, 2021/6/30
Két dolog jellemző a brandépítés időigénye, de az idő busásan megtérül. Abban az esetben, ha jól csinálod. A legfontosabb információk. Mi az a brand, avagy márka? Különböző képzettársításokat, asszociációkat jelent, amelyek először az eszedbe jutnak egy adott dolog hallatán.
Egy gazdag vezérigazgató úgy fogalmazza meg, hogy:
A márkád az, amit mások mondanak rólad, miután kiléptél az ajtón. A márka egy cégnek ugyanaz, mint a hírnév az embernek. A hírnevet úgy szerzed meg, hogy megpróbálod a nehéz dolgokat jól csinálni. Az emberre ható egyik legerősebb szociális erő az ismertség elve.
Hogyan építs márkát a semmiből
A brandépítés ereje
Amikor a vásárló pozitív élményekkel megy el, akkor észben tartja és utána is tőled fog vásárolni. Fontos az első benyomás.Ha pozitív benyomást keltesz a vásárlásban nem lesz nehéz megtartani, de egy negatív első benyomás utáni vásárlót nem könnyű pozitívvá tenni. Amíg erős branded van, addig biztos lehetsz benne, hogy lesznek vásárlóid.
2 fajtája van:
személyes márka
céges márka.
Egymást erősíti a céges és a személyes márka. Egy új vállalkozás indításakor a legjobb amit tehetsz, hogy már a kezdetektől úgy építed fel a vállalkozást, hogy az erős és hiteles céges márka mögött legyen egy arc is, akivel azonosulni tudnak az emberek és bizalmat tudnak szavazni neki.
Lényeges piackutatást végezni az iparágban, megtudni melyik ami jobban működik. Ha Youtube videókat szeretnék gyártani, ott jobban működnek a személyes márkák. Viszont a komoly intézményeknél pl. a bankok, a személyes márka nagyon ritka. Helyezd a fókuszt arra amelyik az iparágban jobban megy, de építeni mindkettőt tudatosan.
Márkád építése
A legjobb módja a 21. században kétségtelenül a tartalomgyártás a márka felépítésében. Egy számítógép vagy telefon segítségével bárki képessé válhat tarttalom gyártásra. A tartalom bármi, ami információt közöl rólad, mint brandről. Lehet egy poszt szórólap vagy bármi. Régen korlátozottak voltak a lehetőségek, ma már egészen más. A tartalomgyártás aranykorában élünk. Az információközlés leghitelesebb formája az, mikor más beszél rólad.
Add azokat az információkat amiket keresnek ami szórakoztató,segít a szakmai fejlődésben,vagy amiről minél fontosabb hamar értesülni és így tovább.
Lehet egy webshop, amely a termék használatáról ír hasznos cikkeket, majd bemutatja a terméket különböző szituációkban használat közben. Mellette érdekes adatokkal látja el a termék iránt érdeklődőket, hogy a termék hogyan változtatja meg a használóik életét.
De a szolgáltatás szektorban is ugyanolyan jól működik a tartalomgyártás. PL.egy fogászat, amely hasznos cikkekkel, például a gyökérkezelés vagy a fogkőleszedés bemutatásával adja át a hasznos információkat emellett előtte-utána képekkel mutatja be a szolgáltatás előnyeit. Ezenkívül folyamatos akciókkal próbálja rábírni az olvasóit a rendszeres fogászati ellenőrzésekre. Egy másik formája, a PR.
Ekkor más, hiteles források beszélnek rólad, és objektíven ismertetik az, hogy mit csinál a márkád és a terméked/szolgáltatásod. Ha már elég nagyra nőttél, érdemes PR-ba fektetni, mert hitelesség szempontjából ez egy jó csatorna.
Nézd úgy, hogy a brand egy sztori, először elképzeled, megalkotod és utána folyamatosan felneveled. Amennyiben elég erős, akkor a termék része lesz. A termék sikere többé nem értelmezhető a mögötte lévő brand nélkül. A tartalommarketing az online világban az inbound marketing része.
A vásárlót az írott, vagy képi tartalmak segítségével vezeti egy úton. Az utolsó előtti állomás a vásárlás,utolsó pedig a lojalitás a termékhez és a Word marketingre vonatkozó hajlandóság a vevő részéről. Ha pontosan célzunk és bizalomépítésünk sikerrel jár, akkor hűséges vásárlót és talán márkanagykövetet kapunk. Az értékes, hasznos tartalom önkéntes megismerésen alapuló folyamat bizalmat épít, ami hosszú távon a legjövedelmezőbb faktor, hiszen a bizalom egy erős érzelem.
