, 2022/4/1
Szeretnél milliomos lenni? Még jobb lenne, ha évente egymillió dollárt keresnél? Esetleg többet? Ha ez az, amiért küzdesz, csatlakozz a klubhoz. Ez egy olyan cél, amire számtalan lélek törekszik a bolygón. Sőt, a TD Ameritrade által végzett egyik tanulmány szerint az ezredfordulósok 53%-a arra számít, hogy élete során milliomos lesz. A kérdés az, hogy mennyire reális ez az álom?
Nyilvánvaló, hogy terv nélkül nincs sok reménye annak, aki egy kisebb vagyont szeretne szerezni, vagy bármilyen nagy célt el akar érni. A tanulmányban megkérdezett millenniumiak hét százaléka azonban úgy gondolja, hogy 30 éves korára eléri a 7 számjegyű összeget. Vajon tényleg sikerülhet nekik? Akár reálisnak tartják a legtöbben, akár nem, az igazság az, hogy az internet új módszereket és eszközöket mutatott be a cél eléréséhez, méghozzá hihetetlenül gyorsan.
Mi választja el tehát azokat, akik sok pénzt tudnak keresni online (vagy offline), azoktól, akiknek ez nem sikerül? Végeredményben csupán egyetlen szó. A hit. Az elme egy nagyon erős eszköz. És ha nem tudsz a magadba és a képességeidbe vetett igaz és teljes hit alapjaival kezdeni, akkor semmi sem lehetséges. De annak a férfinak vagy nőnek, akit átitat a valódi hit abban, amit el tud érni és el tud érni, semmi sem elérhetetlen.
Hogyan lehet évente egymillió dollárt keresni
A dolog lényege, hogy ahhoz, hogy valóban pénzt (és itt sok-sok pénzre gondolok) keress, meg kell oldanod egy problémát. A problémák a fogyasztókat a fájdalomhoz vezetik. Vállalkozóként az a feladatod, hogy ezt a fájdalmat megoldással kezeld. Ez nem azt jelenti, hogy neked is elő kell állnod a következő nagy ötlettel, mint az Uber-alapítóknak, Travis Kalanicknak és Garret Campnak, vagy az AirBnB-alapítóknak, Brian Cheskynek, Joe Gebbiának és Nathan Blecharczyknak. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy találnia kell egy problémát, amelyet meg tud oldani, és ezt a megoldást kell kínálnia az ügyfeleknek.
Nem fogsz évi egymillió dollárt vagy annál többet keresni, ha valaki másnak dolgozol. Kivéve, ha egy Fortune 500-as vállalat magas rangú vezetője vagy, vagy ha a következő Stripe, Facebook vagy Google alapítója leszel. Nem. Ahhoz, hogy elérd ezt a híres 7 számjegyű összeget, a megfelelő ajánlatot kell bemutatnod a megfelelő időben a megfelelő közönségnek. Ez az. Elég egyszerűen hangzik, nem igaz? Persze könnyebb mondani, mint megtenni.
De amikor igazán elkezdtem gondolkodni ezen a témán, rájöttem, hogy rengeteg dezinformáció és félretájékoztatás van odakint. A legnagyobb probléma? Azok az emberek, akik fáradhatatlanul azon dolgoznak, hogy meggyőzzenek másokat arról, hogy "megcsinálták", csak azért, hogy eladhassanak nekik egy digitális tanfolyamot a legújabb drop-shipping módszerről vagy webináriumkészítési stratégiáról.
Így annak érdekében, hogy valóban megválaszoljam ezt a kérdést, egyenesen a forráshoz fordultam. Százmilliomosokról és milliárdosokról beszélünk. Olyan emberekről, akik 100 millió dolláros vagy annál nagyobb bevételt értek el. Ha meg akarod tanulni, hogyan lehet évente egymillió dollárt vagy annál többet keresni, miért ne kérdeznéd meg azokat, akik nemcsak elérték ezt a szintet, hanem meg is fokozták ezeket az eredményeket?
1. lépés: Azonosítsd a fájdalmat
Az első dolgokat először is. Mi a fájdalom a piacon? Mivel küzdenek vagy küzdenek a fogyasztók? Ha bizonytalan vagy, csak annyit kell tenni, hogy beleveted magad a jól bejáratott Reddit-fonalakba vagy a népszerű Facebook-csoportokba. Miről beszélnek az emberek? Vannak olyan áthallásos panaszok, amelyek többször is felbukkannak? Ha elég sokáig maradsz, meg fogod találni a piaci fájdalmakat. Ennyi biztos. Amíg be tudod azonosítani a fájdalmat, addig meg fogod találni a problémát.
