, 2021/12/4
Blogolás üzleti céllal? Itt van minden, amit tudnod kell. Mi a tartalommarketing? A végső útmutató a kezdetekhez, hogy a tartalom segítségével forgalmat, leadeket és értékesítést érjünk el.
Az üzleti blogolás előnyei
Mivel jelenleg világszerte közel 4 milliárd ember csatlakozik az internethez, soha nem volt még jobb alkalom a vállalkozások számára, hogy a blogolást is beépítsék marketingstratégiájukba. A blogolás nem csak a webhely forgalmát növeli, és népszerűsíti termékeit és szolgáltatásait, de segít a potenciális ügyfelek bizalmának kiépítésében is.
Mi az üzleti blogolás?
Az üzleti blogolás ugyanolyan fontos a vállalkozások marketingjéhez, mint a sárga oldalak. Az üzleti blog egy olyan marketingcsatorna, amely segít a vállalkozásoknak növelni az online láthatóságot, a márkaismertséget, a blog feliratkozókat, és támogatja az üzleti növekedést. Emlékszel, amikor a blogok a LiveJournalba voltak elzárva, és a kockafejűek számára voltak fenntartva? Nos, ezek az idők már rég elmúltak, mivel az üzleti blogolás minden marketingstratégia alapelemévé vált.
Az üzleti blogolás ugyanolyan alapvető fontosságú egy vállalkozás marketingjében, mint egykor a sárga oldalak voltak, és ha még nem alkalmazza ezt a gyakorlatot, komoly hátrányba kerülhet versenytársaival szemben. Szerencsére még nem késő elkezdeni. Ebben a cikkben összegyűjtöttem mindent, amit tudnia kell ahhoz, hogy behozza az elvesztegetett időt, és azonnal elkezdhesse a blogolást üzleti céllal.
Mi az a tartalommarketing? A végső útmutató az induláshoz
Az igazság az üzleti blogolásról.
A sok egymásnak ellentmondó információ (és vélemény) miatt nehéz lehet tudni, hogy valójában mit is várhatunk az üzleti célú blogolástól. Az üzleti blogolás gyorsan fejlődött, és az interneten található információk nagy része egyszerűen elavult, még akkor is, ha néhány évvel ezelőtt technikailag igaz volt. 2011-ben például, még mielőtt a blogolás teljesen elfogadottá vált volna, mint a vállalkozások legitim marketing taktikája, a Daily Blog Tips 6 csúnya igazságot osztott meg a blogolásról.
Akkoriban ezek mind érvényes szempontok voltak, de ahogy az idő múlásával várható volt, sok közülük mára valótlanná vált. Ez a hat állítás olyan általános hiedelmeket (és tévhiteket) képvisel, amelyek még ma is léteznek. Azoknak, akik még újak a médiumban, szánjunk néhány percet arra, hogy mindegyikről helyre tegyük a dolgokat.
"Csúnya hazugság: Az üzleti blogolás nem könnyű"
A blogolás nem könnyű abban az értelemben, hogy az eredmények gyorsan, kevés erőfeszítéssel jönnek, de ha figyelembe vesszük, hogy a vállalkozások milyen más módszereket használtak az évek során az ügyfelek elérésére, a blogolás gyerekjáték. (Funfettiről beszélek.) Mi a könnyebb: a blogolás vagy a házról házra járás? Inkább napi egy posztot publikálna, vagy inkább napi 100 hideghívást bonyolítana le? Én maradok az üzleti blogolásnál, köszönöm.
"Csúnya hazugság: Az üzleti blogolás nem életképes üzleti modell"
Ez ma már teljesen téves. A Mashable, a Buzzfeed, a Gizmodo, a TechCrunch, az Engadget és a VentureBeat között milliókat keresnek manapság a blogolással.
Bár a legtöbb vállalkozás (beleértve az IMPACT-ot is) inkább arra használja a blogolást, hogy forgalmat generáljon a weboldalára, mint fő bevételi forrásra, ez nagyon is lehetséges.
