, 2021/12/10
A menő ételkocsik több mint egy évtizede kezdték meg a legtrendibb városok színpadát, új életet lehelve a szendvicskocsik régi koncepciójába. Gyorsan eljutottunk napjainkba, és az előkelő konyhát kínáló színes teherautók mindenütt jelen vannak, még a leghűvösebb külvárosokban és kisvárosokban is.
A food truckok milliárd dolláros iparágat jelentenek az Egyesült Államokban, és saját valóságshow-t is létrehoztak. Így nem meglepő, hogy a food truck franchise-ok is megjelennek a kínálatban. Ha saját mobil étterembe szeretne beszállni, a food truck franchise megvásárlása lehet egy módja annak, hogy alacsonyabb kockázattal jusson el odáig, mivel egy bevált sikerformulával rendelkező franchise-adó segítő keze van a kezében.
Van egy Food Truck Franchise a jövődben?
Cupcake teherautók. Pizza teherautók. Gofri teherautók. Mac 'n' cheese kamionok. Garnélarák-kamionok, szalonnás kamionok és még sokan mások - az egész országot átszelik, és egy 2,7 milliárd dolláros iparággá válnak, amely rengeteg lehetőséget kínál a kulináris vállalkozóknak. A food truckok szórakoztatóak.
Okos nevük van, mint például Wok n Roll (Cleveland), Oink & Moo (New Jersey), Basic Kneads Pizza (Denver) és Ms. Cheezious (Miami).
És mindent felszolgálnak a hagyományos ételektől kezdve az etnikai finomságokig - igen, még jianbing teherautók (kínai sós palacsinta) és om gai teherautók (fűszeres fűszeres csirke vékonyra szeletelve, chilipasztás levesben) is vannak. Ennek a gyorsan növekvő területnek az egyik legvonzóbb aspektusa az, hogy - akár a semmiből akarja elindítani a food truck vállalkozását, akár egy sikeres food truck franchise-ba fektet be - Ön a vezetői székben ül.
Kona Ice Food Truck*
"Minden évben egyre több food truck-tulajdonos indítja be a motort, akit a főzés iránti szenvedély és a vágy hajt, hogy innovatív kulináris koncepcióit megossza a világgal (vagy legalábbis a környékével)" - olvasható a Daily Meal "Amerika 101 legjobb food truck-járól" szóló éves jelentésében. (Spoiler alert: a miami House of Mac vezette az idei listát).
A food truck vállalkozás indításának vagy egy food truck franchise működtetésének előnyei jelentősek, kezdve a viszonylag alacsony indulási költségekkel egy étterem vagy más típusú tégla és habarcs üzlet megnyitásához képest. A food truck további "előnyei" a következők: - Ezek nagyszerű módja annak, hogy belekóstoljon az üzleti tulajdonlásba anélkül, hogy olyan szintű kockázatot vállalna, mintha a semmiből indítana egy élelmiszeripari vállalkozást.
- Az üzemeltetési költségek viszonylag alacsonyak (nincsenek csillagászati "négyzetméterenkénti" bérleti díjak).
mobilitás lehetőséget biztosít a különböző helyszínekkel való kísérletezésre.
- A rendezvényeken (koncertek, fesztiválok stb.) való üzletkötés és a szerződéses magán vendéglátóipari munkák nagyon jövedelmezőek lehetnek.
- Maga a teherautó mobil "hirdetőtáblaként" funkcionál az Ön vállalkozásának.
- Számtalan mosolyt és bókot fog generálni az elégedett ügyfelektől.
"A Food Trucks az egyik legforróbb trend az élelmiszer- és italiparban" - olvasható a The Balance című lapban megjelent jelentésben: Small Business, amely megjegyzi, hogy a food truckok valójában "túlmutatnak a divaton, és ma már ugyanolyan éttermi koncepciónak számítanak, mint a családi étkezés vagy a gyors- és gyorsétterem".
A food truck franchise lehetőségek további előnyökkel járnak. Például:
- A márka ismertségével és ügyfélkörével indul.
- A franchise-rendszer kollektív vásárlóereje pénzt takaríthat meg Önnek.
- A franchise-tulajdonos társaitól szerzett tapasztalatokból profitálhat, ahelyett, hogy teljes mértékben a próbálkozásra és a tévedésre kellene hagyatkoznia.
