, 2022/8/16

Gondoltál már arra, hogy a szenvedélyedet vállalkozássá alakítsd? Sok vállalkozás termékek vagy szolgáltatások széles skáláját kínálja, de küzd azért, hogy piacvezető legyen minden egyes kínálatában.

Az 5 lépéses folyamat a vállalkozásod ideális piaci résének megtalálásához

Ahelyett, hogy a széles lakosságot céloznád meg, az ötleted a potenciális vásárlók egy kis részére összpontosíthatnál. A tevékenységi kör leszűkítése lehetőséget biztosít arra, hogy a legjobb legyél abban, amit csinálsz.

Mi az a réspiac?

A réspiac olyan emberek vagy vállalkozások célzott csoportja, akik az általad értékesített terméket vagy szolgáltatást vásárolják. Az egyének e csoportodnak meghatározott szükségletei vannak, amelyeket egy olyan célzott termékkel vagy szolgáltatással lehet kielégíteni, amely ezeket az igényeket kielégíti.

A résmarketing a specializáció mellékterméke. Ha egy vállalat a termékek és szolgáltatások egy meghatározott készletét kínálja ahelyett, hogy a kínálat széles választékát értékesítené, akkor abból hasznot húz, hogy pénzt takarít meg, termelékenyebbé válik, és olyan komparatív előnyt biztosít, amelyet egy piaci résben lévő vásárlói csoportnak tud értékesíteni.

A vállalatok számára előnyös, ha a földbe döngölték a karót, és ennek az előnynek az egyik módja a gyakorlatban az értékesítés és a marketing. A réspiacnak történő értékesítéssel kitűnhetsz a versenytársak közül, és segít a márkának pozitív ismertséget szerezni a piacon. Vállalkozásod tekintélyévé válhat az iparágában az adott réspiac közönsége számára - végső soron több ügyfelet vonzva a termékéhez vagy szolgáltatásához.

Hogyan találjunk egy piaci rést

1. Gondolkodj el szenvedélyeiden és érdeklődési körödön.

Van olyan hobbi vagy készség, amiért különösen szenvedélyesen rajongsz vagy amiben jó vagy? Szánj egy kis időt arra, hogy elgondolkodj ezeken az érdeklődési körökön, mint potenciális réspiaci ötleteken. Az alábbiakban néhány kérdést találsz, amelyekkel beindíthatod az ötletelésedet:

Milyen képességek jönnek magától?

Mivel tölti szívesen a szabadidejét?

Kérnek-e a barátai, családtagjai és kollégái tanácsot egy adott témában?

Hogyan közelíti meg a problémamegoldást?

Milyen témákról szeret tanulni?

Írd le az ezekre a kérdésekre adott válaszaid, és kezd el összeállítani a vállalkozásod réspiacán megfontolandó ötletek listáját.

2. Az ügyfelek problémáinak és igényeinek azonosítása.

Most, hogy már van néhány üzleti ötleted gondold végig, milyen problémákkal szembesül a célpiac, és hogyan válhat szenvedélye vagy érdeklődése olyan termékké vagy szolgáltatássá, amely kielégíti az igényeiket. Mi az ő vásárlási motivációjuk?

Vizsgáld meg potenciális vásárlóit, hogy meghatározd vásárlási szokásaikat és a kihívásokat, amelyekkel szembesülnek. Számos eszköz áll rendelkezésre (köztük ingyenesek is), amelyeket felhasználhatsz vevői személyiségednek feltárása során. Ezáltal jobb képet kaphatsz arról, hogy vállalkozásod hogyan tud értéket nyújtani a piaci résének.

3. Vizsgáld meg a versenytársakat.

Mielőtt időt és energiát szánnál egy vadonatúj vállalkozás fejlesztésére, érdemes felkutatnia potenciális versenytársaid. Lehet, hogy van egy életképes termékötleted, de hány más vállalkozással fogsz versenyezni?

Az alábbiakban találsz néhány weboldalt, amelyek segíthetnek neked a konkurenciakutatásban.

Google Trends

Google kulcsszótervező

ClickBank

Amazon

Használd ezeket az eszközöket, hogy feltárd a legkelendőbb termékeket, amelyeket a fogyasztók kutatnak, és megnézd,hogy a te új vállalkozásod megfelel-e az igényeiknek.

4. Határozd meg a piaci rést és annak jövedelmezőségét.

Ha erőforrásokat és időt szánsz egy új vállalkozásra, annak képesnek kell lenned arra, hogy nyereségessé válj. Íme néhány tényező, amelyet figyelembe kell venni, amikor véglegesíted a kiszolgálandó rést:

Vevői demográfia

Az ügyfelek értékei és érdeklődési köre

Az ügyfelek elhelyezkedése

A termék minősége

Ár

Az ötleted akkor lehet nyereséges, ha kutatod a piacot, és felfedezed, hogy hasonló termékeket, de nem sok olyan céget találsz, amelyik ezeket árulja. Vess egy pillantást a versenytársak termékeinek áraira, hogy a sajátod versenyképesen árazhasd. Az olyan források, mint az Amazon (termékek esetében), a G2 (szoftverek esetében), az ügynökségi könyvtárak (szolgáltatások esetében) és a PRICEFY.IO (árfigyeléshez) hasznosak a versenytársak árazásának értékelésében, valamint a saját termékek és szolgáltatások árainak meghatározásában.

5. Teszteld terméked vagy szolgáltatásod.

Hozz létre egy egyszerű weboldalt vagy landing page-et vállalkozásának, hogy az ügyfelek megtaláljanak. Ajánlj fel egy próbaidőszakot a termékből, vagy adj ingyenes mintákat a célvásárlóidnak. Ez a kezdeti tesztidőszak nem kerülhet nagy összegbe, de mindenképpen használhatsz fizetett hirdetéseket, hogy forgalmat irányíts a weboldaladra.