"Csúnya hazugság: Az üzleti blogolás nem csak rólad szól"
Oké, azt kell mondanom, hogy ezzel eléggé fején találták a szöget. A céges blogod a vevői személyiségedről szól, nem rólad. Ha nem nyújtasz értéket az ideális érdeklődőknek és ügyfeleknek (azaz nem válaszolsz a kérdéseikre, nem foglalkozol az ötleteikkel), akkor rosszul közelíted meg az üzleti blogolást, és nem valószínű, hogy forgalmat vagy feliratkozókat fogsz vonzani.
"Rút hazugság: Nem kell sokat interakcióba lépned az olvasóiddal"
Azt mondani, hogy nem kell interakcióba lépned az olvasókkal, majdnem olyan rossz, mint azt mondani, hogy nem kell válaszolnod az ügyfélszolgálati megkeresésekre.
Vállalkozásként meg kell értened, hogy a blogod olvasói mind ügyfelek vagy potenciális ügyfelek, akik megérdemelnek némi figyelmet. Márkádat a digitális korban nagymértékben az online interakciók alapján ítélik meg, ezért minél több kapcsolatot tartasz, annál jobb.
"Csúnya hazugság: A gyakorlás nem tesz tökéletessé"
Tökéletesség semmiben sem létezik, de az üzleti blogolás olyan készség, amely a gyakorlással biztosan javulni fog. Nézd meg például a saját blogunkat. A mai posztjaink fényévekkel előrébb járnak, mint a pár évvel ezelőtti posztjaink, és innen csak fejlődni fogunk. Ugyanez vonatkozik rád is.
"Csúnya hazugság: Nincs szükséged sok blogolási tanácsra"
Minden a minőségről szól a mennyiség helyett. Ha egyszerűen elsajátítod az alapokat (figyelj a közönségedre és írj minőségi tartalmat), akkor az üzleti blogod jobb lesz, mint a blogok 99%-a.
A blogolás előnyei az üzleti életben
Az egyik kérdés, amit sokan feltesznek egy vállalkozás elindítása után, hogy megéri-e a blogolás. Rövid válasz: Igen! És itt az okok, amiért ezt mondjuk.
1. Segít forgalmat generálni a weboldaladra.
Tegye fel a kezét, ha több látogatót szeretne a weboldalára. Igen, én is.
Most gondolj arra, hogy az emberek milyen módon találják meg a weboldaladat:
Beírhatják a nevedet a böngészőjükbe, de ez egy olyan közönségnek szól, amely már megvan. Tudják, hogy ki vagy, rajta vagy a radarjukon, és ez nem segít abban, hogy még több látogatót szerezz a már meglévő látogatottságodon felül.
Fizethetsz a forgalomért úgy, hogy megveszel egy e-mail listát (ne merészeld!), szétküldöd őket, és reméled, hogy néhányan megnyitják és rákattintanak az e-mailekre. De ez drága és, tudod, illegális.
Fizethetsz a forgalomért rengeteg fizetett hirdetés elhelyezésével, ami nem illegális, de még mindig elég drága. És amint elfogy a pénzed, a forgalom is megszűnik.
Tehát, hogyan tudsz új forgalmat vagy olvasókat vonzani az oldaladra? Blogolással és webhelyed keresőmotorokra való optimalizálásával.
Ez így működik.
Gondolj arra, hogy hány oldal van a weboldaladon. Valószínűleg nem sok, igaz? És gondoljon arra, hogy milyen gyakran frissíti ezeket az oldalakat. Valószínűleg nem túl gyakran, igaz?
Nos, a blogolás nagyszerű módja mindkét probléma megoldásának.
Minden egyes alkalommal, amikor blogbejegyzést készít és tesz közzé, ez egy újabb indexelt oldal a weboldalán, ami egy újabb lehetőséget jelent arra, hogy megjelenjen a keresőmotorok találati oldalán (SERP), és a szerves keresésben forgalmat irányítson a weboldalára.
A blogolás SEO-ra gyakorolt előnyeiről kicsit később még többet fogunk beszélni, de ez egy újabb jelzés a Google és más keresőmotorok számára, hogy a webhelye aktív, és gyakran ellenőrizniük kell, hogy milyen új tartalmak kerülnek felszínre.
