, 2022/4/5
A kisvállalkozások tulajdonosai számára nem létezik egy egyszerű, mindenre kiterjedő üzleti növekedési stratégia. De vannak olyan kulcsfontosságú stratégiák, amelyekkel a legjobb esélyt adhatja vállalkozásának a növekedésre.
Azok az ügyfelek, akik már egyszer vásároltak tőled, nagyobb valószínűséggel teszik ezt meg újra, különösen, ha pozitív ügyfélszolgálati tapasztalataik vannak. Rögzítsd az egyszeri vásárlók elérhetőségi adatait és vásárlási preferenciáit. Ezután használd fel ezeket az információkat olyan marketingrendszerek kialakításához, amelyek révén visszatérő vásárlókká válnak.
Tehát van egy vállalkozásod, és az üzlet jól megy. Most hogyan teheted jobbá? A legjobb vállalkozások mindig keresik a fejlődés lehetőségeit, legyen szó jobb termékekről vagy hatékonyabb folyamatok bevezetéséről. Íme, hogyan emelheti vállalkozását a következő szintre.
A növekedés jelei
Mindig keresni kell a módját annak, hogyan fejlesztheted vállalkozásod, de van olyan, hogy túl korán vagy túl gyorsan növekszik. Vegyük például az American Apparelt, amely az indulás után mindössze hat évvel közel 300 üzletet nyitott, majd mélyen eladósodott, csődöt jelentett, és bezárta üzleteit, és kizárólag online kiskereskedővé vált. A tanulság? Mielőtt túl sok időt, energiát és egyéb erőforrást fektetnél a vállalkozásodba, győződj meg róla, hogy a növekedésnek ez a megfelelő időszaka.
A te iparágad növekszik
Ha a piacod vagy iparágad növekedés előtt áll, akkor itt az ideje, hogy vállalkozásod is növel vele együtt. A Fundera pénzügyi szolgáltató vállalat jelentése szerint az Egyesült Államokban jelenleg a leggyorsabban növekvő iparágak közé tartozik az ingatlan, a vendéglátás és a kiskereskedelem. Jim Patterson, a The Kiplinger Letter ügyvezető szerkesztője megoszt egy maroknyi más iparágat, amelyről azt várja, hogy a következő öt évben meglehetősen nagy mértékben fog növekedni, köztük a kannabisz, az online élelmiszer szállítás és az egészségügy.
A pénzforgalom stabil
Győződj meg róla, hogy anyagilag felkészültél a növekedésre. Mielőtt nagyobb lépéseket teszel, rendelkezned kell néhány évnyi stabil bevétellel és új ügyfelek folyamatos áramlásával. "A vásárlók folyamatosan növekvő száma azt jelenti, hogy a kereslet megvan". "Az állandó nyereség pedig azt jelenti, hogy képes leszel fenntarthatóan növekedni, és nem teszed a szekeret a ló elé."
Az ügyfeleid többet akarnak
Ha több üzleted van, mint amennyit kezelni tudsz, valószínűleg itt az ideje, hogy növekedj. Természetesen a hirtelen megugró eladások nem feltétlenül jelzik, hogy nagy a kereslet - ez lehet, hogy csak véletlen. Győződj meg tehát arról, hogy folyamatosan nagyobb a kereslet, mint amennyit kínálni tudsz. Különböző termékeket szeretnének, amelyeket kínálhatnál? Végezz interjút a vásárlóival. Végezz felmérést az elégedettségükről, az új termékek iránti érdeklődésükről és a vállalkozásoddal kapcsolatos általános visszajelzésekről. Ezután keress mintákat a kapott válaszokban. Ha az ügyfeleid több terméket, gyorsabb szállítást vagy további szolgáltatásokat szeretnének, az jó jel.
Új ügyfelek szerzése
Talán a legkézenfekvőbb módja a vállalkozás növekedésének, hogy több ügyfelet szerezz. És ennek eléréséhez számos stratégiai módszer létezik, függetlenül attól, hogy ezek az ügyfelek fogyasztók vagy más vállalkozások.
Ismerd meg jobban meglévő ügyfeleid
"Ahhoz, hogy megértsd, mit akarnak az emberek valójában, meg kell tudnod, mik az igazi kihívásaik" - mondta Ramit Sethi, a New York Times bestseller, az "I Will Teach You to Be Rich" szerzője és a Growth Lab alapítója, egy olyan cég, amely vállalkozóknak segít online vállalkozásokat építeni és növelni. Találd ki, mi késztette a jelenlegi vásárlóidat arra, hogy megvegyék a termékedet. Ez segít megállapítani, hogy mit csinálsz jól, és milyen marketingstratégiák lehetnek időpocsékolás. Sethi úr interjúkat készít saját ügyfelei tízezreivel, akik szintén vállalkozók, hogy megtalálja a fájdalmas pontjaikat, és azt tanácsolja, hogy tegyék ugyanezt Ő a következő kérdéseket teszi fel:
Mesélj nekünk a napodról. Mik a legjobb részei? Mik a legnehezebb részek?