Az online brand építés alapjai
Trendek költséghatékonyan
A brandépítés előszobájának tekinthető piackutatás szép és hasznos, de olyan terület, ami rendesen igénybe veszi az anyagi erőforrásokat. Viszont lehet olcsón kicsiben is csinálni.
Facebook eszköz:
Megkeresheted, mely paraméterek azok amik jellemzik a közönséget. Milyen oldalakat kedvelnek, ez fontos információ a brand építésben. Ezután már csak egy kattintás alapú kampánnyal kell tesztelni sok kreatívot és szöveget, hogy megtaláld azt a kombót, amivel és akiknek olcsón és eredményesen tudsz brand-et építeni.
Nyomon kell követni
A Facebook nyomon tudja követni, milyen hatékonysággal halad a brandépítés. Facebook eszköz:
Amint megtalálod a közönséget és azonosítja a stílust ami építi a hidat közöttetek hirdetéssel folyamatosan mérni tudod, hogy mennyire ismerik fel a hirdetést azok akik pár nap múlva újra látják. Amennyiben jól szövegzett, vizuális kreatívval rendelkező hirdetésed van jó előnnyel indulsz.
A brandépítés megtérülése
Ha sikerül konzisztensen felépíteni egy márkát, akkor a megtérülés a több visszatérő vásárló, az egy vásárló hosszútávú ügyfél-értékének növekedése, illetve az ajánlás révén mérhető. Igazából itt évekről, évtizedekről beszélünk.
Aki nagyra akarja vinni annak nincs sok választása. Vagy meg épít egy márkát tudatosan, vagy évtizedekig egy bizonytalan, középszerű márkával kénytelen lesz lavírozni a bizonytalanság határvidékén,
Brand építés mesterfokon
Egy jól működő brand stratégia, egy ötletes reklámkampány akkor hatékony, ha számokban is hozza az eredményeket. A számok nem hazudnak.
Több kampánnyal a hátunk mögött, tudjuk, hogy milyen eszközöket kell bevetni a forgalom növelése érdekében. Brandet építünk.
Kreativ
Akkor hatásos egy reklám, ha az kitűnik a többi közül. A kampányok során nem csak eredmény születik, hanem brandet építünk A Brand Mester segítséget nyújt, hogy a vállalkozás igazi rajongókat szerezhet.Szükséges, hogy saját márkád legyen.
Megbízhatóság.
A feladatok elvégzése a határidő betartása elvárás. Brandet kapsz a BrandMester csapattól, amit elvársz. A maximalizmus itt nem csak elmondott szavak, annál inkább alaptétel.
Egyedi.
A BrandMester egy olyan csapat akiket meg fogsz szeretni. A marketing és brandépítés számukra elkötelezettség, hivatástudat. A kreatív csapat kimagasló szaktudással, lelkes hozzáállással olyan eredményeket ér el ami miatt kedvet kapsz hozzá.
A branding fajtái: 3 csoportra oszlik.
Vállalati branding
Énmárka építése
Employer branding
Branding
Ez az amikor a vállalkozás hírét szeretnéd felépíteni.
Ez a klasszikus Nike eset.
Énmárka – avagy a személyes márka építése
Van olyan vállalkozás, ahol az alapító ismertebb, mint a céges márka. A márka is nagyot profitál belőle, mert az alapító népszerűsége miatt a márka ereje is megnő.
Employer branding
Ahhoz, hogy a cég első lehessen a piacon, kiváló alkalmazottakra van szükség. Meg kell nyernie a legnagyobb tehetségeket, meg is kell tartani őket.
Fontossága a márkaépítésnek
Segít kiemelkedni a telített piacról. Minél többen vannak a piacon annál fontosabb fontosabb az erős márka. A márkád alapozza meg a hitelességed: legyen szó személyes vagy céges márkáról, a hitelesség kulcskérdés a sikerhez. Az ár meghatározója a márka. A terméknek jónak is kell lenni. Hiteles márkák bátran adhatják drágábban a termékeiket. Ha hiteles vagy a lojális vevők nem fognak máshol olcsóbb terméket keresni. Megbíznak a minőségben.
Ha tudatosan építem a márkát jó ideje, akkor több lesz a visszatérő vevő és többen jönnek majd ajánlásra is. A sikeres márkának a legjobb vevőkre van szüksége. A jó márka biztosítja ezt. A márka értékének és különlegességek azonosítása. Meg kell gondolni, hogy mitől különleges és milyen pluszt ad a termék a piacon a versenytársakhoz viszonyítva.