, 2022/8/17
Ha valaki a kommunikációs vagy technológiai iparágban dolgozik, nehéz nem kötődni az HBO sikersorozatához, a Szilícium-völgyhöz, amely egy fiktív, Pied Piper nevű adattömörítő startup vállalkozás növekedéséről szól.
Míg a sorozat első két évada zseniálisan ábrázolta a technológiai startup-kultúra megpróbáltatásait (szatirikus humorral és olyan viccekkel, amelyeket talán csak a fejlesztők értenek teljesen), a harmadik évad kiszélesíti közönségét azzal, hogy a mérnöki és az értékesítési csapatok közötti belső harcokon viccelődik.
Ezt az alkalmi osztályviszonyok közötti összeütközést szinte mindenki megtapasztalta már a műszaki területen. A sorozat egy fiktív üzleti filozófiát is bevezetett, amely az értékesítési, gyártási és mérnöki részlegek közötti kompromisszumon alapul, és ebben is van igazság - feltéve, hogy a "kompromisszum" szót a "tisztelet" szóval helyettesítjük.
A művészet utánozza a vállalati életet.
Aki nem ismeri a sorozatot, annak fontos tudni, hogy a 3. évad elején az esetlen, de magabiztos alapítót, Richard Hendrixet Jack Barker váltja le saját cégének vezérigazgatói posztján. Jack egy értékesítésre összpontosító üzletember, aki eltökélt szándéka, hogy a következő szintre emelje a céget. Egy ponton Jack bemutatja az általa kifejlesztett vállalati filozófiát, a "Siker összenőtt háromszögei"-t, amely az értékesítési és a mérnöki részlegek közötti kapcsolatot hivatott magyarázni. Annak ellenére, hogy a látvány teljesen kitalált, és annak ellenére, hogy Jack ezt arra használja, hogy megvédje a visszás üzleti logikáját, a kiegyensúlyozott látványnak a való világban lehetne értelme. Hadd magyarázzam el. A vizualitásban a mérnökség és a gyártás alkotja a felső háromszöget, amelyet Jack "szükséges rossznak" tekint az üzleti életben. Az alsó háromszög, amelyet az értékesítés és a növekedés alkot, Jack specialitása, és ez jelenti az egyetlen fókuszt.
Annak érdekében, hogy a háromszögek tökéletes négyzetet alkossanak, egy kompromisszummal jelölt határvonalat hozott létre. A háromszögek közötti szinergia helyett, ahogyan azt a látvány sugallja, Jack úgy véli, hogy a négyzet egyik oldalának javítása a másik oldalt rontja. Ennek az egyoldalú sikernek az elkerülése kompromisszumot követel a mérnöktől a termék gyors eladása érdekében. Ahogy Jack magyarázza: "A legjobb értékesítőket úgy lehet megtartani, ha valami könnyen eladhatót adunk nekik, különben máshová mennek".
Amikor az igazság megnevettet.
Mivel pályafutásom nagy részében az értékesítésben dolgoztam, Jack "kompromisszumos" felfogása megnevettet. Szakmai tapasztalatom azonban túlmutat az értékesítési helyiségen, és emiatt egyedülálló perspektívával rendelkezem az értékesítés és a mérnöki munka közötti valós kapcsolatról.
Lépés a mérnöki és az üzleti csapat boldog együttműködéséhez
Pályafutásom során dolgoztam szoftvermérnökként egy 78 milliárd dolláros Fortune 40 vállalatnál, és értékesítési vezetőként olyan vállalatoknál, mint egy kis regionális integrátor, egy nagy távközlési gyártó, és most a Digium, amely egységes kommunikációs megoldásokat kínál kis- és középvállalkozások számára. A Digiumnál vezető beosztású vezetőként az üzletágunk minden, az ügyfelekkel kapcsolatos aspektusára összpontosítok, és az értékesítés, az ügyfélsiker és a műszaki támogatás területén látok el feladatokat. Korábbi tapasztalataim lehetővé tették számomra, hogy az üzleti folyamatokat a végfelhasználó, az integrátor (közvetítő) és a gyártó szemével lássam.
Amikor a komédia betekintést tartalmaz.
Ennek ellenére az én pozíciómban könnyű lenne egy Jack Barker-féle üzleti filozófiát követni, amely folyamatosan arra kényszeríti a mérnöki és gyártási munkát, hogy a rövid távú nyereség érdekében kompromisszumot kössön a hosszú távú törekvésekkel. Ha azonban valamit megtanultam értékesítési karrierem során, az az, hogy egy szervezet sikeres vezetése és innovatív megoldások nyújtása az ügyfeleknek sokkal inkább a másik részleg értékeinek és véleményének tiszteletben tartásáról szól, mintsem az értékesítés által vezérelt szervezeti kompromisszumok kikényszerítéséről.
Feltételezve, hogy a megfelelő üzleti vezetőket vetted fel, ha a gyártási részleg megszállottan ragaszkodik a minőséghez, és további két hétre van szüksége ahhoz, hogy "jól csinálja", az értékesítési csapatnak tiszteletben kell tartania a gyártási részleg döntését. Amikor a mérnöki csapatnak több időre van szüksége ahhoz, hogy egy könnyen használható funkciót megbízható és támogatható módon valósítson meg, az értékesítési csapatnak tiszteletben kell tartania ezt az új ütemtervet.
3 történetszerkezet, amit minden vezérigazgatónak el kell sajátítania
Az értékesítési csapatok vezetői olyan világban élnek, ahol az ügyfelek elvárásainak túlteljesítése a játék neve. Magától értetődik, hogy az értékesítésnek nyomást kell gyakorolnia a belső részlegekre, hogy a lehető legagresszívebb időkeretek között kiváló funkciókat és világszínvonalú minőséget nyújtsanak, hogy megfeleljenek az ügyfelek igényeinek. De a minőség vagy a termék jelentős kompromisszumot kötése a rövid távú nyereség érdekében a hosszú távú kudarc receptje.
A tanulság valódi lehet.
Bár Jack "A siker háromszögei" szatirikus vizuális megjelenítése egy nem egyértelmű üzleti filozófiának, én a kompromisszumot a szervezeti tisztelettel helyettesíteném, hogy tökéletes négyzetet alkosson. A piacra kerülési idő kritikus, de hosszú távon, ha valóban olyan kiváló termékélményt akarunk nyújtani, amely elkápráztatja az ügyfeleinket, akkor kiemelkedően fontos, hogy a termék a megfelelő funkciókkal és kiváló minőséggel rendelkezzen, mindezt úgy megvalósítva, hogy a támogatás pozitív élményét is lehetővé tegye. Ahhoz, hogy mindezek az elemek együttesen működjenek, a szervezeti tisztelet a tökéletes termékfilozófia kialakításának kulcsa.