, 2022/3/26
Akár egy jövedelmező mellékállásba szeretnél belevágni, akár készen állsz arra, hogy a saját magad főnöke legyél, az Amazonon történő értékesítés hatalmas és jövedelmező lehetőséget kínál. De annak ellenére, amit egyes online marketingesek elhitetnének veled, ez nem csak egy varázslatos pénzkereseti rendszer.
A sikerhez megfelelő költségvetésre, kemény munkára, sok kutatásra és némi elkötelezettségre van szükség. Valójában sokan, akik elkezdik az Amazon utazást, még azelőtt feladják, hogy esélyük lenne a sikerre. De ha keményen dolgozol és kutatást végzel, akkor maximalizálhatod a lehetőségeid egy sikeres vállalkozás elindítására és felépítésére. Ebben az útmutatóban lépésről lépésre végigvesszük, hogyan válhatsz Amazon eladóvá. Ugorjunk bele!
Találj egy terméket az Amazonon eladásra
Most, hogy eldöntötted, hogy Amazon-értékesítő leszel első lépésként meg kell határozni, hogy mit szeretnél eladni. A kutatás, amelyet ebben a kezdeti szakaszban végzel, az egész folyamat egyik legfontosabb feladata. Az összegyűjtött adatok és az ezekből az adatokból kiinduló termékválasztás fogja meghatározni az egész projekt sikerét vagy kudarcát.
A jó lehetőségek megtalálása sokkal több mindentől függ, mint egy népszerű termék sikerének utánzása vagy a középszerű Amazon termékoldalakkal rendelkező termékekkel való versengés. Alaposan fel kell kutatni a termékeket, a versenyt, a kulcsszavakat és a piaci trendeket, mielőtt döntést hoznál. Mielőtt elkezdenéd megfogalmazni az ötleteket, tisztában kell lenni a különböző értékesítési módszerekkel. Hogy melyik lehetőség lesz a legjobb számodra, az a céljaidtól és ambícióidtól függ:
A kiskereskedelmi arbitrázs általában remek kiindulópont egy Amazon-újonc számára. Más néven RA, a kiskereskedelmi arbitrázs az, amikor kiskereskedelmi üzleteket, például a Walmartot vagy a Targetet látogatod meg, kedvezményes árú termékeket vásárolsz, majd magasabb áron továbbértékesíted őket az Amazonon. Az a nagyszerű ebben a technikában, hogy hatalmas befektetés nélkül is megvetheted a lábad az Amazonon történő értékesítésben. Az online arbitrázs ugyanez az ötlet, csakhogy az eladók online vásárolnak kedvezményes árú termékeket, hogy aztán továbbértékesítsék azokat az Amazonon.
A saját márka talán a legjobban skálázható modell az Amazonon történő értékesítéshez. A saját márkás termékkel találsz egy általános terméket és egy gyártót, aki olcsó áron, nagy mennyiségben tudja előállítani a terméket. Ezután a terméket átalakítod, hozzáadod a logódat és üzleti adatais és saját márkaneved alatt értékesíted.
A nagykereskedelem azt jelenti, hogy közvetlenül egy nagy márkától (például a Nike-tól, a L'Oréaltól vagy a Fisher-Price-tól) vásárolsz termékeket nagykereskedelmi áron, és az Amazonon értékesíted őket. A különbség a saját márkás terméktől az, hogy a nagykereskedelem esetében közvetlenül egy már ismert márkától vásárolsz termékeket, majd az ő jóváhagyásukkal a márkanév alatt árusítod őket.
Ez az útmutató kifejezetten a sajátmárkás értékesítéssel foglalkozik, mivel ez a leginkább skálázható, ugyanakkor egy újabb eladó számára is életképes lehetőség. Az első lépés a sajátmárkás értékesítés megkezdéséhez az, hogy elkezdesz ötletelni a termékötleteket. A lehetőségek gyakorlatilag végtelenek, de nem választhatsz csak úgy találomra egy terméket, és nem várhatod el, hogy pénzt keress.
A legjobb módszer a legjobb termékötletek megtalálására az adatok felhasználása. Ez segít azonosítani a meglévő kereslettel rendelkező termékeket, ami magas értékesítési potenciált eredményez számodra. Ezen adatok összegyűjtéséhez a legjobb megoldás egy piacelemzési képességekkel rendelkező termékkereső szoftver használata.
