vállalkozások mindig alkalmazkodnak az aktuális trendekhez, és azok, akik rendelkeznek a kiberbűnözők megállításához és az újonnan távoli irodai dolgozók segítéséhez szükséges készségekkel, felfedezik a lehetőségeket.

Javítások

Még ha a gazdaság lassú is, a dolgok akkor is elromlanak. A recesszió sem fogja lelassítani a tetőre hulló esőt, a csövekben lévő vizet és az autókarbantartás szükségességét. Ezért a vízvezeték-szerelők, villanyszerelők, szerelők, tetőfedők és mindenféle ezermesterek valószínűleg jól járnak a recesszióban.

Adósságbehajtás

Ez a recessziók szomorú igazsága: Amikor a gazdaság hanyatlik, sokan nem tudják kifizetni a számláikat. Elmaradnak az autó, az orvosi számlák és a villanyszámla kifizetésével. Lehet, hogy a behajtás nem az Ön szenvedélye, de az biztos, hogy ez egy recessziónak ellenálló üzletág.

Teherszállítási műveletek

A recesszióban virágzó vállalkozások általában olyan termékekkel vagy szolgáltatásokkal rendelkeznek, amelyekre az embereknek bármi áron szükségük van, vagy amelyek boldoggá teszik őket a nehéz időkben. A szállítmányozás és a logisztika egyszerre nyújtja a szükségleteket és a kényelmet, így következetesen recesszióálló.

Pénzügyi tanácsadók és közgazdászok

A jelentős vagyonnal rendelkező emberek biztosítani akarják, hogy jól gondoskodjanak róluk, különösen a recesszió idején. A pénzügyi tanácsadóknak gyakran megnő a munkájuk, mivel az emberek aggódnak befektetéseik stabilitása miatt, és útmutatást kérnek, hogyan védhetik meg vagyonukat.

Gazdasági bizonytalanság

Amikor a gazdaság jövője kétséges, megnő a pénzügyi és gazdasági tanácsadás iránti kereslet. A személyes pénzügyeken túl az emberek tanácsot és betekintést keresnek a jelenlegi és jövőbeli gazdasági trendekkel vagy a fellendüléshez vezető utakkal kapcsolatban. A közgazdászok gyakran tapasztalják, hogy a közvélemény, a vállalkozások és a politikai döntéshozók recesszióval való megküzdésével a közgazdászok, tanácsadók, kormányzati politikai tanácsadók, sőt a médiaszemélyiségek is nagymértékben megnövekedett keresletet tapasztalnak szolgáltatásaik és tanácsadóik iránt.

Otthon Staging szakértők

A recesszió idején nehezebb eladni egy otthont, de van, akinek mégis meg kell tennie. A lakásrendezésre szakosodott emberek jól boldogulnak, mivel a lakáspiac egyre versenyképesebbé válik.

A home staging szakemberek lehetnek ingatlanügynökök vagy belsőépítész szakemberek, vagy mindkettő. A staging szakértő növeli egy otthon vonzerejét azáltal, hogy berendezi és díszíti azt, hogy a lehető legjobban nézzen ki, hogy a potenciális vevők számára vonzó legyen.

Bérügynökök és ingatlankezelő cégek

Azoknak az embereknek, akik a recesszió idején nem engedhetik meg maguknak, hogy lakást vásároljanak, és azoknak, akik pénzügyi okokból kénytelenek voltak eladni, még mindig szükségük van lakhatásra. A válasz sokak számára, legalábbis rövid távon, a bérlés.

Lakótársak

A recesszió gyakran vezet a közös lakhatási formák és a szülőkhöz vagy a nagycsaládosokhoz költöző emberek számának növekedéséhez is.

A bérbeadók, bérbeadók és ingatlankezelő cégek a recesszió idején virágozhatnak, amikor a bérlés valószínűleg vonzóbb, ha nem is az egyetlen elérhető lehetőséggé válik.

Akciós és diszkont üzletek

Az emberek recesszió idején visszavesznek a luxuscikkekből, de ez nem jelenti azt, hogy soha nem vesznek olyasmit, ami nem feltétlenül szükséges. Még egy tréfás gazdasági elmélet, a rúzsindex is létezik, amely azt állítja, hogy a kozmetikumok eladása mindig emelkedik a rossz időkben, mivel ezek viszonylag megfizethető luxuscikkek.

Ettől függetlenül számos más olcsó izgalmat is lehet vásárolni az akciós és diszkont áruházakban. Azok az emberek, akik egyébként soha nem lépnének be egy dolláráruházba, recesszió idején átgondolják vásárlási szokásaikat.

Online szépségipari üzletág

Tekintettel számos enyhítő körülményére, még nem tudni, hogy a "rúzshatás" érvényesül-e a jelenlegi gazdasági visszaesésünkre. A Beauty Independent szerint azonban az adatok és a szakértők véleménye szerint az emberek több pénzt költenek bőr- és testápolási termékekre, amióta a szalonok és fürdők bezárták kapuikat - és amióta a széles körű szorongás miatt az emberek megduplázzák az öngondoskodásra irányuló erőfeszítéseiket. Ez tehát ideális alkalom lehet egy olyan online szépségápolási vállalkozás elindítására, amely kifejezetten olyan dolgokra összpontosít, mint a haj-, köröm-, bőr- vagy testápolás, ahelyett, hogy szigorúan a sminkelésre összpontosítana.