, 2021/12/10
Az italbolt indításához szükséges tőke nagymértékben függ számos tényezőtől, többek között attól, hogy a nulláról indul-e egy új név alatt, hogy egy franchise üzletbe vásárol-e be, vagy egy olyan élelmiszerboltot hoz létre, amely más termékeket, például snackeket és egyéb italokat is tartalmaz. Az is fontos szempont lehet, hogy az italboltot hol hozzák létre, például egy városban vagy vidéken.
Az induláshoz szükséges pénz
A meglévő italbolt megvásárlásához szükséges tőke nagymértékben változhat. Az ingatlan.com-on, amely a magyar internet legnagyobb ingatlan hírdetési portáljának tekinti magát, Budapesten belvárosában, az V. kerületben, láthatunk egye eladó ingatlant 294 millió forintért. Emellett egy új italbolt indításánál ugyanolyan nagy költséget, ha nem jelent a további engedélyezési díjak, az épület bérlése és a készletköltségek miatt.
Pályázati és engedélyezési díjak
A szeszesital-engedély iránti kérelem benyújtását követően az engedélyezési díjat be kell fizetni. Ez a díj településenként és az engedély típusától függően változhat. Wisconsinban például a B osztályú engedély a közzététel időpontjában 10 000 dollárba kerül. A B osztályú engedély lehetővé teszi a szeszes italok árusítását a létesítményben és azon kívül is.
Üzlethelyiségek bérbeadása
Az épület bérlése egy italbolt számára az önkormányzati és állami előírásoktól is függhet. A bérleti díjak gyakran a négyzetlábankénti összeg alapján alakulnak, és akár hat számjegyű összegbe is kerülhetnek. A megjelenés időpontjában a LoopNet egyik listája szerint egy épület lízingdíja a New Jersey állambeli Hackettstownban 15-20 dollár négyzetlábanként, vagy akár 70 000 dollár is lehet 3500 négyzetlábért.
A leltárhoz szükséges tőke
A készlethez szükséges tőke az alkoholmárkáktól és a készlet nagyságától függően változik. A csúcskategóriás borok, mint például a "Chateau de Beaucastel" közel 600 dollárba kerülhet egy palack. Összességében a bor, a sör és még az alkoholmentes italok ládáinak költségei a hat számjegyű tartományba kerülhetnek, különösen a nagyobb italboltok esetében.
Miért érdemes nyitni egy Liquor Store Business-t
Egy italboltnak nem feltétlenül kell önálló üzletnek lennie. Ami a kiskereskedelmi üzleteket illeti, ezek rugalmasak. Gondoljunk csak néhány elnevezésre. Mint például az üvegbolt, a csomagbolt és a borbolt. Az italbolt akár részben élelmiszerbolt is lehet.
Íme néhány további ok, amiért érdemes ilyen üzletet nyitni:
Ezek recesszióállóak. Még ha a gazdaság visszaesik is, a szeszes italok iránti kereslet megugrik.
A készlet hosszú eltarthatósági idővel rendelkezik. Egyes borokat sötét helyen kell tárolni. De egy italboltban a készlet nagy része stabil.
A kereslet nem szezonális. A szeszes italok az év bármelyik szakában bármilyen eseményhez jól illenek.
Versengő márkákat is lehet raktáron tartani. Ön lehet a Jameson, a Johnny Walker vagy a Jack Daniels árusítóhelye. A legjobb az egészben, hogy mindegyik gondoskodik a saját marketingjéről.
Természetesen italbolt-tulajdonosként ön lehet a saját főnöke.
Mennyibe kerül egy italbolt megnyitása?
Ha italboltot szeretne nyitni, minimum 20 és 40 millió forint közötti összegre számíthat. A költségek olyan tételektől kezdve, mint a készlet és a felszerelés, a személyzet és a jogi követelmények.
Íme néhány tétel bontásban:
Az italbolt tulajdonosainak a polcok feltöltéséhez szükséges pénz akár 12 millió forintra is rúghat. Jó sör-, bor- és likőrválasztékra lesz szüksége.
Az olyan felújítások, mint az új állványok és polcok akár 6 - 7 millió forintban is kerülhetnek. Ezek drága beszerzést jelenthetnek.
