, 2022/4/13
A 2011 szeptemberében alapított Snapchat folyamatosan fejlődik és újít, olyan módon, hogy az iparágat folyamatosan a lábán tartja. A kiterjesztett valóság lenyűgöző alkalmazásától kezdve az okos lencsékig és szűrőkig a vállalat 2017-ben több mint egy trillió snapshotot jegyzett fel. Ez több, mint a világon az okostelefonokkal készített összes kép.
A Snapchat nem tartja magát közösségi hálózatnak, hanem valójában egy kamerás cégnek. A közönségének szenvedélye a fotókon és videókon keresztüli könnyed kommunikáció. Azoknak a vállalatoknak, amelyek a platformon boldogulnak, vizuálisan kell gondolkodniuk, és egy kicsit kevésbé kell komolyan venniük a márkájukat. Íme tíz vállalat és kampány, amelyek kreatívan használják a platformot az ügyfelek elérésére és megörvendeztetésére.
10 kreatív mód, ahogy a vállalatok a Snapchatet használják
Casper késő esti Snap Hacks ad Homebodies a társadalmi élet álmaik
Szeretnéd, ha a barátaid azt hinnék, hogy a társasági életed fényes, még akkor is, ha inkább otthon meghúznád magad? A Casper késő esti snap hackjeivel megvan a megoldás. A Casper a hétvégén való kimozdulással járó nyomás kiküszöbölésére létrehozott egy mikrooldalt LateNightSnapHacks.com néven, amely tele van csettintős videókkal.
A jelenetek között a diszkógömbtől kezdve a klubban táncoló embereken át a New York utcáin való autózásig minden megtalálható. Csak filmezd le a jelenetet a Snapchaten, hogy megteremtsd a rockos éjszaka illúzióját. Az eredmény tökéletesen illeszkedik a Casper furcsa márkaszemélyiségéhez, miközben hozzáadott értéket teremt az ügyfélkör számára.
A Netflix magával ragadó élménye a Stranger Things-hez újradefiniálja, hogy mi lehetséges a platformon.
Vitathatatlanul az idei év egyik leginnovatívabb Snapchat-kampánya a Netflix Stranger Things című műsorától származik. A Netflix az első 3D World Lens segítségével egy virtuális portált hozott létre, amely a rajongókat Joyce Byers hátborzongató nappalijába repítette. A nappaliba érve a rajongók a szoba különböző részeire tapogathattak rá, a kanapétól kezdve a tapétán át a színes fényekig.
Bár a hirdetés csak egy napig volt élőben, a sorozat rajongóit és a marketingeseket egyaránt inspirálta a Snapchaten lehetséges magával ragadó élmények típusával.
A Snapchat továbbra is élen jár abban, hogy mi minden lehetséges a kiterjesztett valósággal. Ahogy 2018-ra és azon túlra tekintünk, várhatóan még több vállalat fogja kihasználni a platformot az ilyen típusú, magával ragadó élmények létrehozására.
A WOW Airlines versenye lehetőséget kínál a Snapchat rajongóinak, hogy beutazzák a világot
A Tourism Australia "A világ legjobb állása" kampányából merítve, a WOW Airlines felajánlotta a Snapchathez értő rajongóinak, hogy megnyerhetik a végső nyári utazást a légitársaság 28 úti céljának valamelyikébe. A világ első SnapTraveler programjának nevezett kampányban arra kérték a jelentkezőket, hogy készítsenek egy két percnél rövidebb angol nyelvű Snapchat-sztorit, mentsék el a videófájlt, és töltsék fel a vállalat verseny mikrooldalára, hogy esélyt kapjanak a nyereményre. A WOW négy nyertest választott ki a világ minden tájáról, akik a nyarat azzal töltötték, hogy tartalmakat készítettek a vállalat közösségi médiacsatornái, köztük a Snapchat számára.