Itt kínálunk néhány szemet gyönyörködtető food truck statisztikát, megosztunk néhány hasznos tippet a potenciális food truck vállalkozók és franchise-tulajdonosok számára, és egy gyors pillantást vetünk vissza az időben a feltételezett első food truck 1866-os megjelenéséig.
Food Truck franchise-ok
Valamikor régen a vendéglősök lenézték a szerény ételkocsikat. Olyan dolognak tartották, ami a gyárak vagy építkezések előtt dolgozó munkásokat szolgál ki. A becenevek - "csótánykocsi", "bélkamion" - aligha voltak dicsérőek. Azok az idők azonban már elmúltak. Ma már a food truck gyakran szerepel a főzőcsatornákon, versenyeken és sikertörténetekben
Food Truck tények és számok
- A food truck-ipari vállalkozók becsült bevétele ma már több mint 2 milliárd dollár, ami 300%-os növekedést jelent 2014 óta. (Foodee)
- A food truckok növekedése még a teljes kereskedelmi étkeztetést, például az éttermeket is megelőzi (5,4%-os növekedés a 4,3%-os növekedéssel szemben). (Food truck operator)
- A food truckok étkezőinek több mint 80 százaléka olyan szavakat használt, mint a szórakoztató, izgalmas, új, más és egyedi, amikor megkérdezték, hogy miért étkeztek ott. (Mobil konyha)
- A becslések eltérőek, de a National Geographic szerint egy food truck átlagos ára 43 000 dollár (vagy 75 000 dollár, ha egy ilyen kocsi útra kel, szemben egy téglaépítésű étterem 250 000 dolláros árával).
Tippek a Food Truck vállalkozóknak
Javaslataik között szerepelnek a következők:
- Legyen egyszerű, de érdekes étlapod.
- Koncentrálj a tisztaságra.
- Végezd el a házi feladatod az engedélyekkel és jogosítványokkal kapcsolatban.
- Szerezd be a megfelelő felszerelést, és tartsd azt karban.
- Kommunikálj (az ügyfelekkel, a kamionos kollégákkal, az iparági beszállítókkal).
A "Running a Food Truck for Dummies" című könyv a következő javaslatokat tartalmazza:
- Fejlessz ki egy identitást, és ragaszkodj hozzá.
- Elemezd a piacát.
- Bölcsen alkalmazz és képezz ki munkatársakat.
- Biztosítsd az ételek minőségének és a szolgáltatásnak a következetességét.
- Kérj visszajelzést.
- Tarts nagyszabású megnyitót. (A régi mondás szerint "Soha nem kapsz második esélyt arra, hogy jó első benyomást kelts.
További információk
A food truck egy viszonylag olcsó módja annak, hogy egy új ételkoncepciót naponta változó közönséghez juttass el. Emiatt túlnyomórészt városi jelenségnek számítanak. Ha nem vagy művészileg kreatív a konyhában, de tetszik a tömegeket követő étterem ötlete, akkor a food truck franchise lehet, hogy neked való.
Valójában a food truckok olyan sikeresnek bizonyultak, hogy számos, általában hagyományos, fix telephelyen működő QSR franchise-márka bevett egy food truck-alapú opciót a koncepciójába. Másokat kifejezetten teherautós telepítésre terveztek.
Költségek és hely
Nyilvánvaló, hogy egy ételszállító teherautóban nagy a helyigény, amit első kézből tudhatsz, ha valaha is voltál már családi nyaraláson lakóautóban. Ez alapvető konyhai felszerelést jelent kis méretben és korlátozott tárolóhelyet. A food truckok menüje kicsi és egy fő termékre összpontosít, legyen az taco, pizza, tészta, kávé, turmix vagy édesség. A korlátozott készlet korlátozott üzemidőt is jelent. A food truckokat leginkább rendezvényeken, illetve az ebéd- vagy reggeli rohanás idején lehet alkalmazni.
Bár egy teljesen felszerelt ételkocsi nem olcsó?könnyen költhetsz rá akár 100 000 dollárt is, attól függően, hogy mit árulsz, még mindig sokkal olcsóbb, mint egy hagyományos étterem. És a hagyományos éttermekkel ellentétben követni tudod a vásárlóid. A kompromisszum az, hogy a food truck jellege automatikusan korlátozza a potenciális bevételt. Ezt világosan meg kell érteni (és kemény számokkal kell számszerűsítenie), mielőtt a food truck franchise mellett döntenél.
