, 2022/4/1
A hatékony vezetés mindig is kulcsfontosságú volt a munkavállalók számára a munka világában. Ha nincs megfelelő irányítás, a csapatok könnyen elveszíthetik motivációjukat, lelkesedésüket és termelékenységüket, ami ahhoz vezethet, hogy a szakemberek új lehetőségeket keresnek. A vezető és a beosztottjai közötti kapcsolat közvetlen hatással van a csapat moráljára és sikerére.
Gyakran mondják, hogy az emberek nem a vállalkozásokat hagyják el, hanem a vezetőket, ezért olyan fontos, hogy ez a kapcsolat megfelelő legyen. Ha az egyén nem érzi magát támogatva, vagy nem tud nyílt és konstruktív beszélgetéseket folytatni a vezetőjével, akkor valószínűleg frusztrált lesz a szerepében. Ez pedig kihatással lesz a munkahelyi teljesítményükre is.
A menedzser nemcsak a csapat teljesítményéért felelős, hanem a csapaton belüli egyének támogatásáért is. Ez azt jelenti, hogy meg kell értenie, mi hajtja és motiválja őket, mik az erősségeik, és hogyan irányíthatja őket azokon a területeken, ahol fejlődniük kell. A nagyszerű vezetők jó kommunikátorok és magas szintű érzelmi intelligenciával rendelkeznek. Melyek tehát azok a viselkedésformák, amelyeket a jó vezető tanúsít, és mit kell tennie a vezetőknek, hogy a lehető legjobb teljesítményt ösztönözzék csapatukból?
Hogyan legyünk jó menedzserek
Jó vezetőnek lenni a folyamatos tanulásról szól. Ez magadra és a neked alárendelt emberekre is vonatkozik. Mindenki más, ezért arra kell törekednie, hogy folyamatosan fejlessze kommunikációs készségeit, alkalmazkodjon az emberek motiválásának módjaihoz, és javítsa a csapaton belüli és a külső munkakapcsolatokat.
Az emberek sikeres irányítása és az, hogy a csapattagok úgy érezzék, hogy jó munkát végeznek, kulcsfontosságú, de az is nagyon fontos, hogy időt fordítson a csapata személyes fejlődésére és fejlesztésére.
A teljesítményértékelések produktív felhasználásával biztosíthatja, hogy a csapatában dolgozó egyének fejlődése a karriertervekhez igazodva folytatódjon.
Az alábbiakban a hatékony vezetők pozitív tulajdonságaira alapozva adjuk meg a legjobb tippjeinket a jó vezetővé váláshoz.
Kommunikálj világosan
Ha a vezetők jól kommunikálnak, jobban tudják irányítani a csapataikat. A feladatok delegálása, a konfliktuskezelés, a motiválás és a kapcsolatépítés (mindezek minden vezető kulcsfontosságú feladatai) sokkal könnyebbé válnak, ha erős kommunikátor vagy. Az erős kommunikáció nem csupán azt jelenti, hogy képesek vagyunk beszélni az emberekhez, hanem azt is, hogy képessé tesszük őket arra, hogy beszéljenek egymáshoz. Az erős kommunikációs csatornák elősegítése kulcsfontosságú.
Hallgasd meg
A kommunikáció központi része, hogy képes legyél meghallgatni. Vezetőként a szerepednek kulcsfontosságú része, hogy támogatást nyújts a csapatban dolgozó alkalmazottaknak. A feladataidnak fontos részét képezi, hogy képes legyél meghallgatni és megérteni a csapatod és az alád tartozó személyek kívánságait, igényeit és aggodalmait. A csapaton belül mindenkinek éreznie kell, hogy van beleszólása, és hogy meghallgatják a véleményét.
Döntések meghozatala
A határozottság alapvető fontosságú a hatékony vezetés szempontjából. Az alkalmazottak azt várják a vezetőjüktől, hogy döntéseket hozzanak a projektek előrehaladásáról, a problémák megoldásáról és a csapat irányításáról a célok felé. Az a képesség, hogy világos irányt tudsz adni a csapatnak és kulcsfontosságú döntéseket tudsz hozni, megkülönböztetheti a jó vezetőt a középszerűtől. A döntések meghozatalára való képtelenség rossz vezetőre utalhat, és a csapaton belüli bizalomhiányhoz vezethet.
