, 2022/8/17
Mindannyian hallottuk már a mondást: "Most cselekedj, később kérj bocsánatot". Sőt, sokan közülünk talán még élnek is e mottó szerint, azt gondolva, hogy a megérzéseink tudják a legjobban, és ha később nem jönnek össze a dolgok, bármikor bocsánatot kérhetünk, és mindent jóvátehetünk.
De amikor a cselekvés úgy néz ki, hogy túl sokat ígérünk, ami később azt eredményezi, hogy nem teljesítünk, a bocsánatkérés nem biztos, hogy elég. A vállalkozókat elsősorban az teszi naggyá, hogy képesek nagyot álmodni és víziót alkotni arról, hogy mi lehetne. Ha azonban nem képes beváltani az elképzeléseit és ígéreteit, a hírneve szenvedni fog, ami rosszat tesz Önnek és rosszat az üzletnek. Mielőtt tehát a Holdat ígéri, óvakodjon ettől a hét potenciálisan veszélyes kimenetelű esettől, ha nem teljesíti a vállalásait.
Leépült hitelesség
Az ígéretek betartása elengedhetetlen, ha meg akarod őrizni a bizalmat és növelni akarod vállalkozásod. Valójában ennek kellene lennie az egyik legfőbb prioritásának. Míg egyes, nagy ügyfélforgalmat tapasztaló vállalkozások megelégelik, hogy nem megfelelő minőségű munkát kínálnak, a legtöbb vállalkozás nem engedheti meg magának, hogy így működjön. Évekbe telhet, amíg felépíti a hitelességét, és elég egy-két elégedetlen ügyfél, hogy minden összeomoljon.
Ha valamit nem tudsz egy adott határidőn belül vagy egy adott időpontra elvégezni, akkor ezt nyíltan mond el. Ha máshová kell menniük, mert nem tudod tartani a határidőt, akkor legyen így. Fogadni mernék, hogy az őszinteséged jót fog tenni neked. Azzal, hogy őszintén megmondja az ügyfélnek, hogy a határidő nem megvalósítható, azt mutatja, hogy elkötelezett a minőségi munka iránt, és megérti, hogy mennyi időbe telik annak elérése. Az ügyfelek tudják, hogy sok minden forog kockán, ha visszalépsz, így ez a hitelességed javára válik.
Negatív vélemények
A mai digitális világban, ha hibázol, és cserbenhagyod az ügyfeled, jó eséllyel mindenki hallani fog róla. A fogyasztók értik a dolgukat, és nem haboznak közvetlenül a közösségi médiában vagy a véleményező oldalakon közzétenni a vállalatokkal kapcsolatos aggályaikat és panaszaikat. Ha negatív kritika negatív kritika után kerül fel az oldaladra, akkor azt kockáztatod, hogy elveszítied leendő vásárlóid és ügyfeleid, mielőtt még megfontolnák, hogy neked dolgozzanak.
A negatív értékeléseket nehéz kiheverni, ezért az a legjobb, ha mindent megteszel, amit csak tudsz, hogy elkerüld őket. Ez azt jelenti, hogy előre kezeld ügyfeleid elvárásait, és mindig tartsad fenn az átláthatóságot. Soha ne keltsd bennük azt az érzést, hogy ígértél nekik valamit, hogy rávehesd őket arra, hogy partneri kapcsolatba lépjenek veled. A jövőbeli negatív értékelés nem éri meg a rövid életű üzletet.
Boldogtalan ügyfelek
A negatív véleményekkel elégedetlen ügyfelek jönnek. Az ügyfélkapcsolatok a vállalkozásod lényege, és ha a tetteid elégedetlen ügyfeleket eredményeznek, az komoly akadálya lehet a növekedésnek. Egy új kapcsolat olyan, mint egy új élet. Nagyon izgatott vagy, és nagy a várakozás. Minden elképzelésed megvan arról, hogyan fog menni, és milyen jó lesz elindulni ezen az új úton. A legutolsó dolog, amit a horizonton látsz, az bármilyen akadály.
Az üzleti életben még a legjobb szándék mellett is történhetnek és történnek rossz dolgok. Ha valamilyen okból kifolyólag nem tudsz teljesíteni egy teljesítendő feladatot, nem tudod tartani a megbeszélt határidőt, vagy vissza kell vonnod a szavadat, akkor vedd magadra a helyzetet. Azonnal vedd fel a kapcsolatot az ügyféllel, magyarázd el az okokat, és add meg a teljesítés aktualizált időpontját, ameddig reálisan el tudod végezni a munkát. Ne válassz a levegőből egy képzeletbeli dátumot, és ne kockáztasd meg, hogy másodszor is kudarcot vallj, mert ez ahhoz vezethet, hogy teljesen elveszíted az ügyfeled.
