, 2021/12/17
A mompreneur olyan női vállalkozó, aki igyekszik egyensúlyt teremteni anyai és vállalkozói szerepe között. Én akkor kezdtem el a vállalkozásomat, amikor a tinédzser lányaim csecsemők voltak, így ez egy hosszú, megterhelő és kimerítő út volt, a mompreneur lét támogatta az anyasági céljaimat és álmaimat.
Bár az anyai vállalkozói lét számos kihívását és küzdelmét nem lehet elkerülni vagy leküzdeni, úgy tapasztaltam, hogy az anyaság valójában felkészít arra, hogy mompreneur legyél, mert az új üzleti vállalkozásod elindításában és működtetésében felhasználhatod azt a kreativitást, termelékenységet és vezetői készséget, amelyet már otthon, a gyermekeid nevelésében alkalmazol.
Bár a dolgozó anyák gyakran részesülnek jól megérdemelt dicséretben, és a társadalom gerinceként emlegetik őket, jellemzően kevesebb támogatást, mentorálást és pénzügyi támogatást kapnak, mint férfi társaik. Miközben 12,3 millió női tulajdonú vállalkozás 1,8 billió dollárt termel egyetlen év alatt, a nők az induló vállalkozások kockázati alapjainak mindössze 7%-át kapják meg. És ha ehhez hozzávesszük az anyasággal járó véget nem érő felelősséget, az anyai vállalkozói lét egyértelműen azt jelenti, hogy több támogatásra van szükségünk, és több támogatást érdemlünk... nem kevesebbet.
A családi kötelezettségek miatt az anyavállalkozóknak egyensúlyt kell teremteniük a vállalkozás működtetésével és a gyermekneveléssel járó követelmények között, és előfordulhat, hogy munkájuk nagy részét akkor végzik, amikor a gyermekeik nem igényelnek annyi figyelmet, például amikor iskolában vannak. A mompreneurek legtöbbször olyan anyák, akik kis léptékű vállalkozásokat működtetnek saját otthonukból, például kézműves termékeket árulnak olyan oldalakon, mint az Etsy vagy az eBay, nem pedig olyanok, akik a Szilícium-völgyben alapítanak nagy növekedési potenciállal rendelkező vállalkozásokat.
A női vállalkozók, különösen azok, akik a munka és a családi kötelezettségek között egyensúlyoznak, növekvő tendenciát jelentenek, és annak a jele, hogy a startupok területe egyre inkább egyenlőségi és befogadóbbá válik, ami a feminizmus számára is áldásként értékelhető. Ugyanakkor azonban a "mompreneur" kifejezés lealacsonyítónak tűnhet a vállalkozó anyákkal szemben.
Egy anyavállalkozó 7 legnagyobb nehézségei
Mompreneur Struggle
1 ~ A finanszírozás hiánya
A legtöbb anyuka a személyes megtakarításaira vagy a saját hitelkártyájára támaszkodik, hogy elindítsa vállalkozását. Sok anyuka nem keres befektetőket, hogy segítsenek vállalkozásuk beindításában, főként azért, mert mi anyukák feliratkoztunk arra a hamis becsületjelvényre, hogy szuperanyukák vagyunk, akik mindent egyedül is meg tudnak csinálni, anélkül, hogy segítséget kérnének.
Sajnos a statisztikák azt mutatják, hogy amikor az anyák befektetőkhöz fordulnak, hogy tőkét szerezzenek, bizonyított tény, hogy a nőknek, különösen ha anyák, nehezebb a kockázati tőkefinanszírozás megszerzése, mint a férfiaknak.