Egy dolog biztos: Minél nagyobb a fájdalom, annál nagyobb a probléma. És annál nagyobb a lehetőség, hogy ne csak évi egymillió dollárt vagy annál többet keress, hanem hogy piszkosul meggazdagodj. Azok a vállalkozók, akik elég bátrak ahhoz, hogy nekivágjanak a nagy problémáknak, gyakran azok, akik a nagy nyereményeket aratják le. Bomlasztók, akik elégedetlenek a status quóval. És minden iparágban léteznek a nap alatt. Tele vannak azzal a hajlandósággal, hogy olyan hatalmas problémákat oldjanak meg, amelyekkel már évek, ha nem évtizedek óta szembesülünk.
Jeremy Delk, a Tailor Made Compounding nevű 100 millió dolláros vállalkozás élén álló vállalkozó azt mondja nekem, hogy oda kell menni, ahol a piac fájdalmat okoz. Bár a pénz fontos, és az üzleti életben szükséges kurzus, ha megfelelően azonosítani tudod a fájdalmat, mindig ez a fő kiindulópont. Ha nem találod meg a fájdalmat, hogyan tudsz olyan megoldást bemutatni, amely segít megszüntetni ezt a fájdalmat?
Jesse Itzler, a Marquis Jets alapítója, egy másik vállalkozó, akinek nettó vagyona jóval meghaladja a 200 millió dollárt (és Sarah Blakley, a Spanx milliárdos alapítójának férje), azt mondja, hogy soha nem szabad félni a kudarctól, és nem szabad meghátrálni, ha nagy problémákkal kell szembenézni. Meg kell barátkoznod azzal, hogy kényelmetlenül érzed magad. Nem lesz mindig mindenre meg az összes válaszod. De elég hajlandónak és kitartónak kell lenned ahhoz, hogy megtaláld őket.
2. lépés: Hozz létre egy ellenállhatatlan ajánlatot.
A fájdalom és a probléma megértése az első lépés. De a fájdalomra is lépéseket kell tenned. Ha őszintén szeretnél évi egymillió dollárt vagy annál többet keresni, akkor egy ellenállhatatlan ajánlatot is létre kell hozni. Ne feledd, minden a megfelelő ajánlatról szól, a megfelelő közönségnek a megfelelő időben. Ha megtaláltad a közönséget és azonosítottad a problémájukat, akkor most egy ellenállhatatlan ajánlatot kell létrehoznod, amely megfelelően megcélozza ezt a közönséget. Mitől lesz ellenállhatatlan egy ajánlat?
Számos tényező játszik szerepet. De gondolj bele te magad is. Mi forgatja fel igazán a fejét, amikor termékekről vagy szolgáltatásokról van szó? Mi késztet igazán arra, hogy megvásároljon valamit egy olyan személytől vagy vállalattól, akit esetleg nem is nagyon ismer? Számos tényező létezik. De melyek a legfontosabbak? Dan Kennedy szerint egy ellenállhatatlan ajánlatnak négy fontos része van: 1. Az ajánlatnak egyértelműnek kell lennie. 2. Jó értéket kell képviselnie. 3. Kedvezményt vagy prémiumot kell tartalmaznia. 4. Logikus oknak kell lennie az ajánlat mögött.
De mi tartozik még ide? Hogyan tudod igazán meghúzni a kart, és rávenni az embereket, hogy vásároljanak valamit? Nos, hadd kezdjem azzal, hogy így bontom le a dolgot. Láttál már valahol egy hosszú sort, és elgondolkodtál már azon, hogy vajon miért áll mindenki sorban? Lehet, hogy a sor hosszú volt, vagy egy egész háztömböt körbejárt. Vagy talán, de csak talán, egy vidámparkban vagy, és látod azt az egy menetet, ahol a leghosszabb a sor, és azon tűnődsz, hogy vajon miért állnak ennyi ember a sorban.
Mi az első dolog, ami eszedbe jut? Valami jónak kell lennie. De miért? Két szó. Társadalmi bizonyíték. A többi tényezőn túl az emberek gyakran hivatkoznak mások viselkedésére, amikor döntéseket hoznak. Bármennyire is szeretnénk azt hinni, hogy egyedülállóak vagyunk a döntéshozatali folyamatunkban, gyakran nem vagyunk azok. Követjük a csordát. És dicsőítjük a tömeget. Mi viszont nem vagyunk vezetők. Csupán követők vagyunk. És ezért olyan fontos a társadalmi bizonyíték. Igen, az ajánlatok felépítése számít. De a társadalmi bizonyíték hihetetlenül fontos.