Az eredmények? Amellett, hogy a verseny 10 millió megtekintést generált a márka közösségi médiacsatornáin, a verseny a WOW Air legmegosztottabb híre is lett, összesen 1,4 millió közösségi média megosztással. Amellett, hogy a verseny egy álomverseny, amelyet a rajongók megnyerhetnek, remek példa arra, hogy egy kampány hogyan indulhat a Snapchaten, de több közösségi médiacsatornán is újrahasznosítható.
A Dunkin' Donuts a nemzeti fánknap alkalmából a rajongókat szórófejes fánkokká alakítja át
A Snapchat lencsék hihetetlenül kreatív lehetőséget nyújtanak a márkák számára, hogy megmutassák személyiségüket, és a rajongóknak olyan szórakoztató vizuális élményt nyújtsanak, amelyet érdemes megosztani. Míg számtalan más vállalat próbálkozott már ötletes lencsékkel, a Dunkin' Donuts National Donut Day lencséje megmosolyogtatta ezt az írót (és egykori alkalmazottat).
A National Donut Day fontos éves ünnep a vállalat számára, és egy humoros lencse, amely a fejedet egy óriási rózsaszín fánkká változtatja, amely szóróanyagot szív be, csak mosolyt csal az ember arcára. A Dunkin egyéb aktivációival párosítva, amelyek közé tartozott a márka történetének influencerek általi átvétele, valamint az egyedi geofilterek, amelyeket csak az üzletekben vagy a "Snap to Unlock" funkcióval lehetett elérni, a vállalat tízszer több Snapchat-követőre tett szert a National Donut Day-en, mint az átlagos havi követőik száma. Ez a márka eddigi legnézettebb Snapchat-sztorija maradt.
A #WeAreCisco Snapchat Takeover friss módon mutatja be a vállalati kultúrát
Bár számos nagyszerű Snapchat marketinges esettanulmány létezik, a #WeAreCisco kampány az egyik legjobb példát szolgáltatja arra, hogyan lehet a platformot a vállalati kultúra kiemelésére használni. A vállalat a közösségi figyelés és a Life at Cisco blog számára a történetek beszerzése révén azonosította a dolgozói márka evangelistákból álló alapcsapatot, hogy 2016-ban elindítsa a márka Snapchat-csatornáját.
Míg a fiókot a vállalat Talent Brand Social Teamje működteti, az alkalmazottak önkéntesen kezelik a csatornát bizonyos napokon, és egyedi Snapchat-történeteket osztanak meg az ő szemszögükből. Az indulás óta a vállalat több millió percnyi Snapchat-történetet nézett meg, és a Snapchat-történetek átlagos befejezési aránya 60-70 százalék között van. A vállalat erőfeszítései a NASDAQ-kal és a Grace Hopper Celebration of Women konferenciával való együttműködéseket is inspirálták.
Az Egyesült Királyság Közlekedési Minisztériuma a Snapchat geofiltert használja a nem biztonságos drogfogyasztás elleni küzdelemben
A Snapchat geofilters kiváló eszköz arra is, hogy fontos ügyekre hívja fel a figyelmet. Az Egyesült Királyság közlekedési minisztériuma geofiltereket használ, hogy figyelmeztesse a fiatalabb közönséget a befolyásoltság alatt történő vezetés veszélyeire. A kezdeményezés része a brit közlekedési minisztérium nagyobb kampányának, a Think! Drug Driving Campaign" elnevezésű kampánya. A Snapchat geofilterek börtönrácsokat ábrázolnak, a "Drive High? Az út menti tampon elkap. Gondolkozz!"
A kampány némi vitát váltott ki a brit hírmédiában a kormányhivatal azon döntése körül, hogy pénzt költ a Snapchaten való reklámozásra. Ennek ellenére a geofilter egy nap alatt több mint 700 000 használatot és 13,2 millió megtekintést generált, és segített az Egyesült Királyság Közlekedési Minisztériumának elérni a 18 és 34 év közötti férfi célközönséget.
