, 2021/7/2

Sokan vélekednek úgy, hogy az ő ötlete zseniális. A legfontosabb tennivaló, hogy tájékozódjunk a meglévő trendekről az iparágban, ahová tartozni akarunk.

Sikeres vállalkozás

Mérjük fel, hogy a tervezett régióban mennyi és milyen a konkurencia.Ezután mérjük fel a szolgáltatásunk, termékünket, hogy mi miben vagyunk jobbak, újszerűek.

Mielőtt belekezdünk finomítsuk, alakítsuk az ötletünket, amíg nem lesz egyedi és különleges, amire szüksége van a piacnak.

Jó vezető

A tulajdonos szárnyai, irányítása alatt növekszik a legtöbb vállalkozás.Kezdetben ez nem rossz, egy kézben tartani mindent praktikus, a vezető ismeri a kezdeti gondokat, gyorsan lereagálja az adódó kritikus helyzeteket. De ha megy az üzlet, akkor az irányítási  területeken több lesz a feladat. Be kell határolni, mi az a feladat  amit a tulajdonos kifogástalanul el tud látni és idejébe is belefér, és vannak területek ahová képzett kolléga kerül.Ha a pénzügyekben jók vagyunk, de a marketingben kevés az ismeretünk, akkor ajánlott egy ismerettel rendelkező marketingest felvenni. Minden terület, részleg élére a legmegfelelőbb ember kerüljön, nem kell mindent egy kézben tartani.

Erős sales

A legfontosabb pillér egy sikeres vállalkozás életében a jó sales munkatárs, vagy részleg. Lehet bármennyire jó a termék, ha nincs aki hidat képezzen közte és a potenciális vevők, partnereink között. Ez a személy úgy megy előre, hogy új érdeklődőket keres és mellette a meglévőkkel is kapcsolatot tart. Szem előtt tartja a vevő igényeit.

Lojális kollégák

Minden cég indulásánál megvan a jó ötlet, elegendő forrás, lelkesedés a saját vállalkozás indításánál.Mégis van amelyik sikeres lesz, egy másik néha nagyon korán tönkre megy. Nem elég, hogy a termék piacképes, a vezetés jól működik, nagyon fontos eleme az is, hogy megfelelő, elkötelezett kollégákat vegyünk magunk mellé.

Abban az esetben, ha nagyobb szakmai tudásra van szükség nem szabad sajnálni a magasabb bérezést egy jól képzett kollégánál.Elengedhetetlen a siker érdekében. Legyen jó a csapat összetétele ez fontos a cég életében, fontos, hogy az emberek jól érezzék magukat. A lojalitás kialakulásának egyik feltétele, hogy működik a kölcsönösség a cég tulajdonosai, a vezetés, és a munkatársak között.

Mi szükséges a sikeres vállalkozáshoz

Ha az a vágyad, hogy a  magad ura légy akkor kezdhetsz a vállalkozásba.Azzal a szándékkal, hogy valami többet, jobbat teremthess. Gondolkodj el azon, hogy amivel foglalkozni akarsz, azt szívesen megtennéd-e  akár ingyen is.Ha a válaszod igen, akkor neked jó út lehet a vállalkozás. A nulláról felépíteni egy vállalkozást sok munkát és időt igényel.Legyen benned alázat a munka és a kollégák iránt, hanem gyorsan el fogsz bukni.

Az első nehézségek ellenére is menni fogsz tovább, ha a szenvedélyeddel foglalkozol. Nem egyik napról a másikra fog megvalósulni, légy türelmes.

Ha vállalkozni akarsz, de még nincs meg az üzleti ötleted, akkor sem kell lemondanod arról a szabadságról, amit egy vállalkozás képes neked adni.

Vannak nagyon jó tudás csomagok ingyenesen. Az üzleti ötleteken kívül oktató videókat is kapsz, ahol megtanulhatod a legfontosabb lépéseket.

Működő üzleti ötlet

Maga az ötlet a lelkesedés önmagában nem elég, hogy valami rendkívülit hozz létre. Működnie kell az ötletnek. Mérd fel, hogy amit szeretnél csinálni megold-e valós problémákat,van-e piaci igénye. Valószínű nagyobb vevőkört szeretnél. Profitábilis kell, hogy legyen a vállalkozás, mert a vállalkozás költségekkel jár.

Első vállalkozásnak javasolt, hogy valami olyasmibe fogj bele, ami nem tőkeigényes.

Az elején gondolkodj el azon, hogy milyen folyamatokat lehet később akár kiszervezni, mennyire lehet automatizálni, mennyire skálázható az üzlet. Szükséges, mert ha beindul a bolt, akkor egyre többet kell majd dolgoznod, gátolja a növekedést, ha mindent neked kell csinálni. Nem leszel képes egyedül mindenre.

Ismerd meg alaposan célpiacod, tudd, hogy mire vágynak.

Rá kell fókuszálni  egy bizonyos célpiacra, így sokkal nagyobb az esélyed a sikerre. A célpiacnak, hogy megfelelő hirdetéseket tudj készíteni, mindent tudnod kell az ideális vásárlódról. Tegyél fel minél több kérdést, és írd le a válaszokat. A megfelelő embereket akarod megtalálni, és értéket adni nekik.

Legyen egy jó stratégia

Van ugyanis egy stratégia, aminek az a lényege, hogy nézz szét, hogy mi működik azon vállalkozások esetén, amelyek hasonló dolgokkal foglalkoznak, mint te. Egy vállalkozás felépítése sokkal egyszerűbb, ha van valaki akitől tanulhatsz. Érdemes megnézned, hogy milyen módon, kinek hirdetnek, mit mondanak, mit ígérnek a vásárlóknak. Akár több től is vásárolhatsz, hogy megnézd, hogyan kommunikálnak a vásárlókkal az eladás előtt, és után.

Kevés az olyan jó ötlet, akire még senki nem gondolt, és nem csinálta meg.lehet, hogy ötlettel semmi baj nincs, de a piac még nem érett meg rá, vagy nem tudod hatékonyan megtalálni a célpiacot. Mérd fel hogya tudod magad pozicionálni, miben vagy jobb a versenytársaknál. Mit üzennél a vállalkozásokon keresztül.

Ne úgy állj hozzá, hogy valamit el akarsz adni, hanem arra gondolj, hogyan tudnád minél több ember problémáját megoldani.

Mindig adj hasznos értéket! Adj többet, mint amit elvárnak tőled, és sikeres leszel!

Legyen termékpiramis

Ha van egy kiváló termék, de az fél millió forintba kerül, csak nagyon kevesen fogják azt megvenni tőled elsőre, az is lehet, hogy, senki. Még nem ismert, nincs még meg a bizalom ehhez. Gondolkodj ingyenes és fizetős hasznos termékekben is. Az ingyenes lehet egy blog, Facebook poszt, videók, vagy egy olyan csalitermék, amit igazából pénzért is adhatnál. 

A fizetős termékeidet is több szinten kell létrehoznod. Szükséged lesz egy belépő termékre, ami pár ezer forintba kerül. Ez meghozhatja az első elköteleződést, és egy kicsit magasabb szintre emeli a kapcsolatot a vásárlóval. Ő már sokkal nagyobb valószínűséggel fogja megvásárolni a fő termékedet.