, 2021/12/14
A Public Relations (PR) segít felépíteni és fenntartani a vállalkozásról kialakult pozitív képet a nyilvánosság előtt. A kommunikáció e formájának középpontjában a hatékony párbeszéd áll. Magában foglalja a közönség megismertetését a közérdeklődésre számot tartó témák és a közvetlen kifizetéseket nem igénylő hírek segítségével.
Amerika-szerte kis- és középvállalkozások ezrei folytatnak PR-kampányokat nap mint nap, kis befektetéssel. Akár kisvállalkozó, akár vállalkozó vagy a PR segíthet kiegyenlíteni a versenyfeltételeket te és a nagyobb versenytársak között. Ahhoz, hogy a PR-tevékenységben kitűnj, ki kell élesítenie egy sor gyakorlati készséget és stratégiát, amelyek célja, hogy javítsa céged hírnevét.
Ha jól csinálod, a PR segíthet elérni marketingcéljaid a fizetett reklámok költségének töredékéért. A PR siker kulcsa a kreativitás az üzenetek megfogalmazásában. Dióhéjban: PR-feladatainak hírértékűnek kell lenniük, és a marketingüzenetet kell közvetíteniük. Ezt a tevékenységek tervezett és fenntartható sorozatával érheted.
el.
A public relations azokat az intézkedéseket írja le, amelyeket egy vállalkozás vagy szervezet tesz annak érdekében, hogy alakítsa a márkájáról alkotott képet, és kapcsolatokat alakítson ki az ügyfélkörrel, a célközönséggel, a partnerekkel és más fontos érdekelt felekkel.
Töltsünk egy pillanatot azzal, hogy megvizsgáljuk, miben különbözik a PR, a közösségi média, a marketing és az influencer marketing, és hogyan kell együttműködniük.
Közkapcsolatok
A PR-osztály felelős a hírek és a sztorik közléséért, hogy a médiaszolgáltatásokat megteremtse.
Íme egy példa: A PR-szakemberek meghívót küldenek influencereknek vagy bloggereknek az üzlet megnyitójára, abban a reményben, hogy írnak róla, képeket posztolnak az Instagramjukon stb. A lényeg itt az, hogy az eseményre meghívottaknak nem kötelező írniuk az üzletnyitóról. Te organikus posztokkal szerezhetsz nyilvánosságot.
Influencer marketing
Az influencer marketing feladata a márka termékeinek bevonása és népszerűsítése az influencerek körében. Ez általában egy stratégiai és fizetett tranzakcióval jár, ahol az influencer kap valamit a médiaszerepléseiért cserébe. Használjuk a fenti kiskereskedelmi üzleti példánkat. Az influencer marketingért felelős személy felkeres néhány stratégiai fontosságú influencert, és felajánlja nekik a lehetőséget, hogy népszerűsítsék a te megnyitásod.
Az influencerek vállalják, hogy 3 Instagram-képet posztolnak, és írnak egy, 1000 szavas ismertetőt az üzletről a blogjukon. Az influencer marketinggel általában megszabhatod, hogy milyen irányba szeretnéd, hogy fókuszáljanak, márkás hashtageket adhatsz meg stb. Azt is közzé kell tenniük, hogy fizetést kaptak azért, hogy a te nevedben posztoljanak. Ez fizetett megjelenés.
Közösségi média
A közösségi média, az influencer marketinghez hasonlóan, egy saját részleg lehet, saját célokkal, amely a marketing részleg alá sorolható.
VAGY tekinthető olyan taktikának vagy csatornának is, amelyért a marketingcsapat felelős, ha nincs erre szakosodott szerepkör.
Határozd meg a célokat és célkitűzéseket
Ha tudod, hogy mit szeretnél elérni, és hogyan akarsz eljutni oda, az segíthet tisztánlátást teremteni a megközelítésedben. Ez segít annak meghatározásában, hogy milyen célközönséget kell elérni, és hogy mely üzenetek és taktikák segítik leginkább céljaid elérését.
Állíts fel egy működő stratégiát
Válaszd ki az üzleti igényeidnek megfelelő PR-stratégiát. Különbséget kell tenni a PR-stratégiák és a PR-taktikák között. A stratégiák a célok elérésének általános megközelítései közé tartoznak. Míg a taktikák azok a napi tevékenységek, amelyeket egy vállalkozás az egyes stratégiák megvalósítása érdekében végrehajtasz.