Call Me Maybe? Miért bátorítja a Birchbox a rajongókat arra, hogy hívják fel őket a Snapchaten
Mi lenne, ha egy órán keresztül felhívhatnád egy általad csodált cég közösségi média csapatát - mindezt Snapchaten keresztül? A Snapchat videócsevegés és hanghívás funkcióinak tesztelésére a Birchbox felajánlotta a rajongóknak, hogy egy meghatározott időpontban felhívhatják őket egy Snapchat-sztorin keresztül. Egy óra elteltével a Birchbox csapata mintegy 30 hívást fogadott, és kéréseket kapott, hogy ismét házigazdája legyen, ami arra ösztönözte a vállalatot, hogy heti rendszerességgel kezdjen el videó- és hanghívásokat fogadni a Snapchaten keresztül.
A McDonald's Snaplications átalakíthatja a toborzás arculatát
Szeretne felvenni egy ezredfordulós vagy esetleg a Z generációhoz tartozó személyt? Vegyen példát a McDonalds játékkönyvéből, és toborozza őket azon a platformon, ahol a legtöbb időt töltik: Snapchat. A kampány Ausztráliából indult, ahol a McDonald's indította el a kezdeményezést. A Snapchat lencse a dolgozói egyenruhát utánozta, és arra kérte az érdeklődő jelentkezőket, hogy egy 10 másodperces videóban részletezzék, mennyire lelkesek az álláslehetőség iránt.
A kezdeményezés nem csak sikeres volt, de globális érdeklődést és figyelmet váltott ki, ami arra késztette a McDonald's-t, hogy az Egyesült Államokban is elindítsa a Snaplications-t. A nyári felvételi időszak alatt az Egyesült Államokban a McDonald's a Snaplications és a nagyobb marketingkampány együttes erőfeszítései révén 35 százalékkal növelte a jelentkezések számát és 30 százalékkal a karrieroldal látogatottságát. Az amerikai toborzók mindössze három százaléka használja a Snapchatet, de lehet, hogy ez egy nagyobb trend kezdete?
A Grubhub Snapchat játékokkal jutalmazza a kedvezményekre éhes rajongókat
A Grubhub, a Snapchat egyik korai alkalmazója, aktívan használja a platformot, hogy tartalommal, hirdetésekkel, versenyekkel, sőt, kincskereső vadászatokkal célozza meg az egyetemisták demográfiáját. Legutóbbi kampányában a vállalat egy retro stílusú játékot indított "A kaja itt van" címmel, ahol a rajongók játszva kedvezményeket nyerhetnek. A felhasználók a Snapchat történetekben megjelenő hirdetésen keresztül juthatnak el a játékhoz. Ha egy játékos mindhárom szintet megnyeri, 10 dollár kedvezményt kap az első, legalább 15 dolláros rendeléséből, ha letölti a Grubhub alkalmazást. A hirdetés 30 napig fog futni. A Grubhub a játék időtartama, a swipe-up arány, az ajánlatok beváltása, valamint a játék után végzett egyéb akciók alapján méri a sikert.
A Sprite prémium Snapcode ingatlanokat kínál a rajongóknak és befolyásos szereplőknek
Brazíliában a Sprite hihetetlenül egyedülálló lehetőséget kínált a Snapchat influencereknek és rajongóknak: esélyt adott arra, hogy Snapcode-juk megjelenjen az országszerte értékesített dobozokon. Az "RFRSH Na Lata", azaz "frissítés a dobozon" elnevezésű versenyre a rajongók úgy jelentkezhettek, hogy regisztrálták Snapkódjukat egy mikrooldalon. A kampány ismertségének növelése érdekében a Sprite 15 befolyásos brazil Snapchat-sztárral működött együtt, hogy Snapkódjukat a dobozokra nyomtassák, ami két hét alatt megháromszorozta sok influencer rajongótáborát.
A hírességek vagy rajongók szerepeltetése a csomagoláson vagy a reklámokban nem újdonság (Wheaties doboz, valaki?). A Sprite kampánya azonban azt mutatja, hogy a Snapcodes újra menővé - és megvalósíthatóvá - tette ezt. A kampány napok alatt több mint kétmillió megtekintést generált, és újabb okot adott a vállalat ezredfordulós közönségének, hogy élvezze a Sprite-ot.