, 2022/3/31
Az internet a nagy egyenlősítő. Konkrétan az üzleti életben kiegyenlítette a játékteret. Bárki indíthat pénzkereső online vállalkozást - bárki, akinek van számítógépe. De a helyzet a következő: gyakorlatilag semmilyen technikai tapasztalatra nincs szükség. Ma már rengeteg olyan eszközt használhatsz az online üzlet felépítéséhez, amelyek a technikai munkát sokkal könnyebbé teszik, mint a múltban.
Emellett bárhol élhetsz, ahol csak akarsz, magad állíthatod be az időbeosztásodat, és annyit vagy keveset dolgozhatsz, amennyit csak akarsz, attól függően, hogy milyen gyorsan vagy nagyra szeretnéd növelni az üzletedet. Üzleti vagy marketing tapasztalatra sincs szükség. Ez egy igazán demokratikus közeg a vállalkozói léthez. A legjobb az egészben, hogy a téglaüzemi vállalkozásokkal ellentétben nincs szükséged sok induló tőkére.
Sőt, sok internetes vállalkozás egyáltalán nem is kell pénz, mert sok ingyenes szolgáltatás megkönnyíti ezt a lehetőséget. Például a WordPress segítségével ingyenesen létrehozhat egy weboldalt vagy blogot. Vagy kihasználhat egy olyan harmadik féltől származó webhelyet, mint az Amazon vagy az eBay, hogy árukat árusítson leltárköltségek nélkül. Ön az ő értékesítési platformjukat használja, cserébe pedig részesedést ad nekik az eladásokból.
Drop Shipping
Az alapötlet az online drop shipping üzlet mögött az, hogy kisvállalkozóként nem kell nagy raktárkészletet (vagy egyáltalán semmilyen raktárkészletet) fenntartani a termékekből, és nem kell kézbesíteni semmit az d. Ez kiküszöböli a pénzügyi költségeket és a kockázatot, amit egy olyan raktárral való tele tartás jelent, amelyet nem biztos, hogy el tudnál adni, valamint a megrendelések ország- vagy világkörüli elküldésének megszervezésével járó gondokat. Valójában egyáltalán nem kell termékeket gyártani vagy tárolni.
Az egyetlen dolog, amire összpontosítani kell, az a marketing és a reklám, hogy megtaláld a vevőket és eladásokat bonyolíts. Ha az eladás megtörtént, a többit mások intézik. Az egyetlen költséged a marketing és a reklám költsége, hogy új ügyfelet szerez. Ha ez megtörtént, akkor egy olyan céggel dolgozol, amely a drop shippingre specializálódott. Ez így működik:
Te listázod az eladásra szánt termékeket a weboldalon vagy egy olyan platformon, mint az Amazon, az eBay vagy az Etsy.
Amikor az egyik vásárlód vásárol, te megvásárolod a terméket egy harmadik féltől (a drop shipper, általában egy gyártótól vagy nagykereskedőtől) alacsonyabb áron. Ez a folyamat olyan egyszerű, mint a megrendelés továbbítása a vásárlójától, és ez a folyamat tulajdonképpen teljesen automatizálható. (Ne feledd, hogy itt nincs kockázat a készlet megvásárlásával, mivel az eladás már megtörtént).
A drop shippered ezután elküldi a terméket a vásárlónak. Elég egyszerű, igaz? A drop shippinggel a termékek széles skáláját kínálhatja, így a odműködési költségei szuper alacsonyak.
Előnyök
Nagyon kevés induló tőkét igényel
Nincs szükség leltár fenntartására
Meglévő vásárlói bázissal rendelkező, bevált piactereket használhatsz ki
Hátrányok
Téged hibáztathatnak a drop shipper hibáiért
A piac nagyon versenyképes
Sokat kell eladni ahhoz, hogy jelentős bevételt termeljen
Affiliate marketing
Az affiliate marketing némileg hasonlít a drop shippinghez, de van néhány lényeges különbség. Ennél az e-kereskedelmi modellnél ismét nem tartasz fenn saját termékkészletet, és nem kell aggódnod a termékeknek a vásárlókhoz történő szállítása miatt. Alapvetően kiválaszt egy jövedelmező piaci rést az online vállalkozásához, majd találsz egy olyan partnercéget, amelynek termékei elérhetőek ebben a piaci résben.
A legnépszerűbb partneroldalak közé tartozik a Clickbank.com, az Amazon.com és a Conversant CJ Affiliate (korábban Commission Junction). Ezek között szinte bármilyen digitális információs terméket (például e-könyvek, hangfájlok, videofájlok) vagy fizikai terméket kínálnak, amit csak el tudsz képzelni. Sok nagynevű vállalat és márka, mint például a Wal-Mart és a Home Depot saját partnerprogramot működtet.
Az affiliate marketinggel te kínálod eladásra a termékeket, például a blogodon vagy az e-kereskedelmi weboldaladon. Minden termékhez tartozik egy egyedi link, amely visszavezet az affiliate partnerednél vezetett fiókodhoz. A linkre kattintó érdeklődő a te partnerednek bevásárlókosarába kerül a pénztárhoz. Ha vásárol, a vásárlást rögzítik, és te jutalékot kap. A jutalék összege a partnerpartnertől függően változik, de általában 5 százalék és 25 százalék között van, illetve digitális információs termékek esetében 50 százalék vagy annál is több.
