, 2022/4/1

Nem számít, hogy milyen kisvállalkozást vezetsz, növelni szeretnéd az eladásaid és növelni a bevételeid. Ezért érdekel olyan sok embert, hogy hogyan lehet egy kisvállalkozást növelni. A kisvállalkozások tulajdonosai számára nem létezik egy egyszerű, mindenre kiterjedő üzleti növekedési stratégia. De vannak olyan kulcsfontosságú stratégiák, amelyekkel a legjobb esélyt adhatja vállalkozásának a növekedésre.

how to grow any business

10 módja a kisvállalkozás növekedésének

Kisvállalkozásának hatékony és eredményes méretnövelése nehéz lehet. Okos megközelítést és erőfeszítést igényel a vállalat különböző részeitől, többek között:

Értékesítés

Marketing

Pénzügyek

Jogi

És mivelmég mindig egy kezdő vállalkozás vagy, előfordulhat, hogy sok kalapot kell viselni, amíg nem tudsz szakértő alkalmazottakat felvenni. Bár kisvállalkozásod növekedése időt és energiát igényel, van 10 stratégia, amellyel felgyorsíthatja az üzleti növekedést.

1. Végezd el a kutatását

Amikor azt vizsgálod, hogyan növelheted kisvállalkozásod, piackutatást kell végezni. Ez nem csak azt teszi lehetővé, hogy jobban megértsd a meglévő ügyfeleidet, hanem a potenciális vásárlóidat is. Fontos, hogy betekintést nyerj a célpiacodba, és tudd, mik az igényeik. Így láthatod, hogy vállalkozásod hogyan tud növekedni és változni, hogy megfeleljen ezeknek az igényeknek. Ne felejtsd el a versenytársaid is kutatni. Ha tudod, hogy mik az erősségeik és gyengeségeik, az segíthet abban, hogy döntéseket hozz arról, hogyan méretezd meg megfelelően kisvállalkozását.

2. Építs egy értékesítési tölcsért

Az értékesítési tölcsér segíthet a következő szintre emelni az üzletet. Gondolj az értékesítési tölcsérre úgy, mint egy vásárlói útra. Amikor belépnek az üzletedbe vagy meglátogatják a weboldaladat, a tölcsér tetején vannak. Amikor vásárolnak valamit, vagy feliratkoznak egy szolgáltatásra, sikeresen végigmentek a tölcséren. Meg kell próbálnod olyan módszereket kitalálni, amelyekkel az embereket a tölcséren keresztül mozgathatod, hogy eladhassanak. Ez magában foglalhatja kedvezmény felajánlását, vagy az elérhetőségük megszerzését, és a vállalkozásoddal kapcsolatos frissítések küldését.

3. Növeld az ügyfélmegtartást

Hogyan növeld kisvállalkozását Nem elég, ha csak új ügyfeleket szerzel vállalkozásodnak. Meglévő ügyfeleidet is vissza kell tartanod. Ha növeled az ügyfélmegtartást, akkor ügyfélhűséget építesz, ami növelheti az értékesítést.

Tekintettel arra, hogy egy új ügyfél megszerzése ötször annyiba kerül, mint egy meglévő megtartása, az ügyfelek megtartására való összpontosítás azt jelenti, hogy vállalkozásod nem fog pénzt költeni olyasmire, ami nem garantált befektetés.

Növelheted ügyfélmegtartását a következőkkel:

Az ügyfélszolgálat előtérbe helyezése: Ha nem bánsz jól az ügyfeleiddel, nem fogják támogatni vállalkozásod. Ha ügyelsz arra, hogy foglalkozz az aggodalmaikkal, és a lehető legjobb élményt nyújtod nekik, az azt mutatja, hogy értékeled őket, mint ügyfelet.

Ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszer használata: A CRM-rendszerek segítenek vállalkozásodnak a meglévő és potenciális ügyfelekkel való kapcsolatok kezelésében. Segítenek az ügyfélinformációk karbantartásában és az értékesítési lehetőségek azonosításában. Az egyik legnagyobb előnye, hogy az adatokat egy helyen tárolják, így te és a többi alkalmazott, akinek szüksége van rájuk, hozzáférhet hozzájuk.