A média figyelmének felkeltése
A médiafigyelem megszerzésének kulcsa az, hogy olyan sztorit kínáljunk nekik, amelynek nem tudnak ellenállni. Meg kell értened a marketingüzeneted, és kreatívan meg kell alkotni őket, hogy maximális hatást érj el. Értsd meg, hogy a média híreket keres - bármit, ami új, más és kreatív. Jó kapcsolatot kell kiépíteni a helyi újsággal vagy televíziós csatornával. Próbálj meg következetesen együttműködni velük, hogy a sajtó ne hagyjon ki azért, mert nem tudnak rólad.
Vedd fel a promóciós játékát
A promóció nagyszerű módja a vásárlók vonzásának, és felérhet ezer reklámmal. Minél jobb a PR láthatóságod, annál nagyobb érdeklődésre tarthatsz számot egyéb marketingkommunikációs erőfeszítéseiddel. Szóval, vegyétek elő az ingyenes ajándéktárgyakat, a merchandisingot, a pólókat és a posztereket, és kezdjétek el terjeszteni a szeretetet. A te merchandisingja segíteni fogja a vásárlók körében a rezonancia megteremtését. Győződj meg róla, hogy a marketinganyagokon szerepel a te logód.
Legyél vicces
A humor mindig is jó módszer volt arra, hogy az emberek pozitívan viszonyuljanak egy szervezethez. Sok vállalkozás készít humoros reklámokat, de nincs ok arra, hogy a PR is ne működjön szórakoztatóan. Keress olyasmit, ami a célközönségének tetszene. Használd ezt arra, hogy megcsapold a humorérzéküket; ne feledd, hogy ez lehet, hogy megegyezik a te humorérzékeddel, de az is lehet, hogy nem.
Incselkedj velük, keltsd bennük a várakozást
A legtöbb cég szereti fújni a fanfárokat, amikor valami újdonságot akarnak reklámozni. Elvégre ez egy remek alkalom arra, hogy megmutassák, mit lehet elérni egy hatékony PR-kampánnyal. Így a változatosság kedvéért valami igazán húsba vágó dolgot adhatnak a médiának. Itt a siker abban rejlik, hogy valami mást csinálnak, mint amit mindenki más csinál.
Ügyelj arra, hogy olyasmit kínálj, amit az emberek izgalmasnak találnak. Ez gyakran egy sorozat új termékeinél működik a legjobban, mint például egy új autómodell, könyv- és filmfolytatások, valamint új menüpontok az éttermekben. Ehhez először is határozz meg egy dátumot a termék megjelenésére, és tedd közzé. A várakozás fokozása érdekében adjuk ki a terméket korlátozott formában.
Versenyeztesd meg őket
Versenyek, nyereményjátékok, sorsolások, bármilyen jellegű vetélkedők mindig felhívják magukra a figyelmet, de egyesek hírértékűbbek, mint mások. Akik versenyeznek, emlékezni fognak a cégre, és gyakran beszélnek a versenyről. Gondolj ki egy, a vállalkozása szempontjából releváns kérdést, eseményt vagy témát, majd indíts versenyt e téma mentén. A nagyszerű eredmény érdekében a versenynek valamilyen módon be kell kerülnie a hírekbe. Mindenekelőtt ügyelj arra, hogy a verseny erősen márkás legyen.
A fiatal közönség
A legtöbb PR-erőfeszítés a felnőtt közönséget célozza meg. Tudni kell, hogy az emberek már jóval azelőtt elkezdik kialakítani a véleményüket a vállalatokról, hogy olyan helyzetben lennének, hogy üzletet kössenek velük. A gyerekek például már nagyon korán egyértelmű márkaasszociációkat alakítanak ki, ezért miért ne próbálnád meg elérni őket, mielőtt a versenytársaid elérnék?
Gondolkodj helyi szinten
A nagy médiumokat, például az országos újságokat és a televíziós híreket nehéz lehet megszólítani. Lehet, hogy a te sajtóközleményed túl kicsi ahhoz, hogy bekerüljön a médiájukba. Ráadásul a verseny, hogy a te vállalkozásod bekerüljön a radarjukba, túl intenzív lehet. Inkább célozd meg a helyi médiát, például a helyi rádiós híreket, a helyi televíziós híreket és a helyi újságokat, mert ezeket sokkal könnyebb megközelítened. Helyi vállalkozásként valószínűleg az ismertség és a hírérték szempontjából keresnek téged.
