, 2021/12/4

Miután elindítottad kiskereskedelmi vállalkozásod, és elkezdted a termékek beszerzését, valószínűleg olyan kifejezésekkel fogsz találkozni, mint nagykereskedő, forgalmazó, dropshipper és így tovább.

retail suppliers

A kiskereskedelmi beszállítóknak számos típusa létezik a piacon, és ha megérted erősségeiket és különbségeiket, az javítja a beszerzési folyamatot, és segít kiválasztani a költségeknek, az ütemtervnek és a termékigényeknek legmegfelelőbbet.

Míg a minőségi szabványok és a gyártási képességek nagyrészt az egyes beszállítókkal kapcsolatos kutatásán alapulnak, négy általános dolgot kell figyelembe venni, amikor a vállalkozásának legmegfelelőbb beszállítóról döntesz: a testreszabást, a rendelés mennyiségét, az átfutási időt és a közvetítői költségeket.

Néhány vállalkozás esetében az elmúlt évben bekövetkezett változások változásokat okoztak a beszállítókban és azok készletének elérhetőségében, és most abban a helyzetben találhatod magad, hogy új beszállítókat vagy szállítókat kell találni a kiskereskedelmi üzletedhez. A megfelelő szállítók és beszállítók kiválasztása kulcsfontosságú, ha kiskereskedelmi üzletet üzemeltet. Végső soron egy megbízhatatlan szállító, aki megzavarja a készleted, negatívan befolyásolhatja üzleti hírneved és csalódást okozhat vásárlóidnak. Íme, hogyan válassza ki azokat a beszállítókat és szállítók, amelyek támogatják vállalkozása zökkenőmentes kiskereskedelmi működését.

A keresés megkezdése

A legfontosabb első lépés az, hogy világosan meghatározd az üzleti igényeid. Határozd meg az árkorlátokat, az előnyben részesített fizetési feltételeket, az eladó helyét és a beszállító típusát. Ha üzleted már egy ideje működik, és hűséges vásárlói bázissal rendelkezel, előfordulhat, hogy a vásárlók szeretik a termékeid, például a kínálat egyediségét vagy minőségét. Ezeket szeretnéd fenntartani, miközben új beszállítókat és beszállítókat keresel, hogy kielégítsd a keresletet és megvédd a vásárlók megtartását.

Ha az áruházad új, akkor szánj egy kis időt arra, hogy átgondold a célvásárlóit és azt, hogy milyen típusú termékeket fognak szeretni. Ha például a vásárlóit érdeklik a társadalmi kérdések, például a fenntarthatóság vagy az etikus foglalkoztatás az ellátási láncokban, akkor olyan beszállítóktól való beszerzés, akik kifejezetten támogatják ezeket a kezdeményezéseket, prioritást élvezhet. Továbbá, ha nagyon speciális vagy hiánypótló termékek értékesítésére nyitsz boltot, érdemes még a nyitás lépései előtt ellenőrizni, hogy megbízható módon tudod-e beszerezni ezeket a termékeket.

Ismerd meg a beszerzési lehetőségeket

Három nagy lehetőséged van a kiskereskedelmi üzletedhez szükséges termékek beszerzésekor, és ezek közül az egyiket vagy ezek kombinációját használhatod a készletezéshez.

Gyártók

A gyártók gyakran ragaszkodnak a minimális rendelési mennyiséghez (MOQ), de általában a legolcsóbb egységárat kínálják. Ez azt jelenti, hogy több száz vagy több ezer darabot kell rendelnie. Vállalkozásod méretétől függően eldöntheted, hogy ez jó megoldás-e a beszerezni kívánt készletmennyiséghez. A gyártókkal való együttműködés előnye, hogy saját termékeket készíthetsz, vagy egyedi megrendeléseket hozhatsz létre. De fel kell készülni arra, hogy részletes specifikációkat kell küldeni, és sok jogi dolgot kell kezelni. Ha ez sok munkának tűnik, akkor érdemes más lehetőségeket is megfontolni.

