, 2022/4/6
A nemzetközi kereskedelem az új évezred egyik forró iparága. De ez nem új. Gondoljunk csak Marco Polóra. Gondoljunk a bibliai kor nagy karavánjaira a selyem- és fűszerrakományaikkal. Gondoljunk csak vissza az őskori emberre, aki kagylókkal és sóval kereskedett távoli törzsekkel.
Ha import/export vállalkozás indítása érdekel, rengeteg megfontolást kell tenni - csakúgy, mint bármely más vállalkozás esetében. Egy import/export vállalkozás esetében különösen hasznos, ha van üzleti, nemzetközi kapcsolatok vagy globális pénzügyi háttered. Ezáltal megértheted, hogy milyen sokféle akadályon kell átugrani ahhoz, hogy egy terméket egy tengerentúli beszállítótól eladj vagy megvásárolj. "Az előírások annyira összetetté teszik a dolgot, hogy még ha tudnád is, hogyan kell csinálni, akkor is rengeteg véletlenszerű megfontolást kell szem előtt tartanod".
Rendezd el az üzleti alapokat
Aki a 21. században vállalkozást indít, annak bizonyos alapokat le kell fednie, mint például egy weboldal létrehozása, valamint olyan közösségi médiacsatornák, mint a Facebook, a Twitter és egy sor más. Íme tehát az első lépés: Tedd rendbe az alapokat. Ez azt jelenti, hogy be kell jegyeztetnie vállalkozását abban az államban, ahol a székhelyed lesz, regisztrálni kell egy domainnevet, be kell szerezni minden olyan üzleti engedélyt, amelyre a legális működéshez szükséged van, és így tovább.
Szükséged lesz egy üzleti tervre is. Az üzleti tervnek ki kell térni arra is, hogy hogyan kezeld a piacokon, ahol dolgozni kívánsz, érvényes szabályokat és előírásokat. Ha például alkoholt és dohánytermékeket szeretnél behozni az Egyesült Államokba, szükséged van az Alkohol- és Dohánykereskedelmi és Adóhivatal engedélyére, amely ingyenes, de hónapokig is eltarthat. Hasonló kutatást kell végezni akkor is, ha más országokkal kívánsz üzletet kötni, figyelembe véve az egyes országok különböző jogi hátcímkekövetelményeitől kezdve a biztosításig mindent.
Talán a legfontosabb, hogy tőkéhez kell jutni. Az indulási költségek nagymértékben eltérhetnek attól függően, hogy milyen típusú import/export üzletet indítasz.
"Az első dolog, amit bárkinek ajánlok, hogy legyen meg a tőkéje előre" - mondja Cuffe. "Így nemcsak jogi szempontból tudja megvédeni a vállalkozását, hanem a létrehozott márka tőkéjét is, és biztos lehet benne, hogy befektet a minőségbe, bármit is indít. Tesztelj egy piacot, vagy tesztelj egy várost, majd egy államot, majd egy régiót. Akkor szerintem nagyobb az esély a sikerre és a hosszú távú fenntarthatóságra."
Válaszd ki az importálandó vagy exportálandó terméket
Az import/export vállalkozás indításának következő lépése, hogy találj egy olyan terméket vagy iparágat, amely iránt szenvedélyesen érdeklődsz, és amelyről úgy gondolod, hogy eladható a nemzetközi piacokon. Ha már megtaláltad a termékedet, a megfelelő piacot is meg kell találnod hozzá. Végül is kell valaki, akinek eladhatod. Itt jönnek képbe a trendfelismerő képességeid.
A legjobb termékek egy import/export vállalkozás számára azok a termékek, amelyek most kezdenek népszerűvé válni, vagy amelyek ígéretesnek tűnnek a jövőben.
Onnan kiindulva a legjobb, ha "lassan és egyenletesen" kezdesz. "Teszteld az ötleteid" - mondja Cuffe. "Ne feltételezd, hogy amiről úgy gondolod, hogy el fog fogyni, mert neked tetszik, az lángra kap a piacon. Ami a piacon tüzet fog, az több, mint az íze - az, hogy kit ismersz, a csomagolás, az időzítés szerencsés volta és az összes közvetett, puha dolog, ami a különbséget jelenti."
Beszállítói forrás
Ha megvan a termék, amellyel nemzetközi kereskedelmet szeretnél folytatni, találnia kell egy olyan helyi gyártót vagy más termelőt, aki a termékedet gyártja, és akivel szoros partnerséget alakíthatasz ki. A beszállítóval való jó kapcsolat elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez egy import/export üzletben. Általában olyan cégeken keresztül találhatsz beszállítókat, mint az Alibaba, a Global Sources és a Thomas Register. Meg kell győzni a beszállítót az amerikai piacra (vagy egy másik piacra, ahol értékesíteni szeretnél) való belépés előnyeiről, és ki kell találni a logisztikáját annak, hogy a terméked a helyi raktárából vagy gyártóüzeméből egy másik, esetleg a világ másik felén lévő raktárba szállítsd. Te is lehet a saját beszállítód - bizonyos esetekben, ahogyan Cuffe alkalmanként saját maga számára is.