Médiakapcsolatok
Régi iskola, amely neves hírügynökségekben és kiadványokban való elhelyezéseket tesz lehetővé. Ez az egész a riporterekkel és szerkesztőkkel való kapcsolatépítésről és a kedvező tudósítások biztosításáról szól. Leggyakrabban ez magában foglalja a cold pitchinget, a sajtóközlemények terjesztését és a közösségi médiában való kapcsolattartást.
Befektetői kapcsolatok
A vállalati befektetőket szeretné elégedetté tenni. Erről szólnak a befektetői kapcsolatok.
Kormányzati kapcsolatok
A kormányzati szervekkel kapcsolatot tartó vállalatoknak és szervezeteknek jól kell kezelniük ezeket a kapcsolatokat.
Közügyek
És fordítva, a kormányzati szerveknek is menedzselniük kell a választókörzetükkel és az érdekelt felekkel való kapcsolatokat és megítélést.
Közösségi kapcsolatok
A vállalatoknak, szervezeteknek és nonprofit szervezeteknek gyakran van szükségük arra, hogy kezeljék a környező közösségekkel való kapcsolatukat. Ez kiterjedhet az online közösségekre és a közösségkezelésre is.
Ügyfélkapcsolatok
A puszta ügyfélszolgálaton túl hogyan alakítják a vállalatok a megítélést és hogyan építenek kapcsolatokat az ügyfélkörükkel? Az erős ügyfélkapcsolatok nagymértékben hozzájárulhatnak a márkahűség kialakításához anélkül, hogy pusztán a reklámra vagy a tartalomra támaszkodnának.
Ismerd közönségét
Ahhoz, hogy üzeneted elérje a kívánt hatást, először is meg kell érteni és szegmentálni kell a célközönségét. Ne feledd, hogy nem minden közönség egyforma. Egyeseket rendezvényeken, másokat a közösségi médián, megint másokat pedig hálózati eseményeken keresztül érhet el. Bármilyen tartalmat is hozol létre, a célközönségét kell szem előtt tartani.
Szerveződj
A PR tervezett, tartós tevékenységek sorozatával érhető el. Szükséged lesz egy naptárra, hogy megszervezd elérési tevékenységeid. El kell kezdeni a média, a véleményvezérek, a személyiségek, az ügyfelek és a hasonlóan gondolkodó vállalatok kapcsolatlistájának létrehozását is, akikkel kapcsolatba léphetsz és együttműködhetsz.
Gondolkodj úgy, mint egy riporter
A sajtóközleményének érdekesnek és lényegre törőnek kell lennie, és meg kell szórni benne néhány éleslátó idézetet. Egy rövid cégtörténet a végén szintén segíthet, és ne felejtsd el feltüntetni elérhetőségeid. A cél itt az, hogy a megfelelő szerkesztőt a megfelelő címre csábítsd egy érdekes sajtóközleménnyel, amely megragadja a figyelmüket. Minél inkább tudsz úgy gondolkodni, mint egy riporter, annál jobb lesz.
Végezd el a kutatást
A kutatás és a gondos tervezés nem helyettesíthető a PR-munkában. A kutatás a PR-menedzsment alapvető része, mivel lehetővé teszi, hogy stratégiai szempontból is tudj eljárni. Ez biztosítja, hogy a kommunikáció kifejezetten olyan közönséget célozzon meg, akiknek szükségük van az információra, akiknek szükségük van rá, vagy akiket érdekel az információ. Tanulmányozd azokat a PR-kampányokat, amelyekből inspirációt szeretnél meríteni. Néde meg, mire készül a konkurencia, és gondolkodj el azon, hogy miként lehet túljárni az eszén.
Dolgozz együtt egy csapattal
Először is fel kell állítania egy külön csapatot a PR-tevékenységéhez. Ha van olyan munkatársad, aki remekül ért a grafikához, szellemes szövegeket ír, vagy egyszerűen csak jó képeket készít, akkor vedd be őket a csapatodba. A csapatod segít majd hozzáadni az üzeneteidhez az értéket, visszajelzést adni és segíteni az üzeneteid terjesztésében. Egy csapat segíthet biztosítani, hogy az általad közvetített üzenetek nem véletlenül, hanem tervezetten érkezzenek.
Javítsd az online jelenlétét
Ebben a világban, ahol mindenki digitálisan kapcsolódik, szükséged van online jelenlétre, hogy dügyfeleid. A közösségi média jelenléte Facebook, Instagram, twitter nagyszerű médiumok, hogy elérd a közönségét. Használhatod őket bejelentések megtételére, kapcsolatok kialakítására és tartalmak közzétételére.