2. A blog tartalmát újrahasznosíthatod a közösségi médiában.
A vállalkozásodnak szánt blogolás abban is segít, hogy a közösségi médián keresztül is felfedezzenek. Minden alkalommal, amikor új cikket készítesz, olyan tartalmat hozol létre, amelyet az emberek megoszthatnak a közösségi hálózatokon - Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest -, ami segít felfedni vállalkozásodat egy új közönségnek, amely talán még nem ismer téged.
A blogtartalmak is segítenek fenntartani a közösségi médiajelenlétedet.
Ahelyett, hogy a közösségi média menedzserét kérnéd meg, hogy mindig vadonatúj tartalmakat készítsen a közösségi média számára (vagy magad készítsd el ezeket a tartalmakat), a blogja szolgálhat a tartalom tárházaként. A blogtartalmakkal erősítheted közösségi elérésed, és a közösségi csatornáidon keresztül új webhelylátogatókat irányíthatsz a blogodra. Eléggé szimbiózisban lévő kapcsolat, azt kell mondanom.
3 Segít a forgalmat leadekké alakítani.
Most, hogy a blogodon keresztül némi forgalom érkezik a webhelyedre, lehetőséged van arra, hogy a webhely forgalmát leadekké alakítsd át. Ahogy minden egyes blogbejegyzés, amit írsz, egy újabb indexelt oldal, úgy minden egyes bejegyzés egy új lehetőség arra, hogy új leadeket generálj. Ennek a módja egyszerű: Csak adjon hozzá minden blogbejegyzéshez egy lead-generáló felhívást.
Gyakran ezek a felhívások olyan dolgokhoz vezetnek, mint az ingyenes e-könyvek, fehér könyvek, adatlapok, webináriumok, tesztek, vagy alapvetően bármilyen tartalmi eszköz, amelyért valaki hajlandó lenne kicserélni az adatait. Ha valaki nem tudja, hogyan működik a forgalomból vezetéssé alakítás, akkor ez a következőképpen egyszerű:
A látogató eljön a weboldalra
A látogató meglátja az ingyenes ajánlatra való felhívást
A látogató rákattint a call-to-action-re, és egy céloldalra jut, amely egy űrlapot tartalmaz, amelyet kitölthet az adataival.
A látogató kitölti az űrlapot, elküldi az adatokat, és megkapja az ingyenes ajánlatot.
Ha lejjebb görgetsz ebben a blogbejegyzésben, láthatsz egy felhívás-cselekvésre gombot. Valójában az általunk közzétett blogbejegyzések 99,9%-ában vannak cselekvésre hívó gombok, és a blogbejegyzéseidben is kellene, hogy legyenek. Így változtathatod weboldaladnak forgalmát az értékesítési csapat számára elérhetővé. Inbound Marketing - Blogolási stratégia. Megjegyzés: Nem minden blogolvasóból lesz lead, és ez rendben is van. Senki sem alakítja át a blogját olvasó emberek 100%-át leadekké. Csak kezdj el blogolni, tegyél minden blogbejegyzésbe cselekvésre való felhívást, állitsbe egy látogató-vezető konverziós arányt, és törekedj arra, hogy minden hónapban javítsd ezt az értéket.
4. Hosszú távú eredményeket hoz.
A legjobb üzleti blogok válaszolnak olvasóik és ügyfeleik gyakori kérdéseire. Ha következetesen értékes tartalmat vagy cikkeket készítesz a célközönsége számára, az iparági vezetőként vagy tekintélyként fogod megalapozni a szemükben. El tudod képzelni, milyen hatása van egy olyan tanulságos blogbejegyzés elküldésének, amelyet azért írtál, hogy tisztázd a dolgokat egy összezavarodott ügyfél számára?
Vagy hogy egy értékesítő mennyivel több üzletet tudna lezárni, ha a leadjei felfedeznék az értékesítőjük által írt blogtartalmat? A "tekintély megteremtése" nem olyan konkrét hiúsági mérőszám, mint a forgalom és a leadek, de elég erős dolog. Használhatja az értékesítés lehetővé tételének mérésére. Mert a nap végén sok blogbejegyzésed éppen erről szól.