A mi kedvenc termékkeresőnk a Product Discovery. Ez az eszköz olyan termékötletek listáját nyújtja neked, amelyek megfelelnek a költségvetésednek és értékesítési céljaidnak. Néhány egyszerű szűrővel könnyen megtalálhatod azokat a termékpiacokat, ahol új eladóként versenyezhetsz.
Ha ez az első terméked, a piaci kritériumoknak valahogy így kell kinézniük:
Tisztességes bevétel: Javasoljuk a 10 000 és 25 000 dollár közötti tartományt.
Alacsony értékelések: Legfeljebb 250 véleményt javaslunk
Keresési volumen: Javasoljuk, hogy legalább 5,000 keresés legyen
Értékesítések és értékelések aránya: Ez azt jelenti, hogy az átlagos havi eladások legalább 3x akkoraak, mint az átlagos értékelések száma. A vélemények jelentik a legnehezebb belépési akadályt egy piacon, ezért meg kell győződnie arról, hogy rengeteg értékesítési lehetősége van a vélemények összegyűjtésére és a meglévő eladókkal való versenyre).
Ezek a kritériumok csak kiindulópontot jelentenek, és a saját céljaihoz kell igazítania őket. Minél személyre szabottabbak a bemenetei, annál jobbak lesznek az eredményei!
Amazon-fiók megnyitása
Miután kiválasztottad az eladni kívánt terméket, szeretnéd hivatalossá tenni magad, és megnyitni egy Seller Central fiókot, amely az online vállalkozásának központja lesz. Ez a portál az a hely, ahol terméklistákat adhatsz hozzá, kezelheted a készletedet, megtekintheted a jelentéseidet, és még sok minden mást. A regisztrációt egy érvényes e-mail címmel kell kezdeniemajd a következő információk megadására kell kérni. Győződj meg róla, hogy minden szükséges információ kéznél van, hogy a folyamat gördülékenyebbé váljon:
Vállalkozás neve és címe
Telefonszám
Hitelkártya/bankadatok
Adóinformációk (ha van egy LLC-je, adja meg az EIN-jét. Ha nincs, használhatja az SSN-jét).
OLater amikor elkezdi az eladásokat, az Amazon kéthetente közvetlenül a bankszámládra utalja a kifizetéseket, és értesít a kifizetés elküldéséről. A Tovább gombra kattintás után megadod a számlázási adataid. A regisztráció során azt is kiválasztod, hogy melyik számlatípusra szeretnél regisztrálni. Két lehetőséged van:
Egyéni: Ez a számlatípus 20 termékkategóriához biztosít hozzáférést, és havonta legfeljebb 40 eladott termékre korlátozza. Eladott termékenként 1 dollár díjat kell fizetni, bár nincs havi előfizetési díj.
Professzionális: Ezzel az opcióval 30 termékkategóriához férhetsz hozzá, és az Amazon jóváhagyásával további korlátozott kategóriákban is értékesíthetsz. Ez a fiók havi 39,99 dollárba kerül.
Ha csak néhány régi könyvet szeretnél eladni, akkor valószínűleg az Individual fiókot fogod választani. Ha azt tervezed, hogy a Retail Arbitrage-on keresztül árutárgyakat értékesítesz, el kell dönteni, hogy mennyire ambiciózus akarsz lenni. A Professional fiók a legjobb, ha havonta több mint 40 terméket tervezel eladni. Vadonatúj eladóként nem kell havi 39,99 $-t fizetni, amíg ténylegesen el nem adod a terméked. Mielőtt a raktárba érkezik a készleted, könnyedén átállhatsz a Professional tervre.
