, 2022/3/29
A hatékony vezetés aranyszabályai A hatékony vezetés nem csak azt jelenti, hogy az alkalmazottaid jobb teljesítményre ösztönzöd, hanem azt is, hogy tisztelettel bánsz velük, és biztosítod, hogy boldogok legyenek. A valóságban nem létezik olyan, hogy "helyes" vezetési stílus, mivel minden a különböző emberek nézőpontjától függ.
Van azonban néhány aranyszabály, amely segít javítani a vezetői teljesítményt és hatékonyságot. Olvassa el az alábbi blogot, hogy megértse, hogyan lehet a leghatékonyabb vezetést megvalósítani. Mi a hatékony vezetés? Mielőtt megértenénk a hatékony vezetés fogalmát, fontos tudni, hogy mitől lesz hatékony a vezető. A hatékony vezetők azok, akik a kitűzött célokat határidőre elérik, és az erőforrásokat a lehető legjobb módon használják fel.
A hatékony vezetés
Arra utal, hogy a vezetők milyen mértékben érik el céljaikat a szervezeti erőforrások segítségével. A hatékony vezetők felelősek bizonyos kulcsfontosságú funkciók ellátásáért, mint például:
Célok és határidők kitűzése az alkalmazottaik számára;
Pénzügyi előrejelzések készítése;
a munka hatékony megszervezése;
a szervezeti erőforrások koordinálása és ésszerű felhasználása;
A szervezeti tevékenységek ellenőrzése és az alkalmazottak hatékonyságának javítása.
A hatékony vezetők segítik alkalmazottaikat céljaik sikeres elérésében, ami a szervezetet is segíti az általános célok elérésében. A hatékony vezetői megközelítés segít:
A szervezet által kitűzött célok és jövőkép elérésében;
A munkavállalók kreativitásának ösztönzésében;
Az alkalmazottak elszámoltathatóságának javításában a feladataik és felelősségi köreik tekintetében;
Lehetőséget biztosít a munkavállalók számára az új készségek elsajátítására és fejlesztésére.
Egy hatékony vezetőnek rendelkeznie kell bizonyos készségekkel, mint például:
Időgazdálkodási képességek;
Vezetői képességek;
konfliktuskezelési készségek:
Érzelmi intelligencia;
Kreatív problémamegoldás;
Közvetítés;
Tárgyalás.
Emberekkel való bánásmód:
Türelem;
Bizalom;
Jó ítélőképesség;
Meghallgatási készség;
Empátia.
Önmenedzselési készségek:
Kezdeményezőkészség;
Szervezőképesség;
Felelősségtudat.
Hogyan fejlesztheted vezetői készségeid
Íme néhány tipp, amelyek segítenek a vezetői készségeid javításában:
Határozd meg a jövőképét, és oszd meg azt az alkalmazottakkal: Ahhoz, hogy alkalmazottaid magas termelékenységgel teljesítsenek, fontos, hogy megoszd velük a szervezet jövőképét. A jövőképnek tömörnek és szemléletesnek kell lennie.
Ismerd fel a gyenge pontokat: A siker érdekében fel kell ismernie a szervezet gyenge pontjaid. Ezt különböző szakmai értékelésekkel lehet megtenni. E területek összpontosítása és javítása segíteni fog a szervezetet céljai elérésében.
Beszélj a munkatársaiddal: Vezetőként egy csapatnyi alkalmazott van az irányítása alatt, és fontos, hogy beszélgess velük, ha fejleszteni szeretné vezetői képességeit. Ezt bizonyos módokon megteheti:
Tájékoztasd őket arról, hogy a vezetői készségeinek fejlesztésére összpontosít;
Mond meg a csapatodnak, hogy vegyenek részt egy névtelen felmérésben, amelyben különböző kérdéseket tesznek fel nekik a vezetési stílusoddal kapcsolatban;
Végezz négyszemközti megbeszéléseket a csapatában lévő vezetési gyakornokokkal, és kérdezd meg tőlük, hogyan tudnád javítani a vezetési készségeid.
Kommunikálj a csapatoddal: A kommunikációt gyakran tartják az egyik legfontosabb készségnek, amellyel egy vezető rendelkezhet. Ha nem tudsz megfelelően kommunikálni a csapattal, akkor nehéz lehet számukra megérteni, hogy mi a szervezet jövőképe, és mit várnak el tőlük.