Food Truck lehetőségek
Ha a food truck franchise lehetőségeket fontolgatod, mindenképpen tudunk némi útmutatást nyújtani. Átfogó, időszerű betekintést nyújtunk az ország legjobb franchise-lehetőségeibe, 100%-ban a franchise-felvevők elégedettsége alapján - nemcsak a food truckok területén, hanem az egész vendéglátóiparban és számtalan más kategóriában is, a kiskereskedelemtől és az ingatlanoktól kezdve a fitneszig, az otthoni szolgáltatásokig és a vendéglátásig.
Az év "Legjobb Franchise-lehetőségek" éves listáján szereplő kutatási eredményeink között szerepel például a Kona Ice, egy Kentucky-alapú, hawaii stílusú borotválkozott jég franchise, amely ízletes, tápláló finomságokat készít, és évről évre következetesen az FBR 200 legjobb élelmiszer-franchise-listáján szerepel.
Kono Pizza
A legújabb pizzakúp trend hullámát meglovagolva a Kono Pizza. Ők franchise-szerűen üzemeltetnek mobil egységeket és kioszkokat, valamint tégla és habarcs éttermeket. A menü elsősorban pizza-alapú, a népszerű pizzakúp-koncepció dominál, különféle speciális töltelékekkel. További eladási szempont, hogy nem használnak fagyasztott sajtokat, rossz minőségű fehérjéket vagy olcsó termékeket. A Kono Pizza mobil egységei közé tartozik a teljesen felszerelt Food Truck, amely különböző helyszíneken mozoghat. Létezik továbbá a beltéri vagy kültéri rendezvénykocsi és a vontatható Concession Trailer.
Ezeknek a franchise-oknak a kezdeti ára 14 900 és 149 000 dollár között mozog, az indítási díj pedig 2500 és 10 000 dollár között mozog.
Captain D's Seafood
A Captain D's Seafood étterem szintén kiterjesztette franchise lehetőségeit a mobil ételkocsikra. A Captain D's-nek több mint 500 telephelye van az Egyesült Államokban, amelyeknek közel fele a franchise-tulajdonosok tulajdonában van. Különösen népszerűek a délkeleti államokban, de országszerte terjeszkednek. A Captain D's Amerika kiemelkedő tenger gyümölcsei franchise-üzlete, és továbbra is egyre nagyobb teret hódít a gyorséttermi ételek piacán.
A kezdeti franchise díj 25.000 dollár, a teljes befektetés pedig valahol 781.000 és 1.013.000 dollár között mozog.
ZooHoo's Eatery
A ZooHoo's Eatery mobil gyorséttermi ételkiszolgáló utánfutó jó minőségű hús- és halalapú ételek széles választékát kínálja. Ezek közé tartoznak a natúr csirke- és pulykaburgerek, valamint a kézzel pácolt, füvesített marhahúsból készült hamburgerek, friss wrapek és halas szendvicsek. Emellett kézzel vágott sült krumplit, kagylós kagylót, salátákat és grillezett zöldségeket is kínálnak. A teljes étkezési élmény érdekében lágytálalt jégkrémekből is van választékuk.
A ZooHoo ételkocsi franchise nyitásához szükséges likvid tőke 50 000 dollár. A teljes befektetés 69 000 és 140 000 dollár között lesz.
Johnny Rockets
Egy másik, változatos ételkínálattal rendelkező vendéglátóipari üzleti lehetőség a Johnny Rockets. Ők egy nemzetközi étteremlánc, amelynek több mint 30 országban vannak fiókjai. A jó öreg, régimódi amerikai kedvencekre összpontosítanak, mint például a szaftos marhahúsos hamburgerek, klasszikus szendvicsek és ropogós sült krumpli. A Johnny Rockets emellett ízletes, kézzel mártott shake-eket és malátákat is kínál, hogy igazi amerikai élményt nyújtson.
A kezdeti franchise díj 49 000 dollár, a szükséges likvid tőke pedig 200 000 dollár. A teljes befektetés 650.500 és 1.098.500 dollár között lesz.