, 2021/11/27
A COP26 zárásaként a hangsúly most az éghajlatváltozással és a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos globális szintű együttműködésre helyeződik. Ez a feladat egy globális szinten is fejtörést okozhat. A COP26 befejeztével a hangsúly most az együttműködésre helyeződik az éghajlati és társadalmi felelősségvállalás globális szintű megvalósítása érdekében.
Ez a feladat egy olyan globális kontextusban, ahol a nemzetek hajlamosak lehetnek arra, hogy saját megoldásaikat részesítsék előnyben egy olyan cél eléréséhez, amelyet más nemzetekkel közösen tűznek ki célul, rejtélyes helyzetbe kerülhetnek.
Az életünket megkönnyíteni hivatott, forradalmi megoldásokat kínáló technológiai startupok már jó ideje egyre nagyobb lendületet vesznek.
A befektetők hatalmas profitlehetőséget látnak bennük, a vásárlók pedig el vannak ragadtatva az új kütyük ígért előnyeitől - de általában mindketten többet keresnek egy nagyszerű ötletnél. Ahogy azt Lindsay Maizland a The Council on Foreign Relations című lapban kifejtette, ahol a tétet is kifejtette: elsősorban a klímaváltozás kérdése körül forog. Előre tekintve - a termékek átláthatóságának elérése egy másik olyan kérdés, amely logikusan következik majd a megállapodásból.
Nem minden arany, ami fénylik, és a statisztikák szerint a startupok nagyjából 50%-a bezár, mielőtt elegendő növekedést érne el az önálló működéshez. A leggyakoribb tényezők, amelyek ezért az eredményért felelősek, a szűkös piaci igény, a finanszírozási nehézségek, a szilárd üzleti modellezés hiánya és a túl bonyolult termék bevezetése.
Kollektív döntések és egyetemes hatás
E problémák kezelése érdekében a technológiai szakértők mindent megtesznek annak érdekében, hogy olyan megoldásokat szabjanak testre, amelyek segítenek a startupoknak talpon maradni, ugyanakkor fellendítik a már meglévő, stabil vállalkozások működését. Ilyen szakértő például az indiai származású vállalkozó és startup termékmenedzser Bhaskar Ahuja, aki saját cégét, az Originscale-t indította el.
Ez egy olyan technológiai startup, amely felhőalapú SaaS-megoldásokat, mesterséges intelligenciát és blokklánc-technológiát használ annak érdekében, hogy egyszerűsítse a vállalkozások fejlődését és növekedését akadályozó folyamatokat. A célközönség a kis- és középvállalkozások. A technológiai tanácsadó cég elindítása mellett Bhaskar egy CPG e-kereskedelmi területen is létrehozott egy céget. Háttérrel rendelkezik technológiai startupok termékmenedzsmentjében, ahol több millió dolláros műveleteket vezetett.
Fenntartható megoldás
Az üzleti fenntarthatóság a termékinnováció és a bevételnövekedés értéknövelő tényezőjévé vált. A fenntarthatósági kezdeményezések sikerének méréséhez együttműködésre és megfelelő technológiai megoldásokra van szükség, amelyek csökkentik az adatgyűjtés terhét. A Cority fenntarthatósági szoftver a fenntarthatósági célkitűzések és célok létrehozásától és nyomon követésétől a teljes szervezetre kiterjedő adatgyűjtésig megkönnyíti a vezetők és csapataik számára a silók lebontását és az együttműködést.
A Cority Product Inc. vezérigazgatója, Mark Wallace azt írja, hogy szoftverük lehetővé teszi ügyfeleik számára az adatgyűjtési folyamat szabványosítását és a jelentéstételi folyamat egyszerűsítését a teljesen integrált üzleti intelligencia platformjukkal. Más vállalatokkal ellentétben integrált fenntarthatósági megoldásukat iparági szakértők tervezik, fejlesztik és támogatják, akik több mint 30 éve foglalkoznak ezzel a tevékenységgel. Egyedi működésük közvetlenül tükrözi a keményen megszerzett tapasztalataikat. A szervezetek a Cority környezetvédelmi, egészségügyi, biztonsági és minőségügyi (EHSQ) szoftvermegoldásaival segíthetnek a fenntarthatóság és a működés felé vezető úton való előrehaladásban.
