, 2021/12/10

Amikor a kisvállalkozások elindulnak, gyakran arra összpontosítanak, hogyan szerezzenek első ügyfeleket az ajtón keresztül. A reklámozás hagyományos formáira támaszkodhatnak, mint például a nyomtatott hirdetések, a kuponküldemények vagy akár a kültéri reklámok. A vállalkozások úgy gondolhatják, hogy mivel jó terméket vagy szolgáltatást kínálnak, csak idő kérdése, hogy az ügyfelek megtalálják az utat hozzájuk.Bár ez a stratégia csöpögő üzletet hozhat, van jobb és egyszerűbb megoldás is.

digital marketing small business

A kisvállalkozásoknak figyelembe kell venniük a potenciális ügyfelek globális online piacát, és hasznot kell húzniuk a hagyományos és a digitális marketing közelítéséből. Egyetlen kisvállalkozásnak sem szabad figyelmen kívül hagynia a digitális csatornákat, mint a leadek generálásának és az érdeklődés vevőkké alakításának módját.

Nézzük meg a digitális marketing előnyeit és az online platformok felhasználási módjait a vállalkozás növekedésének elősegítésére.

Az online marketing előnyei

Az online fellelhető potenciális ügyfelek sokkal nagyobb csoportot alkotnak, mint amennyit csak helyben valaha is képes lesz megnyerni. A digitális marketingtechnikák használatával költséghatékony, méretezhető és mérhető módon érhetsz el egy globális közönséget.

A digitális marketing néhány kulcsfontosságú előnye a következő:

Lehetőség interakcióra az érdeklődőkkel, és pontosan megtudhatja, hogy mit keresnek, azaz jobban megismerheti ügyfeleit!

Bárkit és bárhol elérhetsz, mivel a digitális marketingnek nincsenek földrajzi határai.

A megfelelő célközönséget a megfelelő időben célozod meg - a személyre szabás egyszerűbb a digitális marketinggel.

Kommunikálj az érdeklődőkkel a vásárlási folyamat minden szakaszában

Spórolj pénzt, és érj el több ügyfelet kevesebb pénzért

Ismerd meg közönséged, és ösztönözd az elköteleződést a márkahűség kialakítása érdekében. Meríts inspirációt a vásárlói hűségprogramok erejéből.

Nyomon követheted és ellenőrizheted a marketingtevékenységeire adott válaszokat egyszerűen és azonnal.

Digitális marketing kezdetek kisvállalkozások számára

A végtelen lehetőségek mellett a digitális marketing megfélemlítőnek tűnhet, ha még soha nem használtad vállalkozásodban. Számos platform és digitális marketing kifejezés létezik, amelyek miatt nagyobb projektnek tűnhet, mint amekkora valójában. A kisvállalkozások azt hihetik, hogy nincs idejük vagy pénzük az online versenyzésre.

Ennek eredményeképpen sokan inkább lassan haladnak a dolgokkal, és ragaszkodnak a hagyományos reklám egy vagy két formájához, feltételezve, hogy vállalkozásuk az idő múlásával fejlődni fog. Tény, hogy a piac versenyképes, és bár a szájról szájra terjedő hírek és az ügyfelek ajánlásai segíthetnek a forgalom növelésében, az ügyfelek nehezen találják meg vállalkozásod, hacsak nem jelensz meg azokon a helyeken, ahol időt töltenek. Végül is 4,6 milliárd ember használja az internetet számos okból.

Ez a Digital 2021 szerint 60%-os globális internetpenetráció: Globális áttekintő jelentés szerint. Az online jelenlét kiépítésének késleltetése tehát nem hatékony megközelítés. A siker biztosításának legjobb módja, ha globálisan népszerűsíted vállalkozásod, és célzottan vonzod a szolgáltatásod vagy terméked iránt érdeklődő ügyfeleket.

Optimalizáld weboldalad mobilra.

Kétségtelen, hogy a mobilmarketing fontosabbá vált, mint valaha - egyre több fogyasztó böngészik és vásárol okostelefonon vagy táblagépen. Bár a mobil-specifikus marketingbe való befektetés jelentős befektetést igényelhet, különösen, ha még csak most kezdesz a digitális marketingben, az első lépést megteheted azzal, hogy biztosítod, hogy vállalkozásod weboldala mobilra optimalizált legyen.