Mutass bizalmat az alkalmazottai iránt
A hatékony vezetők mindig jó delegálók. Képesek a feladatokat szétosztani a csapatuk között, valamint gondoskodnak arról, hogy a saját idejüket jól használják fel a vezetői kérdésekre és a fontos feladatokra. Azok az alkalmazottak, akik úgy érzik, hogy megbíznak bennük, jobban ki tudják használni a bennük rejlő lehetőségeket, és ösztönzést kapnak arra, hogy jól teljesítsenek. Egy csapatban fontos, hogy kölcsönös bizalom alakuljon ki a felettesek és a csapattagok között, mivel ez teszi lehetővé, hogy a delegálás hatékonyabban történjen.
Mutass jó példát
Az alkalmazottak olyan vezetőt keresnek, akire felnézhetnek, és akit a későbbiekben utánozhatnak. Ahhoz azonban, hogy az alkalmazottak elfogadják a vezetőjük irányvonalát, szakmailag is tisztelniük kell őt. Azzal, hogy a vezető jó példát mutat, bizonyítja készségeit és tudását, valamint magas szintű teljesítményt nyújt, elnyerheti alkalmazottai szakmai tiszteletét, és biztosíthatja, hogy a csapat támogatja őt.
Védd a csapatot
Vezetőként rád hárul a felelősség a csapatod sikereiért és kudarcaiért. Egy jó vezető azonban megosztja a sikereket és felvállalja a kudarcokat. Fontos tulajdonsága, hogy felhatalmazza a csapatot a sikerre való törekvésre, és megosztja az esetleges győzelmeket. Ennél is fontosabb a felelősségvállalás, amikor hibákat követnek el, és a csapat céljai nem teljesülnek. Vezetés elölről. A hatékony vezetés része, hogy megmutassa a csapatnak, hogy hajlandó helytállni, amikor a dolgok nehezebbre fordulnak.
Egy csapatkörnyezetben sok különböző változó van, amely megváltoztathatja az emberekkel való munkavégzés módját. Akár egy csapat vezetője vagy, akár egy kisebb vagy egy globális csapatért felelsz, tekintettel kell lennie az alád tartozó különböző emberekre. Az egyedi személyiségek megváltoztathatják a csapat dinamikáját, és a különböző emberekkel való együttműködés megtanulása teszi a jó vezetőt.
Tippek a hatékony menedzsment sikeréhez
1. Hatékonyan kommunikálj
A hatékony vezetés legfontosabb kulcsa, hogy képes legyél világosan kommunikálni, ami csak akkor lehetséges, ha figyel. A kommunikáció kétirányú utca, és minél inkább meghallgatod és értékeled mások véleményét, ők is ugyanezt fogják tenni veled. Ha a szervezeten belül egyértelmű a kommunikáció áramlása, akkor képes vagy a bizalom hídját építeni a munkatársaiddal. Ez nem csak a bizalmukat növeli, de ők is képesek hozzájárulni a közös célok eléréséhez.
Hogyan érheted el sikeresen -
Támogasd az aktív meghallgatást.
Soha ne legyél elfogult a véleményekkel kapcsolatban.
Értsd meg mindenki nézőpontját.
Mindig kérdezd meg az alkalmazottaid a problémáikról.
2. Időgazdálkodás
Az időgazdálkodás sokkal több, mint rugalmas időbeosztás és az ellenőrző listák kitöltésére szánt idő megadása. Arról is szól, hogy megfelelő időt biztosítunk az alkalmazottak problémáinak megoldására, és a legjobb útmutatást adjuk a karrierépítéshez. Ráadásul időnként a projektek nem járnak az idő luxusával. Ilyen helyzetekben gondoskodj arról, hogy a csapatot olyan ülésekre hívd, ahol stratégiát készíthetnek a projekt befejezéséről a rendelkezésre álló idővel. Ez nem csak abban segít, hogy jól összekovácsold a csapatot, hanem azt is lehetővé teszi, hogy hatékonyan használd fel az időt és jól gazdálkodj vele.
Hogyan érheted el sikeresen -
Minimalizáld a multitasking szokását.
Soha ne halogasd a dolgokat.
Állíts fel prioritást a feladatoknak.
3. Delegálás
A feladatok delegálása azt jelenti, hogy a munkát a csapaton belül külön részekre osztjuk. Ez egyben egy lehetőség arra is, hogy segítsd a csapattagjaidat a tanulásban, a fejlődésben és a gyarapodásban. De a csapat megfelelő feladattal való irányítása elengedhetetlen. Minden alkalmazottnak megvannak a gyengeségei és az erősségei, és a megfelelő feladat kiosztása meglehetősen fontos.