Gondolj bele magad. Amikor sok ajánlólevelet látsz valamilyen fogyókúrás termékről vagy valamilyen online pénzkereső rendszerről, nem vonzódsz hozzá? Amikor valódi és meggyőző vélemények vannak, és ennyi társadalmi bizonyíték épül fel valami mögött, ott történik az igazi varázslat. Ekkor dőlnek le az ellenállás egyéb akadályai. Tehát hogyan szerezhetsz társadalmi bizonyítékot valamiről? A legelején, adj ajándékba valamit, cserébe megbízható véleményekért. Ha az, amit létrehoztál, valóban megold egy fájdalmat, és valóban foglalkozik a problémával, akkor a többi, ahogy mondani szokták, valószínűleg történelem lesz.
3. lépés - Készíts részletes tervet és hajtsd végre naponta
A tervezés kritikus fontosságú. Ha komolyan gondolod, hogy valódi előrelépést érsz el, bele kell vágnod a tervbe. Fogd a célodat, és dolgozz visszafelé. Mi kell ahhoz, hogy elérd a célt? Hogyan fogod elérni? Az út mentén általában mérföldköveket is létrehozhatsz. Ha valóban kitűztél egy célt, és számszerűsítetted a célodat, akkor már csak visszafelé kell dolgoznod ahhoz, hogy évente egymillió dollárt vagy annál többet keress. Mik a havi célok? Mi a helyzet a heti célokkal? Napi? Határozza meg őket, és hozzon létre néhány cselekvési lépést, hogy elérje őket.
De azt sem tudhatod, hogy mi fog történni. Talán eléri a célját. És talán nem. De talán, csak talán, messze túl fogsz lőni a kitűzött célon. Ahogy Russell Brunson, a ClickFunnels nevű, 100 millió dolláros szoftvercéget működtető vállalkozó gyakran mondja, csak egy tölcsérre vagy tőle. Más szóval, egyetlen fájdalommegoldó ajánlat választ el attól, hogy rendkívül nagy mennyiségű pénzt keress. Ez persze azt is jelenti, hogy bármilyen terved is van, az tartalmazza, hogy valóban valódi értéket szolgáltass. Ha nem nyújtasz értéket, akkor soha nem fogod elérni a bevételi céljaidat. Ez hihetetlenül nehéz. Olyan, mintha egy betonfalnak próbálnál nekimenni.
4. lépés - mélyebb küldetés és jövőkép kialakítása
Bár a célok fontosak, és nem szabad változtatni rajtuk, a küldetés és a vízió vezéreljen. Nem támaszkodhatsz pusztán a felszínesre. Kapcsold céljod egy mélyebb jelentéshez, egy erősebb "miért"-tel az eléréséhez. Például ne csak anyagi, hanem érzelmi vagy spirituális jutalmat is akarj elnyerni. Mi a küldetésed és a jövőképed? Ha még nem határoztad meg, akkor vetd papírra. Ez sokkal fontosabb, mint bármi más, amit csak tehetsz.
Richard Branson gyakran mondja, hogy bár a pénz fontos, de ha valóban hihetetlenül gazdag akarsz lenni, akkor valódi változást kell elérned. Ez mit jelent? Biztos, hogy nem valamilyen dologgal kapcsolatos, vagy nem a bankszámla végén lévő néhány nullával kapcsolatos. A magas szintű vállalkozók számára ez mindig a mélyebb miérthez kötődik. Mindig többet fogsz tenni valamiért, aminek több értelme van számodra, mint egy felszínes célért.
5. lépés: Kövesd nyomon, elemezd és igazítsd újra a megközelítésedet.
Nincs egy sablonos megközelítés ahhoz, hogy egy év, egy hónap vagy bármilyen más időkeretben egymillió dollárt vagy annál többet keress. Amit tenned kell, az az, hogy véges szinten nyomon követed. Minél részletesebben tudod nyomon követni és elemezni a fejlődésedet, annál valószínűbb, hogy gyorsabban jutsz közelebb a célodhoz. Ez hasonló egy repülőgéphez, amely egy előre meghatározott időpontban száll fel egy előre meghatározott célállomással. Van egy célja. És ahhoz, hogy elérje ezt a célt, szüksége van egy tervre.
Néha azonban a repülőgép terve nem működik. Légiközlekedési torlódás, turbulencia vagy vihar kerül az útjába. Ahhoz, hogy megállapítsa, hol van, és milyen messzire jutott, gyakran kell követnie és elemeznie. A repülőgépek pillanatról pillanatra tudják, hogy hol vannak. És azt is tudják, hogy esetleg változtatniuk kell a megközelítésükön, hogy elérjék a céljukat. Neked is így kell tenned. Ne változtass a célon, de ha kell, változtass a terven. Így jutsz el a célodhoz. Nem úgy, hogy feladod.