Győződj meg róla, hogy naprakész, mobilbarát weboldalad van, amelyen a felhasználók minden eszközön könnyen navigálhatnak, és amely modern, letisztult dizájnnal rendelkezik." Szerencsére a legtöbb weboldalépítő, mint a Squarespace vagy a Wix, valamint a dedikált e-kereskedelmi platformok, mint a Shopify és a BigCommerce, már elvégezték a nehéz munkát helyettd.

Ezek az eszközök általában olyan témákat és sablonokat kínálnak, amelyek már eleve mobilbarátok. Ezért csak annyit kell tenni, hogy gondoskodsz arról, hogy ezek közül a sablonok közül valamelyiket használod, és amikor hozzáadod vagy módosítod a webhelyét, ellenőrizd, hogyan néznek ki és működnek a dolgok mobileszközön.

Ráadásul, ha már fizetett egy honlapkészítőért vagy e-kereskedelmi platformért, ez egy rendkívül olcsó digitális marketingtipp lesz. Csak akkor kell további pénzt költenie, ha fizetős témába szeretnél befektetni, vagy más, nem mellékelt eszközöket szeretnél használni.

Hozz létre egy Google My Business listát.

Az egyik legegyszerűbb (és ingyenes) digitális marketing tipp, amit megoszthatunk, hogy hozz létre egy "Google My Business" listát. Ha nem ismered ezt a listát, egyszerűen végezz egy Google-keresést egy vállalkozásra.

Digitális marketing tippek, google my business

Ez a Google My Business listának nevezett bejegyzés rendkívül hasznos módja annak, hogy a potenciális vagy jelenlegi ügyfeleknek alapvető információkat adj vállalkozásodról. A lista szerkesztéséhez mindössze annyit kell tenni, hogy igényled a listát (ha már létezik), vagy létrehozod a vállalkozásodnak.

Ha elkészítettedd a listáját, a Google-on keresztül máris egy tartós digitális marketingstratégiával rendelkezel - ne feledd azonban, hogy ha a vállalkozásodra vonatkozó információk bármelyike megváltozik, akkor a változásoknak megfelelően frissíteni kell a listáját.

Erős közösségi média jelenlét kiépítése

Mivel a közvetlen személyes kommunikáció lehetősége jelenleg korlátozott, a kisvállalkozásoknak a közösségi médiát kell igénybe venniük, hogy elérjék ügyfeleiket. A közösségi média a kisvállalkozások többségének marketingtervében szerepel. Majdnem minden kisvállalkozás (88%) befektet a közösségi médiába

A közösségi média számos digitális marketingstratégia funkcionális szempontjává vált a különböző vállalkozások és generációk számára.

A vállalkozások tulajdonosai életkortól függetlenül értékelik a közösségi médiát Minden generáció többsége a közösségi médiára támaszkodik a vállalkozásában: Az ezredfordulósok (91%), az X generációsok (91%) és a baby boomerek (85%) használják a közösségi médiát üzleti tevékenységükhöz. Ráadásul minden generáció tervezi, hogy 2020-ban többet használja majd a közösségi médiát: az ezredfordulósok 50%-a, az X generációsok 31%-a, a baby boomerek 26%-a tervezi, hogy idén bővíti digitális marketingstratégiáját.

Keresőmotor marketing

A marketingnek ez a része kritikus egy kisvállalkozás számára. Esélyt ad arra, hogy a keresőmotorok találatai között jobban láthatóvá válva felvegye a versenyt a nagyobb cégekkel. Mivel az emberek a keresést használják arra, hogy online és helyben is megtalálják a termékeket, fontos, hogy az Ön cége magasan szerepeljen a keresési eredményekben az Ön által értékesített termékekhez kapcsolódó szavakra. A professzionális internetes marketingcégek ezt a szolgáltatást a keresőoptimalizálás (SEO) révén nyújtják, amely segíthet abban, hogy webhelye magasabb helyezést érjen el a keresőmotorok találati oldalain olyan módszerekkel, mint például:

Helyi keresőmarketing

A helyalapú marketing magában foglalja a weboldal keresési eredményekre történő optimalizálását, de integrálja a keresőmotor térkép funkcióját is. Ez különösen igaz a Google esetében, ahol az Ön vállalkozása térképi és címadatokkal együtt szerepelhet, így a leendő ügyfelek megkapják mindazt, amire szükségük van ahhoz, hogy felkeressék az Ön létesítményét. Telefonszáma és weboldalának címe is feltüntethető. Az ügyfélszolgálat gyakran elérhető lesz, hogy segítsen valakinek eldönteni, hogy érdekli-e az Ön terméke vagy szolgáltatása.