3. Válaszd ki a teljesítési módszert
A következő lépés a termékeid teljesítési módjának kiválasztása. A teljesítés a termékek tárolásával, komissiózásával, csomagolásával és a vásárlókhoz való eljuttatásával kapcsolatos feladatokat jelenti. A két lehetőség a Fulfillment by Amazon (FBA) és a Fulfillment by Merchant (FBM):
FBA: Ez a módszer az Amazon kifejezéseivel határozható meg a legjobban: "ÖTe eladod. Mi szállítjuk." Az FBA-modell használatával elküldöd termékeid az Amazon teljesítési központjába tárolni, majd az Amazon kiválasztja, becsomagolja és elküldi termékeid, amikor a vásárló megrendeli. Az Amazon gondoskodik az ügyfélszolgálati kérdésekről is, például a visszaküldésről. Ez egy könnyen kezelhető, kéz nélküli modell, de fontos tudni, hogy további díjakkal jár.
FBM: Ennél a módszernél listázd termékeid az Amazonon, majd a tárolás és a rendelés teljesítésének minden aspektusát te kezelied. Te felelsz a késedelmes, hiányzó vagy sérült csomagokért is.
4. Hozz létre egy Amazon listát
Ebben a lépésben bejelentkezel az Seller Centralba, és elkezdi létrehozni a terméklistáját, amely az a termékoldal, ahol a vásárló megismerheti és megvásárolhatja a terméked. A terméklistázás a te lehetőséged arra, hogy megmutasd a fogyasztóknak, mi a terméked, mit tud, és miért érdemes megvenniük. Fontos, hogy a lehető legpontosabb legyen a termék leírása. Minden szükséges információt is fel kell tüntetni, beleértve az összetevőket, az anyagokat, a méreteket és minden mást, amit a vásárlónak tudnia kell.
Ahhoz, hogy terméke szerepeljen az Amazonon, az Amazontól egy meghatározott termékszámot kell kapni, amelyet FNSKU (Fulfillment Network Stock Keeping Unit) néven ismerünk. Ahhoz azonban, hogy egy ilyen számot szerezhess, először egy univerzális termékkódot (UPC), azaz egy vonalkódot kell beszerezni. Az UPC-ket a GS1 US szabványügyi szervezet hozza létre, és az ő weboldalukon szerezheted be a termék UPC-jét. Ahhoz, hogy az FNSKU-folyamat elindulhasson, be kell szerezni egy UPC-t, ami eltarthat egy ideig. Ezután, amint megkaptad, létrehozhatod terméklistáját az Amazonon.
A listázás legmeghatározóbb eleme a kulcsszavak, és a listázás hatékonysága attól függ, hogy hogyan használod őket. Írhatsz remek szövegeket a listádhoz, de ha nem írtad bele azokat a kulcsszavakat, amelyekkel az emberek az adott terméktípusra keresnek, a listádat nem fogják megtalálni.
A terméklistázás a következő elemekből áll:
Cím: A cím a legfontosabb elem a felsorolásban, mivel az Amazon erre összpontosít leginkább, amikor a kulcsszavas rangsorolásról van szó. A fő fényképed mellett a cím az, amit a vásárlók először látnak A keresési találati listában. Tartsd szem előtt, hogy a címnek pontos áttekintést kell adnia arról, hogy mi a terméked és mit tud. Egyes termékek esetében ez azt jelenti, hogy a méreteket vagy a mennyiséget is tartalmazza. Az is döntő fontosságú, hogy a legfontosabb kulcsszavakat itt szerepeltesse.
Gondolati pontok: Az Amazonon ezeket a felsoroláspontokat termékjellemzőknek nevezik. Itt részletezheted és emelheted ki a termékének fontos aspektusait. Itt kell feltüntetni azokat a fontos kulcsszavakat is, amelyek nem fértek bele a címbe.
Termékleírás: A termékleírás az a rész, ahol részletesebben írhatsz a termékéről, és kibővítheti a felsorolásban leírtakat. Bár a címben és a felsoroláspontokban kulcsfontosságú a rövidség és a kulcsszavak elhelyezése, a termékleírás az a rész, ahol megalapozhatja márkája hangját.
Hátsó kulcsszavak: Ez a szakasz valójában nem jelenik meg az élő listán, így az ügyfeleid nem fogják látni. Ide kell beírni minden olyan kapcsolódó kulcsszót, amelyet nem tudtál beilleszteni a lista fő részeibe. Idegen nyelvű kulcsszavakat is beírhatsz ide a helyesírási hibásan írt szavakkal együtt, hogy a lehető legnagyobb láthatóságot érje el.