Mint látod, részedről kevés kockázatot kell vállalni, és gyakorlatilag nincs szükség befektetésre sem. Csakúgy, mint a drop shipping esetében, az egyetlen költséged a marketing és a reklám lesz, hogy forgalmat generálj és eladást generálj. A legfontosabb különbség a drop shippinghez képest az, hogy az üzleti modell még inkább kéznél van. Neked csak annyit kell tenni, hogy megadsz egy linket, amelyre a vásárló rákattint, a kereskedő pedig mindent elintéz; számlázást, rendelés teljesítését, ügyfélszolgálatot stb.
Neked csak a marketinggel kell foglalkoznia, hogy a potenciális vásárlóid vásárlásra bírd (közösségi médián, e-mail marketingen, blogoláson vagy bármilyen más módszerrel). De miután rákattintanak az affiliate linkre, az már nem a te kezedben van. Nem kell termékeket szállítanod, vagy ügyfélszolgálati kérdéseket kezelned. És természetesen nem kell raktárkészletet fenntartani. Mindössze annyit kell tenned, hogy az online vállalkozásod marketingjének fizetős és ingyenes módjaira összpontosítasz. Az affiliate marketing valóban az egyik legjobban "kézből kézbe" adható online vállalkozás, amit elindíthat.
Előnyök
Alacsony kockázat: Nincs szükség kezdeti befektetésre
Kézből álló üzleti modell
Hátrányok
Te vagy a felelős azért, hogy a webes forgalom az affiliate linkre irányuljon (forgalom nélkül nincs pénz).
Lehet, hogy pénzt kell költened reklámra és marketingre
Online videó
Néztél mostanában YouTube videót? Hát persze, hogy láttál! Ez a világ egyik legnépszerűbb weboldala, ahol több mint 2 milliárd felhasználó naponta több százmillió órányi videót néz meg. És korántsem csak macskák csinálnak vicces dolgokat. A YouTube elérhetőségét kihasználva online pénzt kereshet. Nem, nem úgymond vírusvideót akarsz készíteni, bár ha az világszerte elterjed, és milliók látják, az már jó dolog.
Ehelyett egy bevált stratégiát fogsz követni, amellyel rendszeresen több videó megtekintését maximalizálhatod. Hasznos tartalmat fogsz létrehozni - valami olyan magával ragadó tartalmat, amit az emberek meg akarnak nézni. És ez sok-sok különböző fülkében működik. Ez lehet egy útmutató videó vagy egy beszélgetős videó egy olyan témáról, amely érdekli az embereket a te szakterületeden - a határ a csillagos ég.
Pénzt kereshetsz a reklámbevételekből. Első lépésként hozz létre egy YouTube-fiókot, és kezdj el videókat feltölteni. Ezután a YouTube-beállításokban engedélyezed a monetizációt. Alapvetően ez ad zöld utat a Google-nek, hogy rövid AdSense-hirdetéseket illesszen a videóidhoz, amelyeket már láttál, ha megnéztél egy YouTube-videót. Amikor a nézők rákattintanak ezekre a hirdetésekre, te pénzt kapsz. Egy másik lehetőség a YouTube-csatornával való pénzkeresésre a fizetett szponzoráció. Ha elég nagy számú követőre teszel szert, a vállalatok szívesen fizetnek neked azért, hogy a videóidban reklámozod vagy megemlíted a termékeiket és szolgáltatásaikat.
Néhány tipp professzionális megjelenésű videók készítéséhez (nincs szükség drága profi felszerelésre):
Használhatod okostelefonodat vagy egy egyszerű videokamerát. De győződj meg róla, hogy a világítás jó, hogy a videóban minden tisztán és jól látható legyen.
Győződj meg róla, hogy a hang tiszta. Ne akarj légkondicionáló zúgást, építési zajt vagy más zavaró tényezőt.
Használj egyszerű szerkesztőprogramot, például iMovie-t, hogy címeket tegyen a videó elejére, és hogy kivágja az esetleges bakikat.
Mindenekelőtt ne feledd, hogy videóid lehetnek egyszerűek, és nem kell, hogy dörzsöltek legyenek. Csak hasznos tartalmat nyújtson, és legyen magával ragadó és érdekes. A vicces is segít. A videók elérésének kiterjesztése érdekében pedig mindenképpen tedd közzé őket a Facebook üzleti oldalán, a Twitteren, a blogodon és más csatornákon. Hadd tudják meg az emberek, hogy mostantól videós üzletágban utazol.
A YouTube-videókból származó hirdetési bevételeken kívül arra is használhatod YouTube-csatornádat, hogy visszatereld a forgalmat a weboldaladra, ahol a látogatók elolvashatják termékértékeléseid, rákattinthatnak a weboldalon található hirdetésekre, vagy akár felkerülhetnek az e-mail feliratkozók listájára - ahol többszörös eladásokat bonyolíthat az e-mail listájával.
Előnyök
Használhatod meglévő okostelefonod vagy számítógépét
Több különböző szakterületen is működik
Hátrányok
A videók létrehozása és közzététele időigényes lehet
Eltarthat egy ideig, amíg elkezd bevételt termelni