Átláthatóság és egyszerűség
Bár az átláthatóság és az egyszerűsítés már évek óta cél az üzleti piacon, a technológia és a megértés korábban hiányzott. Fontos megjegyezni, hogy a nagy szervezetek természetesen természetüknél fogva összetettek, de a modernizáció hajszolásának évei a komplexitás rétegről rétegre történő kiépítését eredményezték a vállalkozások felépítését és irányítását illetően.
Ráadásul az olyan kihívások, mint a globalizáció, a fejlődő technológiák és az újonnan azonosított fenyegetések, köztük a kibertámadások és az adatszivárgások tovább fokozták a problémát. A vállalatok kaotikussá, távolságtartóvá, irányíthatatlanná és - ennek következtében - alulteljesítővé váltak. Az adat- és információáramlás nagyságrendje nyomasztóvá vált, és a vezetők, nem is beszélve az alkalmazottakról, nehezen tudják meghatározni, hogyan vonjanak le következtetéseket, vagy hogyan állítsák fel a folyamatok és feladatok fontossági sorrendjét.
Az üzleti életben az egyszerűsítésre és átláthatóságra való törekvés - különösen a termékek és folyamatok esetében - végtelen lehetőségeket rejt magában, és minden érintett fél számára előnyösnek bizonyul. Vezetői szinten időt takarít meg, javítja a hatékonyságot, kiemeli a pozitív vállalati kultúrát, és megszünteti a félreértésekből és frusztrációkból eredő mérgező hatásokat. Az egyszerűsítést választó vállalatok kisebb valószínűséggel követnek el költséges hibákat, szenvednek késedelmektől, csúsznak le határidőkről és tapasztalnak krónikus, egészségtelen nyomást.
A Kongra tanulságai
Az átláthatóságok, mind az üzleti tevékenységhez, mind a termékfejlesztés egyes szakaszaihoz kapcsolódóan, döntő fontosságúak a vállalatról alkotott pozitív kép kialakításában és abban, hogy a vállalat hiteles legyen az ügyfelek szemében. Ezen eszközök nélkül bármely vállalat jövője a süllyesztőbe kerül. Ez történt a Conagra Brands Inc. (NYSE:CAG), Észak-Amerika egyik legnagyobb csomagolt élelmiszeripari vállalatával is.
Egy hihetetlenül sikeres növekedési stratégia, amelyet az 1970-es években indítottak el, ahhoz vezetett, hogy több márkát vásároltak fel, és ennek következtében elvesztették a vállalat egyetlen arcát, amellyel a vásárlók azonosulni tudtak. A szervezeti káosz és az alkalmazottak frusztrációja, amelyet a rossz kommunikáció okozott, eluralkodott, és ami kezdetben sikernek tűnt, az a vállalat kudarcává vált.
Ekkor Gary Rodkin vezérigazgató az egyszerűséget jelölte meg prioritásként, mint az egyik megvalósítandó alapvető üzleti értéket. Intézkedései egy csomó kezdeményezés létrehozásához vezettek a bonyolultság elleni küzdelem érdekében, amely mind az alkalmazottak, mind az ügyfelek számára megváltozott - és dollármilliókat takarított meg a vállalatnak.
A ConAgra Foods története rávilágít arra az eszményképre, amelyért a modern termékmenedzserek, köztük Bhaskar Ahuja, küzdenek. Manapság a vállalatok többet beszélnek a komplexitás csökkentéséről, és hajlandóak foglalkozni azokkal a területekkel, ahol az egyszerűsítés a leghatékonyabb lehet. Még ha furcsának is tűnik, egy szervezet egyszerűvé tétele és ezen a pályán tartása nagy elkötelezettséget és kifejezett stratégiaalkotást igényel. Az eredmény azonban megéri, hiszen nincs is meggyőzőbb, mint az elégedett ügyfelek, akik folyamatosan visszajönnek, hogy még többet vásároljanak.