Nagykereskedők

Ide tartoznak az importőrök, valamint a kizárólagos és regionális forgalmazók. A nagykereskedők kezelik a raktározást és az importot, és közvetlenül kommunikálnak a gyártókkal, hogy neked ne kelljen. Ennek az az ellentételezése, hogy az egységárak általában magasabbak, mint a gyártóké, így a tehaszonkulcsaodkisebb lehet. De ha helyesen állapítod meg az árakat, még így is egészséges nyereséget érhetsz el.

Független beszállítók/kézművesek

Attól függően, hogy milyen típusú termékeket árulsz - például kézzel kötött babaruhákat -, független készítőktől és kézművesektől is beszerezhetsz termékeket. Ennek előnye, hogy nagyon egyedi és értékes termékeket szerezhetsz be, különösen, ha egy piaci résben vagy. A hátránya azonban az, hogy a kínálat rendszertelen és kiszámíthatatlan lehet.

Eladók/beszállítók keresése

Miután eldöntötted, hogy melyik beszerzési lehetőség(ek)et részesítesz előnyben, a következő lépés a megfelelő beszállítók felkutatása. Ezt többféleképpen is megteheted.

Online keresés

A Google-keresés általában a legkönnyebb és legegyszerűbb módja a kezdésnek. Attól függően, hogy milyen típusú beszállítókat keres, a következő helyeken érdemes keresgélnie:

Online piacterek.

Online szaklapok és iparági kiadványok.

Iparági csoportok a közösségi oldalakon, beleértve a LinkedIn-t és a Facebookot.

Ajánlások

A közösségében vagy iparágában működő más vállalkozók szájpropagandája és ajánlásai egy másik lehetőséget jelenthetnek, különösen akkor, ha megbízható véleményeket keresel, mielőtt együttműködsz egy szállítóval. Kérj ajánlásokat közvetlenül tapasztalt kiskereskedőktől, akik hajlandóak megosztani beszerzési szakértelmüket. Kérdezd meg a családtagjaid, barátaid és bárkit a hálózatában, aki ismerhet egy jó beszállítót. Ha szóvá teszed, akkor lehet, hogy találsz egy jó nyomot.

Kereskedelmi kiállítások

A szakkiállításokat kifejezetten arra tervezték, hogy összekapcsolják a gyártókat és a beszállítókat a hozzád hasonló ügyfelekkel, így remek hely a kereséshez, különösen akkor, ha közvetlenül a gyártóktól fogsz beszerezni. Személyesen megtekintheted a mintákat, és gyorsabban tárgyalhatsz az üzletről. Az olyan oldalak, mint a 10times és a Trade Fair Dates iparágak szerint listázzák a népszerű szakkiállításokat. Ne feledd, hogy a COVID-19 után a szakkiállítások még mindig lassan térnek vissza.

A szállító kiválasztása

Mielőtt végleges döntéstesz a beszállítóidról, gondosan mérlegeld a következő tényezőket.

Ár

Ha lehetséges, kérj ajánlatokat a potenciális beszállítóktól. Tudsz-e tisztességes nyereséget elérni az általuk kínált árból? Ne feledd, hogy a legalacsonyabb árak nem mindig jelentik a legjobb ajánlatokat. Mindig olvasd el az apró betűs részt, hogy megbizonyosodj arról, hogy nincsenek-e olyan rejtett vagy járulékos költségek, amelyek nem szerepelnek elölről. Tudni kell, hogy hány darabot kell megrendelni, és a megrendelés előtt meg kell próbálni rögzíteni az árat.

Minőség

Végezz kisebb próbafuttatásokat bármelyik beszállítóval, mielőtt nagy mennyiségre vagy hosszú távú megállapodásra szánnád el magad. Ez lehetővé teszi, hogy teszteld a minőségbiztosítási és ügyfélszolgálati intézkedéseiket. Szükség esetén erősítsd meg az iparági szabványoknak vagy előírásoknak való megfelelést is.

Fizetési tervek/hitelezési időszak

Tudd meg, hogy az eladó/beszállító hitelezési időszaka megfelel-e az igényeidnek. Egyes szállítók késedelmes fizetés esetén bírságot számíthatnak fel, még akkor is, ha az okok elkerülhetetlenek.