Gondolj bele: Tegyük fel, hogy az érdeklődők a te vállalatodnak munkatársai által írt blogbejegyzéseken keresztül találnak választ mindennapi kérdéseikre. Ebben az esetben sokkal nagyobb valószínűséggel lépnek be az értékesítési tölcsérbe, bízva abban, amit mondasz, mert a múltban már segítettél nekik - még mielőtt bármit is vásároltak volna tőled.
Azok az érdeklődők, akik olvasták a blogbejegyzéseid, jellemzően úgy lépnek be az értékesítési tölcsérbe, hogy jobban ismerik a termékeid és szolgáltatásaid, a piacon elfoglalt helyét és az iparágát. Ez sokkal produktívabb értékesítési beszélgetést tesz lehetővé, mint két viszonylag idegen ember között. Azok az értékesítők, akik olyan konkrét kérdésekkel találkoznak, amelyek mélyreható magyarázatot vagy dokumentált választ igényelnek, a blogbejegyzések archívumából meríthetnek.
Ezek a cikkek nem csak gyorsabban segítik az értékesítési folyamatot, mintha az értékesítőnek a semmiből kellene létrehoznia az eszközöket, de az értékesítő hasznos forrásként pozícionálja magát az érdeklődő számára - így segítve a bizalom kiépítését.
5. A blogolás segít a linképítésben.
A bejövő linkek vagy backlinkek a Google algoritmusa által figyelembe vett 200 tényező között szerepelnek, amikor egy webhelyet rangsorol a keresőmotorok találati oldalon. Sok szakértő és kisvállalkozó is úgy véli, hogy a backlinkek a 3. legfontosabb tényező a keresőoptimalizálásban. Bár a bejövő linkek generálása elengedhetetlen, a SEO-szakértők 41%-a szerint a linképítés a keresőoptimalizálás legnagyobb kihívást jelentő része.
Ha olyan cikkeket készít, amelyek nem csak a potenciális ügyfelei, hanem más olyan vállalatok számára is értékesek, amelyeket a közönsége iparági vezetőnek tekint, akkor könnyebb lenne releváns linkeket szerezni. A tekintélyes webhelyek linkjei más webhelyek bizalmi szavazataként vagy ajánlásaként szolgálnak. A Google számára pedig azt jelzi, hogy Ön megbízható és az iparág szakértője. A backlinkek másik előnye, hogy segítenek a domain tekintélyének növelésében, ami javítja az általános felfedezhetőséged a keresőmotorokban.
6. Hosszú távú eredményekhez vezet.
Fantasztikus lenne, ha elutazhatnál Hawaiira, edzőterembe járhatnál, és annyit aludhatnál, amennyit csak akarsz, és mégis képes lennél forgalmat generálni az oldaladra.
Jó hírünk van azonban! A blogolás pontosan ezt teszi - elsősorban a keresőmotorokon keresztül. Itt van, hogy mire gondolok:
Képzeld el, hogy vasárnap leülsz egy órára, hogy megírj és közzétegyél egy blogbejegyzést. Tegyük fel, hogy ez a blogbejegyzés hétfőn 100 megtekintést és tíz leadet hoz neked. Kedden további 50 megtekintést és öt leadet kapsz, mivel még néhányan megtalálják a közösségi médiában, és néhány előfizetőd is felzárkózik az e-mail és RSS csatornákra. Néhány nap múlva azonban a poszttal kapcsolatos felhajtás nagy része lecseng, és már csak 150 megtekintés és 15 ügyfél van a számláján.
Még nincs vége. Mivel ez a bejegyzés most már rangsorol, ez azt jelenti, hogy még napokig, hetekig, hónapokig és évekig folytatódhat a blogbejegyzésből származó forgalom. Tehát bár úgy érezhetjük, hogy ez az első nap vagy bukta, a valóságban a blogolás inkább így működik: ehát miközben a szundi ébresztőt nyomogatod, Hawaiin szörfözöl és vasat pumpálsz, forgalmat és leadeket is generálsz.