Az egyes alkalmazottak képességeinek és céljainak megértésével olyan feladatokat oszthat ki, amelyek végül segítik őket a szakmai fejlődésben. Minden arról szól, hogy a legjobbat hozza ki belőlük, miközben folyamatosan építi a csapatot a tökéletesség felé.
Hogyan érheted el sikeresen -
Mindig add meg a szükséges utasításokat.
Bízz a csapatában, amikor feladatokat delegálsz.
Használd a visszajelzéseket a delegálás javításához.
Maradj elkötelezett az ügy mellett, és soha ne hagyd, hogy a megszakítások megszakítsák a munkafolyamatot.
Legyél világos a céljaiddal és az elképzeléseiddel kapcsolatban.
4. Problémamegoldás
Hosszú távon elkerülhetetlen, hogy te és a csapatod problémákkal és kihívásokkal szembesüljön. Ha a csoportban egyetértés van, akkor képes leszel elemezni a problémákat és gyorsan gyakorlati megoldásokon dolgozni. Hatékony irányítással pedig a mindennapi folyamatok során a problémákat önállóan, zökkenőmentesen old meg.
A problémamegoldás a bizalom kiépítésével és olyan reális célok kitűzésével kezdődik, amelyeket a csapata el tud érni. Ha pedig a csoporton belül megvan a bizalom, az lehetőséget ad a coacholásra, és felkészíti őket arra, hogy a jövőbeni problémákban átvegyék a vezetést.
Hogyan érheted el sikeresen -
Értsd meg a probléma lényegét.
Tedd fel a megfelelő kérdéseket a problémával kapcsolatban, és ne térj el.
Találd ki a szükséges megoldásokat, amelyekkel a csapata elő tudsz állni.
Értékeld a legjobb megoldásokat.
Maradj nyitott, és válaszd ki a hatékony megoldásokat.
5. Átláthatóság kiépítése
A vezetés csak akkor sikeres és hatékony, ha átláthatóság van a szervezeten belül. Vezetőként pedig nyitottabbnak és őszintébbnek kell lenni a csapatoddal és az alkalmazottaiddal. Ha minden fontos információt továbbítasz a csapat között, nagyobb eséllyel nyered el az alkalmazottaid bizalmát és hűségét. Legyél körültekintőbb, és mindig válaszd meg a legjobb időpontot egy-egy hír megosztására, mert fontos, hogy ne törd meg az alkalmazottaid figyelmét. Emellett próbáld meg visszatartani az információkat olyan időpontban, amikor nem áll módodban. Legyél figyelmesebb a megosztással kapcsolatban, hogy a bizalom alapjait úgy építhesd ki, hogy közben ne szegd meg a szabályokat.
Hogyan érheted el sikeresen -
Vond be az alkalmazottakat a döntéshozatalba.
Mindig oszd meg az eredményeket a csapattal.
Helyezd előtérbe a kommunikációt.
Tarts olyan ülést, ahol a szervezet minden lehetséges fontos részletét megoszthatod.
6. A visszajelzés kultúrája
A visszajelzés hatékony megvalósítása nemcsak a szervezetek számára bizonyult hatásosnak, hanem a termelékenységi szinteket is növelte. A munkavállalók 98%-a nem tud elköteleződni, ha kevés vagy semmilyen visszajelzés nem érkezik a vezetőktől. És ez igaz is. Ha megadod a szükséges visszajelzést, amire az alkalmazottaknak szüksége van, akkor képesek lesznek az erősségeik és gyengeségeik szerint dolgozni. Ez pedig jobbá teszi őket abban, amit csinálnak.
A visszajelzés kultúrája nemcsak a te és a szervezeted, hanem az alkalmazottak számára is létfontosságú. Fokozd a termelékenységet, növeli a munkamorált, és tartóssá teszi a te irányítási rendszered.
Hogyan érheted el sikeresen -
Legyél nagyon konkrétan meghatározva, hogy milyen visszajelzést szeretnél adni.
A visszajelzésnek időben kell érkeznie, és nem szabad késlekedni.
Mindig az építő jellegű visszajelzésre törekedj.
Fókuszálj inkább az alkalmazottai erőfeszítéseire.
Mindig kétirányú legyen a visszajelzés. Amikor visszajelzést adsz, kérd ki a véleményüket is.