Helyszín

Minél messzebb van egy szállító, annál hosszabb a szállítási idő. Ez különösen fontos, ha nemzetközi beszállítókkal vagy független kézművesekkel dolgozol. Gondosan mérlegeld, hogy milyen kompromisszumokat kötnél, ha belföldi vagy nemzetközi beszállítókkal dolgoznál. Például, míg a külföldi beszerzéssel pénzt takaríthatsz meg, addig a termékek kézhezvételére hosszabb időt kell várni. Ez azt jelenti, hogy pontos raktárkészletet kell tartani, hogy időben újra tudd rendelni a termékeket anélkül, hogy kifogyna a készleted.

A szállítók kezelése

Vállalkozása növekedésével előfordulhat, hogy több beszállítót és szállítót kell kezelni. Ezt manuálisan elvégezni kihívást jelenthet és kaotikus lehet. A megfelelő technológia használata segíthet abban, hogy a raktárkészlet és a beszállítói információk mindig rendszerezettek legyenek. A Square Future of Retail jelentése szerint a kiskereskedők 74%-a tervezi, hogy valós idejű leltártechnológiát használ a folyamatok racionalizálása érdekében.

A Square for Retail beépített beszállító-kezelő rendszerrel rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy több helyszínen és üzletben is nyomon kövesse az összes beszállítói kapcsolattartási információt. A Square beszállítói menedzsment eszközzel időben kap raktárkészlet-riasztásokat, így mindig tudod, mennyi van raktáron, így könnyen utánrendelhetsz, ha az fogyóban van.

A megfelelő szállítók kiválasztása kiskereskedelmi üzlete számára alapos megfontolást igényel. Akár gyártókkal, nagykereskedőkkel vagy független készítőkkel dolgozol, fontos, hogy világos elvárásokat határozz meg, és olyan eszközöket alkalmazz, amelyek megkönnyítik a készlet és a beszállítók kezelését, ahogyan az üzlete növekszik.

E-kereskedelmi beszállítók

Alibaba

Az Alibaba egy olyan nagykereskedelmi piacteret kínál, ahol mindenféle termékrésszel kapcsolatban találhat forgalmazókat. És többnyire kínai beszállítókkal és gyártókkal dolgoznak. De könnyen összehasonlíthatja a lehetőségeket egy adott termékben vagy fülkében.

Oberlo

Az Oberlo dropshipping szolgáltatást kínál. Ez pedig közvetlenül kapcsolódik a Shopify-hoz. De a termékek széles választékát kínálják. És ezek között a divattól a technológiáig minden megtalálható. Betekintést és elemzést nyújtanak. És könnyen használható eszközöket kínálnak a Shopify oldalakon lévők számára.

Dropship Direct

A Dropship Direct rengeteg különböző beszállítóval áll kapcsolatban világszerte. És megkönnyíti az egyszerű funkcionalitást azáltal, hogy közvetlenül a weboldaladhoz csatlakozik.

Sunrise Wholesale

A Sunrise Wholesale azonban egy másik dropshipping lehetőséget kínál. És segít megkönnyíteni a márkás termékek értékesítését. Tehát rengeteg különböző rés létezik a technológiától a dekorációig. És olyan technológiát kínálnak, amelyet közvetlenül a boltodba integrálhatsz.

eBay Business Supply

Az eBay ebben az esetben nem tényleges termékszállítóként szolgál. Az e-kereskedelmi óriás azonban kínál egy platformot. És segít a vállalkozásoknak nagykereskedelmi termékeket és készleteket találni. Így iparágak szerint böngészhet. És összehasonlíthatja a különböző szolgáltatók lehetőségeit.

Doba

A Doba az e-kereskedelmi beszállítók és a minősített gyártók összekapcsolására összpontosít. És ők intézik az összes szállítást és logisztikát az Ön számára. De a készleteket is integrálják. És integrálják az értékesítési adatokat közvetlenül az Ön webhelyére.

SaleHoo

A SaleHoo egy terméknagykereskedőkből álló könyvtár, amelyet felhasználhat arra, hogy termékeket szerezzen be a webáruházi webhelye számára. Olyan vezető márkák termékeit kínálják, mint a Disney, a Samsung és az Xbox.

Nagykereskedelem 2B

A Wholesale 2B több mint egymillió terméket forgalmaz, és megkönnyíti a dropshipping szolgáltatásokat a webáruházak számára. Ez az oldal arról ismert, hogy a legversenyképesebb árakkal rendelkezik.