, 2022/4/21
A drop shipping egy olyan kiskereskedelmi teljesítési módszer, amelyben egy vállalkozás nem tartja raktáron az általa értékesített termékeket. Amikor egy drop shipping kiskereskedő elad egy terméket, közvetlenül egy harmadik féltől (gyártótól, nagykereskedőtől vagy egy másik kiskereskedőtől) vásárolja meg az árucikket, amely a terméket közvetlenül a vásárlónak szállítja.
Ha tehát az vállalkozásod a drop shippinget alkalmazza, akkor te egy olyan kirakodóhelyként működsz, amelyet az ügyfelek felkeresnek, és onnan rendelnek termékeket. Amint leadják a rendelést, te kiszámlázod a fogyasztónak, a drop shipper pedig neked. Te soha nem kezeled a tényleges termékeket.
Hogyan működik a drop shipping?
A drop shipping egy ellátási lánc menedzsment módszer. (Ha nemrég nyitottál kiskereskedelmi üzletet vagy webáruházat, az ellátási lánc a beszállítók, az anyagok, a gyártók és a kiskereskedők hálózata, amelyek részt vesznek egy termék létrehozásában és forgalmazásában, a gyártástól a vevőnek való kiszállításig.)
Ezek a felek a drop shippingben részt vevő felek:
A gyártók hozzák létre a termékeket. Általában nem a nagyközönségnek adják el, hanem nagyban adják el a nagy- és kiskereskedőknek. A nagykereskedők megvásárolják a termékeket a gyártóktól, majd felárat szabnak rájuk, mielőtt eladnák a kiskereskedőknek. A nagykereskedők általában többféle gyártó termékeit tartják raktáron. A kiskereskedők közvetlenül a lakosságnak értékesítik a termékeket, felárral.
És ez így működik:
A vásárló rendelést ad le a vállalkozásodnál, a kiskereskedőnél. Te értesíted a drop shipping partnert - akár a gyártót, akár a nagykereskedőt -, aki becsomagolja és elszállítja a terméket a vásárlónak. A drop shipping partner kiszámlázza neked, a kiskereskedőnek a szolgáltatás díját, te pedig a vásárlónak. Általában minél rövidebb az ellátási lánc, annál nagyobb lesz a nyereség, mivel kevesebb fél részesedik belőle. A rövid ellátási lánc az, ahol te közvetlenül a gyártóval állsz kapcsolatba.
A drop shipping kihívásai
A cseppszállítás előnyös lehet az üzlettulajdonosok számára, de vannak hátrányai is, amelyek nem biztos, hogy jót jelentenek a te általános üzleti stratégiáddal. Íme néhány példa arra, hogy egyes vállalkozások miért döntenek a drop shipping ellen a vállalkozásuk számára:
Csökkentett haszonkulcs: Ahogy fentebb már említettük, minél hosszabb az ellátási lánc, annál alacsonyabb a nyereség.
Készletezési problémák: Ha saját készleted van, könnyű ellenőrizni a készletszinteket. Ha azonban több beszállítótól szerzed be a termékeket - akik viszont más kiskereskedőkkel dolgoznak együtt -, nehezebb megbizonyosodni arról, hogy a szükséges termékek azonnal rendelkezésre állnak.
A szállítás bonyolultsága: Ha több beszállítóval dolgozol, a szállítási költségek meglehetősen bonyolulttá válnak. Tegyük fel, hogy egy vásárló két terméket rendel, mindkettőt különböző beszállítóktól, mindkettőnek különböző szállítási költségei vannak. Meg kell határozni, hogyan számítsd fel a vásárlónak a szállítási költséget úgy, hogy a vásárló ne érezze úgy, hogy túlszámlázzák.
Az ügyfélélmény feletti ellenőrzés hiánya: Azzal, hogy a termékeknek az ügyfélhez való eljuttatását egy drop shipping partnerre bízod, jóhiszeműen jársz el, hogy az időben és sértetlenül fogja leszállítani a megrendeléseket. Ha nem teljesítik a megállapodás rájuk eső részét, vagy késve, törötten vagy egyáltalán nem szállítják le a termékeket, az rossz kritikákat és a fogyasztói bizalom elvesztését eredményezheti, ami negatívan befolyásolhatja céged ügyfélszolgálati hírnevét.
