, 2022/3/29
Befolyásoló. Vezető. 2021-ben ez a két szó a lakosság többségének szemében szinonimává vált, de hol ér véget a hasonlóságuk? Minden Befolyásoló vezető, vagy minden vezető Befolyásoló? Attól függ, kit kérdezünk. Elérés és hatás szempontjából minden Influencer eredendően vezető a saját területén, és viszont minden vezető eredendően befolyással rendelkezik az iparágában. Nem lehetsz egyik anélkül, hogy ne lennél a másik, és így jutottunk el a mai korszakunkba, a befolyás mint hatalom korába.
Ahogy a hatalom egyre könnyebben megszerezhetővé válik, miközben a közösségi médiakártyák megfelelő kijátszásával egyik napról a másikra tömeges követőkre tehet szert, a befolyásoló és a vezető közötti határok egyre inkább elmosódnak. Az influencer kampányok hatása 2019 és 2020 között 57%-kal nőtt, az influencerek és hírességek pedig rekordmennyiségű elkötelezettséget tapasztalnak. Billie Eilish nemrég több mint 22 millió like-ot kapott egyetlen Instagram-posztjára. Ez 22 millió befolyásolható rajongót jelent, akik szívesen interakcióba lépnek és hallgatják a mondanivalóját.
Mi az influencer leadership?
Amikor az influencer vezetésről beszélünk, a középpontban az értékek és kötelezettségvállalások alapján történő vezetés áll. A vezetői befolyásolóknak jól meghatározott stratégiák és célok vannak a fejükben, világos jövőképpel és célokkal. Motiválják, inspirálják, irányítják és segítik az embereket abban, hogy lendületesen és agilisan kövessék a küldetést.
Ez a különleges vezetési stílus az innovatív és inkluzív ötletek előmozdításáról szól, amelyek segítenek a célok zökkenőmentes elérésében. A vezetők felelősségtudatot hoznak a célok jobb termelékenységgel történő teljesítésében, a kreativitásra és az ötletes ötletekre összpontosítva. Emellett biztosítják a legújabb iparági trendek, a legjobb gyakorlatok és szabványok követését.
A vezetői befolyásolók legfontosabb jellemzői
A vezetői befolyásolók legfontosabb jellemzőit az alábbiakban szemléltetjük:
A szakemberek összehangolják saját érdekeiket a vállalat céljaival és célkitűzéseivel. Biztosítják, hogy mindkettő egyensúlyban legyen, hogy mindenki számára előnyös helyzetet teremtsenek.
A befolyásoló vezetés olyan stílus, amelyben a vezetők igyekeznek befektetni az új innovációkba és a technológiai trendekbe, hogy versenyképesek legyenek a piacon. Megértik annak fontosságát, hogy a versenyben az élen maradjanak.
A befolyásoló vezetők hangsúlyt fektetnek a jövőbeli növekedés stratégiai elképzeléseire, amelyek több bevételt és piaci jelenlétet eredményeznek. Szeretnek nagy víziókon és célokon dolgozni, hogy a vállalat a legjobb helyre kerüljön az ágazatban.
Hangsúlyozzák az influencer kollégákkal való együttműködést, hogy segítsék és támogassák egymást. Közösségeket hoznak létre egymás problémáinak és gondjainak megoldására.
Az influencer vezetők szeretnek kísérletezni és kockázatot vállalni. Arra törekszenek, hogy céljaik megvalósítása során leküzdjék az akadályokat.
Jó hallgatók és jó kommunikátorok. Mások megértése gondos hallgatással és összpontosított figyelemmel nagyon fontos tulajdonságuk. Emellett szeretnek világos és tömör üzeneteket közvetíteni.
A befolyásolók a folyamatos tanulásra és fejlődésre összpontosítanak, hogy kompetenciáikat fejlesszék és tudásukat bővítsék. Ez segít a legújabb trendek tudatosításában és azok megfelelő alkalmazásában a feladatok és tevékenységek során.
Mitől leszel influencer vezető?
Próbáljuk meg most megválaszolni a kérdést: "Mitől leszel influencer leader?".