Tartalommarketing

Ez a stratégia arról szól, hogy a leendő ügyfeleknek információt adjon az Ön termékéről vagy szolgáltatásáról, valamint általában az információkról. Mindenki próbál eladni, de azok, akik tájékoztatni tudnak, nagyobb valószínűséggel jutnak eladáshoz. Az emberek egy bizonyos szintű szakértelmet tulajdonítanak egy vállalatnak, és ez bizalmat ébreszt a fogyasztóban.

A múltban a tartalommarketinget gyakran nyomtatott brosúrákon és útikönyveken keresztül hajtották végre. Manapság azonban a stratégia arra épül, hogy értékes, releváns cikkeket és információkat szolgáltat a vállalat weboldalán, amelyek tanácsot adnak és vonzzák a potenciális vásárlókat, valamint cselekvésre való felhívásként szolgálnak.

E-mail marketing

A marketingnek ez a formája kulcsfontosságú lehet egy kisvállalkozás online vagy offline sikere szempontjából. Az e-mail marketing lényegében a termékek és szolgáltatások elektronikus úton történő népszerűsítését jelenti - hírlevelek, frissítések, promóciók vagy általános üzenetek révén -, és a meglévő és leendő ügyfelek listájának felépítésére támaszkodik.

Ez a név- és e-mail lista olyan emberekből áll, akik érdeklődnek a vállalkozásod iránt, és tudod, hogy ez igaz, mert ők maguk jelentkeztek erre a listára.

Talán felajánlották nekik a termékekkel kapcsolatos jövőbeli frissítéseket, valamint kuponokat, hogy feliratkozzanak. Ahogy ez a lista növekszik, úgy válik egyre értékesebbé. Sok marketingszakember ezt nagyon fontos, hosszú távú kisvállalati marketingstratégiának tartja.

Mobil marketing

A fogyasztói élmény manapság nagyrészt mobileszközön keresztül zajlik - akár terméket vagy céget keresnek, akár árösszehasonlítást végeznek, akár ténylegesen megvásárolják a terméket. A mobilmarketing célja, hogy az ügyfeleket okostelefonjaikon vagy táblagépeiken keresztül érjék el olyan médiumok segítségével, mint az SMS, a közösségi média, a weboldal, az e-mail és az alkalmazások. A vállalkozások kihasználhatják az olyan technológiát, amely idő vagy hely alapján célozhatja meg az ügyfélkört, például kedvezménykódot küldhet a vásárlóknak, amikor belépnek egy üzletbe.

Pay-Per-Click marketing

A Pay-per-click (PPC) marketing olyan online hirdetések futtatása, ahol a vállalkozás csak akkor fizet, ha a hirdetésre rákattintottak. Az online hirdetéseknek számos típusa létezik, beleértve a keresések tetején és oldalán megjelenő hirdetéseket, a videók előtt futó promóciókat, vagy a mobilalkalmazásokban vagy online böngészés közben megjelenő hirdetéseket.

A PPC marketing néhány előnye, hogy a vállalkozás csak az eredményekért fizet, és hogy a hirdetések egy adott földrajzi helyre is célozhatók.

A PPC marketing költségei jelentősen eltérhetnek attól függően, hogy a vállalat mennyit hajlandó befektetni a hirdetésekbe. Az árképzés elsősorban a kulcsszóversenyen alapul - a népszerű kulcsszavak, amelyeknek nagy a versenye, többe kerülnek.

A végeredmény

Sok online marketingstratégiát kiszerveznek, mert hacsak nincs ideje arra, hogy időt szánjon rá, nehéz a stratégiát érintő többszörös változásokon belül maradni. A tartalom- és e-mail marketing esetében sok mindent megtehetsz magad, de sosem árt, ha szakértőktől kérsz stratégiai tanácsot, hogy segítsenek a kezdésben.

Ha kisvállalkozással rendelkezel, figyelembe kell venni a digitális marketing fenti területeit. Állíts össze egy tervet, és kombináld azt más marketingtevékenységeivel. A marketing ezen területeinek némelyike a te vállalkozásodtól függően fontosabb és hatékonyabb lesz. Megbízhatsz szakembereket, hogy segítsenek , vagy kiszervezheted, ha nincs elég embered a marketingkötelezettségek házon belüli kezeléséhez.