Problémák a beszállítókkal: Elengedhetetlen, hogy szilárd, bizalmon és kölcsönös tiszteleten alapuló kapcsolatokat ápolj a beszállítóival. A beszállítók a vállalkozásodnak alapját képezik, ezért válogasd meg, hogy kivel állsz partneri viszonyban, és soha ne vedd ezeket a kapcsolatokat természetesnek azzal, hogy késve fizetsz vagy nehezen dolgozol velük. Az erős partnerségek kiépítéséhez fontos, hogy megtanuld, hogyan kezeld hatékonyan a beszállítóid, hogy maximalizáld a drop-shipping hatékonyságát.
Íme néhány további ok, amiért a dropshipping olyan népszerű modell mind a nagy, mind a kisvállalkozások számára.
1. Kevesebb előzetes tőke szükséges
A dropshipping talán legnagyobb előnye, hogy anélkül lehet elindítani egy e-kereskedelmi áruházat, hogy több ezer dollárt kellene előre befektetni a készletbe. Hagyományosan a kiskereskedőknek hatalmas mennyiségű tőkét kellett lekötniük a készletvásárláshoz. A dropshipping modell esetében nem kell megvásárolni a terméket, hacsak nem történt meg az eladás és nem fizette ki a vásárló. Jelentős előzetes készletbefektetések nélkül, nagyon kevés pénzből is el lehet kezdeni a termékek beszerzését, és sikeres dropshipperré válni. És mivel nem kötelezed el magad az előre megvásárolt készleten keresztül történő értékesítésre, mint egy hagyományos kiskereskedelmi üzletben, kevesebb kockázattal jár egy dropshipping áruház elindítása.
2. Könnyen indítható
Egy e-kereskedelmi vállalkozás működtetése sokkal egyszerűbb, ha nem kell fizikai termékekkel foglalkoznia. A dropshippinggel nem kell aggódnia:
A raktár kezelése vagy kifizetése
A megrendelések csomagolása és szállítása
A készlet nyomon követése könyvelési okokból
a visszaküldések és a bejövő szállítmányok kezelése
A termékek folyamatos rendelése és a készletszint kezelése
3. Alacsony rezsiköltség
Mivel nem kell készletbeszerzéssel vagy raktárkezeléssel foglalkozni, a rezsiköltségei meglehetősen alacsonyak. Valójában sok sikeres dropshipping üzletet otthoni vállalkozásként üzemeltetnek, és a működésükhöz alig többre van szükségük, mint egy laptopra és néhány ismétlődő kiadásra. Ahogy növekszik, ezek a költségek valószínűleg növekedni fognak, de még mindig alacsonyak lesznek a hagyományos kőből és helyben működő vállalkozások költségeihez képest.
4. Rugalmas helyszín
Egy dropshipping vállalkozás szinte bárhonnan működtethető, ahol van internetkapcsolat. Amíg könnyen tudsz kommunikálni a beszállítókkal és a vevőkkel, addig működtetheted és irányíthatod vállalkozásod.
5. Az eladható termékek széles választéka
Mivel nem kell előre megvásárolni az eladott termékeket, a trendi termékek széles választékát kínálhatod potenciális ügyfeleidnek. Ha a beszállítók készleten tartanak egy terméket, akkor azt további költségek nélkül listázhatod eladásra az online áruházadban.
6. Könnyebb tesztelni
A dropshipping hasznos teljesítési módszer mind egy új áruház elindításához, mind pedig olyan üzlettulajdonosok számára, akik tesztelni szeretnék, hogy a vásárlók milyen étvágyat tanúsítanak további termékkategóriák, például kiegészítők vagy teljesen új termékcsaládok iránt. A dropshipping legfőbb előnye ismét az, hogy a termékek listázása és potenciális értékesítése előtt elköteleződhet a nagy mennyiségű készlet megvásárlása mellett.
7. Könnyebben méretezhető
Egy hagyományos kiskereskedelmi vállalkozásnál, ha háromszor annyi megrendelést kapsz, általában háromszor annyi munkát kell végezni. A dropshipping-beszállítók kihasználásával a további megrendelések feldolgozásával járó munka nagy részét a beszállítók viselik, így kevesebb növekedési fájdalommal és kevesebb növekedési munkával terjeszkedhetsz.
Az értékesítés növekedése mindig többletmunkával jár - különösen az ügyféltámogatással kapcsolatban -, de a dropshippinget alkalmazó vállalkozások különösen jól skálázódnak a hagyományos e-kereskedelmi vállalkozásokhoz képest.
Fontos, hogy az emberek megértsék, hogy egy gépezetet építesz. Ha nem pumpálsz pénzt a rendszerbe, nem tudod elérni, hogy az még több pénzt pumpáljon ki. A Dropshipping egy pénzszaporító.