A bizalom nagyon fontos tényező annak meghatározásában, hogy mi tesz téged influencerré. Bíznod kell a csapatodban, és lehetőséget kell biztosítanod számukra, hogy felelősséget vállaljanak.
Kapcsolódj össze az emberekkel a zökkenőmentes együttműködés és a hatékony kommunikáció érdekében. Segíteni és támogatni az embereket a problémák és kérdések megoldásában
Bátorítsd az embereket a jövőkép és a küldetés megvalósításában, koncentrált és odaadó figyelemmel. A befolyásoló vezetés lényege, hogy bizalmat ébreszt a csapatban a célok gyorsabb elérése érdekében.
Olyan helyzetek kialakítása, amelyek segítik a csapatot abban, hogy sikereket érjen el a tevékenységekben és feladatokban. Olyan innovációk és ötletek hasznosítására ösztönöznek, amelyek segítenek a célok jobb termelékenységgel történő elérésében.
Ne csak tekintélyelvű legyél, hanem motiváld és ösztönözd csapatod az előrelépésre. Add meg nekik a szükséges útmutatást és tanácsokat, hogy céljaikra összpontosítsanak és keressék a növekedési lehetőségeket.
Legyél nagylelkű, kedves és figyelmes a csapattal szemben. Értsd meg és hallgasd meg őket, hogy bizalmat árasszanak feléd. Ha azt kérdezzük, hogy mitől lesz valaki influencer, a hit az egyik fontos tényező, amely alapján megítélhetőek a viselkedési tulajdonságai és a hozzáállása.
Influencer vezetői példák
Íme néhány influencer vezetői példa, amelyet követhetsz. Észrevehető, hogy ez a szakasz azokra a vezetőkre vagy méltóságokra összpontosít, akik befolyásos vezetésükről ismertek.
Nagy Sándor - A nagy görög király befolyásos vezető volt, aki hatalmas sereget vezényelt a győzelem felé.
Charles Darwin - Jelentős geológus, aki evolúciós elméletével hatással volt az emberekre.
Platón - A híres filozófus és matematikus, Platón fenomenális volt a példamutatásban. Megalapozta a nyugati filozófiát és tudományt, így fenomenális felfedezéseivel hatással volt az emberekre.
William Shakespeare - kiemelkedő angol költő és író, akinek az irodalomhoz való hozzájárulása sok költő és történetkedvelő elméjét befolyásolta. Kreativitása jelentős szerepet játszott az irodalom lényegének előmozdításában.
Mahatma Gandhi - India nemzetének atyja. Életértékei és erényei, valamint a függetlenségért folytatott küzdelme az élen járva sok indiaira volt hatással. Megtanította az embereket arra, hogy becsületes, igazmondó és jó emberek legyenek.
Abraham Lincoln - A nagyság és méltóság embere. Életének erkölcsi értékeivel hatással volt az amerikai emberekre. Hozzájárulása a nemzet és az emberek egyesítéséhez elképesztő.
George Washington - Befolyásos vezető, akinek jelentősége van az Egyesült Államok alkotmányát kidolgozó konvent élén. Ő vezette az országot és népét az élvonalból.
Gautama Buddha - Megvilágosította a világot prédikációival, hogy szeresse az embereket, és segítsen nekik megszabadulni szenvedéseiktől. Buddha az emberség szellemét oltotta az emberekbe, arra ösztönözve őket, hogy értsék meg a valóságot, és ennek megfelelően cselekedjenek.
Karl Marx - Német szocialista, közgazdász és filozófus, aki fenomenális volt a közgazdaságtan világában. Nagy befolyással volt a munka jelentésének és a tőkéhez való viszonyának megállapítására.
Martin Luther King Jr. - Mohó szószóló volt, aki jelentős hatással volt az emberekre, hogy harcoljanak társadalmi, polgári és törvényes jogaikért.
Vezetőként hogyan tudsz befolyásolni másokat?
A befolyásoló vezetés nemcsak azt jelenti, hogy elölről vezetsz, hanem azt is, hogy arra ösztönzöd az embereket, hogy felelősségteljesen és magabiztosan álljanak hozzá a feladatokhoz. A vezetőnek értékelnie kell a csapat tevékenységét, és arra kell ösztönöznie őket, hogy haladjanak előre a célok elérésében. A csapat tehetségét és készségeit a megfelelő útmutatással és segítséggel együtt kell értékelni.