Rossz PR
A mondás, miszerint "Minden reklám jó reklám", nem érvényes a mai üzleti életben, hacsak nem az a cél, hogy elüldözze az ügyfeleket. Egy szaftos történet futótűzként terjedhet, és mire észbe kapsz, már minden magazin és online oldal lehozza. Ezért érdemes mindent megtenni azért, hogy törődj az ügyfelekkel, és olyan üzleti modellre összpontosítani, amely jól szolgál, visszaad, és befektet az alkalmazottai jólétébe.
Szánj egy kis időt arra, hogy arra összpontosíts, hogyan járul hozzá vállalkozásod a közösséghez, és hogyan bándz a munkatársaiddal. Kezdj el azon is gondolkodni, hogyan kezelj egy esetleges PR-válságot. Egy cselekvési terv sosem árt, és kétségtelenül jobban felkészülhetsz a váratlan helyzetekre.
Hamis elvárások
Valakinek a kegyeit megnyerni és boldoggá tenni a te feladatod. Ami nem a te feladatod, az az ügyfelek arcába hazudni. Ne támassz hamis elvárásokat az ügyfeleid felé, hogy mosolyogjanak. Ígérem, hogy ezek a mosolyok nem fognak sokáig tartani, és ez a módszer visszafelé sül el. Ha valami rosszul sül el, ne játszd a hibáztató játékot. Még ha valaki más problémája vagy "hibája" is volt, akkor is te vagy a felelős.
Ez a te céged, és ki kell állnod mellette, bármi is történik. Te vagy a hajód kapitánya, és ha a hajó elsüllyed, te vagy az utolsó rajta. Ehelyett adj nekik annyi érvet, amennyit csak lehet, de vállald a teljes felelősséget a helyzetért, és mond meg, hogy személyesen fogod orvosolni a helyzetet, amilyen gyorsan csak lehet.
Üzleti veszteség
A rossz tervezés vagy az ítélőképesség hiánya és az ígéretek be nem tartása miatt könnyen előfordulhat, hogy az ügyfeleid és az ügyfeleket közvetlenül a versenytársaknak adod át. Senki sem akar majd veled üzletet kötni, ha a te pocsék hírneved meghaladja az általad végzett munka minőségét. Az üzleti világ rendkívül versenyképes; ezért hírneved az átlagon felüli szolgáltatásra, a sziklaszilárd bizalomra és a hatékony teljesítésre kell alapozni.
Ha nem sikerül fenntartani a hírneved, és továbbra is elveszíted az üzletet, akkor végül kreatív módszereket kell keresni az ügyfelek megtartására és az ügyfélszerzési stratégia feljavítására. Mindkettőnek már most is fókuszban kellene lennie, de ha csak ezekre van, akkor ez egy olyan szörnyű helyzet, amely sokkal több stresszt okoz vállalkozásodnak.
Gyenge pénzforgalom
Amikor a teljesítés elmaradása miatt elkezdesz veszíteni az üzletet, az a pénzforgalom szempontjából pusztító lehet, és még jelentősebb problémákat okozhat a szervezetednek. Ha az ügyfeleid elkezdenek máshová menni, akkor ez a pénz hónapról hónapra nem fog megjelenni. Ez viszont hatással lehet vállalkozásodnak más területeire is, ha ez hosszú távon folytatódik. Nem szeretnéd, ha el kellene kezdeni elbocsátani az embereket, vagy csökkenteni kellene a kiadásokat azáltal, hogy bizonyos juttatásokat és előnyöket veszel el a csapatod számára.
Az emberek elbocsátása a legrosszabb része a vállalkozói létnek, és ezt szeretnéd elkerülni, amennyire csak lehetséges. Te vagy a felelős az alkalmazottaidért, és senkinek sem esik jól, ha cserben kell hagynia őket, és el kell bocsátani őket, mert nem tudtad teljesíteni az ügyfeleid számára.
A túlzott ígérgetés és alulteljesítés nem csak a kisvállalkozásokat érinti, hanem a kiemelkedő szervezetek hírnevét is tönkreteheti. A legjobb, ha az ígéretekkel kapcsolatban az óvatosság oldalára tévedünk. Legyél reális a határidőkkel kapcsolatban, hogy minden alkalommal alulígérhess és túlszállhass. Ügyfeleid megbíznak benned, hacsak nem adsz jó okot arra, hogy ne tegyék. Legyél tehát nyitott azzal kapcsolatban, hogy mit tudsz és mit nem, és erősítsd a kapcsolatod az ügyfeleiddel, ahelyett, hogy elüldöznéd őket.