Az olyan biztosítások, mint a munkabiztosítás és a felelősségbiztosítás, 800 ezer forintba is kerülhetnek.
Az italbolt nyitásának egyéb költségei is vannak. De ezek alapján el lehet kezdeni.
Az italboltok mindig egy ötletként indulnak.
Az egyik első kihívás az elképzelés teljes körű megvalósítása. A következő lépések végigvezetik Önt egy italbolt tulajdonlásának folyamatán.
Kutasd fel a szeszesital-üzletágat és ismerd meg jól azt
Az üzletág ismerete azt jelenti, hogy kutatást kell végezni. Alapvetően adatokat akar gyűjteni a vásárlókról és az iparágról. Az ötlet lényege, hogy optimalizáld üzleti stratégiát. A jó kutatásnak nem kell sokba kerülnie.
A Google Trends egy jó eszköz. Keresőszavakat adhat meg, hogy megtudja, mi történik a saját területén vagy országosan.
Üzleti terv készítése
Ha a megfelelő kulcsszavakra rákeres a Google-ban, online találhatsz egy szeszesitalboltra vonatkozó üzleti tervsablont. De akkor is meg kell győződni arról, hogy professzionális és teljes.
A demográfia és a helyszín kombinációjának hangsúlyozása segít meggyőzni a hitelezőket. Az üzleti modell felvázolásakor emelje ki, hogyan működik a tulajdonlás és a napi irányítás. Az italboltok marketingterve kritikus fontosságú. A Facebook és a Google nem engedélyezi a szeszesitalok marketingjét. Egy új vállalkozás azonban használhatja a web könyvtárakat és más online helyeket. Az üzleti tervnek pénzügyi előrejelzéseket kell tartalmaznia. Ezeknek tartalmazniuk kell a pénzforgalmat és egy előrevetített mérleget.
Gondolj a készletre és a szolgáltatásokra
Gondold át, miben különbözik az te készleted a versenytársaktól. Talán szeszes italokra és borokra vagy kézműves sörökre összpontosítasz? Egy figyelmeztetés, amikor összeállítod ezt a listát. Vigyázz az olyan feltételekkel, amelyek korlátozhatják az italboltok jövőbeli növekedését. Mint például a Sörcsarnok.
Válaszd ki a tökéletes helyszínt
A megfelelő helyszín fontos az ügyfelek folyamatos áramlásához. Számos tényezőt kell figyelembe venni. A bőséges parkolási lehetőség és a megközelíthetőség két tényező. Figyelembe kell venni a járdai és az utcai forgalmat. A járdaszegélyen történő átvétel lehetőségét is hozzá kell adni az üzlethelyszín keresésekor.
Biztosítsd a borszaküzlet finanszírozását
Az új vállalkozásának pénzre lesz szükséged az induláshoz. A vállalkozók számára számos módja van a finanszírozás megszerzésének. Talán még néhány befektető érdeklődését is fel tudod kelteni.
Hozz létre üzleti bankszámlát
A következő lépés egy üzleti bankszámla megszerzése, amelyhez üzleti hitelkártya is jár. A követelmények minden államban eltérőek, de itt van néhány általános információ. A számlát úgy kell megnyitni, hogy személyesen felkeresed a bankot. Hozz magaddal hivatalos fényképes igazolványt és néhány bankszámlakivonatot, valamint a lakcímét.
Az italboltoknak is szükségük van egy fizikai telephelyre. Egyes vállalkozások ügyvédi irodát vagy más bejegyzett ügynököket is igénybe vehetnek.
Ismerd az adókat
Az italboltok ugyanúgy adóznak, mint más vállalkozások.
A vállalkozásod állami kiskereskedelmi adót fizet az alkoholértékesítés után.
A megyék és városok további alkoholadót vethetnek ki.
Szeszesital-engedély és engedélyek beszerzése
A szeszesital-engedély felhatalmazza vállalkozásodat az alkohol kiszolgálására. Minden államnak egyedi szabályai vannak az engedélyekre vonatkozóan. Egyesek még kvóták is vannak a rendelkezésre álló engedélyekre vonatkozóan.