Fényképezés: Minden egyes hirdetési listán legfeljebb kilenc termékfotó szerepelhet. A fotósorozat első és legfontosabb képét hősképnek nevezzük. Ez a fő képet látják a vásárlók, amikor a keresési eredményekben vagy a hirdetési oldalon megnézik a terméket. A hőskép mellett olyan képeket is hozzáadhatsz, amelyek a terméket használat közben mutatják be, ezek az úgynevezett életmódfotók.
Gyártó keresése
Tegyük fel, hogy úgy döntöttél, FBA-értékesítőként saját márkás termékeket fogsz értékesíteni. Honnan szerzed be a készletet? Ennek a lépésnek az a célja, hogy megválaszold ezt a kérdést. Itt az ideje, hogy felkutasd a lehetséges gyártókat, és eldöntsd, melyik a legjobb az vállalkozásod számára.
A sajátmárkás eladók számára a legnépszerűbb beszerzési lehetőségek közé tartozik az Alibaba. Ez a webhely jó kiindulópont egy olyan tengerentúli gyártó kereséséhez, aki képes atermékednek nagy tételben történő szállítására. Amikor ezt a választást meghozod, győződj meg róla, hogy elvégezted a kutatást, és egy törvényes vállalatot választasz, amellyel együtt dolgozhatsz.
Az Alibaba saját minőségbiztosítási mérőszámokat biztosít, mint például a Verified Supplier és Gold Supplier tagság. Ezeket a jelöléseket az Alibabán kívüli harmadik fél csoportok tanúsítják, és megerősítik a vállalkozás jogszerűségét. Ha megnézed egy beszállító termékoldalát, olyan információkat tekinthetsz meg, amelyek tartalmazzák a válaszadási arányukat és az elmúlt hat hónapban lebonyolított tranzakciók számát.
Rendeld meg és küld el terméked
Az utolsó lépésben eldöntötted, hogy melyik a legjobb beszállító a termékéhez, így most már leadhatod első teljes megrendelésed. Javasoljuk, hogy legalább kéthavi készletre elegendő terméket rendelj (vagy legalább annyit, hogy fedezze az átfutási időt).
Mivel egy tengerentúli beszállítótól fogsz rendelni, többféle fizetési lehetőség áll majd rendelkezésére:
Banki átutalás (vagy távirati átutalás): Ez a módszer a legkockázatosabb, mivel közvetlenül a szállító bankszámlájára fizet, mielőtt megkapná a megrendelést. A többi módszer közül ez igényli a legkevesebb díjat. A gyártók általában az ilyen típusú fizetéseket részesítik előnyben, de mi más lehetőséget ajánlunk, különösen új beszállítói kapcsolat kialakításakor.
Hitelkártya/PayPal: Ez egy megbízhatóbb és biztonságosabb fizetési mód, de több díjat igényel. A biztonság és a fizetés törlésének lehetősége miatt sok Amazon-értékesítő ezt a módszert részesíti előnyben. A díjak miatt azonban néhány gyártó nem fogadja el ezeket egy nagyobb megrendelés esetén.
Letéti szolgáltatás: Az Alibaba biztosítja ezt a fizetési lehetőséget, amely lényegében az előző kettő kombinációja. A fizetését elküldik a szállítónak, de az Alibaba addig tartja azt, amíg Ön vissza nem igazolja a termék átvételét. Ez egy nagyszerű középút; próbáljon meg olyan gyártót találni, aki hajlandó elfogadni az Alibaba fizetést vagy hasonlót, ami védi Önt és őket is.
A fizetés előtt meg kell tervezned, hogy az értékesítési tervedtől függően hová szállítják az árut. A szállítónak dobozcímkéket, raklapcímkéket és FNSKU-kat is biztosítania kell.
Ha az FBA-t választja, a célállomás az Amazon egyik teljesítési központja lesz. Tudatni kell az Amazonnal, hogy a megrendelésed úton van, az Seller Centralban egy bejövő küldemény létrehozásával. Ha az FBM-et választod, a gyártó közvetlenül neked vagy az általad kívánt raktárba küldi a terméket. A szállítási logisztikát gyártójával és egy szállítmányozóval együttműködve oldhatod meg.