Vásároltál már korábban is ilyesmit?
Ha meglengethetnél egy varázspálcát, hogyan nézne ki a siker?
Ha céged más vállalkozásokat szolgál ki (úgynevezett B2B), kérdezz rá az üzleti és bevételi céljaikra. Ezeket az interjúkat telefonon vagy e-mailben is lefolytathatod. válaszd ki az ügyfelek széles körét: olyanokat, akikkel állandóan kapcsolatban állsz, és olyanokat is, akik csak néha-néha veszik igénybe a vállalkozásod. Akárhogy is, az interjúkészítés segíthet kideríteni, hogy mi működik és mi nem a marketingedben.
Függetlenül vállalkozásodnak jelenlegi méretétől
A legjobb, ha tervezel és strukturálsz, hogy felkészülj a jövőre. Amikor egy kisvállalkozás növekedéséről van szó, egy kis proaktivitás hosszú távon kifizetődik. Íme tippek arra vonatkozóan, hogyan lehet vállalkozásod növelni.
Befektetés rendszerekbe
Te egy vagány vagy ebben az egész vállalkozói dologban. Ezt már tudjuk. De ha mindent egyedül próbálsz csinálni, akkor lehet, hogy korlátozod magad a potenciális növekedésben. A rendszerek által működtetett vállalkozás képes kezelni a terjeszkedés többrétegű követelményeit. Az olyan robusztus rendszerek, mint egy megbízható CRM vagy egy nagy teljesítményű e-kereskedelmi szoftver, segíthetnek neked a növekedés és a terjeszkedés fontos részeire összpontosítani. Tekintsd át jelenlegi műveleteid, hogy lásd, melyek az ismétlődő vagy monoton szempontok, és tűzz ki célul minél több automatizálást vagy kiszervezést, hogy továbbra is a kisvállalkozások növekedésére összpontosíthass.
Építs egy értékesítési tölcsért.
Az első módja annak, hogy gyorsan növeld vállalkozásod, az értékesítési tölcsér építése. Ha nincs értékesítési tölcséred, óriási hibát követsz el. Az értékesítési tölcsérek segíthetnek automatizálni a vállalkozásodat. Segítségével gyorsan és könnyen tudsz méretezni és növekedni. Persze, van némi front-end munka. Nyilvánvalóan. De ha ezek a folyamatok már a helyükön vannak, akkor onnantól kezdve minden simán megy.
Frasier szerint minden értékesítési tölcsért gondosan meg kell tervezni, mielőtt létrehozzák. Mindenekelőtt fontold meg a különböző tölcséreket. Legyen szó egy ingyenes plusz szállítási ajánlatról vagy egy magas árú coaching-tölcsérről, fontos, hogy az automatizált értékesítési gépezetet úgy építse fel, hogy gyorsan skálázza és növelje vállalkozásod.
Használj ügyfélkezelő rendszert.
A tranzakciók kézi nyomon követése nehéz. Senki sem akarja ezt csinálni. Túl nehézkessé válik, ahogy az üzlet növekszik. Ha gyorsan szeretnél skálázódni, használj ügyfélkezelő rendszert. Rengeteg lehetőség közül választhatsz. De ez tényleg a munkaterülettől függ. Természetesen a felhőalapú szoftver, mint például a SalesForce, mindig járható út.
Új lehetőségek azonosítása.
Elemezd az új üzleti lehetőségeket a demográfiai adatok jobb megértésével. Érts meg mindent az értékesítési csatornáktól kezdve a közvetlen versenytársaidon át egészen a külföldi piacok és más potenciális iparágak elemzéséig. Valószínűleg több tucat új lehetőség van, amelyet megfelelő mennyiségű elemzéssel azonnal meg álragadni.
Építs egy e-mail listát.
Az egyik legjobb és leghatékonyabb módja az üzlet gyors növekedésének az e-mail lista építése. Ez egyértelműen azt jelenti, hogy szükséged van egy leadmágnesre. Mi másért iratkoznának fel az emberek a listádra? És a leadmágneshez szükség van egy értékesítési tölcsérre is. Nézz utána az olyan cégeknek, mint az Aweber, ConstantContact, ConvertKit, Drip, GetResponse és mások a lista felépítéséhez és kezeléséhez.