Vásárlói hűségprogram létrehozása: Ezek a programok megjutalmazzák meglévő ügyfeleidet, amiért támogatják vállalkozásodat. Segíthetnek abban is, hogy új ügyfeleket vonzz, vagy visszaszerezd azokat, akik elhagyták vállalkozásod.

E-mail kampány indítása: Egy e-mail kampány segítségével biztosíthatod, hogy vállalkozásod az ügyfelek figyelmének középpontjában maradjon. Ez egy nagyszerű módja annak is, hogy a meglévő és potenciális ügyfeleket végigvezesd az értékesítési tölcséren.

Kapcsolattartás az ügyfelekkel a közösségi médiában: Ügyfeleid a közösségi médián keresztül fordulhatnak vállalkozásodhoz kérdéssel, illetve visszajelzések, fájdalmas pontok vagy panaszok megosztásával. Ha időt szánsz a válaszadásra és a velük való kapcsolattartásra, az azt mutatja, hogy értékeled a gondolataikat, és komolyan veszed az aggodalmaikat.

Tartsd be az ígéreteid: Senki sem szereti, ha úgy érzi, hogy elfelejtették. Ha azt mondod egy ügyfélnek, hogy később további információkkal fogadod vagy felveszed vele a kapcsolatot, tedd meg. Ha nem teszed, az rossz benyomást kelthet az ügyfelekben a vállalkozásodról.

4. Vegyél részt hálózatépítő rendezvényeken

Márkád láthatóságának növelése segíthet új ügyfelek bevonzásában és vállalkozásának növekedésében. Ennek egyik jó módja a hálózati eseményeken való részvétel. Nézz utána a helyi szakmai szervezeteknek, és ne féljts részt venni néhány eseményen, hogy hírét vidd vállalkozásodnak.

Ezeken az eseményeken részt vehet:

Részt veszel és találkozol más vállalkozókkal

stand felállítása vállalkozásodnak népszerűsítése céljából

Előadást tarthatsz iparági szakértőként

5. Vállalati társadalmi felelősségvállalás gyakorlása

Sok ügyfél olyan vállalattal szeretne üzletet kötni, amely megfelel a saját értékrendjének. A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) azt jelenti, hogy elismered, hogy vállalkozásd milyen hatással van a közösség minden területére. Azzal, hogy a nyilvánosság láthatja, mit teszel vállalkozásod a pozitív hatás érdekében, segítheti vállalkozása eredményét.

Néhány példa arra, hogyan gyakorolhatod vállalkozásod a CSR-t:

Zöldülj el: A zöld vállalkozás előnyei túlmutatnak az olcsóbb közüzemi költségeken. A nyilvánosságnak is megmutatja, hogy komolyan gondolod vállalkozásodnak a környezetre gyakorolt hatásának csökkentését. Legyél zöld, és hajts végre olyan változtatásokat, amelyekkel csökkentheted szénlábnyomod, például szerezz LEED tanúsítványt, vagy folytass energiahatékony projekteket.

Adj vissza a közösségnek: Bátorítsd alkalmazottaid, hogy önkénteskedjenek a közösségekben, ahol élnek és dolgoznak. Akár egy élelmiszerbankban való munkavégzésről, akár szabad területek takarításáról van szó, az ilyen jellegű tevékenységek azt mutatják, hogy vállalkozásod komolyan gondolja a területbe és az emberekbe való befektetést.

Fenntartható termékek előállítása: Derítsd ki, hogy vannak-e módok, amelyekkel megváltoztathatod az anyagokat vagy a folyamatot, hogy környezetbarátabb termékeket állíts elő.

6. Alakíts ki stratégiai partnerségeket

Ha stratégiai partnerséget köt egy másik vállalkozással, az lehetőséget adhat arra, hogy szélesebb ügyfélhálózatot érj el, vagy a növekedést összehangold az üzleti tervedben szereplő stratégiai célokkal. A sikeres stratégiai partnerség egyik példája a Starbucks és más nemzeti áruházak, például a Barnes & Noble vagy a Target közötti partnerség. A partnerség révén a kávézólánc országszerte számos kiskereskedelmi üzletben jelenik meg, ami növeli elérését és bevételeit.

