, 2022/3/28
Te is a siker összenőtt háromszögein töprengsz? Abban a pillanatban, amikor a levelező vagy innovációs iparban dolgozik. Nehéz nem asszociálni az HBO sikersorozatára, a Szilícium-völgyre. Ez egy Pied Piper nevű anekdotikus startup vállalkozás fejlődéséről szól. Jack Barker Silicon Valley a Pied Piper vezérigazgatója.
Míg a sorozat kezdeti 2. évadai kiválóan ábrázolták a tech-tüzes kultúra viszontagságait. Ráadásul humoros humorral és viccekkel. Ezt a magányos tervezők teljesen megérthetik. A 3. évad kiszélesíti a közönséget. Ráadásul a tervezői és a külsős csoportok belső harcának kifigurázásával. Ezzel a megtört részlegek közötti konfliktussal szinte mindenki találkozott már a techszakmában. A show emellett bemutatott anekdotikus üzleti érvelés függő alku között az üzleti. Továbbá az összeszerelő és tervező részlegek. És ennek is van mögöttes igazságalapja - ha az "alku" helyett a "tisztelet" szót használjuk.
Siker szinkronháromszögek nélkül?
Kétmillió legközelebbi barátom minden héten csatlakozik hozzám, hogy elmerüljön az HBO sikervígjátékában, a Szilícium-völgyben. Ez egy hólyagos pillantás a #startupéletre a zseniális, de esetlen fejlesztő Richard Hendricks szemszögéből. Az évad elején az akció Jack Barker, a Pied Piper akkori vezérigazgatója bemutatta a "siker szinkronizált háromszögeit". Ez a vezetési filozófia valahogy a mérnökséget, az értékesítést és a gyártást helyezi a növekedés csúcsára, és - ahogyan az várható volt - a kompromisszum a szinkronháromszögek közös hipotézise.
Miután felvette a völgy legjobb értékesítési csapatát (lásd: Jan the Man), Action Jack hagyja, hogy az értékesítők felülbírálják Richard B2C elképzelését a fájltömörítési algoritmusról, és arra utasítja a fejlesztői csapatot, hogy egy könnyebben eladható B2B készüléket hozzon létre. Tapasztalatom szerint ez az epikus csata az értékesítés és a mérnöki részleg között sokkal valószerűtlenebbnek tűnik, mint a klasszikus (de gyorsan csökkenő) értékesítés és a marketing közötti konfliktus.
Természetesen az értékesítés egyszerű és gyors tranzakciót akar, a mérnöki részleg pedig csúcstechnológiát akar építeni, de én még soha nem dolgoztam olyan szervezetben, ahol az értékesítési csapatnak megengedték volna, hogy a ház termékoldalán átgázoljon. Az abszurditásában is nevetséges, a "siker összekapcsolt háromszögei" sok elméleti üzleti modellt tükröz. Bizonyára sok ilyen vizuális archetípus ihletője John Wooden UCLA edző "Sikerpiramisa". (Wooden modelljének legjobb átvétele természetesen a "Ron Swanson nagyság piramisa" a Parks and Recreationből.)
Az elméleti és faramuci vezetési filozófiákat félretéve, a Patrick Lencioni "Az előny" című könyvében szorgalmazott, a szervezeti egészségen alapuló vezetési modell a modern vállalatok számára is tisztán cseng, mint a harang. Lencioni azt állítja, hogy nincs jobb módja annak, hogy mélyreható javulást érjünk el egy szervezetben, mint a diszfunkció, a politika és a zűrzavar gyökeres okainak megtámadása.
Két évtizedes tapasztalat után, amikor startup, közepes és Fortune 500-as szervezetekben dolgoztam, teljes szívemből egyetértek. A vezetői szintű viták és a politika nem csak visszhangzik, hanem exponenciálisan felerősödnek, ahogy a hierarchiában lejjebb haladnak egy bármilyen méretű szervezetben. Ha Action Jack 1) egy összetartó vezetői csapatot épített volna fel, 2) valódi egyértelműséget teremtett volna e vezetők között, 3) ezt az egyértelműséget a szervezeten belül mindenki felé kommunikálta volna, és 4) létrehozta volna a struktúrát, hogy ezt az egyértelműséget a jövőben is megerősítse, akkor biztosan még mindig ő lenne a Pied Piper vezérigazgatója... de ez nem túl jó komédia. Rajongóként remélem, hogy Richard szedett-vedett, de egységes csapata alkalmazni fogja a szervezeti egészség alapelveit, hogy a Pied Piper olyan sikeressé váljon, amilyet megérdemel. És tegyük mindannyian ugyanezt!
A "siker háromszögei" több, mint egy jó nevetés
Az Entrepreneur munkatársai által kifejtett vélemények a saját véleményük. Ha valaki a kommunikációs vagy technológiai iparágban dolgozik, nehéz nem kötődni az HBO sikersorozatához, a Szilícium-völgyhöz, amely egy fiktív, Pied Piper nevű adattömörítő startup vállalkozás növekedéséről szól. Míg a sorozat első két évada zseniálisan ábrázolta a technológiai startup-kultúra megpróbáltatásait (szatirikus humorral és olyan viccekkel, amelyeket talán csak a fejlesztők értenek teljesen), a harmadik évad kiszélesíti a közönségét azzal, hogy a mérnöki és az értékesítési csapatok közötti belső harcokon viccelődik.