2 ~ Anyai bűntudat
Az anyai bűntudat megakadályozza az anyukákat abban, hogy új vállalkozásba kezdjenek, arra készteti őket, hogy feladják a vállalkozásukat, vagy szabotálja a potenciális sikerüket. Az anyai bűntudatot minden anya átéli, mert minden anya dolgozó anya. Bármikor, amikor a gyermekeink gondozásán kívül valami mást csinálunk, úgy érezzük, hogy velük kellene lennünk, és ez a szorongás fokozódik, amikor olyan karriert vagy vállalkozást folytatunk, amelyet szeretünk!
Mindig ezt a tanácsot adom az anyukáknak: hagyd, hogy a gyermekeid legyenek az okod, ne a kifogásod. Tudom, hogy annyi önbizalomhiányom volt, amikor a lányok felnőttek, de most, hogy látom, mennyire magabiztosak, önállóak és bátrak, büszke vagyok magamra, hogy megmaradtam a mamavállalkozói úton. Nem a vállalkozói törekvéseim ellenére lettem az az anya, aki lenni szeretnék, hanem részben éppen emiatt.
3 ~ Impostor szindróma
Senki számára sem titok, hogy nőként az egyik jelentős hibánk, hogy lebecsüljük az értékünket, alulértékeljük az erőfeszítéseinket, és nem birtokoljuk az eredményeinket. Nem szeretjük, ha arrogánsnak vagy "beképzeltnek" tartanak minket, és Isten ments, hogy valaki azt higgye, hogy hencegünk - persze, a gyerekeinkkel dicsekedhetünk, de magunkkal nem!
Könyörgöm nektek, hogy ne a hiányosságaitokra koncentráljatok, hanem hagyjátok, hogy a fényetek ragyogjon. Igen, a nemek közötti bérszakadék valós, de lehet, hogy azért vagy alulfizetett, mert nem hagyod, hogy mások megtudják, mennyire képzett vagy, nem adod meg magadnak a megérdemelt elismerést, és nem azt számolod fel, amit érsz.
4 ~ Rossz öngondoskodás
Mompreneurként minden irányba húznak minket, és gyakran elmulasztjuk, hogy önmagunkat is felírjuk a prioritások listájára. Mindent meg akarunk csinálni - mindenkiért, túl keményen hajtjuk magunkat, túlterheljük magunkat, nem tudunk NEM-et mondani arra, ami nem szolgál minket, vagy nem tudunk IGEN-t mondani arra, ami gyarapít minket. Én elég jól ismerem ezt a történetet, és meg kellett tanulnom, hogy ne álljak a saját utamba.
Nemrégiben csatlakoztam a HealthPlan USA-hoz, egy tagsági alapú szervezethez, egy olyan juttatási programhoz, amely jelentős kedvezményeket biztosít az egészségügyi szolgáltatásokból. A szolgáltatások közé tartozik a távgyógyászat, a fogászati kedvezmények, a gyógyszer- és látásbeli kedvezmények, valamint az egészségügyi érdekképviselet, háztartásonként mindössze havi 16,48 dollárért.
Izgatottan várom, hogy anyavállalkozóként egészségügyi lehetőségem van, így szükség esetén proaktívan és gyorsabban gondoskodhatok az egészségemről.
HealthPlan USA hivatalosan is elindul a Congressional Black Caucus 48. éves jogalkotási konferencia, a premier kick-off esemény társszponzorálásával az éves, meghívásos Girl's Night Out Reception. Asafu Thomas, a HealthPlan USA alapítója a nagy recesszió vége felé, 2011-ben munkanélkülivé vált, hogy egyike legyen az egészségbiztosítás nélküli amerikaiak millióinak.
Ez a tapasztalat motiválta őt, hogy párosítsa piackutatási tapasztalatait a társadalmi-gazdasági problémák megoldását célzó vállalkozások építése iránti őszinte szenvedélyével, a HealthPlan USA küldetése, hogy minőségi, megfizethető egészségügyi ellátást biztosítson az alulellátott népesség számára. Ez nagyszerű hír neked és nekem, mert anyukaként és anyavállalkozóként egyaránt szükségünk van az egészségünkre a sikerhez.