A tegnap befektetett erőfeszítésed a jövőben több százezer megtekintéssé és vezetővé válhat. Ráadásul blogod tartalmát számos kreatív módon pénzzé teheted. Az olyan üzleti modellek, mint az affiliate marketing, azt jelentik, hogy szinte bármilyen témában - a sminkeléstől és szépségápolástól kezdve a kempingezésen át a motorkerékpárokig - jövedelemre tehet szert a blogolásból.
Sokféle affiliate program létezik, ahol jövedelemre tehetsz szert azáltal, hogy az embereket releváns termékekre és szolgáltatásokra irányítod. Ha blogolásról van szó, az eladások nagy része valószínűleg a régebbi cikkeidből származik majd. A Hubspot blogon havonta generált forgalom több mint fele az előző hónapokban megjelent bejegyzésekből származik. Régi bejegyzésekből származnak.
Ugyanez igaz az aktuális hónapban generált leadekre is - a minden hónapban generált leadek körülbelül 90%-a az előző hónapokban megjelent blogbejegyzésekből származik. Néha évekkel ezelőttről. Az ilyen típusú blogbejegyzéseket "összetett" bejegyzéseknek nevezzük. Nem minden blogbejegyzés illik ebbe a kategóriába, de minél több örökzöld blogbejegyzést írsz, annál valószínűbb, hogy az egyik ilyen összetett blogbejegyzésre bukkansz.
Kutatásaink során azt találtuk, hogy minden tíz blogbejegyzésből körülbelül 1 végül összetett blogbejegyzés lesz. Számomra (és remélhetőleg számodra is) ez mutatja az üzleti blogolás skálázhatóságát. Bár lehet, hogy nem lát azonnali eredményeket, de idővel kiszámítható mennyiségű forgalomra és vezetésre számíthat vállalkozása számára, minden további erőforrás-befektetés nélkül - a forgalom és a vezetések generálásához szükséges munka már megtörtént.
Ha többet szeretne megtudni a blogolás hosszú távú hatásáról, és arról, hogyan lehet még több hasznot húzni a blogbejegyzésekből, amelyek a szerves keresőben szerepelnek vállalkozása számára, olvassa el ezt a cikket: "A blogolási taktika, amiről senki sem beszél: A múlt optimalizálása".
7. Segít megosztani a vállalati híreket.
Egy másik előny, amit a blogolás minden nagy, és kisvállalkozásnak biztosít, az egy olyan médium, amellyel megoszthatják vállalati híreiket és történeteiket. A blogok nem csak cikkeket, hanem olyan híreket is tartalmazhatnak, amelyek rávilágítanak arra, hogy egy vállalat mire készül. Új tartalommarketing-menedzsert vett fel? Oszd meg a blogodon.
Interjút készített online marketing és iparági szakértőkkel? Tedd közzé a blogjaidon. Van egy briliáns esettanulmánya, amely bemutatja, hogyan segítik termékeid és szolgáltatásaid az ügyfeleket? Mesélj róla közönségednek a blogodon. Helyi vásárt vagy kereskedelmi kiállítást rendezel? Dobd fel a figyelmet a blogodon keresztül.
A vállalati hírek megosztása a blogon nem csak emberszabásúvá teszi a márkádat, de a közönségének is segít látni, hogy nem mindig az eladásról szól.
Az üzleti blogolás másodlagos előnyei. Vannak más okok is, amiért a vállalkozásoknak érdemes blogolniuk, de szerintem ezek kisebbek, és elrugaszkodnak a blogolás alapvető előnyeitől. Én például szeretem arra használni a blogunkat, hogy olcsón teszteljünk kiterjedt kampányokat, mielőtt sok pénzt és időt fektetnénk a létrehozásukba. Arra is szeretem használni a blogunkat, hogy jobban megértsük a személyiségünket. És bár nem ez kellene, hogy legyen az elsődleges felhasználási módjuk, ezek mind jelentős hasznosságai egy üzleti blognak, de számomra másodlagos előnyök.