Árazd be a terméked
Tudod, hogy milyen termékkel szeretnél dolgozni, és meghatároztad a célpiacod. A következő lépés, hogy kitaláld, mennyit kérj érte. Jellemzően egy import/export üzlet üzleti modellje két kulcsfontosságú megértést tartalmaz: az eladott egységek mennyisége és az ezen a mennyiségen elért jutalék. Ügyelj arra, hogy a terméked úgy árazd be, hogy a termékre vonatkozó felár (ami végül a jutalékát jelenti) ne haladja meg azt, amit a vásárló hajlandó fizetni. De ne akard túl alacsonyra tenni, hogy soha ne érj el nyereséget. Az import/export iparágban az importőrök és exportőrök általában 10-15%-os felárat vesznek fel a nyers termék megvásárlásakor a gyártó által felszámított összeg felett.
Találd meg a vásárlóid
Következő kérdés, hogyan indíts import/export üzletet? Megtalálni a vevőket, akiknek eladhatsz. A piac kiválasztása nem ugyanaz, mint a vevők megtalálása. Nem küldheted csak úgy el a termékeidet a New York-i kikötőbe, és nem kezdheted el árulni az árudat a dokkokban annak, aki arra jár. Általában forgalmazókat és ügyfeleket kell találnia, akik átveszik a termékét, és eladják másoknak.
Ha minőségi weboldallal rendelkezel, amely digitális marketingkampányokat is tartalmaz, az ügyfeleid végül megtalálhatnak. De a kezdéshez Cuffe azt javasolja, hogy a dolgokat a régimódi módon - hideghívással - intézd. Nézz utána minden helyi kapcsolatodnak a környéken, vedd fel a kapcsolatot a terület kereskedelmi kamarájával, kereskedelmi konzulátusokkal, nagykövetségekkel stb. Ezek a szervezetek talán tudnak adni egy helyi kapcsolatlistát, amely létfontosságú segítség lehet egy import/export vállalkozás beindításában.
A logisztikát lerögzíteni
Az importálás és exportálás talán legösszetettebb aspektusa a logisztika, amikor egy valahol létrehozott terméket valahol máshol értékesítünk. Hogyan jut el a termék a dél-afrikai szőlőültetvényről például a kaliforniai fogyasztók poharába? "Amikor egy olyan ellátási láncon belül tevékenykedik, ahol a vevőd más, mint az ügyfeled, aki más, mint a fogyasztó, akkor ez rendkívüli mértékű koordinációt igényel" - mondja Cuffe. "Egy szállítmányozót használok, aki a nevemben kapcsolatba lép a hajózási társaságokkal, például a Maerskkel".
Egy globális szállítmányozó felbérlése általában jó ötlet minden import/export vállalkozás számára, mivel ők szállítmányozási ügynökként szolgálnak a rakomány mozgatásához - így sok időt és gondot spórolnak meg neked, amikor a termékeket a gyárból a raktárba juttatod. Lényegében megadod nekik az információkat a vállalkozásodról és a termékkel kapcsolatos szándékaidról, ők pedig megszervezik a szállítási megállapodásokat, a biztosítást, és gyakran a más országon belüli munkavégzéshez szükséges engedélyeket, jogosítványokat, vámokat és kvótákat. Ez sok fejfájást megszüntethet a nemzetközi kereskedelmi piacra irányuló import/export vállalkozás elindításával kapcsolatos fejfájásból.
Gyakran ismételt kérdések
Nyereséges-e az import/export vállalkozás? Sok import/export vállalkozás nagyon nyereséges. Ahhoz, hogy növeld céged nyereségességi esélyeit, fontos, hogy elvégezd a szükséges kutatásokat az iparágban, és jól dokumentált üzleti tervvel rendelkezz. Az import/export vállalkozással kapcsolatos összes költség megértése és a haszonkulcs meghatározása a termékek árazásakor szintén alapvető fontosságú.
Hogyan keresnek pénzt az import/export vállalatok?
Import/exportcégként a termékek magasabb áron történő értékesítésével szerez nyereséget, mint amennyit az eladótól vagy a forrástól fizetett értük.
Mi az a kiviteli engedély?
A kiviteli engedély egy kormány által kiállított dokumentum, amely felhatalmazza a vállalatát bizonyos exportügyletek lebonyolítására. A kiviteli engedélyt a megfelelő ügynökség adja ki, miután az exportügyletet felülvizsgálták.
Milyen dokumentumokra van szükségem az áruk behozatalához?
Az áruk behozatalához szükséges dokumentumtípusok attól függően változnak, hogy melyik országba importálja a terméket. Az Egyesült Államokban szükség lehet behozatali engedélyekre és jogosítványokra, de a vám- és határvédelmi belépési nyomtatványra mindig szükség van.
A lényeg
Az importálás és exportálás világa egy káprázatos, összetett rendszer, amely az érzelmi és a gazdasági igényeket egyaránt egyensúlyban tartja. Ha szeretnénk valamit, amit a világ egy másik részén termesztenek vagy állítanak elő, hogyan juthatunk hozzá? Hogyan adhatunk lehetőséget másoknak is, hogy élvezhessék, miközben fenntartható életmódot teremtünk azok számára, akik előállítják, és azok számára, akik elszállítják A pontból B-be?