5 ~ Támogatás hiánya
Olyan sokan gúnyolódnak és forgatják a szemüket, amikor új vállalkozásba kezdesz. Engem kritizáltak és félreértettek, elvesztettem a barátaimat, és sok családtag még mindig nem érti a választásomat, hogy mompreneur legyek. Az első számú tanácsom egy feltörekvő mompreneur számára, hogy találjon egy mentort, aki útmutatást, inspirációt, perspektívát, hozzáférést biztosít az eszközökhöz és kapcsolatokhoz, valamint szükség esetén egy egészséges adag valóságot.
Ahogy növekszik, a vállalkozásod, azt is meg fogod találni, hogy a sikeres nőket gyakran kevésbé szimpatikusnak tartják, így bár egy ideig magányos út lehet, valóban meg fogod találni a testvériségedet, és lassan felépíted a közösségedet.
6 ~ Nem veszik komolyan
Nem csak a negatív önbeszédünk akadályozhatja vállalkozói potenciálunkat. A férfiak által dominált terekben a szexizmus és a diszkrimináció mindig az utunkba áll. Anyukaként gyakran kevésbé produktívnak, szórakozottabbnak és kevésbé ambiciózusnak tartanak minket, mint a férfiakat. A nők és az anyavállalkozók néha kénytelenek bizonyítani, mielőtt valaki komolyan vesz minket, és esélyt ad nekünk.
Egyszer olvastam két női vállalkozóról, akik egy hamis férfi társalapítót hoztak létre, hogy leleplezzék a nemi előítéleteket. Nem hagyták őket többé figyelmen kívül, amikor "Keith Mann" csatlakozott a vállalkozásukhoz! Ahelyett, hogy a saját Keith-edet fabrikálnád, legyél tudatában ennek a valóságnak, és törekedj arra, hogy a tárgyalási és kommunikációs képességeidet kamatoztasd - anyukaként már profi vagy ezekben.
További kihívás lehet, hogy nem tekintik profinak, mert otthonról dolgozol, vagy mert gyerekeid vannak veled vagy körülötted, amikor üzletet csinálsz. Nehéz lehet visszautasítani az üzletet, de én már a kezdetektől fogva tudtam, hogy a gyerekeim részei lesznek az üzletemnek, így nem vállaltam olyan ügyfeleket, akiknek ez nem volt rendben. A te üzleted, a te szabályaid!
7 ~ Staying hűséges önmagához
Bár a folyamatos tanulás és fejlődés híve vagyok, hiszek abban, hogy a sikerhez az vezet, ha hű maradsz önmagadhoz. Nem kell úgy viselkedned vagy gondolkodnod, mint egy férfi, vagy összehasonlítanod magad más nőkkel, nem kell többnek lenned ebből vagy kevesebbnek abból. Az anyaság segít abban, hogy jobb vállalkozó legyél, és a hangod, az adottságaid, a készségeid, a képességeid, a képességeid, sőt még a viselkedésed is nagyban hozzájárul a sikeredhez bármilyen iparágban.
Egyszer azt olvastam, hogy az anyák azért nem sikeresek, mert túlságosan érzelmesek vagyunk, pedig én a sikereim nagy részét annak köszönhetem, hogy sebezhető vagyok az érzelmeimmel. Ha! Melyik mamavállalkozói küzdelemmel tudsz leginkább azonosulni? Oszd meg velünk az alábbi hozzászólásokban. Mindenképpen látogasson el a HealthPlan USA oldalára, hogy megtudja, hogyan akarják elérhetővé, megfizethetővé, kényelmessé és könnyen érthetővé tenni az egészségügyi ellátást a mompreneurök számára.