Minden államban van egy alkoholos italokat ellenőrző testület, amely felügyeli a forgalmazást, az értékesítést és a gyártást. A különböző állami meghatározások a következők közül néhányat tartalmaznak:
Mennyit lehet felszámítani.
Az a mennyiség, amelyet egy vásárlónak felszolgálhat.
Kinek lehet kiszolgálni.
Ki szolgálhat fel alkoholt és milyen tárolóedényekben.
Az időpontok és helyek, amikor és ahol alkoholt szolgálhat fel.
Az első lépés az, hogy felveszed a kapcsolatot a megfelelő alkoholtartalmú italokat ellenőrző testülettel.
Biztosítást kötni
Az ilyen típusú vállalkozások tulajdonlása nyereséges lehet. De sok kockázattal jár, és ezért van szüksége italbolt-biztosításra. Íme néhány típus, amelyre szüksége lesz.
Felelősségbiztosítás. Ez fedezi az Ön telephelyén a vásárlókkal történt esetleges baleseteket.
Szeszesital-felelősségbiztosítás. Ez segít rendezni a harmadik félnek az alkoholos befolyásoltság alatt álló személyekkel szembeni követeléseket.
Munkavállalói kártérítés. Fedezi a jövedelemkiesést és az orvosi költségeket, ha az alkalmazottak megsérülnek a munkahelyen.
Adatvédelem. Fedezi az adatok ellopása vagy feltörése esetén felmerülő követeléseket.
Szeszesital-üzletének szükséged lehet ernyő felelősségbiztosításra is. Ez fedez minden olyan egyéb költséget, amelyről az általános felelősségbiztosítás nem gondoskodik.
Állítd be az árait
A likőrök árainak meghatározása kiskereskedőként némi kutatást jelent. Íme néhány jó ötlet, hogy vásárlóid elégedettek, kiadásaid pedig ésszerűek maradjanak.
Öntési méret
Az italok árképzésének egyik gyakori módja az úgynevezett pour size. Ez egyszerű. Csak vegyük azt az árat, amennyibe az ital elkészítése kerül. Ezután oszd el azzal, amennyiért szerinted el kellene adni. Ha ezek a számok nem működnek, beállíthatod a pour size-ot. Ez egy jó módszer a kiskereskedelmi értékesítés beállításához.
Négy osztály
Az italt négy osztályra is feloszthatja. Az olcsó házi szeszes italok legyenek a legalacsonyabb áron. Ezután következnek azok, amelyeket a vásárlók a nevükön szólítanak, mint például a Bacardi. Prémiumnak nevezik a legmagasabb minőségű bizonyos márkákat. A legdrágábbak a szuperprémium likőrök, mint például a Johnny Walker.
Tervezd meg a marketinget
Ezek az üzletek nagyon versenyképesek. Ez azt jelenti, hogy gondosan meg kell terveznie a marketinget, hogy a vásárlói bázist megszólítsa.
A jó weboldal elengedhetetlen. Győződjön meg róla, hogy mobilbarát. Ez azt jelenti, hogy olyan termékképeket és szöveget használjon, amelyek jól mutatnak okostelefonokon és laptopokon.
Használja a közösségi médiát marketingcélokra, de legyen szelektív. Egy Facebook-oldal lehetővé teszi, hogy célzottan megcélozza a közönségét, és az indulás nem kerül semmibe.
Tarts nagyszabású megnyitót
Az ilyen típusú vállalkozások beindítása nagyszabású megnyitóval jár. Kezd azzal, hogy meghatározod, hogyan fogod hirdetni. A közösségi médiakampányok és a rádió, a televízió és az újságok együttesen működhetnek. Győződj meg arról, hogy van-e költségvetésed az eseményre. Az időpont kiválasztása nem önkényes. Az időpontot és a napot az ügyfeleid alapján kell kiválasztani.
Legyél sikeres italbolt üzlet tulajdonosa
Gratulálok, ha már megnyitottad az üzleted. De nem szabad elfelejteni, hogy minden sikeres üzlet folyamatos erőfeszítést igényel. A személyzet folyamatos képzése növeli a bevételeit és javítja a vásárlói élményt. Minden marketingtevékenységét nyomon kell követni. az online stratégiákat az analitika segítségével lehet figyelni. A közösségi média kampányokat szükség szerint finomíthatod