Vegyél részt vezetői tanfolyamokon: A vezetői tanfolyamok elvégzése szintén segíthet a vezetői készségek fejlesztésében; ezek a tanfolyamok lehetnek online vagy offline. A vezetőképző tanfolyamok segíthetnek a kritikus gondolkodásban, a gyors döntéshozatalban és abban, hogy megtanuld, hogyan lehet a változásokat hatékonyan véghezvinni.
Az irányítási technikák típusai
Az irányítási technikáknak különböző típusai vannak, például:
Motiváció: A vezetőknek rendszeresen alkalmazniuk kell ezt a technikát, és törekedniük kell arra, hogy megértsék, mi motiválja az alkalmazottaikat. A fizetett szabadság, a nagyobb jövedelem és az elismerés néhány gyakori motiváló tényező. A Badgeville és a Make Their Day által végzett kortárs munkavállalói tanulmány szerint a munkavállalók 70%-át a dicséret motiválja a pénzbeli jutalmakkal szemben.
Tájékoztasd csapatod a szervezet céljairól: A szervezet céljainak megosztása segít nekik abban, hogy megértsék az általuk végzett munka értékét. Tarts havi vagy kéthavi visszajelző üléseket, hogy megbeszéljétek teljesítményük állapotát.
Biztosíts képzési és fejlődési lehetőségeket: Ha ösztönzöd alkalmazottaid, hogy tanuljanak és fejlesszenek új készségeket az érdeklődési körükben, az segít a szervezetnek, és lojalitást ébreszt az egész vállalatban.
A hatékony vezetés aranyszabályai
Legyél következetes: Mielőtt a vezetői stílusod hatékonynak tekinthető, először is következetesnek kell lenni Ez azt jelenti, hogy nem lehet bizonyos viselkedésformákat elrettenteni és büntetni, és ugyanezért a viselkedésért egy másik személyt jutalmazni, amikor azok előfordulnak. Emellett a csapatod minden tagját egyformán kell kezelned, mivel ez azt mutatja, hogy elfogulatlan vagy.
Kommunikálj világosan: Amikor a csapatával kommunikál, ügyelj arra, hogy beszéded pontos, világos, alapos és tömör legyen. Ez a legjobb módja annak, hogy elkerüld a félreértéseket, és hogy csapatod egy hullámhosszon maradjon. Ismerd el és jutalmazd a kemény munkát: A jó munka elismerése az egyik legfontosabb motivációs tényező. Amikor csapatod tagjai jól teljesítenek, el kell ismerni erőfeszítéseiket, mivel ez örömet okoz nekik, és megmutatod az egész csapatnak, hogy a kemény munkát jutalmazzák.
Legyél átlátható: Az átlátható vezetői magatartás az integritásod mutatja, és bizalmat épít a csapatában. A hazugság vagy az információk visszatartása befolyásolhatja a csoporttal való kapcsolatát és az irántad érzett tiszteletet. Bátorítsd a csapattagokat, hogy ötletekkel álljanak elő: Vond be a csapattagokat az ötletelésbe, mivel elképesztő ötletekkel állhatnak elő.
Mutass jó példát a csapatod számára: Vezetőnek lenni nem jelenti azt, hogy lazsálhat bármilyen munka elvégzése alól. Éppen ellenkezőleg, nagy komolysággal kell végezni a munkádat, mivel a többiek felnéznek rád. Hanem veszed komolyan a munkádat, ők sem fogják.
Teremts pozitív környezetet: A pozitív munkahelyi környezet jobb teljesítményre ösztönzi a munkavállalókat, ami hozzájárul a szervezet általános sikeréhez. Ha a munkavállalók boldogok a munkahelyükön, akkor a teljesítményük valószínűleg rendszeresen javulni fog.
Segíts az alkalmazottaknak, hogy élvezzék a munkát: A dress code eltörlése vagy egy TT asztal felállítása a munkahelyen nem az egyetlen módja annak, hogy a munkahelyet élvezetessé tedd a dolgozók számára. Akár meglepetés ebédekre és vacsorákra is elviheted őket. Ha az alkalmazottak élvezik a munkát, általában jobban teljesítenek.
Legyél szervezett: A munkában való szervezettség általában a különbség aközött, hogy egy feladatot egy adott határidő előtt befejezünk, vagy pedig teljesen lekéssük a határidőt. Segít továbbá javítani a kommunikáció áramlását Te és csapatod között, ami nagyobb termelékenységhez és a stresszszint csökkenéséhez vezet..