Sikeres anyai vállalkozók
Jakki Liberman
A Bumkins Finer Baby Products alapítója négy gyermek egyedülálló anyukája. Eredetileg azért indította el a vállalkozást, amely különféle babatermékeket és kiegészítőket, például mellényeket és táskákat árul, mert olyan szórakoztató tárgyakat szeretett volna, amelyeket a gyermekei is szeretnek, és amelyek egyben az egészséges életmódot is elősegítik. Mostanra a Bumkins még olyan cégekkel is partnerségre lépett, mint a Disney és a DC Comics, hogy népszerű karakterek is szerepeljenek a cég termékeiben.
Maia Haag
I See Me! Egy több millió dolláros vállalat, amely személyre szabott könyveket és ajándékokat kínál gyerekeknek. Haag, aki férjével, Allan-nal közösen alapította a céget, több tucat olyan történetet készített, amelyeket minden gyermek számára személyre lehet szabni. Így a gyerekek minden történetbe beilleszthetik magukat, és ők lehetnek a főszereplők.
Erin Schurtz
Amikor Schurtz először tudta meg, hogy terhes, aggasztotta néhány összetevő és figyelmeztető felirat az általa korábban fogyasztott fehérjeszeleteken és shake-eken. Szeretett volna valamit, ami kiegészíti aktív életmódját, ugyanakkor biztonságos a terhesség alatt. Ezért megalkotta a Mommit, egy tejsavófehérjével és terhesvitaminokkal teli napi táplálékkiegészítőt.
Michele Welsh
A SafetyTat megalapítása előtt Welshnek volt egy olyan tapasztalata, amelyet valószínűleg sok szülő ismer - a túlterheltség érzése, amikor a gyerekeit egy zsúfolt vidámparkba viszi. Ezért a karjukra írta a mobiltelefonszámát. Innen jött a SafetyTat ötlete. A cég ideiglenes tetoválásokat, címkéket és matricákat kínál, amelyeken szerepel a telefonszám és más fontos adatok.
Sally Jane Waite
Waite azután hozta létre Sally Jane ékszercsaládját, hogy hét hónapos terhessége alatt IV. stádiumú vastagbélrákkal küzdött. A termékcsalád minden egyes darabján a poszméhek a fő szimbólumként szerepelnek. Az ötlet lényege, hogy aerodinamikailag a méheknek nem kellene tudniuk repülni, de ők nap mint nap megteszik a látszólag lehetetlent. Így ez a remény és az inspiráció üzenete. Emellett a vállalat a nyereség egy részét a rákkutatásra ajánlja fel.
Jessica Kettle
Jessica Kettle egy főiskolai kurzus után tört be először a fotózás világába. Kezdetben gyerekeket és családokat fotózott, de hamarosan esküvői fotósként tette le a névjegyét. Férje és három gyermeke szintén Salt Lake City környékén él.
Lisa Greenwald
A Chewbeads megalapítása előtt Greenwald lelkes ékszergyűjtő volt, aki a J. Crew kereskedelmi osztályán dolgozott. Valahányszor kisbabákat tartott a kezében, észrevette, hogy mennyire vonzódnak az ékszereihez. Ezért úgy döntött, hogy létrehoz egy olyan termékcsaládot, amely kifejezetten a babák számára készült, hogy játszhassanak vele és rágcsálhassák. A cég mostanra fogzási gyűrűket, csörgőket és még fürdőjátékokat is készít.
Példa egy Mompreneurre
Tegyük fel, hogy egy fiatal, otthon maradó anya vállalkozást szeretne indítani. Mivel a gyermekfelügyelet időigényes lehet, úgy dönt, hogy személyre szabott termékeket készít, amíg a gyerekek szundikálnak. Nagyszerű hely ezeknek az áruknak a bemutatására egy olyan oldal, mint az Etsy - ahol a marketinget, az e-kereskedelmet és a tranzakciót végig ők kezelik. Ennek a megállapodásnak sok értelme van az anya számára, mert olyan időbeosztásra van szüksége, amely a teljes munkaidős szülői lét mellett működik.