HBO | Szilícium-völgy
Ezt az alkalmi osztályviszályt szinte mindenki megtapasztalta már a techiparban. A sorozat egy fiktív üzleti filozófiát is bevezetett, amely az értékesítési, gyártási és mérnöki részlegek közötti kompromisszumon alapul, és ebben is van igazság - feltéve, hogy a "kompromisszum" szót a "tisztelet" szóval helyettesítjük.
A művészet utánozza a vállalati életet.
Aki nem ismeri a sorozatot, annak fontos tudni, hogy a 3. évad elején az esetlen, de magabiztos alapítót, Richard Hendrixet Jack Barker váltja le saját cégének vezérigazgatói posztján. Jack egy értékesítésre összpontosító üzletember, aki eltökélt szándéka, hogy a következő szintre emelje a céget. Egy ponton Jack bemutatja az általa kifejlesztett vállalati filozófiát, a "Siker összenőtt háromszögei"-t, amely az értékesítési és a mérnöki részlegek közötti kapcsolatot hivatott magyarázni. Annak ellenére, hogy a látvány teljesen kitalált, és annak ellenére, hogy Jack ezt arra használja, hogy megvédje a visszás üzleti logikáját, a kiegyensúlyozott látványnak a való világban lehetne értelme. Hadd magyarázzam el.
Kapcsolódó: 5 egyszerű módszer a munkahelyi kommunikáció javítására
A vizualitásban a mérnökség és a gyártás alkotja a felső háromszöget, amelyet Jack "szükséges rossznak" tekint az üzleti életben. Az alsó háromszög, amelyet az értékesítés és a növekedés alkot, Jack specialitása, és ez jelenti az egyetlen fókuszt. Annak érdekében, hogy a háromszögek tökéletes négyzetet alkossanak, egy kompromisszummal jelölt határvonalat hozott létre.
A háromszögek közötti szinergia helyett, ahogyan azt a látvány sugallja, Jack úgy véli, hogy a négyzet egyik oldalának javítása a másik oldalt rontja. Ennek az egyoldalú sikernek az elkerülése kompromisszumot követel a mérnöktől a termék gyors eladása érdekében. Ahogy Jack magyarázza: "A legjobb értékesítőket úgy lehet megtartani, ha valami könnyen eladhatót adunk nekik, különben máshová mennek".
Amikor az igazság megnevettet.
Mivel pályafutásom nagy részében az értékesítésben dolgoztam, Jack "kompromisszumos" felfogása megnevettet. Szakmai tapasztalatom azonban túlmutat az értékesítési helyiségen, és emiatt egyedülálló perspektívával rendelkezem az értékesítés és a mérnöki munka közötti valós kapcsolatról.
Kapcsolódó: 3 lépés a mérnöki és az üzleti csapat boldog együttműködéséhez
Pályafutásom során dolgoztam szoftvermérnökként egy 78 milliárd dolláros Fortune 40 vállalatnál, és értékesítési vezetőként olyan vállalatoknál, mint egy kis regionális integrátor, egy nagy távközlési gyártó, és most a Digium, amely egységes kommunikációs megoldásokat kínál kis- és középvállalkozások számára. A Digiumnál vezető beosztású vezetőként az üzletágunk minden, az ügyfelekkel kapcsolatos aspektusára összpontosítok, és az értékesítés, az ügyfélsiker és a műszaki támogatás területén látok el feladatokat. Korábbi tapasztalataim lehetővé tették számomra, hogy az üzleti folyamatokat a végfelhasználó, az integrátor (közvetítő) és a gyártó szemével lássam.
Amikor a komédia betekintést tartalmaz.
Ennek ellenére az én pozíciómban könnyű lenne egy Jack Barker-féle üzleti filozófiát követni, amely folyamatosan arra kényszeríti a mérnöki és gyártási munkát, hogy a rövid távú nyereség érdekében kompromisszumot kössön a hosszú távú törekvésekkel. Ha azonban valamit megtanultam értékesítési karrierem során, az az, hogy egy szervezet sikeres vezetése és innovatív megoldások nyújtása az ügyfeleknek sokkal inkább a másik részleg értékeinek és véleményének tiszteletben tartásáról szól, mintsem az értékesítés által vezérelt szervezeti kompromisszumok kikényszerítéséről.
Feltételezve, hogy a megfelelő üzleti vezetőket vettük fel, ha a gyártási részleg megszállottan ragaszkodik a minőséghez, és további két hétre van szüksége ahhoz, hogy "rendben legyen", az értékesítési csapatnak tiszteletben kell tartania a gyártási részleg döntését. Amikor a mérnöki csapatnak több időre van szüksége egy könnyen használható funkció megbízható és támogatható módon történő megvalósításához, az értékesítési csapatnak tiszteletben kell tartania ezt az új ütemtervet.