Emellett elősegítik a csapat elismerését a vállalaton belül; díjazzák vagy megdicsérik őket az eredményeikért. Együttműködnek, és szükség szerint részletesen és világosan kommunikálnak, nem hagyva félreérthető dolgokat. A kockázatok előrejelzése és a csapat segítése azok leküzdésében és mérséklésében a befolyásos és szakértő vezetők legnagyobb tulajdonságai közé tartozik. Ez segít a vezetőbe vetett bizalom és hit elnyerésében. Végső soron a megfelelő tervezési és szervezési készségek határozzák meg a vezető képességeit.
Top 1% Vezetési szakértők
Gondolatvezetők és befolyásos vezetők
A követendő gondolatvezetők és befolyásoló vezetők a következők:
Andrew Ng - vállalkozó és tudós, aki a mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra összpontosít.
Kirk Borne - A NextGen Analytics és az adattudomány fenoménje, jelenleg a Booz Allen Hamiltonnál dolgozik.
Tamara McCleary - A Thulium vezérigazgatója, márkaépítési szakértő és influencer.
Bernard Marr - bestseller író, üzleti és technológiai tanácsadó és főelőadó.
Evan Kirstel - technológiai influencer és meghatározó véleményvezér.
Ronald van Loon - A Simplilearn tanácsadó testületének tagja, és kulcsfontosságú befolyásolónak számít.
Mike Quindazzi - ügyvezető igazgató, üzletfejlesztési vezető és a PwC amerikai digitális szövetségekért felelős vezetője.
Hogyan lehetek jó influencer vezetőként?
Hogyan lehetsz vezetőként jó befolyásoló?
Nos, ahhoz, hogy jó befolyásoló legyél, bízni kell az emberekben és meg kell hallgatni az embereket. Képesnek kell lenni arra, hogy kapcsolatot teremts az emberekkel, és befolyásolni tudd őket a program vagy az egész vállalat céljainak és célkitűzéseinek elérése érdekében. Mások befolyásolásához erős és magabiztos jellemmel, tartással és tisztességgel kell rendelkezni. Végül pedig nagylelkűnek és figyelmesnek kell lenni a csapattal, meg kell hallgatni a gondolataikat és ötleteiket, miközben értékeled a munkájukat.
A közösségi influencerek vezetők?
A mai világban a közösségi médiaplatformok használata jelentősen megnőtt. A világ lakosságának csaknem 45-50%-a használja a közösségi médiát. Ennélfogva az ő befolyásolásuk ezeken a platformokon keresztül rendkívül előnyös. Nos, igen, a közösségi influencerek vezetők. Ezek a szakemberek a saját területük, ágazatuk vagy technológiájuk szakértői. Megosztják tudásukat az emberekkel, hogy segítsenek és támogassák őket. Foglalkoznak a trendekkel, így sokkal több követőt vonzanak. Sokszor segítenek az emberek általános problémáinak és kérdéseinek rendezésében. Tapasztalataik, véleményük és visszajelzéseik megosztásával népszerűsítik a termékeket és szolgáltatásokat.
Mi az influencer vezetői stílus?
Az influencer vezetési stílus olyan vezetési stílus, amely inkább a vállalat jövőképére, küldetésére és stratégiai céljaira, sőt a vállalatnál végrehajtott programokra összpontosít. A küldetést megcélzó üzenetet terjesztik azzal a céllal, hogy a szervezet és ezáltal az alkalmazottak hasznára váljon. A befolyásolt vezetés a tudás megosztására helyezi a hangsúlyt az együttműködésen keresztül a siker érdekében.
A vezetők az üzeneteket egyszerű kifejezésekkel kommunikálják, hogy könnyen fogyaszthatók és alkalmazhatók legyenek a munkában és a feladatokban. Együttérzőek is, és bátorítják a csapatot a fejlődésre. Újításokat és hosszú távú stratégiákat visznek be a programokba, új technikákat és módszereket vezetnek be a vállalatnál.