Akár stratégiai partnerséget is kialakíthatsz egy eladóval, hogy segítsen bővíteni az üzleted. Bármilyen típusú partnerséget is alakítasz ki, fontos, hogy kezeld az üzleti kapcsolatokat és tartsd fenn a hatékony beszállítói kapcsolatokat.

7. Fontold meg a franchise a kisvállalkozások

Az üzleti franchise a kisvállalkozások gyakori növekedési stratégiája. Ez azt jelenti, hogy eladja vállalkozásodnak jogait egy független tulajdonosnak. Ezután ők megnyitják és működtetik a te vállalkozásodnak saját franchise-ját. Sok ismert vállalat ad el franchise-okat, például a McDonald's, a Starbucks és a Marriott szállodák. Amikor egy új franchise nyit, az növeli a vállalkozásodnak telephelyeinek számát, ami segít több bevételt hozni.

Mielőtt beleegyeznél a vállalkozásodnak jogainak eladásába, tudnod kell, hogy a vállalkozásod franchise-képes-e? A franchise-eljárás inkább bizonyos típusú iparágak, például gyorséttermek vagy edzőtermek számára megfelelő.

8. Diverzifikáld termék- vagy szolgáltatáskínálatod

Sikerrel értékesítetted fő terméked vagy szolgáltatását a vásárlóknak. Elvégre ez az, ami arra késztetett, hogy kisvállalkozásának bővítésére gondolj. Most a különböző termékek vagy szolgáltatások kínálása segíthet új ügyfelek megszerzésében. Ezt a következőkkel teheted meg:

Új termékek vagy szolgáltatások lehetőségeinek felismerése: Végezz piackutatást, hogy kiderítsd, van-e valami új, amit fel tudsz ajánlani ügyfeleidnek, hogy megvásárolhassák.

Meglévő termékeidnek különböző módon történő felkínálása: Ide tartoznak az előfizetések vagy csomagok.

Egy olyan vállalkozás, amely termékkínálatának diverzifikálásával növekedett, a Moment. A vállalat kezdeti termékei közé tartoztak az okostelefonokhoz való objektívek a fényképezés javítására. Mostanra a vállalat kibővítette kínálatát a lencsékhez használható alkalmazásokkal és kiegészítőkkel.

9. Új piacokra való kiterjesztés

Nem kérdés, hogy a franchise lehetőséget ad arra, hogy növeld ügyfélköröd. Ha azonban vállalkozásod nem franchise-képes, a franchise-nak vannak alternatívái, például a vállalkozásodnak exportálással történő bővítése.

Az exportlehetőségek felkutatása azt jelenti, hogy termékeidet és szolgáltatásaidat az egész világra szállíthatod. Az exportálás előnyei a következők:

Globális platformok kihasználása termékei és szolgáltatásai online értékesítéséhez.

Lehetőség új üzleti helyszínek megnyitására

Hozzáférés több ügyfélhez és vállalkozáshoz

Vállalkozásodnak világméretűvé tétele, és lehetőséget ad vállalatodnak piaci részesedésének növelésére.

10. Mérd, mi működik, és finomítsd menet közben

Bár számos stratégiát alkalmazhatsz kisvállalkozásod növekedéséhez, fontos, hogy mérd, mi működik. Ha például létrehozol egy ügyfélhűségprogramot, és úgy találod, hogy az nem javítja az ügyfélmegtartást, akkor lehet, hogy változtatni kell a stratégiádon. Lehet, hogy egy CRM beszerzése és rendszeres kapcsolattartás az ügyfeleiddel, vagy egy e-mail kampányon vagy a közösségi médián keresztül való kapcsolatfelvétel.

Hogyan lehet egy kisvállalkozást fejleszteni A kisvállalkozás növekedése azt jelenti, hogy kiszámított kockázatokat kell vállalni. Át kell nézni üzleti terved, és reális és pontos előrejelzéseket kell készíteni arról, hogy véleményed szerint bizonyos stratégiák hogyan befolyásolhatják vállalkozásod. Az előrehaladás rendszeres nyomon követése és a frissítések elvégzése kulcsfontosságú a sikeres vállalkozáshoz.